הרשמה

ביקורת: צעצוע של סיפור 4 - בובה של סרט

בר יצא לצפות בסרט החדש בסדרת Toy Story, וחזר לספר לנו מה הוא חושב עליו!

הורים לילדים? זקנים? צעירים? נושמים אוויר? לכו צפו בסרט, הוא חובה.

סוף סוף זה הגיע. לאחר סרט ראשון ומדהים שזכיתי לצפות בו בתור ילדון בשנת 95, סרט שני שאכזב ברמות גם ילד בן 7 כמוני וסרט שלישי שהצליח לגעת בדיוק בנקודות הנכונות (פיקסאר האלה...) מגיע הסרט הרביעי ואיתו חששות רבים.

פייר, פחדתי מאוד מהסרט הרביעי בסדרה. ישנה נטיה לסרטים במספר-זוגי להיות מאכזבים (מטריקס רילודד). על כמה וכמה שאנחנו נמצאים פה בסדרת סרטים עם סרט שני במספר שמעטים יזכרו בכלל על מה העלילה. למרות זאת, הגעתי ליס פלאנט בקניון איילון בשישי בצהרים עם תקווה גדולה שפיקסאר יודעים את העבודה שלהם ושמחתי לגלות שאכן פיקסאר הצליחו במטרתם. צוות המדובבים מהסרט הראשון נשאר כמו שהוא (חן חן לטום הנקס), האנימציה נשארה מדהימה (והיא עוד הייתה כך ב-95!). ונקודת האור הטובה ביותר – העלילה שכל כך קל להזדהות איתה.

הסרט נפתח בכך שבו-ביפ נמסרת לבעלים חדשים. אחותו של וודי כבר לא זקוקה לה ולכן היא מוסרת אותה לבאה בתור. בו-פיפ מציעה לוודי להצטרף אליה ולעזוב את החבורה אך וודי מחליט להשאר לאחר שהוא מבין שאנדי עדיין זקוק לו. בינתיים עוברות השנים ווודי וכל החבורה מועברת לבעלים חדשים – בוני, ילדה קטנה שעולה לכיתה א'. וודי ירד מקרנו והוא כבר לא הצעצוע האהוב והוא גם נשכח לעתים קרובות מאחור. בוני חוששת מיום ההיכרות בכיתה א' והיא נסחבת אל הכיתה בבכי. וודי רואה את מצבה וקופץ לתוך התיק שלה בכדי להשגיח עליה ביום היכרות שלפני כיתה א'.

בוני לא מתקבלת טוב בכיתה ווודי עושה הכל בכדי שהיא תרגיש מעט יותר טוב. בתרגיל יצירה בכיתה היא יוצרת את פורקי – מחזיק עפרונות יצירתי שעשוי מ... ובכן, מזלג פלסטיק. ובכך מצטרף צעצוע מוזר וחדש לחבורה.

פורקי הוא לא צעצוע רגיל – שכן הוא בכלל לא התחיל את דרכו צעצוע. צעצוע או לא, הוא הדבר הכי חשוב לבוני כרגע. על וודי והחבורה נגזר לשמור על פורקי וללמד אותו מה זה להיות צעצוע. לא רק זה, אלא שהמשפחה מנצלת את הזמן עד תחילת הבית ספר בכדי לצאת לטיול קראוון. לשמור על פורקי בבית היה מספיק קשה – עכשיו צריך לשמור עליו גם מחוץ לבית. מכאן העלילה רק מסתבכת. בין היתר נתקלים בבובת חרסינה מפחידה (כריסטינה הנדריקס) ששולטת בצבא של מפצחי אגוזים מפחידים, בבאני-דאקי הבובות המחוברות ועוד שלל דמויות צבעוניות.

הגדולה של הסרט (ושל פיקסאר בכללי) היא להכין שני סרטים באחד, תלוי במי צופה בסרט. ילדים ימצאו בצעצוע של סיפור 4 הרפתקה על קבלת השונה, קומדיה עם מוסר השכל. מבוגרים יקבלו קומדיה שנונה ושונה, עם בדיחות שמיועדות להם, אך גם דמויות שקל להתחבר אליהן, עם מערכת שיקולים שכל מבוגר יוכל להזדהות איתה.

ובשני הסרטים הללו שאוחדו לסרט אחד שיש בו הכל. קומדיה, דרמה סוחטת דמעות, אימה, מתח והרפתקה. כשכל זה עטוף בקהל יעד שהוא ילדים וגם מבוגרים, אנחנו מקבלים פה את אחד הסרטים הטובים בסדרה. פיקסאר במיטבה.

צעצוע של סיפור 4 זמין מרגע זה (20/6/19, 19:00) בקולנוע. הורים לילדים? זקנים? צעירים? נושמים אוויר? לכו צפו בסרט, הוא חובה.

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:05 20.06.2019 | ohadcal ohadcal

    סרט שני שאכזב? שאכזב?!?!?!?!
    care to explain?
    וגם מעולה בעיני שיש באתר גם ביקורות סרטים, בהחלט תוספת מבורכת

  2. 2

    07:30 21.06.2019 | siegfried siegfried

    השני היה נהדר לטעמי. פשוט נהדר.
    עדיין לא ראיתי את הרביעי, אבל האמת היא שאני לא יודע כל כך מה לחשוב עליו. הסרט השלישי נגמר בצורה כל כך טובה ומרגשת, כך שאני לא יודע איך ולמה להמשיך אותו.
    וחוץ מזה הרקע של הסרט קצת תמוה בעיניי. נראה כאילו המזלג הזה שהפך לצעצוע יכול להיות קצת יותר מדי meta. אם הסרט יתחיל להתקרב יותר מדי לשאלה "מה גורם לצעצועים לקום לתחייה", הקסם של הסדרה יעלם סופית.

  3. 3

    17:35 24.06.2019 | ShockMan ShockMan

    אולי לסרטים במספר זוגי יש נטייה לאכזב אותך ספציפית. Matrix Reloaded וגם Toy Story 2 הם סרטים מעולים.

  4. 4

       | פורסם ע"י