הרשמה

ביקורת: חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד

בר ארז תנשמת, הגיע לרציף תשע ושלושה רבעים והתאכזב לגלות שאין שום רכבת שתיקח אותו להוגוורטס.

חבל שמישהו לא עשה "אציו" כדי שרולינג תצליח לקרוא את התסריט לפני שמתחילים לצלם את זה.

למה? למה ציפית מהסרט הזה להיות משהו שהוא לא? כל המרכיבים היו כבר בפנים: סרט קודם הציג לנו עולם הארי פוטר דה-לה-מארוול, סרט שהיה מוצלח (לא יצירת מופת) אבל כן הראה לנו עוד צדדים בעולם של של ג'יי. קיי. רולינג המוכשרת שטרחה ומראש הכינה את הסיפור של כלל הדמויות. אדי רדמיין חזר כניוט סקמנדר משכנע, עזרה מילר הוא קרידנס שוב ודן פוגלר כאתנחתה הקומית המעניינת בתור ג'ייקוב. לקאסט הזה נוספו ג'וני דפ שעושה... את ג'וני דפ פלוס מינוס (גרינדלוולד) וג'וד לו בתפקיד אלבוס דמבלדור. האפקטים טובים, אבל שכחו פה את הדבר הגדול ביותר, הסרט עצמו.

במהלך כל הסרט (שמתרחש הפעם בפריס), לא ברורה העלילה. קרידנס במשבר זהות, ניוט מנסה לתקן את העבר שלו ואת החלטת משרד הקסמים לא לתת לו לצאת מלונדון, אחיו (קליום טרנר בתפקיד תזוס סקמנדר) מחזיק בתפקיד בכיר במשרד הקסמים, אבל לא מספיק בשביל להסיר מניוט את ההגבלות. משרד הקסמים מציע לניוט עסקה שבסופה יוסרו ההגבלות ממנו. ניוט לא מסכים (כי ניוט הוא כמו מדינת שוויץ והוא נשאר נייטרלי Not matter what) ובכדי לא לספיילר יותר מדי, נגיד רק שניוט בהחלט מפר את ההגבלות עליו ומוצא את עצמו בפריז.

קאסט השחקנים העצום והופעה של בחורה בשם נגיני (המשוחקת ע"י קלאודיה קים) לא מצליחים להעפיל על המחסור בעלילה. כן, אין פה מספיק עלילה בשביל להחזיק את השעתיים וקצת. ניוט וג'ייקוב מסתובבים בפריז וכמעט ללא מטרה, עם המון רגעים מתים והכי חשוב: בלי התקדמות כל הסרט. כמעט בכל השעתיים הסרט עומד במקום כשמה שמצליח להרגיש קצת יותר נכון הוא ג'וד לו שנותן הופעה משכנעת בתור דמבלדור שהרבה יותר קרובה לספרים.

זוכרים שקוראים לסרט "חיות הפלא"? אז הן כמעט ולא נראות. חוץ משתיים-שלוש סצנות שמתייחסות לחיות עצמן (ואחת שבה אשכרה הן באות לידי שימוש ולא "סתם תראו יש פה חיות") אפשר היה להסיר את השם "חיות הפלא". הסרט לקח כיוון הרבה יותר מארווליסטי וזה לא מחמיא לו. למעשה, כל הסרט חיכיתי לאיזה טוויסט, למשהו שיקרה, להתקדמות בעלילה. כשהגיע כתוביות הסיום הדבר הראשון שאמרתי היה "זהו? זה הכל?". הסרט נסגר בסוף פתוח לחלוטין והוא מרגיש כמו הכנה לסרט הבא, סתם פילר שקיים שם בשביל שנצפה בסרט הבא בתור.

הנסיון ליצור פה עולם מארוול בתוך הארי פוטר מרגיש יותר כמו Matrix Reloaded. חיות הפלא השני מעייף, ארוך, משעמם ומסטיקי. קאסט השחקנים העמוק לא מצליח להציל את הסרט מלהיות משעמם בטירוף. דמותו של גרינדלוולד המשוחקת ע"י ג'וני דפ מאבדת את הכח שלה (ביחס לוולדמורט למשל). ג'וני דפ לא מצליח להביא לדמות מסתורין או יראה כמו שהיה עם וולדמורט. המניע של גרינדלוולד לא ברור ואין לנו מושג למה הוא שונא את המוגלגים כלכך. מערכת היחסים המורכבת של גרינדלוולד ביחד לאלבוס דמבלדור מוזכרת בקטנה וזה הכל. הדמות של קרידנס עדיין לא כלכך מעניינת והוא עדיין ילד אנמי שמוריד את הראש ומסתכל למעלה עם קצת יותר כח בידיים. הבחירות שלו בסרט נעשות ללא הגיון, ביחד עם הבחירות של שאר הדמויות בסרט כשקוויני בראשם.

הדבר היחיד שהיה מעניין בשעתיים הללו הוא נגיני. הנחש של אתם-יודעים-מי שמלווה את קרידנס במהלך הסרט. זהו, בלי שום צל של ספק, הסרט הכי גרוע בעולם הארי פוטר. העלילה לא מספקת את העבודה, הדמויות לא מתפתחות בה והן מאוד חדגוניות. לא אגיד שלא, יש ניסיון בסרט לעגל את הדמויות והן אכן בוחרות בנתיבים שלא מתאימים להן - אבל גם לצופה זה פוגע באמינות, בעיקר כשהבחירות לא מנומקות באיזשהו מניע משכנע (או בכלל).

זה קצת קשה לכתוב את זה, אבל בסופו של יום, זהו סרט בעולם של הארי פוטר שחסר בו קסם.

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י