הרשמה

ביקורת: Super Mario Party

שמואל יצא עם צלקות קרב אבל לפחות לא איבד חברים בזמן הכנת הביקורת שלו על Super Mario Party. אז איך המשחק?

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 05/10/2018

זה לא המשחק הכי טוב בסדרה, אבל זה שיפור אדיר מהשניים הקודמים.

סליחה אבל עם כל הכבוד לכל משחקי המסיבות הלוקאלים שיצאו במשך השנים, אף אחד לא יכול לקחת את הכתר של משחקי המסיבה מסדרת משחקי Mario Party. כבר 20 שנה שסדרת משחקי Mario Party, מקרבת משפחות רק כדי להרוס אותן מיד אחר-כך בעזרת המשחקיות התחרותית במסווה של חמידות וכיפיות כמו שרק נינטנדו יודעים לעשות (ע"ע Splatoon 2). במהלך השנים ראינו משחקים נהדרים בסדרת המשחקים הזו, עם מיני משחקים מעולים, עיצוב לוחות מעולה ומצבים נוספים שגרמו לשחקנים להמשיך לשחק, ומצד שני גם ראינו את Mario Party 9 ו-10. אז האם המשחק החדש בסדרה יהיה יותר טוב מהמשחקים הקודמים? ולמה אני בכלל יורד עליהם בצורה הזאת? בואו נצא לבדוק!

אי אפשר לאיית "מסיבה", בלי "אני שונא אותך למה לקחת לי את הכוכב יא ***"

תודה לאל, חזרנו למוד תחרותי. שני המשחקים האחרונים של מריו פארטי - בעודם בסדר - לקחו ממנו את אחד הדברים שהכי אפיינו את המשחק: לוחות המשחק השונים. שני המשחקים הקודמים בסדרה, כנראה מתוך רצון לחדש, החליטו להסיר את צורת המשחק של לוח עם משבצות שאפשר לזוז עליהן, וללכת לכיוון של סוג של כביש עם כיוון בודד שאפשר לנסוע אליו כשכולם נוסעים באותה המכונית ומגלגלים את אותה הקוביה ו..זה לא היה טוב במיוחד. נינטנדו כנראה ראתה את זה ואמרה לעצמה שעכשיו היא חייבת לשפר את זה אחרי שהיא לא הצליחה עם Mario Party 10 וסוף סוף יש לנו חזרה למוטב של המשחק עם לוח בסגנון מונופול שכל שחקן יכול ללכת בו כרצונו ובכל סיום תור (ארבעת השחקנים סיימו לזוז) יש מיני משחק שהמנצח בו מקבל יתרון בדמות מטבעות זהב. המטרה של כל משחק היא להיות השחקן עם הכי הרבה כוכבים ויש לכם המון דרכים לעשות זאת: בין אם לקנות את הכוכב במקומות המסומנים (והמשתנים) של החנות שמוכרת כוכב, בין אם לזכות בו בבונוסים של סוף המשחק וגם, אם אתם ממש נכנסתם לרוח המשחק, גם לגנוב כוכב מחבר שלכם.

החזרה של התחרותיות הזו למשחקי Mario Party היא משב רוח שגם אם הוא לא חדש, הוא בהחלט רענן. חלק מהכיף היה לנסות ולהרוס את החיים של השחקנים שאיתכם, ליצור בריתות עם שחקנים אחרים, להשתמש בטקטיקות שונות כדי לנצח ועוד. אבל קצת קשה לנינטנדו להוציא משחק חדש בסדרה מבלי לשנות בו משהו, והפעם התוספת למשחק היא בדמות קוביות מיוחדות שיש לכל דמות, בנוסף לקוביה הרגילה. כל דמות מגיעה עם קוביה שנותנת לה בונוסים שונים או הסתברות טובה יותר לאיזשהו מספר. במהלך המשחק כל שחקן יוכל לקרוא לדמויות אחרות שיזוזו איתו על הלוח ויאפשרו לו לעשות שימוש בקוביות המיוחדות שלהן, כך שהמשחק מוסיף עוד נפך טקטי למשחק.

מה שכן, חלק מהלוחות במשחק נופלים מלוחות במשחקים קודמים, הן מבחינת היצירתיות שלהן ומבחינת הדברים השונים שיכולים לקרות לשחקן בזמן המשחק. אני מבין שהמשחק הזה מהווה חזרה למקורות, אבל הייתי שמח ליותר השקעה ויותר הפתעות בכל מפה ומפה במקום מפות גנריות ומעגליות בלי הרבה אירועים מיוחדים. המפה הרביעית שנפתחת משנה את חוקי המשחק וגורמת לו להיות מעניין יותר ואינטנסטיבי יותר אבל אני לא חושב שהיו צריכים לחכות עד המפה האחרונה במשחק כדי לעשות את זה. זה לא אומר שהמפות לא טובות, ממש לא: רוב המפות עדיין כיפיות ומלאות בדברים מיוחדים, פשוט לעומת המשחקים הישנים שהיו לפעמים על ה-N64, הייתי מצפה ממשחק על חומרה כמו ה-Switch שיהיו בו לוחות עם הרבה יותר מכשולים כמה סוגים שונים של דרכים ללכת בהם ויותר אירועים מעניינים.

כולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם

המשחק משאיר גם הרבה מקום לסוגי משחקים אחרים אצלו בארסנל, כשיש כאן המון מצבי משחק חדשים וכיפיים מאוד שאפשר לשחק. נתחיל בגדול ביותר: מצב המשחק שבו ארבעה שחקנים לא משחקים אחד נגד השני, אלא אחד עם השני במטרה משותפת. המשחק שם ארבעה שחקנים ביחד על רפסודה אותה הם צריכים לנווט אותה ביחד כדי להימנע ממכשולים ולהגיע לסוף המסלול לפני שהזמן נגמר. השיטה להשגת יותר זמן היא להיתקל במיני משחקים בהם יהיה אפשר להשיג עוד זמן ולהישאר במשחק. ככל שכל הארבעה יתפקדו טוב ביחד כך התוצאה במיני משחק תהייה יותר טובה ותגיעו יותר רחוק. אם להיות כנה, זה אחד מהיהלומים של Super Mario Party כי בואו נגיד את האמת - הוא גורם לאותה כמות של צחוקים, בלגן, כעס וטירוף של המשחק הרגיל עם התוספת שכולם עובדים ביחד בשביל המטרה המשותפת. המיני משחקים המשותפים בנויים נהדר ותורמים ממש לחוויה, אבל אנחנו כבר נגיע אליהם בהמשך הכתבה.

עוד מצב משחק שהוא באמת יהלום נסתר הוא בעצם משחק קצב נהדר שעושה שימוש ביכולות התזוזה של שלטי ה-Joy-Con. משחקי הקצב משעשעים ונהדרים, ובאמת יכולים להוות אחלה של הפסקה מהמשחק הרגיל עם כל הלחץ והתחרותיות שלו. אם אתם רוצים משהו באמת מגניב, מצב המשחק Toad Rec Room הוא בשבילכם. מצב המשחק הזה עושה שימוש במשחקים מיוחדים שמנצלים את היכולות של ה-Switch במצב נייד בצורה נהדרת. חלק מהמשחקים פשוט עושים שימוש במסך בצורה מגניב עבור שני שחקנים וחלק עושים שימוש בשתי קונסולות עם המשחק כדי ליצור משחקים נהדרים ומיוחדים שמשתמשים בפיצ'ר שלא הכרתי ב-Switch: האופציה לשתף מידע בין קונסולות. יאמר לזכותם של המפתחים שרק משחק אחד באמת עושה שימוש בשתי קונסולות ולכן את הרוב גם אפשר לשחק עם חברים במצב טלוויזיה בבית. 

כל-כך. הרבה. מיני משחקים.

אבל בעוד שיש המון כבוד לחזרה לפורמט המוכר והאהוב והפיצ'רים החדשים שבאמת מוסיפים המון למשחק, המשחק לא יהיה שווה הרבה אם המיני משחקים שבו לא יהיו טובים. אז תרשו לי להרגיע אתכם - רובם המוחלט מצוינים. אם עקבתם טיפה אחרי חדשות בנושא של המשחק בטח שמעתם שאי אפשר לעשות שימוש בשלט פרו כדי לשחק ושהמשחק יכול להיות משוחק רק בפורמט של Joy-Con בודד, אז תרשו לי להרגיע אתכם: לא רק שזה לא מפריע לשום מיני משחק, בחלקם השימוש בשלט Joy-Con בודד הוא כל-כך יצירתי וכיפי שאתה מתחיל לתהות איך לעזאזל נינטנדו לא הוציאה את המשחק הזה בהשקה של הקונסולה במקום 1-2-Switch שהיה אמור להציג את היכולות השונות של שלטי ה-Joy-Con.

המשחקים התחרותיים שעושים שימוש ביכולות ה-HD Rumble והתזוזה של השלטים עובדים מצוין - הרבה יותר טוב ממה שהייתם מצפים, כשאזכור מיוחד מקבלים שני משחקים: מיני משחק בו אתם צריכים להשתמש בשלט שלכם כמו בידית של מחבת ולטגן חתיכת סטייק מכל הצדדים שלה (כן, כולל הקפצה של הבשר); המשחק השני שמצאתי לנכון להזכיר הוא עוד משחק תחרותי בו צריך לאסוף קופסאות עם אגוזים ולנער אותם כדי לדעת כמה אגוזים יש בכל קופסא והאם שווה לקחת אותה. אבל באמת - הרוב המוחלט של המשחקים, גם אלו שהולכים על תצורת שליטה רגילה בלי שימוש בתזוזה או פיצ'ר מיוחד, משוחקים נפלא ומלאים ברגעים של "רגע, מי ניצח?" או הפתעות גמורות עם קאמבק של השנייה האחרונה.

המשחק אפילו עושה שימוש במיני משחקים האלו במצב האונליין שלו - ה-Mariothon שבו ארבעה שחקנים מרחבי העולם (או החברים שלכם), משחקים ביחד אחד נגד השני ואוספים נקודות לפי הביצועים שלהם במשחקים. יצא לי לשחק במצב המשחק הזה כבר כמה פעמים והוא עבד לי טוב כל פעם, וגרם למצבים מצחיקים ותחרותיים. מה שהכי חשוב הוא שגם כשהפסדתי זה קרה נטו כי לא הייתי טוב מספיק ולא בגלל לאגים רציניים או בעיות בתקשורת עם השחקנים האחרים. מה שכן וחבל הוא שזהו משחק האונליין היחידי של המשחק - אין אפשרות לשחק יחד עם חברים שלכם את שאר המשחקים. לא ברור לי למה ואני מקווה שבהמשך יהיה אפשר, אבל כרגע זו לא אופציה וזה דיי מבאס.

השורה התחתונה

אבל בסופו של דבר, Super Mario Party עושה המון כדי לחדש ולשפר את הטעויות של המשחק הקודם בסדרה, וגם אם הוא לא מצליח לתקן את כולם הוא יוצר אווירה כיפית שמזכירה את המשחקים הישנים. התוספת של הקוביות המיוחדות למשחק הסטנדרטי מוסיפה אלמנט טקטי נוסף למשחקים ומגבירה את התחרותיות במשחק ומשחקי הקצב והעבודה המשותפת מוסיפה אלמנטים חדשים למשחק שהיו טיפה חסרים. לא הכל מושלם בקאמבק של הסדרה: אופציית האונליין חייבת שדרוג בקרוב, וחלק מהלוחות לא טובים במיוחד, אבל בסה"כ מדובר בשיפור אדיר משני המשחקים הקודמים בסדרה וחזרה של סדרת Mario Party לקדמת במת משחקי המסיבות. זה משחק שבהחלט שווה לכם לנסות בייחוד עם אנשים שלא משחקים במשחקי וידאו ביום יום כמו בני/בנות זוג, ילדים קטנים ועוד. רק תשתדלו לא להרוג אחד את השני, סבבה?

7
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחק ה-Mario Party הטוב ביותר מזה שנים
  • החזרה למקורות מורגשת ומהווה יופי של בחירה של נינטנדו
  • מצבי משחק נוספים נהדרים
  • מיני משחקים נהדרים שכיף לשחק ביחד

הרע

  • לוחות בלי הרבה אירועים מיוחדים
  • מצב האונליין מוגבל רק לקרבות מיני משחקים

והמסיבה

  • Ain't no party, like a Mario Party
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:19 20.10.2018 | kakashihatake6th kakashihatake6th

    נראה לי שאקנה את זה

  2. 2

       | פורסם ע"י