הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion Y740

יצאנו לבדוק את המחשב החדש של לנובו שמגיע לארץ, ה-Legion Y740, האם הוא שווה את הכסף?

תאריך השקה: 07/04/2019

מסך מצוין? יש. מקלדת RGB? יש. ביצועים היסטריים? יש. רק אל תצפו לחיי סוללה מטורפים

בתחום הגיימינג יש וויכוח אחד שלא משנה מה יקרה, הוא עדיין יהיה רלוונטי: גיימינג על מחשבים ניידים - לגיטימי או לא?

בתור בעלים גאה של מחשב Alienware 18 אתם יכולים להבין לאיזה מחנה אני משתייך, אז יותר משמחתי כש-Lenovo הציעו לנו לבדוק את ה-Y740, סדרת המחשבים הניידים שלהם שעל הנייר מבטיחה המון: ביצועים נהדרים עם כרטיסי מסך משוגעים, מסך נהדר עם G-Sync, סוללה שמחזיקה עד 6 שעות וקצב ריענון בשמיים וכל זה באריזה קלה הרבה יותר ממה שאנחנו רגילים אליו ממחשבי גיימינג. אז בואו נצלול אל עובי הקורה ונראה האם המחשב שיצא לי לבדוק אכן עמד בציפיות, או שמדובר בעוד מחשב יקר לחינם וגדול לחינם?

שלדה, מקלדת וחיבורים

לי יצא לבדוק את גרסת ה-17 אינץ' של סדרת ה-Y740 (מפרט מלא יגיע בהמשך הכתבה) ואחד הדברים שהכי היה כיף להסתכל עליהם הוא כמה שהמחשב יותר דק ויותר קל ממחשבי גיימינג אחרים באותו הגודל. הרבה מזה אפשר לזקוף לזכות טכנולוגית ה-Max-Q שאגע בה בהמשך בהקשרי הביצועים של המחשב והפירוט על החומרה, אבל Lenovo עצמה עשתה עבודה מאוד טובה גם בבניה של המחשב עצמו. המחשב נראה מאוד אלגנטי, עם עיצוב מרשים של המחשב מבחוץ ומבפנים.

Lenovo גם עשתה עבודה טובה עם המיקום של רוב החיבורים של המחשב. בניגוד לחלק ממחשבי הגיימינג (ואפילו מחשבים ניידים רגילים) האחרים, רוב החיבורים של המחשב נמצאים דווקא בחלק האחורי של המחשב. רשימת החיבורים המלאה היא כדלהלן:

  • USB 3.1 Gen 2
  • שני חיבורי USB 3.1 Gen 1
  • Mini DisplayPort™ 1.4
  • HDMI™ 2.0
  • Ethernet
  • AC adapter
  • Thunderbolt™ 3 Type-C
  • 3.5mm microphone/headphone combo

כל החיבורים הללו, למעט חיבור USB 3.1 אחד, חיבור ה-Thunderbolt 3 והחיבור לאוזניות נמצאים בצד האחורי של המחשב. אני יכול להבין אנשים שהעניין אולי יבאס אותם, אבל בעיניי זה רק אומר שהמחשב שלכם יראה נקי יותר מבחוץ, בעיקר אם הוא ישמש כמחשב המרכזי שלכם בבית. בנוסף, החיבורים שכן נמצאים בצדדים מרגישים כאילו הם צריכים להיות שם, ולכולם יש שימוש שמצריך מהם להיות שם, בין אם כדי לחבר את האוזניות שלכם למחשב, לחבר עכבר גיימינג (כמו שאני עשיתי נניח) או להשתמש בחיבור ה-Thunderbolt בשביל כל מיני שימושים כאלה ואחרים.

מבחינת המקלדת וה-Touchpad, שניהם טובים מאוד: המקלדת נוחה מאוד, גם מבחינת המיקום שלה על המחשב וגם מבחינת הגודל של המקשים והתרגלתי אליה מהר מאוד. המיקום של ה-Number Pad על המקלדת הוא מעט מוזר אבל הוא לא הפריע לי בשום צורה בזמן משחקים או עבודה אז זה באמת לא נורא. המקלדת מוארת בצבעי RGB בדומה למאווררים החיצוניים והלוגו של המחשב על החלק החיצוני של המחשב כשבכולם אפשר לשלוט ולקאסטם לפי איך שתרצו. ה-Touchpad מרגיש נוח ולא נוקשה, קל מאוד להשתמש בו והמיקום שלו על המחשב מנע ממני ללחוץ עליו בטעות בזמן הקלדה (למרות שהמחשב ידע לשים לב ולהתעלם מלחיצות לא רצוניות על ה-Touchpad).

הזכרתי קודם את האלגנטיות היחסית והקלות של המחשב, ובכ-3 קילו זה היה מגניב לראות את המחשב מכיל יחסית הרבה כוח וגם מצליח להכניס קירור מתאים, כששני המאווררים של המחשב נמצאים בחלק האחורי. אני רוצה לציין עוד שני דברים שחשובים לי אישית וחשבתי שכדאי לציין: הראשון היא העובדה שהמאווררים עובדים ועובדים יחסית חזק. זה לא משהו ששומעים דרך האוזניות, או אם משחקים או שומעים מוזיקה בווליום גבוה, אבל לפעמים אם תריצו התקנה של משחק או משהו שיעשה שימוש ב-CPU ישמעו את המחשב טיפה. הדבר השני הוא הגודל של המטען שעומד על כ-600 גרם. לא המון, אבל כן משהו ששווה לציין שכן במחשבי גיימינג (כולל זה), המחשב והמטען לרוב ילכו לאותם המקומות.

הסוללה של המחשב היא לא מהטובים שראיתי במחשבי גיימינג, ולמרות הבטחה של כ-6 שעות עבודה עם המחשב ללא חיבור למטען, בפועל הוא החזיק קצת יותר מ-3 שעות לפני שהוא עמד להיכבות כתוצאה מסוללה מרוקנת (רק רוצה לציין שלא היה מעורב גיימינג בתהליך, זה ידוע שמחשבי גיימינג נכבים מהר יותר והביצועים פחות טובים בלי חיבור לחשמל). האם אני מופתע? לא, זה דיי סטנדרט למחשבי גיימינג. האם אני מרוצה מזה? לא ממש, לא.

איכות חומרה, סאונד וביצועים

המפרט של המחשב הזה מרשים מאוד:

  • מעבד: (Intel Core i7-8750H (2.20 Ghz, 9MB cache
  • כרטיס מסך: Nvidia Geforce RTX 2070 Max-Q, 8GB GDDR6
  • אחסון: 2TB HDD + 256GB SSD
  • זיכרון: 32GB DDR4

לאלו מכם שאולי קצת מבולבלים מה-"Max-Q" שהודבק שם על הכרטיס מסך אז הסבר קטן: אחד הדברים שהכי תיסכלו חובבי מחשבי גיימינג ניידים הייתה העובדה שלרוב היה מדובר במחשבים ענקיים ומסורבלים, כשמחשבים בגודל 17 אינץ' (כמו המחשב הזה נניח) היו שוקלים 5 קילו במינימום. טכנולוגיית ה-Max-Q של Nvidia מצליחה לעשות שימוש בארכיטקטורה של כרטיסי מסך חזקים ומוכרים כמו ה-2070 וה-2080 ולהכניס אותם לאריזה קטנה, שקטה וקרירה יותר על ידי שימוש בניהול נכון של המתח שכרטיס המסך מקבל ועושה בו שימוש בשביל ביצועים מקסימלים. נכון, זה אומר שלא ניתן להפציץ את כרטיסי המסך הללו בכל הכוח כמו מקביליהם על המחשבים הנייחים, אבל התוצאה היא האופציה להכניס כרטיסי מסך חזקים למחשבי Notebook מבלי לדאוג יותר מידי לקירור או במקרה של ה-Lenovo Y740, להקטין משמעותית את המשקל והגודל של המחשב.

המסך של המחשב מגיע ברזולוציה של 1920x1080, עם קצב ריענון של 144Hz. כפי שתראו עוד רגע בתוצאות של הביצועים של המחשב, תראו שאמנם ה-FPS גבוה, אבל רוב המשחקים לא מגיעים ל-144 פריימים לשנייה. למזלכם, המסך מגיע עם טכנולוגיית G-Sync המצוינת של Nvidia ובכך מצליח למזער וכמעט להעלים את ה"קריעות" שקורות בתמונה על המסך, מבלי להשתמש ב-Vsync בכלל. אני חושב שכבר הזכרתי את זה בביקורת קודמת, אבל שימוש בטכנולוגיית G-Sync יחד עם קצב ריענון גבוה ומחשב חזק כמו זה, באמת יכול להיות Game Changer במשחקים שדורשים תגובה מהירה כמו משחקי יריות וספורט כמו Rocket League. ואם כבר מדברים על ביצועים, אז הנה הביצועים של המחשב על כמה משחקים שבדקתי:

כפי שניתן לראות, כמעט כל המשחקים עוברים את סף ה-60 פריימים לשנייה בהגדרות הגבוהות ביותר, כשכמובן שניתן לשחק עם ההגדרות כראות עיניכם, אם תרצו להגיע קרוב למספר המזל שהוא 144 פריימים לשנייה. אגב, הקירור של המחשב באמת מעולה - הטמפרטורה של כרטיסי המסך לא עברה את ה-71 מעלות צלזיוס ברוב הבדיקות שלי (למרות שאם המחשב כן מתחיל להתחמם קיימת אופציה להרצה של המאווררים על המהירות המירבית שלהם).

המשחקים נראים נהדר על המסך של המחשב, רק קרה לי כאן משהו שאני חייב לציין: משום מה המסך על המחשב שיצא לי לבדוק לא היה מסך HDR כמו שיש בחלק מהמחשבים בסדרה הזו. יכול להיות שזאת הייתה סתם טעות בבדיקות מהצד שלי, אבל בנוסף, רוב המשחקים הראו שאין לי טכנולוגית HDR על המסך. התמונה עדיין מהממת והצבעים נהדרים אבל אם קיימת גרסה של המחשב בלי HDR, לכו על זו עם הטכנולוגיה, זה באמת Game Changer. הרמקולים של המחשב מספקים חוויה טובה וסאונד טוב וצלול מאוד, בעיקר במשחקים כמו Metro Exodus שעושים שימוש רחב בסאונד של הסביבה בעזרת הטכנולוגיה הנהדרת של Dolby Atmos.

השורה התחתונה

למעט דברים מסוימים שהיית מצפה שיהיו בעיתיים במחשב גיימינג (קרי, הסוללה והמחיר), מדובר באחד המחשבים היותר טובים שיצא לי לבדוק. בניגוד למחשבי Legion קודמים שיצא לי לבדוק ולשחק עליהם זה נראה שהרבה מהבעיות שהיו לי עם המותג הזה תוקנו: ה-Touchpad מרגיש ונראה נהדר, Lenovo הלכו עם הטרנד של ה-RGB, המקלדת נוחה מאוד וכיפית לשימוש, איכות הבנייה טובה מאוד, החיבורים השונים ממוקמים בצורה יחסית לא בולטת, המסך והסאונד במחשב הזה מצוינים והכי חשוב: הביצועים של המחשב הנייד הזה הם פשוט פסיכיים, בטח כשמחשיבים את הגודל והמשקל שלו במשוואה. עם מחירים שנעים החל מ-8990 ש"ח עבור גרסת ה-15 אינץ' ויותר מעשרת אלפים ש"ח עבור גרסת ה-17 אינץ', עדיין מדובר במחשבים יקרים (גם אם פחות מחלק מהמתחרים), אבל הביצועים והאיכות של המחשב הזה שווים את הכסף.

9
מתוך 10

הטוב

  • ביצועים נהדרים
  • מסך ורמקולים מצוינים
  • מיקום חיבורים ששומר על אלגנטיות
  • עיצוב יפה ואלגנטי של המחשב
  • RGB, כמובן

הרע

  • סוללה חלשה מאוד

והסוללה

  • מתי תהייה אחת שתעבוד כמו שצריך ריבונו של עולם?!
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י