הרשמה

ביקורת מסך - ASUS XG27VQ

חברת אסוס משיקה בארץ שני מסכים קעורים בסדרת ROG, הנה מה שחשבנו על דגם ה-FHD

בעוד שהוא נמצא על הצד היותר זול מבין שני המסכים של ROG, מסך ה-FHD מציג ביצועים טובים ואיכות מעולה.

סדרת Republic of Gamers (או ROG בקיצור) של ASUS מספקת לגיימרים מגוון אפשרויות בכדי לשחק במשחקי המחשב האהובים עליהם כבר שנים. החברה מייצרת ציוד היקפי, כרטיסי מסך, לוחות אם, מחשבים נייחים וניידים וגם מסכים כשכולם מותאמים לצרכים של גיימרים ומוכוונים לפי ביצועים ואיכות.

השנה, ASUS השיקה עוד שני מסכים נוספים בסדרת מסכי הגיימינג שלה: XG27VQ וה-PG27VQ המתקדם יותר.

קיבלתי להתנסות את המסך מדגם ה-XG27VQ והנה מה שחשבתי עליו.

פרטים טכניים

זהו מסך בגודל 27 אינץ' וברזולוציית FHD, כלומר מסך ברזולוציה של 1920x1080 עם קצב ריענון של 144Hz וזמן תגובה מירבי של 4ms. המסך כולל חיבורים ל-HDMI 1.4, Display Port 1.2 וחיבור DVI-D. בעוד שאין למסך רמקולים משל עצמו, יש אפשרות לחבר אוזניות למסך עצמו בעזרת חיבור 3.5mm. הפאנל של המסך הוא פאנל VA LCD ומנצל את טכנולוגיית ה-Extreme Low Motion Blur (או ELMB בקיצור) כדי למזער את כמות המריחה של אובייקטים על המסך ומונעת את אפקט הטשטוש שאני ממש לא אוהב במשחקים. הטכנולוגיה מזכירה את ה-(ULMB (Ultra Low Motion Blur של Nvidia ופועלת בצורה דומה, כך שמי שכבר מזוהה עם הטכנולוגיה ירגיש ממש בבית עם ה-ELMB שמשפר את חוויית הגיימינג. אגב, הערה קטנה לגבי ה-ELMB: אם אתם לא משחקים משחקי יריות תחרותיים או לחילופין, קניתם את המסך בשביל יכולות ה-FreeSync, אולי כדאי לכם לבטל את האופציה שכן הם לא יכולים לעבוד ביחד.

מי מכם שכבר קרא ביקורת שלי על מסך אחר באותה הרזולוציה כבר יודע שאני חושב שמסכים ברזולוציה של 1080p מתחילים להיות לא רלוונטיים: גם AMD וגם Nvidia מייצרות כרגע כרטיסי מסך שמסוגלים להריץ משחקים ברזולוציה של 1440p בביצועים גבוהים מאוד, ועם השילוב של פיצ'רים של Freesync ו-G-Sync שיש למסכים חדשים גם נותנות חוויה חלקה למדי גם עם קצב ריענון משתנה. הייתי מעדיף שהמסך היה ברזולוציה של 2K, אבל מצד שני זה מאפשר לאנשים עם כרטיסי מסך שלא מסוגלים להריץ משחקים בביצועים גבוהים על רזולוציות 2K לשחק בצורה סופר חלקה וליהנות מהיתרונות של קצב ריענון גבוה.

עיצוב ובנייה

שני הדברים הכי בולטים במסך הזה לדעתי הן המסגרת הדקה מאוד ותאורת ה-RGB שיש מאחורי המסך ובתחתית שלו. המסגרת הדקה מאוד גורמת למסך לכוון את עצמו בצורה נהדרת לסטאפ של מספר מסכים ביחד בשורה. תאורת ה-RGB גורמת לי לתחושות מעורבות. מצד אחד, זה קונספט ממש מגניב ואני בטוח שאנשים עם סטאפים שמתבססים על תאורת RGB  מטורפת ייהנו מאוד מהפיצ'ר הזה. בנוסף, המסך מאפשר לשלוט בתאורה ובצבעים של הטבעת הצבעונית בעזרת הטכנולוגיה של ASUS Aura כך שאנשים עם מערכות שקשורות לצבע מסוים יכולים להוסיף גם את המסך לסטאפ שלהם. מצד שני, התאורה נמצאת מאחורי המסך כך שרוב האנשים שמצמידים את המחשב שלהם לקיר לא יזכו לראות את התאורה משתלבת עם המחשב שלהם. בנוסף התאורה שסביר להניח שתראו קודם לכן היא התאורה האדומה שבתחתית המסך שלא בהכרח תשתלב עם שאר המחשב. זה קונספט שאני אוהב אבל אני חושב שהביצוע טיפה לוקה בחסר.

את המסך אפשר לכוונן לגובה ולצדדים (10 ס"מ לגובה, 50 מעלות לכל צד ונטייה של בין 20 מעלות לכיוון מעלה) ולאלו מכם שיש להם כבר תושבת של VESA, המסך תומך בה כך שאפשר פשוט להרכיב אותה עליה ללא צורך בהתקנות של תושבות מיוחדות למסך.

אפשרויות להגדרות וביצועי המסך

המסך מגיע עם המון אפשרויות להגדרות משתמש: מלהגדיר שימוש ב-ELMB או FreeSync כמו שציינתי קודם, עד כל מיני נגיעות קטנות בהגדרות הבהירות של המסך, פילטור של צבעים מסוימים או משחק עם הצבעים של המסך. לא שתצטרכו לגעת בהגדרות של הצבעים: המסך מציג צבעים בצורה נהדרת ישר מהקופסא מבלי צורך לגעת בהגדרות. בחרתי בשלושה משחקים שאני יודע שיש בהם משחקים של צבעים בוהקים ועדינים כאחד כדי לבדוק את העניין: Destiny 2 על ה-PS4 ומשחקי נינטנדו סוויץ' Super Mario Odyssey ו-Splatoon 2 - כולם הציגו פלטת צבעים מרשימה על המסך של אסוס, כמובן שעם קצת התעסקות עם ההגדרות אפשר להגיע לביצועים אפילו יותר טובים של המסך מהבחינה הזו, אבל אני רק אומר שזה לא חובה בשביל אלו שלא רוצים להתעסק עם הגדרות של ניגודיות וצבעים. פאנל ה-VA עובד בצורה נהדרת עם הבהירות והניגודיות של המסך בנוסף לעובדה שזהו מסך קעור, כך שכמובן יש את היתרון של זווית הצפייה המעולה. המסך באופן נהדר גם מאפשר להציג את ה-FPS של המשחק שאתם כרגע משחקים או אפילו להציג כוונת על המסך שאלו הם פיצ'רים קטנים יחסית אבל אלוהים נמצא בפרטים הקטנים.

השורה התחתונה

ה-ASUS XG27VQ הוא מסך טוב מאוד שיתאים לאנשים עם כרטיסי מסך של AMD, אבל המחיר המעט גבוה (החל מ- 2599 ש"ח) והעובדה שלא מדובר כאן במסך ברזולוציה של 2560x1440 טיפה מקשה עליי להמליץ עליו בלב שלם. הבנייה של המסך טובה בסך הכל ומתאימה ממש לבנייה של מספר מסכים בזכות המסגרת הקטנה שלו, איכות התמונה טובה מאוד בזכות פאנל ה-VA שלו וטכנולוגיית ה-ELMB בשילוב עם קצב הריענון הגבוה נותנים ביצועים טובים למסך שירצו גם את הגיימרים הדקדקניים ביותר. אני פשוט חושב שהמחיר הגבוה לעומת מסכים אחרים שיש בשוק לא עד כדי כך מוצדק. אם כבר להוציא כסף על מסך בשביל גיימינג אז דווקא אחיו הגדול, ה-PG27VQ נשמע יותר מושך ומצדיק את המחיר שלו עם רזולוציה יותר גבוהה, שמירה על קצב הריענון הגבוה ותמיכה ב-G-Sync של Nvidia. אבל אם אני מתייחס למסך עצמו כל אלו לא מורידים מהעובדה שזהו מסך מעולה עם יכולות מצוינות שמי שרוצה מסך FHD איכותי מאוד יכול לנסות.

8
מתוך 10

הטוב

  • מסך קעור ומסגרת קטנה המותאמים לסטאפ של כמה מסכים
  • פאנל ה-VA מספק חווית צפייה איכותית עם צבעים יפים
  • כולל תאורת RGB
  • בעל 2 טכנולוגיות החלקת תמונה מעולות וקצב ריענון גבוה

הרע

  • מסך 1080p
  • מחיר טיפה גבוה מידי 
  • עומד בצל של ה-PG27VQ מבחינת איכות וביצועים

והתאורה

  • ASUS אוהבים את הצבעים :-)
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:14 05.11.2017 | WarFox89 WarFox89

    סליחה אבל איבדת אותי והפסקתי לקרוא את הביקורת ולהיתייס אליה ברצינות אחרי המשפט "מסכים ברזולוציה של 1080p מתחילים להיות לא רלוונטיים".
    זה לא נכון וזה מטעה. סקר שפורסם לא מזמן ע"י סטים מראה שגיימינג ב-4K או אפילו 2K זה משהו יחסית מזערי ולא משמעותי מרוב נתח השוק.
    4K זאת מילה שהיא מקדמת מכירות ואנחנו רחוק מלהיות שם בישביל לשחק ב-4K על הגדרות מקסימום עם FPS טוב גם על המחשבים החזקים ביותר בלי לדבר על קונסולות עם חומרה צולעת או בינונית במקרה הטוב.
    למעשה יש משחקים שהם כל כך כבדים שקשה להריץ אותם גם ב 1080p בהגדרות הגבוהות ביותר עם קצב פריימים סביר\גבוה עם החומרה החי חדשה וחזקה שיש היום בשוק.
    ככה שלהגיד שמסכים וגיימינג ב-1080 מתחילים להיות לא רלוונטים כאשר זה עדיין המיין-סטרים העיקרי בשוק? זאת שטות מוחלטת.

  2. 2

    22:46 05.11.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    אולי, אבל שים לב שכרטיסי מסך כיום כמו ה1070 וה-1080 כבר בנויים במחשבה של 1440p ומעלה. אני גם קראתי את הסקר שאתה מדבר עליו אגב (הסקר מינואר אני מניח), ואני דווקא הופתעתי מאוד מהסקר ויותר מזה, מעניין אותי עוד כמה זמן ה1080p ימשיך להיות הסטנדרט עם הכניסה של הPS4 Pro, Xbox One X והמעבדים הגרפיים מסדרת ה10XX של Nvidia. אני לא חושב שזו שטות מוחלטת כשיש בעיניי שיפט רציני בגישה מFHD לUHD, כשהאחרון הופך מנישה של גיימרים מסוימים מאוד למשהו שיותר ויותר נדחף לחזית הבמה, בייחוד 1440p (אני לא מדבר על 4K כרגע שרק מעבדים גרפיים מסוימים מסוגלים להריץ בצורה טובה על המחשב).

    אגב, זה לא משנה את העובדה שהמסך טוב מאוד, כן? אני פשוט חושב שרזולוציה כן תשחק תפקיד משמעותי יותר ממש בקרוב.

  3. 3

    08:49 06.11.2017 | ari3l0_0 ari3l0_0

    אם הייתי הולך לקנות מסך, ממש לא הייתי קונה טכנולוגיה ישנה במחיר הזה
    מסך קונים לכמה שנים לא מחליפים כל יומיים ולכן הרוזולוציה מאוד משמעותית.

  4. 4

    11:40 06.11.2017 | nakiii nakiii

    אני מסכים מאוד עם WarFox89 וגם עם ari3l0_0. מצד אחד 1080p זה לגמרי הסטנדרט היום.. אם אתה לוקח בחשבון את מי שמשחק בבית, ולא את היוטיוברים שמעלים כל היום סרטוני משחקיות ב 4k.. מצד שני השוק באמת הולך לשם בשנים הקרובות... לקנות היום מסך 1080p במחיר כזה זה פשוט לא חכם..בשנים שיש קפיצת טכנולוגיה כזאת מילת המפתח היא סבלנות

  5. 5

    12:49 06.11.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    זה בדיוק למה מבין שני המסכים שהיא משיקה, הPG27VQ הוא פשוט יותר טוב מבחינת מחיר מול העתיד של התעשייה.

    אם להיות כנה ובמאמר מוסגר ואישי לחלוטין: הASUS ROG PG27VQ הולך להיות המסך הבא שלי בגלל הקומבו של הרזולוציה מול הביצועים מול יכולות הGsync. נכון שהוא יקר יחסית אבל לעומת הXG הוא (לטעמי לפחות) בחירה טובה יותר.

  6. 6

    17:33 07.11.2017 | WarFox89 WarFox89

    שמואל, אני משחק עם החומרה (כמעט) הכי חדשה ורצחנית שיש היום בשוק (כולל 1080TI) ב- 1080P ואני עדיין מרגיש שאני לא מרוצה מהביצועיים שאני מקבל. אולי זה רק אני אבל FPS גבוה זה משהו מאוד חשוב בישבילי וב60 פריימים לשנייה העיניים שלי מתחילות לכאוב. לכן תלוי איך מסתכלים על זה ומה הסטנדרט של כל אחד אישית. אם אין לך בעיה לשחק ב-4K עם 30 פריימים אז סבבה לגמרי מבחינת חומרה אנחנו לגמרי שם ומזמן אפילו בחלק מהקונסולות. אבל אם אתה מישהו שחייב את האיכות הגבוה ביותר בהגדרות של המשחק ולפחות 100 פריימים ומעלה אז 4K ואפילו 2K זאת ממש לא אופצייה עדיין גם בחומרה הכי חזקה שיש היום כאמור. זה המקום שמממנו אני מגיע.

  7. 7

       | פורסם ע"י