הרשמה

ביקורת - NBA 2K18

שמואל לבש את נעלי הג'ורדן הוירטואליות שלו ויצא לבדוק את הגרסה החדשה של משחק הכדורסל של 2K

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 3
  • PlayStation 4
  • Xbox 360
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 19/09/2017

המלך של משחקי הכדורסל נופל בכמה תחומים אבל המשחקיות הנהדרת עדיין מאפשרת למשחק לשמור על התואר שלו

כבר כמה שנים טובות שמשחק הכדורסל של 2K שולט בתחומו. שני המשחקים האחרונים פשוט חיסלו את התחרות, כשב-2015, NBA 2K16 ניצח את NBA Live 16 בפער כל כך גדול מבחינת הביקורות והמכירות, ש-EA, החברה האחראית לסדרת NBA Live, ויתרה לחלוטין על NBA Live 17 כדי לעבוד ברמה יותר ממוקדת על המשחק הבא בסדרה ולדאוג שהוא יהיה מספיק טוב להתחרות מול המוצר של 2K. המשחק החדש בסדרה, NBA 2K18, בונה על המשחקיות הטובה של המשחק הקודם בסדרה ומבטיח להוסיף עוד מצבי משחק חדשים, סיפור חדש, גרפיקה יותר טובה ומשחקיות משופרת. אז האם שווה לכם לקנות השנה את המשחק, או שאולי דווקא עדיף לכם להישאר עם 2K17?

שריקת פתיחה

אתחיל מהמשחקיות הבסיסית ומשם ארד לפרטים לגבי כל החידושים השונים במשחק. NBA 2K18 הוא משחק כדורסל, אני מניח שכולם הבינו את זה מהשם של המשחק. וכמו רוב משחקי הספורט שיוצאים שנה אחרי שנה, אין הרבה חידושים פורצי דרך מבחינת המשחקיות שכן NBA 2K17 עשה עבודה מצוינת עם האנימציות של השחקנים, האופציות לבצע תרגילים במשחק ואיך ששחקנים היו מתנהגים באופן כללי. אז איפה המשחק כן משתפר?

בעיניי המשחק השתפר בשני תחומים עיקריים: קצב המשחק והפידבק שהשחקן מקבל. מבחינת קצב המשחק השיפור לא מתבטא פשוט באם המשחק יותר מהיר או איטי, לעומת השנה שעברה, אני פשוט מרגיש שיש לי יותר שליטה בכל הנוגע ללנסות ולהגביר את קצב המשחק או להאט אותו. המשחק יותר זורם והאנימציות החדשות גורמות לכך שגם אני וגם היריב יכולים להיות לא צפויים ולבלבל אחד את השני.

דברים שהיו עובדים באופן קבוע במשחק הקודם לא יעבדו במשחק הזה וזה נחמד לראות את המשחק מתפקד בצורה יותר מציאותית. כשחקן זה גם נחמד לראות שיש פידבק יותר מועיל לגבי הזריקה שלי בזמן המשחק. לראות על המסך כמה טוב היה השחרור שלי וכמה פנוי הייתי - זה נותן לך רעיון יותר טוב לאם הזריקה שלך תיכנס או שתלך החוצה. נכון, זה עדיין לא 100 אחוז ברור ועדיין היו לי זריקות שהיו עם שחרור טוב והייתי פנוי לגמרי והן לא נכנסו, אבל זה עדיף משיטת ה"זרוק את הכדור ותקווה לטוב" שלפעמים אפיינה את NBA 2K17.

ה-AI של המשחק גם השתפר אבל הוא עדיין יכול לעשות דברים טיפשיים למדי כמו לאבד את השחקן שהוא שומר עליו אחרי שהוא סתם רץ בין שחקנים על המגרש או לא לעזור בלפנות את נתיבי הריצה שלי כשאני נמצא במתפרצת ורוצה לעשות סלים קלים. המשחקים עצמם מרגישים זורמים יותר עם פחות רגעי תסכול על פיק אנד רול לא מוצלח או דברים ששחקנים מסוימים בחיים לא היו עושים במציאות. בסופו של דבר, המשחקיות היא כמו של המשחק של שנה שעברה אבל טיפה יותר טובה.

הפסקת מחצית

אחד הדברים שסדרת המשחקים הזו ידועה בהם בשנים האחרונות הוא מצב הסיפור שלהם. המצב שנקרא MyCareer עוקב אחרי אתלט צעיר בתחילת דרכו כשכל משחק סיפר סיפור אחר על אותו השחקן. אחרי הסיפור של השנה שעברה שהיה ממוצע מאוד, ב-2K החליטו ללכת על כל הקופה והם הגדילו משמעותית את כל מה שאפשר לעשות ב-MyCareer.

את המצב החדש שנקרא The Neighborhood, אפשר לראות כשילוב בין מצב הקריירה, ה-MyPark וה-Pro-AM מהמשחקים הקודמים למצב אחד ענק שכולל את כולם. במקום ללכת ולבחור את המצבים השונים מתפריט, השחקן יכול להתהלך ברחובות "השכונה", לשחק במגרשים מול אנשים אחרים כמו ב-MyPark, להשיג תספורות ובגדים חדשים ולהתאמן. כשאתה מסתובב בשכונה אתה גם יכול לראות שחקנים אחרים ואם להיות כנה מצב המשחק הזה מזכיר משחק MMO. אתה פוגש אנשים אחרים, משחק מולם, יכול לצרף אותם אלייך לחברים בסוני, זה נהדר. מצב הסיפור עוקב אחרי השחקן שלנו, DJ, שמנסה ליצור לעצמו שם בשכונה ומשם לעלות עד ל-NBA.

הסיפור אשכרה מתחיל במשחקי 3 על 3 בדומה לכדורסל רחוב שזה ממש מגניב ומתאים לאווירה החדשה של המשחק. אני מאוד נהניתי ממצב הסיפור אבל זה מוזר לראות אנשים שיש להם דירוג של 90 אחרי שלושה ימים שהמשחק בחוץ. זה מציף את אחת הבעיות הגדולות של המצב הזה ואת הצורך בקנייה של VC (הנקודות שאפשר להשתמש בהם כדי לשפר את השחקן שלך) כדי להפוך את המשחק ליותר כיף. השחקן מתחיל כשחקן דיי גרוע וקשה לשחק מול אנשים כשהשחקן שלך מאוד רע. אז החברה זורקת לפרצוף שלך הודעות כמו "תקנו VC שיספיק לכם לכל החיים!". אני לא אוהב את זה והייתי מעדיף שהחברה הייתה משקיעה את הזמן שלה בלאזן את השחקן שאתה מקבל כבר מההתחלה, או לתת לך דרכים לקבל VC בצורה יותר מהירה וזריזה, במקום לאלץ אותך לקנות נקודות ניסיון בכסף אמיתי אחרי שכבר שילמת 60 דולר עבור המשחק המלא.

שלושת המצבים האחרים MyTeam, MyGM ו-MyLeague גם זוכים לשיפורים משלהם: MyTeam מקבל את מצב ה-Pack and Playoffs שלוקח חמישה שחקנים רנדומלים מחפיסות, יוצר מהם קבוצה ושולח אותך לשחק מול שחקנים אחרים והקבוצות שלהם. MyGM הוסיף עוד כל מיני Cutscenes ודיאלוגים שאם להיות כנה בעוד שזה שינוי מבורך, וזה נחמד לראות את זה קורה, הביצוע לוקה בחסר. המשחק שם דגש על סיפור מעצבן שבעוד שהוא רוצה שתחשוב שיש לך שליטה על מה שקורה, אין לך באמת שליטה במה שקורה. שוב - שינוי מבורך, אבל בהצלחה בפעם הבאה. MyLeague הוסיף כל מיני אופציות חדשות לשליטה בשחקנים שלך ומעקב אחרי שחקנים חדשים וחוזים בין קבוצות בין אם ברמת הליגה כולה לבין אם ברמת קבוצה מסוימת. אם אתם רוצים לנהל קבוצה ב-NBA - תדלגו על MyGM ותלכו ישר לכאן.

רבע רביעי

מבחינה גרפית השינויים במשחקים כמו NBA 2K או FIFA הם איטרטיביים, כלומר אין פה שינוי מרחיק לכת אלא שיפורים על גבי המשחק והמנוע הקודמים, כששינוי גדול קורה פעם בתקופה (בין אם מדובר בקפיצה טכנולוגית של הקונסולות או מעבר למנוע חדש כמו במקרה של FIFA). גם כאן השינויים במשחק הם לא מטורפים וזה בהחלט נראה שיותר עבודה נעשתה בכל הנוגע לאנימציות של השחקנים. זה לא אומר שהמשחק נראה רע בשום צורה, להיפך: המשחק נראה טוב מאי פעם ושחקנים נראים מדהים. השדרנים המיוחדים שלנו שמגיעים הישר מ-TNT, שאקיל אוניל, קני סמית' וארני ג'ונסון קיבלו שחקני חיזוק בדמות קובי בראיינט וקווין גארנט שנותנים פרשנות משלהם בחלק מהמשחקים. הקריינות של קווין הארלן, גרג אנטוני וקלארק קלוג עדיין נהדרת והמשחק עדיין מרגיש הכי מציאותי ועדיין מספק את החוויה הכי טובה בכל הנוגע לסימולציה של משחק NBA.

ובעוד שהביקורת נכתבה על הגרסה ל-PS4, אי אפשר בלי מילה קטנה על הגרסה לסוויץ'. המשחק לראשונה יוצא על הנינטנדו סוויץ' ורץ ב-30 פריימים לשנייה. מסרטונים שונים שעלו באינטרנט ומראים השוואה בין הגרסאות, זה נראה שהגרסה לסוויץ' נראית מעולה ונותנת את החוויה השלמה לדרך. קצת חבל על הביצועים של המשחק אבל המשחק לא נופל מ-30 פריימים לשנייה כך שהביצועים הם לפחות יציבים.

שריקת הסיום

NBA 2K18 יכל לנוח על זרי הדפנה ולא לעשות יותר מידי עם המשחק, אבל בסופו של דבר 2K החליטה לשפר כמה תחומים של המשחק ולתת לשחקנים סיבה נוספת לקנות את המשחק החדש. נכון שלא הכל שמח בממלכת הכדורסל של 2K: הדחיפה של Microtransactions היא נוראית לטעמי ומצב ה-MyGM יכל להיות הרבה יותר טוב, אבל המשחקיות עצמה טובה מאי פעם והמשחק באמת מייצג בצורה הטובה ביותר את ליגת הכדורסל הטובה בעולם. השחקנים נראים מצוין, הקריינות נהדרת משעשעת וכיפית לשמיעה והתוספת של השכונה שהופכת את המשחק לחברתי וגדול מאי פעם רק תורמת לחדשנות של המשחק. NBA 2K18 הוא משחק הכדורסל של השנה ולפי דעתי אם אתם אוהבים את המשחק, כדאי לכם לקנות אותו. רק אל תתפתו ותוציאו יותר כסף מכמה שהוא עלה לכם.

8.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • סימולציה נהדרת של משחק NBA אמיתי
  • השחקנים והמגרש נראים נהדר
  • קריינות אותנטית ומושקעת
  • ה"שכונה" היא מצב משחק נהדר

הרע

  • הישענות כבדה על Microtransactions
  • AI עדיין צריך שיפור
  • MyGM פשוט לא כיפי

והשלשה

  • רק רשת!
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:21 25.09.2017 | pc pc (אורח)

    נתת יותר מדי קרדיט למשחק במחיר מלא שהוא pay to play. הוא צריך לקבל 3 רק בגלל זה, משחק שסוחט כסף משחקנים לפני שבכלל התחיל הוא לא ראוי להיות משחק.

  2. 2

    17:33 25.09.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    היי pc, אני מסכים עם מה שאתה אומר לגבי כל הנושא הזה של VC וMicrotransactions - זה גורע מהחוויה של MyCareer, וגם בהחלט הוריד מהציון של המשחק. אבל המשחק כשלעצמו, הסימולציה של משחק הכדורסל שהוא NBA הוא מעולה ויותר טוב מזה של שנה שעברה. ממשחקי הכדורסל עצמם אני נהנה מאוד, גם בתור שחקן בMyCareer (וכן, גם כשאני משחק עם אחרים באונליין) וגם באונליין כשאני לוקח את סן אנטוניו ומשחק עם אנשים אחרים ברשת. אולי מתישהו אני אתייחס לזה באיזה טור דעה כי אני ממש מסכים עם הגישה שלך ואני רואה אותה גם במשחקים אחרים כמו Assassin's Creed: Origins ו-Shadow of War.

  3. 3

    03:34 26.09.2017 | D.S D.S (אורח)

    המשחק מצויין חוץ מכמה דברים מעצבנים כמו הבאג הזה שאתה לא מקבל vc אחרי משחק בmy career, מלפני כמה ימים הייתי מקבל כל שני משחקים את הvc שמגיע לי ובמשחק השלישי לא, עכשיו אני לא מקבל אותו רצוף ואין לי איך לשפר את השחקן. במודים אחרים במשחק כמו play now או black top אני מרוויח את מרבית הכסף כרגע.

  4. 4

    11:11 26.09.2017 | אורן אורן (אורח)

    לגביי הvc היו מלא גליצים שאנשים ניצלו כדי להשתדרג עד אוברול 90. מה שפוגע בפייר פליי של המשחק. לקח להם שבועיים לתקן את זה.
    לגביי המשחק יש שיפור גדול לעומת 17 אבל עדיין יש מלא באגים שהם צריכים לתקן.
    ייקח להם שנים להגיע לרמה של משחק ללא באגים ושרתים טובים כמו ea sport

  5. 5

    11:19 26.09.2017 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    EA? אני מבין שלא ראית את Live 18...

  6. 6

    11:29 26.09.2017 | אורן אורן (אורח)

    אני משחק ב2K כבר המון שנים. אני אוהב את המשחק. אבל לעומת הקריירה של הפיפא יש שם המון באגים ותקלות בשרתים.
    לי לדוגמא נעלם VC לאחר משחק. ועוד הרבה באגים קטנים ומעצבנים.
    ראיתי ושיחקתי בלייב ומחקתי אותו במיידית

  7. 7

    01:51 20.09.2018 | DinacKK DinacKK

    לא יודע מה אהבת בו.. ביקורת קצת חובבנית. אולי כתובה יפה אבל בסופו של דבר לא נכונה.. הביקורות מציינות אותו כנפילה היסטרית וכמשחק הכי גרוע בהסטוריה שיצא ל 2K, בנוסף גם השחקנים והיוטיוברים נותנים פידבק שלילי ביותר ואפשר לראות את זה בסטטיסטיקות. ולעומת 2K17 שהיה משחק מצוין כמעט כמו 16 שהיה הטוב ביותר בסדרה, הוא נפילה חדה מאוד.
    וה"שכונה" פשוט נוראית. movement והמשחקיות שם פשוט מביכה יחסית למשחק בשנת 2018.
    באגים בלי סוף, קריינות נוראית שחוזרת על עצמה למרות מצבים שונים לגמרי וכל החפצים מסביב (חולצות, שיפורים לשחקן, תספורות וקעקועים) יקרים מאוד ברמה שצריך להוציא בסביבות 100 דולר נוספים רק בשביל לשפר את השחקן עם הזמן, לקנות איזה חולצה ומכנס ולשים קעקועים.
    מקווה לביקורת טובה יותר ל 2K19

  8. 8

       | פורסם ע"י