הרשמה

אינטל משיקה מעבדים חדשים והיברדים

הצעד הבא של אינטל בתחום הניידים הגיע

עתיד הלפטופים כבר כאן והוא מתקפל

כבר במשך שנים אינטל מסתכלת לעתיד ושמה דגש על תחום המחשבים הניידים ולפטופים דינמאיים שיכולים גם להפוך לטאבלטים. לפני שנה וחצי במהלך תערוכת CES 2019 אינטל חשפה והציגה סוג מעבדים חדש (Lakefield) שהיא קוראת לו "מעבדים היברדים". היום אנחנו מקבלים את השקתם הבין לאומית של המחשבים הראשונים בעלי המעבדים החדשים.

אתם בוודאי שואלים את עצמכם מה זה אומר מעבדים היברדים? אז המעבדים החדשים יהיו בעלי טכנולוגיה ייחודית שנקראת Foveros אשר מאפשרת לערום את חלקי המעבד השונים אחד על גבי השני ועל ידי כך להשיג צמצום בשטח שתופס המעבד. למרות גודלם הזעום, כ-12 מ"מ (6 מ"מ פחות מגודל מטבע של שקל) המעבדים יספקו ביצועים דומים לאלו של מעבדי ה-Core שמוכרים לנו.

טכנולוגיית Foveros תאפשר לערום על ליבת המעבד גם את זיכרון הראם של המערכת. חברת AMD עשתה משהו דומה לזה לפני 5 שנים כאשר היא שמה את הזיכרון הגרפי של כרטיס המסך על ליבת כרטיס ה-R9 Fury X. הצמדת הזיכרון לליבה מאפשרת העברת נתונים מהירה יותר, לעומת אם הזיכרון היה יושב לצד המעבד, באמצעות כך המערכת תגיב מהר יותר. 

בנוסף לשיפור בגזרת הזיכרון המעבדים החדשים יספקו גם שיפור בביצועים גרפיים של עד פי 1.7 לעומת מעבדי ה-Core מובייל הנוכחיים. גרפיקת Gen 11 של אינטל תאפשר תמיכה בעד 4 מסכי 4K במקביל ותספק מהירות רינדור גבוהה בעד 54%. בנוסף המעבד ידע להריץ תוכנות ותהליכים מסויימים על ליבות ספיצפיות בהתאם לדרישותיהם ועל ידי כך להשיג שיפור יעילות של עד 24%. 

לשיטת ערימת הרכיבים אחד על השני יש עוד יתרונות כמו שיפור עצום של 91% בצריכת החשמל במצב מנוחה (סטנדביי) לעומת מעבדי Y-Series ובעזרת הצימצום בשטח המעבד אפשר ליצור מחשבים דקים וקלים יותר. Lakefield פותחו באינטל ישראל ויוצרו בתהליך חדש של 10nm. 

את המחשבים הראשונים שיהיו בעלי מעבדי Lakefield אפשר לרכוש כבר היום מחברות לנובו וסמסונג והם יציגו מסכים מתקפלים או מסכים כפולים כשמחשבים נוספים יגיעו במהלך השנה.

מה אתם חושבים על המעבדים החדשים מבית אינטל? ספרו לנו בתגובות!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י