הרשמה

היריב הגדול של ה-PS5 הוא לא ה-Xbox Series X, אלא ה-Xbox Game Pass

לקראת פתיחת המלחמה בין שתי הקונסולות הגדולות של הדור הבא, שמואל מסביר למה הוא חושב שהשירות של מיקרוסופט הוא היריב האמיתי של ה-PS5

לסוני יש את האקסקלוסיביים הכי מדהימים במירוץ, אבל אין לה שום דבר כרגע שמתחרה במה שהשירות של מיקרוסופט מציע.

תראו, זה לא סוד שדור הקונסולות השמיני לעד ייזכר כמפלה מטורפת של מיקרוסופט אל מול המתחרות שלה. זה נכון שעל הנייר כמות היחידות שקונסולות הדגל של מיקרוסופט, ה-Xbox One, מכרה הייתה גדולה יחסית (כ-50 מיליון יחידות), אבל היא לא הצליחה להתקרב לכמות הפסיכית של ה-PS4, שעקף לאחרונה את רף 110 מיליון היחידות שנמכרו - והדור עוד לא נגמר להזכירכם. יותר מזה, מיקרוסופט הייתה צריכה לשבת בצד ולראות איך ה-Nintendo Switch של ענקית המשחקים מיפן, הקונסולה שיצאה כ-3 וחצי שנים לאחר ההשקה המקורית של ה-Xbox One, עוקפת אותה במכירות לקראת סוף הדור, ומצליחה למכור כ-61 מיליון יחידות בחצי מהזמן. הפסד דיי נוראי לחברה שרק דור לפני כן שלטה כמעט לכל אורך הדרך. אז מה קרה בעצם?

ההסבר למפלה הזו הוא מאוד פשוט: מיקרוסופט קראה את השוק בצורה לא נכונה. ענקית המחשבים נהרה אחרי ההבטחה לגרפיקה טובה יותר וחזקה יותר ורדפה אחרי גימיקים כמו הפיכת ה-Xbox One למכשיר מדיה כללי לכל המשפחה ולא קונסולת גיימינג, או ההתעקשות המוזרה שלה על ה-Kinect בתחילת הדור. בניגוד למתחרות שלה, מיקרוסופט שמה את עצמם במרכז, שמה את הקונסולה שלה בקדמת הבמה וחשבה שזה יספיק. גם ארבע שנים לאחר ההשקה המקורית של ה-Xbox One, כשמיקרוסופט הציגה לעולם את ה-Xbox One X כל מה שהיא יכלה לדבר עליו הוא רזולוציית ה-4K שהיא תוכל להריץ, הפריימים הגבוהים והגרפיקה המהממת. מיקרוסופט של השנים 2014-2020 שכחה למה גיימרים באמת מגיעים וקונים את הקונסולות הללו: המשחקים עצמם.

בעוד שסוני ונינטנדו פשוט לא הפסיקו להכות אותנו עם משחקים אקסקלוסיביים נהדרים כמו God of War, Breath of the Wild, Shadow of the Colossus Remake, Mario Odyssey, Bloodborne, Pokemon Sword and Shield, Uncharted 4, Fire Emblem: Three Houses ועוד ועוד משחקים שפשוט היה שווה לקנות את הקונסולות בשבילם, מיקרוסופט קיוותה שהכוח של הקונסולה שלה יהיה מספיק בשביל להביא לכמות מכירות גבוהה והם גילו בדרך המאוד קשה שלא. גיימרים חיפשו את המשחקים, הם דיברו אחד עם השני ברשתות החברתיות ובדיסקורד על הרגע המטורף ההוא ב-Uncharted או על השטויות שהם הצליחו לעשות ב-Breath of the Wild ובינתיים ה-Xbox One הפך להיות המכשיר שאתה קונה רק כי לחברים שלך יש Xbox ואתה רוצה לשחק איתם. 

אבל רצה הגורל וגם מיקרוסופט התחילה לנקוט בצעדים להקטנת הנזק: בהתחלה ראינו את הקידום של פיל ספנסר לראש מחלקת Xbox, מה שהוביל לשלל שינויים בגישה של החברה לגבי גיימינג והמותג Xbox באופן כללי. Xbox היא כבר לא הענק הגרפי הירוק אלא קולקטיב של מפתחים שונים שאותם מיקרוסופט לוקחת תחת כנפייה: Ninja Theory המצוינים, Playground Games שמביאים לנו את משחקי Forza ועכשיו גם את ענקית המדיה ZeniMax וכל המפתחות שתחתיה, כולל Bethesda. הקטע הוא, שגם עם כל הסטודיואים הללו שמיקרוסופט קנתה, היא עדיין לא מבטיחה לעצמה משחקים טובים - כולנו יודעים מה קרה עם Rare בסופו של דבר.


פיל ספנסר, ראש חטיבת Xbox במיקרוסופט

בנוסף, האקסקלוסיביים של סוני הם עדיין ברמה אחרת: Spider-Man עומד לגרום לאלפי אנשים לקנות את המשחק שוב או לפחות לשדרג אותו, Deathloop מציג לנו משחקיות מרעננת בז'אנר ה-FPS שיהיה שווה לנסות, Demon's Souls הולך להעלות את כמות האנשים שאני מכיר שסיימו את המשחק הזה חוץ ממני ליותר מאפס והספיק לנו גיף של הסמל של God of War הבא כדי לשלוח את האינטרנט לרקיע השמיני. מיקרוסופט יודעת שייקחו לה כמה שנים ליצור את הבסיס הזה שלסוני ונינטנדו כבר יש ושעם כל הכבוד, Halo לבד לא יספיק. למזלה, המהלך שהזכרתי קודם לכן כבר מניב פירות כשהמשחק הבא בסדרת Hellblade צפוי להגיע אקסקלוסיבית לפלטפורמות של מיקרוסופט. למה אני אומר פלטפורמות ולא פשוט "Xbox Series X"? זה כי מיקרוסופט עשתה עוד צעד אחד חשוב וכרגע הוא גם התותח הכי גדול שלה.


ההצגה של Xbox Game Pass ב-E3 2018

בפברואר של שנת 2017, מיקרוסופט הכריזה לראשונה על ה-Xbox Game Pass. השירות המיוחד הזה יאפשר לכם לשלם סכום מסוים פעם בחודש (או לקנות מראש לכמה חודשים עד שנה) וליהנות ממגוון רחב מאוד של משחקים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להוריד את המשחקים לקונסולה שלכם וליהנות מהם כאוות נפשיכם. השירות דומה מאוד ל-PS Now של סוני שלא זמין בישראל, רק שאם PS Now הוא שירות שמתבסס ברובו על סטרימינג של המשחקים למכשיר שלכם, ה-Game Pass מאפשר לכם רק להוריד את המשחק למכשיר שלכם. ההבדל הכי גדול בין שני השירותים השונים הוא גם הקריטי ביותר מביניהם: ה-Xbox Game Pass ישתדל להכיל את המשחקים הכי חמים בשוק - בלי קשר לאם מדובר במשחקים של מיקרוסופט או לא, בעוד של-PS Now משחקים חמים יגיעו כמה שנים לאחר יציאתם וכנראה שיהיו זמינים לזמן מוגבל.

נכון שב-PS Now תוכלו לשחק משחקים מתקופת ה-PS1 עד ה-PS3 אבל בהתחשב בעובדה שהשירות לא זמין בחלק גדול מהעולם, למיקרוסופט יש כאן שירות שלסוני אין באמת חלופה לו והחלק היותר חשוב כאן הוא שבמיקרוסופט יודעים את זה. בשנתיים האחרונות מיקרוסופט פרסמה את שירות ה-Game Pass ופיתחה אותה לרמת מפלצת של ממש. חלק מהמשחקים הגדולים ביותר שיצאו בשנים האחרונות הגיעו ישירות ל-Game Pass על היום הראשון ובכך הפכו את השירות הזה לגם משתלם יותר ברמה הכלכלית מבחינת המנויים שלה. השירות הזה גם הולך ומתעצם ככל שהזמן עובר: EA Play הצטרף לשירות באופן קבוע וייתן למשתמשים גישה לכל ספריית המשחקים של EA ועכשיו עם הקנייה של Bethesda, המשחקים החדשים שלה יגיעו לשירות ביום ההשקה שלהם.

השירות נהדר כי הוא גם מאפשר למשחקי אינדי חדשים כמו Spiritfarer ו-Double Kick Heroes להציג את עצמם לשחקנים שאולי היו מפספסים אותם ב-Steam או בחנות של סוני המלאה במשחקים נהדרים אחרים. השירות של Xbox Game Pass גם התרחב למחשב האישי ובכך חיבר את שתי הפלטפורמות העיקריות של מיקרוסופט, Windows ו-Xbox, ביחד. זה ממש הפתיע אותי שאני, בחור שלא נגע ב-Xbox מימיו (למעט אצל חברים/בבסיס), ומי שמגדיר את עצמו כאיש סוני + נינטנדו הדוק, מצאתי את עצמי מנוי לשירות הזה של Xbox וכרגע גם יכול לשחק במשחקים על המחשב (או ה-Xbox Series X לכשיגיע) באותו המנוי. אבל בעיניי, היתרון הכי חשוב שאני מקבל מהשירות הזה הוא האפשרות לגלות משחקים שאולי הייתי מדלג עליהם כי לא הייתי רוצה להוציא עליהם כסף סתם והם כבר ממילא זמינים לי דרך השירות עצמו. בלי ה-Game Pass כנראה שהייתי מפספס את Spiritfarer שהפך ברגע לאחד ממשחקי השנה שלי - זה מדהים בעיניי ובאמת נחשב אצלי לבונוס שאין לי על ה-PS4 כרגע בכלל, בטח ובטח כצרכן ישראלי בלי גישה ל-PS Now.

אז האם סוני צריכה לדאוג? מבחינת הקונסולות עצמן, אני לא חושב שסוני צריכה להיות מודאגת יותר מדי מה-Xbox Series X, בעיקר לאחר אירוע ה-Showcase המדהים שלה והתגובות הנהדרות אליו. לפי דעתי העניין המרכזי כאן היא העובדה שהמותג "Xbox" מקבל כרגע המון פידבק חיובי, כשהרבה ממנו מגיע בזכות השירות הנפלא של מיקרוסופט. רק מוקדם יותר השבוע דווח כי כמות משתמשי ה-Game Pass קפצה ב-50 אחוז בפחות מחצי שנה ועומדת כרגע על 15 מיליון מנויים - מספר פסיכי, במיוחד כששמים לידו את המספרים של ה-PS Now ואת כמות קונסולות ה-Xbox One שנמכרו בדור הנוכחי. אני בטוח שזה גם ישפיע לא מעט גם על המכירות של הקונסולה הבאה של מיקרוסופט. אם אתם לא מאמינים לי שהשירות הזה יעיל במיוחד, אז אולי אתם תאמינו לסוני, שאפשר לראות אותה מנסה לחזק את עצמה בתחום הזה עם הפיצ'ר החדש שמגיע לשירות ה-PS Plus על ה-PS5 שיאפשר לאנשים לשחק משחקי PS4 באותה הצורה ש-Xbox Game Pass יאפשר לשחקני ה-Series X והמחשב האישי לשחק במשחקים השונים מתקופת ה-Xbox One (להוריד איזה משחק שירצו לקונסולה ולשחק בו).


שירות ה-Xbox Game Pass for PC

בכל מקרה, גם אם סוני תשדרג את ה-PS Now בצורה מטורפת כדי להילחם ב-Xbox Game Pass או שתנוח על זרי הדפנה ותתן לאקסקלוסיבים שלה לעשות את העבודה ולמכור קונסולות PS5, המגמה הכללית בקרב הגיימרים היא מגמה שקיוויתי לה וציפיתי לה כבר יותר מחצי עשור: גיימרים ברחבי העולם כבר פחות מדברים על גרפיקה ועל טרה פלופים ועל רזולוציות ועל פריימים. שלא תבינו לא נכון, זה עדיין חלק מרכזי בכל שיחה בנושא, אבל אפשר לראות יותר ויותר גיימרים מדברים על המשחקים השונים שהם רוצים לראות והבונוסים השונים שהם מקבלים מכל קונסולה. זה מדהים לראות את מיקרוסופט חוזרת ללגיטימיות מבחינת המשחקים שלה דווקא אחרי שגילינו שמשחק הדגל שלה להשקת הקונסולה, Halo Infinite, נדחה. הדור התשיעי של הקונסולות לא מביא איתו רק בשורה ברמה הגרפית אלא גם ברמה הקונספטואלית ומחבר בין שחקני ה-PC לשחקני הקונסולות, ובראשן ה-Xbox בעזרת ה-Game Pass.

סוני מגיעה למלחמת הקונסולות הבאה עם יתרון, אבל אפשר כבר לראות שהמלחמה עלתה שלב - וזה נראה שהדור הבא הולך להיות לוהט במיוחד. בכל אופן אשמח לדעת מה אתם חושבים: האם ה-Xbox Game Pass הוא הג׳וקר האמיתי של החברה כמו שאני חושב או שאולי אני טועה וה-Series X והכוח שלו יספיק בדור הזה? ויכול להיות שאולי סוני בכלל לא מודאגת מאף אחת מהמתחרות שלה ופשוט תמשיך בדרכה שלה? אשמח לשמוע אתכם!

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:09 23.09.2020 | Thunder Cats Thunder Cats

    כתבה מאוד מעניינת
    אני מאוד מסכים שהמגרש השתנה. באופן אישי אף פעם לא הייתה לי קונסולה, לא כל כך הבנתי איך אנשים קונים קונסולה ולא משחקים פשוט במחשב. המחשב שלי מחובר לטלוויזיה ויש לי שלטים והכל אז מבחינתי זה מרגיש אותו דבר. אני מנוי לשירות GAME PASS ונהנה ממנו מאוד. יש שם פשוט מלא משחקים מצוינים למצבים שונים. באים אליי כמה חברים אז יאלה בואו נשחק over cook or moving out הם יותר בקטע של קרבות אז אפשר את battletoads or streets of rage בא לי לשחק עם אישתי במשהו אז יש את darksiders genesis הכיפי. התחשק לי RPG אז שיחקתי בOUTER WORLDS המצויין וכד'
    המחשב שלי די ישן והקטלוג הענק הזה גורם לי לשקול ברצינות לקנות את הקונסולה החדשה. זה פשוט נוח מידי.
    לא ציינת בכתבה אבל עוד מהלך מעניין שקורה זה שתוכל לשחק בהרבה משחקים מהקטלוג על הטלפון (בקרוב גם בישראל) שזה גם פותח אפשרויות מאוד מעניינות.

  2. 2

    23:07 23.09.2020 | OronSharabi OronSharabi

    שמואל ,קרדיט לכתבה מצוינת ששמה את השחקן במרכז , ולא עוד דיבורי סרק על מפרט כוח עיבוד ושאר פרטים טכניים,

    סוני עם כל הרספקט שלי אליה שב1998 קניתי את הPS1
    לדעתי אין לה כל סיכוי מול הכדאיות של Xbox גם מבחינת מגוון הכותרים ש GamePass מציעים ובמיוחד אחרי שEA מצטרפים לשירות שזה מאוד רלוונטי לשוק שלנו עם הFIFA שהוא משחק מאוד פופלרי ומאוד יקר,
    וסדרת BATTELFIELD , המעולה

  3. 3

    19:45 24.09.2020 | WarFox89 WarFox89

    "גיימרים ברחבי העולם כבר פחות מדברים על גרפיקה ועל טרה פלופים ועל רזולוציות ועל פריימים."
    PCMASTERRACE# נכנס לחדר ... העלבת את ה-RTX3080 שלי :(

    אני צוחק, כתבה מצויינת. נהניתי לקרוא. השורה התחתונה היא ששוק הקונסולות נשלט ע"י אקסקלוסיביים ומשחקי "מקור/בית" ועד שמיקרוסופט לא יתחילו להפיק את כמות והאיכות של המשחקים שיש לסוני, שום שירות מנוי לא באמת יציל אותם. הם יכולים להתקיים זה לצד זה אבל בכדי לעקוף את סוני ולהפוך למיין סטרים הם צריכים לעשות הרבה [המון] מעבר לשירות מנויים.

  4. 4

    10:57 03.10.2020 | priyabansal priyabansal

    Thanks for posting this data. I on a central assessment need to uncover to you that I on an especially animal examination look at your site and I handle that its and out puzzling and illuminating. I can scarcely hold look at stores of your posts.
    http://www.jaipurescortagency.com/
    http://www.jaipurcallgirlsservice.com/
    http://www.callgirlinjaipur.in/
    http://www.aisheka.in/
    http://www.aryajaipurescort.in/

  5. 5

    10:58 03.10.2020 | priyabansal priyabansal

    This is an astoundingly stunning article with parties o central and moving subjects and the language which is utilized id so clear in that inspiration driving control sharp.
    http://www.anjlikapoor.in/
    http://www.jaipurprimeescort.com/
    http://www.vipjaipurescorts.com/
    http://www.jaipurescortsnight.in/
    http://www.payalrao.in/

  6. 6

       | פורסם ע"י