הרשמה

ביקורת: Star Wars Squadrons - הטובים לטיס (בחלל)

בואו לקרוא מה אור חשב על משחק סימולטור קרבות החלל של EA!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 02/10/2020

האם המגמה החיובית של המפיצה תמשיך עם משחק החלליות החדש של מלחמת הכוכבים?

הביקורת התאפשרה בזכות עותק סיקור מעדלי יונייטד, תודה רבה!

ממש לא לפני הרבה שנים, בגלקסיה שבה אנו חיים כעת...

Vgames, בביקורת על Star Wars Squadrons.

השנה היא 2020, מחלת הקורונה סחפה את העולם בסערה והשפיעה על כמעט כל היבט בחיים. בזמן שרוב בני האדם חיים כרגע בין סגר לסגר, הם נאלצים בעל כורחם לחפש מה הם עושים בזמן שהם מסתגרים בבתים. המגפה לא פסחה גם על תעשיית משחקי המחשב שעברה לעבודה מהבית. אומנם הרבה משחקים נדחו כתוצאה מכך, אך נתוני המכירות של משחקי המחשב בחודשים האחרונים זינקו בצורה מרשימה.

EA הכריזו על משחק Star Wars חדש ביוני האחרון, משחק לו הם קראו לו Star Wars Squadrons. אחרי ההצלחה של Jedi Fallen Order, ל-EA נותר להוכיח שיש לה עוד משחקי Star Wars שעומדים ברף הגבוה שזה הציב עבורו, כאשר ל-Motive Studio, הסטודיו שהיווה חצי מכח הפיתוח של משחק ה-Battlefront האחרון, היה הרבה מה להוכיח - בייחוד אחרי סערת ה-Lootboxes ב-2017 כאשר המשחק יצא, דבר שגרם לרובנו להטיל ספק באמינות של המשחק מבחינת מיקרו רכישות ובמסוגלות של EA לייצר משחקים טובים בייקום של Star Wars.

אז האם המשחק עונה על הציפיות שלנו? האם ההתרכזות בלוחמת החלל שמוכרת לנו כל כך מהסרטים היתה הימור מוצלח עבור המשחקים? 

האימפריה מכה בשלישית

אנחנו מתחילים את הפרולוג לא הרבה אחרי ההרס של הכוכב אלדרן (Alderaan) שמתרחש ב"תקווה חדשה": דארת' ויידר פוקד על כל הכוחות הצבאיים של האימפריה למצוא ולהרוג את כל השורדים מהפיצוץ. לינדון ג'ייבס (Lindon Javes), מפקד של הצי של האימפריה, נשלח בידי האמפריה בשביל להרוג קבוצת שורדים אך מסרב לשתף פעולה. קבוצת השורדים שולחת אותות מצוקה לברית המורדים ואלו שולחים פלוגת טייסים על מנת לעזור לקבוצת השורדים להיחלץ מידי האימפריה, לאחר מכן ג'ייבס עורק מהאימפריה אל המורדים.

4 שנים מאוחר יותר, אחרי הניצחון של ברית המורדים בקרב על אנדור (בסרט "שובו של הג'די", האחרון בטרילוגיה המקורית), ג'ייבס תופס פיקוד על יחידה עילית של ה"רפובליקה החדשה" אשר קרויה Vanguard Squadron. היחידה אמונה על פרויקט סודי אשר קרוי Starhawk, חללית לוחמה גדולה אשר מורכבת ממשחטות כוכבים חטופות, תפקידה של היחידה היא לדאוג כי הפרויקט יצא לפועל.

לאורך הקמפיין, השחקן יחליף צדדים בין המשימות השונות, דבר שמאפשר לשחקן לקבל את הפרספקטיבה של שני הצדדים בקונפליקט. בזמן שבצד של הרפובליקה החדשה ניתן לראות את הצד של ג'ייבס, בצד של האימפריה נשרת תחת פיקודה של טריסה קריל (Terisa Kerill), השותפה לטיסות לשעבר של ג'ייבס שמעוניינת לנקום בו בכל מחיר (לא סתם היא גם אמונה על הריסת פרויקט Starhawk לפני שבנייתו תושלם).

הסיפור של הקמפיין, מעבר לכך שהוא מועבר על ידי משימות הלחימה בחלל עצמן, מועבר דרך התדרוכים שמגיעים לפני כל משימה ושיחות עם טייסים ואנשי צוות אחרים אשר נמצאים בבסיס לפני כל משימה. העלילה עצמה היא מוצלחת ומתאימה מאוד לקאנון של הסדרה, אך הכתיבה של הדמויות לעיתים מרגישה מאולצת יתר על המידה, בין עם בדיאלוגים שלהם או אפילו בשמות שלהם (יש טייס שנקרא Gunny, אני לא צוחק). בזמן שיש דמויות שכתובות היטב דוגמת Shen (טייס קרב של האימפריה שבגלל לא מעט כוויות קרב נאלץ לכבוש את הקסדה שלו כל הזמן), דמויות שונות כתובות בצורה שמרגישה קצת זולה ולא מעניינת כמו אחרות.

Pew pew

כל מי ששיחק במשחקי Star Wars Battlefront (בין אם מדובר באלה הקלאסים או אלה החדשים יותר), ככל הנראה יצא לו לעשות כמה קרבות חלל עם החלליות, אבל זאת הפעם הראשונה שבה אנחנו מקבלים משחק יעודי למוד הזה מאז תחילת שנות ה-2000 עם היציאה של Jedi Starfighter ו-Rogue Squadron III. המשחק משוחק מפספקטיבה של גוף ראשון, כשהשחקן מוצב עם הדמות המעוצבת שלו בתוך תא הטייס של החללית שאותה בחר (בין אם מדובר ב-X Wing או ב-TIE Fighter). כל חללית מגיעה עם מערכת פיצ'רים משלה, כשחלק מהיכולות של החללית ניתנות לשינוי בבסיס, כמו לדוגמא דרויד תיקון שאפשר להביא במקום מערכת טילים נוספת, מערכת הלייזרים הניתנת לשינוי ועוד.

במצב הסיפור, השינויים קצת יותר מוגבלים לכל משימה, אבל במצב מרובה המשתתפים הסיפור קצת משתנה. כלל הספינות פתוחות כבר מההתחלה, אך שינוי של דברים כמו רובה הלייזרים, מערכת טילים, תלויים בהתקדמות במשחק ואלו נקבעים על פי הרמה שלכם. כל ניצחון מספק מטבע לקנייה של מערכות ומטבע שונה לקניית ציוד קוסמטי שלא ישפיע על המשחקיות שלכם.

המשחק מחולק ל-3 מצבי משחק כרגע: הסיפור שהוזכר בהרחבה קודם ושני מצבי משחק מרובי משתתפים. שני מצבי המשחק מרובי המשתתפים כרגע הם ה-Dogfights וה-Fleet Battles. ה-Dogfights הם בעצם Team Deathmatch של 5 נגד 5, כשהמטרה של כל קבוצה היא להגיע ל-30 הריגות. ב-Fleet Battles, גם מצב של 5 נגד 5, אבל לעומת ה-Dogfights, המטרה היא להרוס את חללית האם של היריב. על פניו זה מוד עם מטרה פשוטה, אבל השגת המטרה הזו היא דבר לא פשוט כמו שהוא נשמע, כשלפני שמגיעים לתקוף את ספינת האם של היריב יש מספר דברים שצריכים לעשות לפני כן ומספר מטרות ביניים שצריך לסיים.

מצב ה-Fleet Battles מזכיר לי במידה מסויימת משחקי MOBA: על מנת לתקוף את הצד של היריב, צריך להוריד את המורל של היריב, זה קורה על ידי הריגות של היריב. כאן המצב סוג של דומה: לפני שמגיעים גם לספינת האם של היריב, יש לתקוף שתי ספינות תקיפה נוספות שנמצאות בדרך, כשעל השחקן גם להיזהר על מנת שלא למות בעצמו, המוות שלו גם כן משפיע על רמת המורל ומעלה את המורל של האויב שמושפע ישירות מרמת המורל של השחקן. הקרבות יכולים להיות יחסית ארוכים ודורשים לא מעט תשומת לב לכל מה שקורה - המורל יכול להשתנות בשניות, מה שיכול להפוך את הקערה על פיה ולשנות את מאזן הכוחות בין רגע.

לחימת חלל מפותחת

אחד מהטרנדים שסוף כל סוף נכנסים יותר ויותר לאופנה בשנים האחרונות הוא ה-Crossplay, כשאם לפני כמה שנים הייתי צריך לדאוג בנוגע לאיזה קונסולה אני קונה את המשחק, עכשיו הבעיה הזאת לא קיימת יותר. אני שמח להודיע שבדקתי את הנושא, ומאחר וניתן לחבר את ה-PS4 לחשבון EA, אפשר לשחק עם החברים שמשחקים דרך המחשב, כשהסרברים המשותפים עובדים ללא בעיה. בין כל הדברים הטובים שאני יכול להגיד על המשחק, הוא נראה מצויין, אבל לפעמים אפשר להתקל בטקסטורות לא ברורות.

למשל, המודל של זרדלה סייג' (Zerelda Sage), דמות המכונאית בצד של המורדים, נראה מאוד מטושטש לעומת הרקע, או שאר הדמויות. אבל מעבר לכך שהמשחק נראה מצויין, הוא גם נשמע מצויין! עיצוב הסאונד מושקע במיוחד ובצדק: אחד הדברים כנראה הכי אייקונים ל-TIE fighters של האימפריה הוא צליל טיסה שלה והוא קיים במשחק ונשמע פשוט נהדר. בנוסף, אשמח לשבח גם את גורדי האב (Gordy Haab), המלחין של הפסקול של המשחק. קשה לי לדמיין מדיה כלשהי של מלחמת הכוכבים בלי מוזיקה אורקסטרית דרמטית כמו זו וגורדי עשה עבודה יוצאת מין הכלל על ההלחנה.

לבסוף, אציין לטובה את הגישה של EA במשחק הזה למיקרו רכישות. אם יש משהו שהמפיצה ידועה בו לשימצה הוא הדרכים שלהם להוציא כסף מהארנק של השחקנים (הדבר הגיע לכותרות בעיקר אחרי היציאה של Battlefront 2). המשחק עצמו אומנם לא מאפשר (לפחות כרגע) את האפשרות להכניס כסף אליו, אבל בתור תחליף, המשחק הציג מערכת "גריינד" שלצערי לא מצליחה לגרום לי להשקיע בה, כל ניצחון ועלית רמה מעניקה מעט מדי על המאמץ והקוסמטיקה אינה זולה במשחק. אבל לזכות המשחק יאמר שכל ניצחון נותן שני סוגי מטבעות, האחד שקשור, כמו שנאמר, לקוסמטיקה של המשחק, השני קשור לסוג הנשקים שניתן להשתמש על החלליות.

שורה תחתונה

Star Wars Squadrons התעלה על הציפיות שלי, הוא לא המשחק המושלם אבל הוא בהחלט עונה על הדרישות ממשחק בסוגו. אני אומנם לא חושב שזה נכון לתת ל-EA ציון לשבח על כך שלא הכילו מיקרו רכישות בתוך משחק שיכל להיות מוצף בהם ובחרו שלא לעשות זאת, אבל אני רוצה להאמין שהם למדו את הלקח שלהם. EA ראו הזדמנות להוציא משחק שאף אחד לא באמת ביקש, אבל הוא הופך את הלחימה בחלל למהנה ביותר ואני מקווה שהם יוכלו לעדכן את המשחק עם עוד מצבי משחק, יש פה תשתית למשהו גדול הרבה יותר ואני רוצה להאמין שהם יצליחו להרחיב כי המשחק אומנם טוב, אבל הוא יכול להיות גם מושלם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • מכניקת משחק מצויינת
  • צי ספינות רחב ואפשרויות קסטומיזציה רבות
  • עיצוב סאונד מעולה ופס קול מצויין
  • קמפיין מוצלח במיוחד...

הרע

  • ...אבל לא מנצל את כלל הפוטנציאל שלו.
  • טקסטורות לא ברורות לעיתים.

וארדו

  • "זאת מלכודת!"
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:48 12.10.2020 | --SuRFeR-- --SuRFeR--

    אחלה ביקורת ואחלה של משחק, היה כדאי לציין גם לדעתי שהמשחק עובד נהדר בVR ועם גו'יסטיק, זה הכי קרוב שאפשר להרגיש שאתה מטיס חללית, זה חוויה די מטורפת. היה גם נחמד לקבל עוד קצת תוכן בעתיד אפילו אם הוא בתשלום, כי כרגע למשחק קצת חסר תוכן. אבל סה"כ הוא כיף בטירוף.

  2. 2

    13:01 13.10.2020 | אור יהודה סגל - כתב תוכן אור יהודה סגל - כתב תוכן

    דבר ראשון, תודה רבה על המחמאה! שמח שאהבת את הביקורת! בנוגע ל-VR, אתה בהחלט צודק, אבל היות ואינני בעלים של מערכת VR, אין לי איך לבדוק את הפיצ'ר הזה. יצא לי להיתקל בכמה וידאוים ביוטיוב של אנשים שנהנו מה-VR אבל אין לי איך לבדוק את זה ולכן החלטתי לא להתייחס לנושא, במיוחד כי אני לא יכול באמת להתייחס אליו.
    בנוגע לתוכן, הזכרתי את זה במהלך הביקורת, הייתי שמח לעוד, לצערי התקווה שנקבל עוד תוכן קצת נגוזה היות ו-motive הודיעו שהם כבר עברו לפרטיקטים אחרים.
    אבל המשחק אכן כיף!

  3. 3

       | פורסם ע"י