הרשמה

ההיסטוריה של דיאבלו

משחק התפקידים Diablo III של בליזארד הוא היורש של סדרה עטורת שבחים ותהילה, שחידשה את פני הז'אנר והוסיפה לו את האקשן שהיה כה חסר לו

שנים 1993 - 1996: התחלות צנועות

בשנת 1996, כשברזומה שלה רשומים המגה-להיטים Warcraft I ו- Warcraft II, אשר מכרו יחדיו יותר מ- 2 מליון עותים ברחבי העולם, רכשה בליזארד חברה קטנה ועצמאית בשם קונדור.

קונדור הוקמה ב- 1993 על ידי שלושה שותפים: האחים מקס ואריק שאפר ודוויד ברוויק. בשנת 1994, במהלך תערוכת המשחקים E3 (שאז היתה בחיתוליה), נפגשו שלושת השותפים הצעירים עם מנהלי בליזארד בניסיון לשכנע אותם להפיק משחק חדש, שנמצא אז בתהליך פיתוח ראשוני וענה לשם "דיאבלו" (Diabo).

קונדור, חברה צעירה וחסרת ניסיון בתחום, הייתה חייבת למצוא חברה שתפיק את המשחק ותתן גב כלכלי לתהליך הפיתוח וההפצה. באותה תקופה, הפופולאריות של משחקי התפקידים הייתה בשפל שקשה לתארו, והסיכויים למצוא תמיכה שכזו נראתה כבלתי אפשרית. אלא שאז, כמו בכל סיפורי הסינדרלה, רצה הגורל ואנשי חברת בליזארד התלהבו מהפרוייקט של שלושת השותפים.

ההסכם לא איחר לבוא, אם כי לפני החתימה, אנשי בליזארד דרשו לבצע שינוי אחד: ששיטת המשחק תשתנה ממשחק מבוסס תורות, כמקובל באותה תקופה, למשחק בזמן אמת. לאחר ויכוחים רבים נכנעו שלושת השותפים לדרישות בליזארד וחתמו על החוזה. לימים התברר שההחלטה הביזארית לשנות את שיטת המשחק תתגלה כאחת ההחלטות המהפכניות בתולדות משחקי-המחשב, ותוליד למעשה תת-ז'אנר חדש - את משחקי התפקידים/פעולה - שישפיע בתורו עמוקות על משחקי ה- MMORPG שאנו מכירים כיום.

בין השנים 1995-1996, תקופה בה המשחק היה בעיצומו של תהליך הפיתוח, אנשי בליזארד התלהבו כל-כך מהפרוייקט השאפתני שהחליטו לרכוש את קונדור ולצרף את אנשיה לשורותיה של בליזארד כעובדים מן המניין. עם המיזוג, שמה של קונדור שונה ל- Blizzard North וכך, הלכה למעשה, התחילה סדרת דיאבלו את דרכה.

שנת 1997: המשחק הראשון בסדרה

בתאריך 2 לינואר 1997 הופץ דיאבלו לחנויות והפך ללהיט ענק, לאחר שמכר יותר מ- 2.5 מליון עותקים ברחבי העולם. רק לשם המחשת גודל ההצלחה, דיאבלו נכנס למקום החמישי ברשימת משחקי המחשב הנמכרים ביותר בכל הזמנים עד לאותה שנה.

במשחק הראשון בסדרה מסופר על הקרב הנצחי בין גן-העדן לגיהנום. זמן רב לפני תחילת המשחק, כת סודית של קוסמים בשם 'הוראדרים' מצליחה ללכוד את שלושת השדים החזקים בגיהנום בתוך 3 אבני-נשמה ולהשיב את השקט לעולם. כל אבן-נשמה נקברת במקום אחר, עמוק מתחת לפני האדמה והרחק מידיים אנושיות.

אחת האבנים, זו המחזיקה בשד דיאבלו, נקברת במבוך ענק תחת עיירה שקטה בשם טריסטרם. עם השנים שחולפות כוחה של אבן-הנשמה נחלש ודיאבלו מתחזק אט-אט. לבסוף מצליח דיאבלו, חלש מכדי להיחלץ מן האבן אך חזק דיו בכדי לעורר מהומות, להשתלט על מוחו של בן-המלך - והמעשה גורר לא מעט בעיות שמשפיעות על פני האזור כולו. במשחק אנו מגלמים שכיר-חרב (לוחם, קוסם או נוכל - rogue) שמגיע לעיירה במטרה להסיר מעליה איום בדמות צבא של יצורים מהגיהנום, להיפטר אחת ולתמיד מדיאבלו ולהשיב את השקט לתושבים. 

ללא ספק, קו העלילה מעולם לא היה הצד החזק של הסדרה. אם כך, מה גרם לדיאבלו להיכנס לרשימת 100 משחקי המחשב הטובים בהסטוריה עם ממוצע ציונים של 89.3, ולהפוך למקור השראה עבור מפתחי משחקים רבים ולמושא הערצתם של מליוני גיימרים ברחבי העולם?

ובכן, למרות שהמשחק התהדר בגרפיקה מרשימה (יחסית לאותה תקופה), אווירה אפלה ומורבידית, סאונד מצויין, עיצוב שלבים גאוני, עשרות חפצים קסומים ונשקים שניתן לאסוף ואפשרות מהפכנית לשחק ברשת, אני מאמין שהסיבה האמיתית להצלחה הפנומנלית של המשחק טמונה במשחקיות שלו, ששילבה הרבה אקשן בתוך המוסכמות של ז'אנר התפקידים ובכך הפכה את השילוב של פעולה ותפקידים לאחד ממנגנוני המשחק המובילים כיום בתעשיית המשחקים.

במשך השנים מאז צאת המשחק, יצאו לשוק מספר עצום של משחקים המבוססים על אותם עקרונות של דיאבלו, במטרה לעלות על גל ההצלחה. משחקים כאלו מכונים "שיבוטי דיאבלו" (Diablo Clones), ובין הדוגמאות המוכרות יותר נמנים Dungeon Siege, Sacred, Divine Divinity ורבים וטובים אחרים.

שנת 1998: חבילת ההרחבה Diablo: Hellfire

לקראת סוף שנת 1997 הופצה חבילת ההרחבה הרשמית היחידה לה זכה דיאבלו הראשון מעולם. החבילה אגב, הגיעה למדפי החנויות אצלינו ולשאר אירופה רק בשנת 1998. המיוחד בה הוא שהחברה שפיתחה והפיצה אותה כלל לא היתה בליזארד, אלא חברת סיירה (Sierra) האגדית, שנקנתה לצד בליזארד על ידי חברת הענק CUC.

 למרות היותו נושא את השם של דיאבלו ומבוסס על אותה משחקיות ואזורים כמו במשחק המקורי, המשחק כשל בקופות וקיבל ביקורות פושרות ביותר (ממוצע של 67), מכיוון שלא היה מלוטש כמו המקור וסבל מלא מעט באגים. מעבר לכך, סיירה כנראה לא הצליחה להתחקות אחר המרכיב הסודי המוכל בכל משחקי בליזארד וגורם להם להפוך להצלחה מסחררת פעם אחר פעם.

שנת 2000: לא משנים נוסחא מנצחת - משדרגים אותה

החבר'ה ב- Blizzard North לחוצים מאד. אחרי ההצלחה הפנומנלית של דיאבלו (והכשלון של חבילת ההרחבה) כל העיניים נשואות אל משחק ההמשך. הציפיות בשמיים, התקשורת משתגעת והמעריצים סופרים את השניות. עשרות חודשי פיתוח לא הספיקו והמפתחים לא הצליחו לעמוד בדד-ליין שהציבו להם. המשחק היה פשוט שאפתני מדי וכלל עשרות שדרוגים לעומת קודמו בסדרה: חמישה מקצועות ייחודים במקום שלושה, סיפור רקע מושקע בהרבה, סרטוני מעבר מרהיבים ומצב רשת מתקדם היו רק חלק קטן מהשדרוגים. בעקבות כל אלו, לא הייתה ברירה ותאריך ההפצה נדחה בחצי שנה שלמה.

לבסוף, בתאריך ה- 29.6.2000 הופץ המשחק ברחבי העולם ונחל הצלחה מסחררת. יותר מ- 4 מליון עותקים של המשחק נמכרו ברחבי העולם, כאשר מתוכם, מליון העותקים הראשונים נמכרו בפחות משבועיים מצאת המשחק (עובדה שהציבה את דיאבלו 2 כמשחק המחשב ששבר את מחסום מליון העותקים בזמן הקצר ביותר עד אז). הביקורות היללו ושיבחו, וגם הוא נכנס לרשימת 100 משחקי המחשב הטובים בהיסטוריה עם ממוצע ציונים של 88.7. אגב, המשחק נחשב אפילו בימינו לאחד ממשחקי הרשת הפופולאריים ביותר בכל הזמנים.

עלילת המשחק השני בסדרה החלה מיד לאחר שהמשחק הראשון הסתיים. גם במשחק זה שיחקנו גיבור שבחרנו ויצאנו איתו למסע הרג חסר-מעצורים במטרה להחזיר את השלווה לתושבים. המשחק שמר על המשחקיות האינטנסיבית שייחדה את דיאבלו הראשון, והציע שלוש רמות קושי שונות, אפשרות לשכור שכירי חרב, שיפור במערכת שדרוג הנשקים ושיפור משמעותי במצב הרשת של המשחק.

שנת 2001: חבילת ההרחבה Lord of Destruction

הפעם, בליזארד החליטו שאת חבילת ההרחבה הם מפתחים ומפיצים בעצמם. ב- 29 ביוני 2001 ראתה חבילת ההרחבה: Diablo II: Lord Of Destruction אור. כמו כל מוצר אחר של בליזארד, גם חבילת ההרחבה זכתה לביקורות נלהבות (88 בממוצע) והפכה תוך זמן קצר לאחת מחבילות ההרחבה הנמכרות בהסטוריה עם מכירות של למעלה ממליון עותקים ברחבי העולם.

החבילה הוסיפה למשחק מספר שיפורים משמעותיים, ובראשם קפיצה ברזולוציה מ-  640X480 ל- 800X600, הנשקים שודרגו, נוספו דמויות חדשות שניתן לשחק ועוד.

שנת 2008: דיאבלו 3 - הציפיות בשמיים

בשנת 2005, למרות שמועות מתמשכות על פיתוח משחק ההמשך המיוחל, בליזארד הודיעה על פירוקו של בליזארד צפון - הסטודיו שהיה אחראי באופן רשמי על פיתוחה של סדרת דיאבלו. צעד זה שפך מים קרים על תקוותיהם של מיליוני המעריצים למשחק חדש בסדרה. גם ההצלחה הפונמנלית של World of Warcraft, העולם המקוון של החברה, גרם לה להשקיע את מירב המשאבים שלה בו ולא במשחקים אחרים.

ה- 28 ליוני, 2008. כמעט שמונה שנים עברו מאז שחבילת ההרחבה של דיאבלו 2 הופצה לחנויות קרוב לשלוש שנים מאז סגירת שעריה של בליזארד צפון. בכנס של בליזארד שנערך בפאריס חשפה החברה סוף סוף כי משחק ההמשך המיוחל, לו חיכינו זמן כה רב, נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים.

ג'י ווילסון, אחד המעצבים הראשיים של המשחק החדש ואישיות ידועה בקרב התעשייה (היה מעצב ראשי של חברת Relic ותחת שרביטו פותחו משחקים כגון: Warhammer 40,000, Company Of Heroes ועוד), עלה על במת הכנס בפריז בשעה 12:18 והציג בפני אלפי מבקרי הכנס הנדהמים והעיתונות סרטון דמו של המשחק.

המשחק השלישי מתרחש כשני עשורים לאחר מאורעות המשחק השני, וכמובן, גם הפעם נצטרך לצאת למסע הרג עמוס במפלצות במטרה להחזיר את השקט והשלווה לתושבי האזור. חלק מהפרטים אודות המשחק שנחשפו כבר בפני הקהל הרחב: המשחק יכיל 5 דמויות לבחירה, שתיים מהן הן הברברי ורופא האליל; עולם המשחק בנוי כולו בתלת-ממד ויהיה גדול בהרבה מהמשחקים הקודמים בסדרה; במשחק דאגו להכניס אזורים מוכרים מהמשחקים הקודמים, וגם חלק מהדמויות הותיקות יחזרו לבקר; בוצע שדרוג מאסיבי של הממשק עם דגש על משחקיות קואופרטיבית - כלומר, משחק משותף של מספר שחקנים דרך רשת האינטרנט.

פרטים נוספים על דיאבלו 3.

לסיכום

סדרת דיאבלו כוללת מעט משחקים, אך ההשפעה שלה על ז'אנר התפקידים עצומה. המשחקים הקודמים בסדרה הפכו מיד ללהיטי ענק וקיבלו ביקורות מעולות, שברו שיאי מכירות ונכנסו לדפי ההסטוריה. לא פלא שהציפיות מהמשחק החדש בשמיים. ימים יגידו אם דיאבלו 3 יענה על הציפיות הגבוהות, או שהמראה המלוטש שלו מטעה את המעריצים, שחלקם אף טוען כי המשחק נראה שמח וצבעוני מדי לעומת האווירה האפלה שאפיינה את הסדרה עד היום. אגב, לאור ההיסטוריה של בליזארד, אל תצפו לו לפני אמצע 2009 לפחות.

 

נספח: שלב הפרה הסודי

לאחר שהמשחק הראשון בסדרה יצא, החלו להתפשט שמועות אודות שלב סודי במשחק אשר ניתן להגיע אליו רק בעזרת מספר לחיצות מסויים של העכבר על פרה מסויימת המופיעה במשחק. השמועות התפשטו כמו אש בשדה קוצים ואין-סוף פניות הופנו בפורומים של בליזארד מגיימרים שרצו לדעת איך מגיעים לאותו שלב סודי.

השלב, שלא היה קיים באמת, הפך לבדיחה בקרב אנשי בליזארד. למשל, במשחק האסטרטגיה של החברה: Starcraft ישנו צ'יט שנקרא: There is no cow level. כאשר שימוש בצ'יט זה מוביל לניצחון מיידי.

אך זה לא הסוף. כאשר דיאבלו 2 יצא לעולם, מפתחי החברה דאגו ליצור שלב מיוחד עמוס בפרות מהלכות על שתיים שתוקפות את השחקן. כמו-כן, בשאר המשחקים שבליזארד פיתחה במהלך השנים ניתן למצוא רמזים ובדיחות פנימיות בנוגע לאותה שמועה מדוברת.

נכון לעכשיו, לא ידוע אם גם במשחק החדש יהיה שלב פרות סודי, אבל אל תתפלאו אם כן...

עוד ב- Vgames:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:23 17.08.2008 | T.O.B T.O.B

    lol שלב הפרות היה כזה מצחיק

    מישהו זוכר איך מגיעים שחכתי כבר

  2. 2

    17:48 17.08.2008 | AnimaguS AnimaguS (אורח)

    נהדר

    סיכום מעולה,נהנהתי לקרוא=]

  3. 3

    17:50 17.08.2008 | Grim Grim (אורח)

    אין בדיאבלו 1 גנב....

    יותם לין, אולי כדאי לך לשחק בדיאבלו 1 לפני שאתה כותב עליו.

  4. 4

    18:14 17.08.2008 | Mur'gul Mur'gul

    הפופולאריות היתה בשפל? איפה אתה חי?

    קשה לי שלא לגחך כשאני קורא משפט כמו " באותה תקופה, הפופולאריות של משחקי התפקידים הייתה בשפל שקשה לתארו"

    המשחקים האלו מצלצלים אולי מוכר?
    M&M4 Xeen
    Krondor
    Quest for glory 3
    The Elder scrolls: Arena
    Eye of the beholder 3
    ואת הרשימה אפשר להמשיך בלי להיכנס אפילו למשחקי הקונסולות. לא סתם קוראים לתקופה הזו "עידן הזהב" של הRPG.

    http://www.gamasutra.com/features/20070223b/barton_01.shtml

  5. 5

    18:27 17.08.2008 | CyCloN CyCloN

    אני זוכר שבאון ליין הרגתי פרות

    אם אני זוכר נכון היה מעבר כזה מיוחד שבאון ליין של דיאבלו שמעביר אותך למקום שפרות תוקפות אותך
    הם הביאו מלא דברים טובים.. אני כימעט בטוח..
    אני מזכיר זה היה באון ליין אתם לא תימצאו את זה ברגיל

  6. 6

    18:42 17.08.2008 | T.O.B T.O.B

    אחרי חיפוש קצר מצאתי את זה ...

    עולם הפרות הוא מקום שאפשר להגיע אליו רק אחרי שאתה הורג את הבוס האחרון (בייל).

    אתה צריך ללכת לעולם הראשון ולקנות ספר למגילות כחולות למלות אותו עד הסוף (עד 20), ולקחת את הרגל של הבן אדם בפינה למלה ושמאלה (הוא שוכב שם מת וצריך ללחוץ עליו) במקום שבוא אתה עושה את המשימה השלישית (בעולם הראשון).

    אתה שם את הספר והרגל בקוביה שהמצאת בעולם השני ואז אתה רואה שיגור אדום בעיר אתה נכנס ויש שם הרבה פרות שיוצא מהם דברים טובים בדרך כלל.

    נ.ב.

    אני ממש ממליץ להקשיב לקולות שהם עושים זה ממש מצחיק חח...

  7. 7

    19:22 17.08.2008 | ArchPsion ArchPsion

    מו מו מו

    אחרי שאתה הורג את דיאבלו לא את בעל, ואתה צריך ספר בסך הכל לא צריך למלא אותו עד הסוף.
    זה פלוס הרגל מעץ בהורדריק קיוב ואתה מקבל את הסיבה הכי טובה לסיים את דיאבלו :)

  8. 8

    19:28 17.08.2008 | ghsu1234 ghsu1234

    נחמד אבל יש לי שאלה

    כמבה עולמות יש בדיאבולו 2?

  9. 9

    19:43 17.08.2008 | erezblabla erezblabla

    חחח הפרות האלה....

  10. 10

    19:50 17.08.2008 | Artur452 Artur452

    לא אוהב דיאבלו :\

    לא מבין על מה כול הHYPE

  11. 11

    20:03 17.08.2008 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 4

    טעות בידך, התקופה שבין 91 ל- 97, ובעיקר בין 93 ל- 97, נחשבת לתקופת השפל הרצינית ביותר למשחקי תפקידים אי פעם. כדאי שתקרא את הכתבה שהפנית אליה...

  12. 12

    20:04 17.08.2008 | darkes darkes

    שלב הפרות חזק

    וואי הcow level בדיאבלו 2 היה אחת המשימות הכי מגניבות.
    תראו סירטון ביפנית שצוחק על דיאבלו 2 ועל הcow level (יש תירגום)
    http://www.scylus.com/stuff/d2cow.html

  13. 13

    20:30 17.08.2008 | SkatMan SkatMan

    יש גם בWOW

    כשנכנסים לWOW יש טיפים
    אז יש טיפ THERE IS NO COW LVL

  14. 14

    20:33 17.08.2008 | zunor zunor (אורח)

    כן כפרע אתה צריך את הרגל ..

    שאתה לוקח מהגופה בTRISTRAM וספר TOWN PORTALS לשים הכל בקובייה ולפתוח ואם אתה הורג את הCOW KING אז אתה יותר לא יכול לפתוח..

  15. 15

    22:09 17.08.2008 | דובר הננגננה דובר הננגננה

    artur452

    וזה אחרי שהורדת דמו או בגלל שלא נגעת במשחק בחיים.
    אם האפשרות השנייה נכונה אני מבין אותך אבל ממליץ לך לנסות בכל זאת
    מדובר במשחק אידיוטי בצורה נוראית אבל כיפי אף יותר
    מה שמוזר שדווקא לראשון והכביכול פחות מוצלח התמכרתי...*פילוסופיה בזוז*האם סוד קסמו הוא בפשטותו או שמדובר בצירוף מקרים פעוט?..נו שוין

  16. 16

    22:29 17.08.2008 | Gloom Gloom

    ויקום צדיק בסדום! אחלה סיקור

    למרות שקצת חסר על ההרחבה ל- D2, שדי שינתה את המשחק מקצה לקצה

  17. 17

    23:39 17.08.2008 | Mur'gul Mur'gul

    יובל, ו*אתה* קראת את הכתבה שהפנתי אליה?

    כי הכתבה שהפנתי אליה בכלל לא מדברת על 1993-1997, אלא על 1985-1993. אפשר להבין את זה מהכותרת:
    The History of Computer Role-Playing Games Part 2: The Golden Age (1985-1993)

    לעומת זאת, בכתבה פה מצויין שהתקופה שבה התחילו לעבוד על המשחק (1993-1994) היתה תקופת שפל למשחקי תפקידים. כמות הכותרים הגדולים מוכיחה את ההיפך.

    וכן, גם התקופה שהזכרת (93-97) לא היתה כזו נוראה. חוץ מהמשחקים שהזכרתי שיצאו בסביבות השנים 92-93, קיבלנו בשנים שהזכרת (מלבד דיאבלו) גם משחקים כמו אולטימה 7 (שנחשב לטוב בסדרה), כמו Daggerfall, וכמו Lands of Lore. אה, וגם עוד אחד קטן שעונה לשם Fallout.

    ואם כבר נכנסנו לתיקון טעויות, אז גם הAction RPGבזמן אמת לא הומצא עם דיאבלו. הקדימו אותו הElder Scrolls שהזכרתי ועוד לפני זה Ultima Underworlds.

    שלא תבינו לא נכון: הכתבה עצמה מצויינת. אבל לפני שכותבים דברים חד משמעיים כביכול שמבוססים על היכרות אישית עם התחום, כדאי לבדוק קצת כמה הדברים באמת נכונים. בשביל זה יש אינטרנט.

  18. 18

    23:50 17.08.2008 | Namos Namos

    עיצוב שלבים גאוני?

    עיצוב שלבים? בדיאבלו? חשבתי שכל הקטע הוא שבדיאבלו השלבים נוצרים רנדומלית?
    חוץ מזה מדובר בנוכלת (יותר קשתית, למען האמת).

    חוץ מזה, אני לא חושב שזה המשחקיות (קליקליקליקליק...) שהפכה את דיאבלו לכה מצליח כמו שעשה זאת המרדף התמידי אחרי phat lewt, שגם הוא נוצר רנדומלית.

  19. 19

    00:48 18.08.2008 | VT VT (אורח)

    3 - יצאת דביל

    Rogue, "גנב", הכוונה ל"קשתית". היא Rogue.

    XDDDD

  20. 20

    01:09 18.08.2008 | vafels vafels

    הומור אצל בליזארד

    אם כבר מדברים על הומור בבליזרד - לא חסר, לחיצה מרובה על דמויות במשחקים כמו סטארקרפא וווארקראפט 3 מניבות אמירות משעשעות למדי, למי שמעוניין - שווה לקרוא:
    http://www.wowwiki.com/Quotes_of_Warcraft_III/Undead_Scourge
    (אנדד)
    http://www.wowwiki.com/Quotes_of_Warcraft_III/Orc_Horde
    (אורקים)
    http://www.wowwiki.com/Quotes_of_Warcraft_III/Human_Alliance
    (בני אדם)
    http://www.wowwiki.com/Quotes_of_Warcraft_III/Night_Elf_Sentinels
    (נייט אלף)

    ויש גם הרבה מצחיקים בסטארקראפט שלא מצאת באינטרנט

  21. 21

    04:39 18.08.2008 | the_third_eye the_third_eye (אורח)

    ל- 3 ול- 4

    ל-3
    הכוונה מן הסתם בכותבי נוכל היא לקשתית שאפשר היה לבחור במשחק, אני מסכים שהיה מקום לבחירה מוצלחת יותר בעברית. אבל, אם אינני טועה ככה גם כינו את הדמות בעברית: נוכלת

    ל- 4
    השנים שאתה הזכרת בהחלט היו פופולאריות, אבל שנת 96 הייתה ללא ספק תקופת שפל וזו הייתה השנה שהמשחק יצא. לכן, כתבתי זאת. כי אם תחשוב מבחינת חברות הפצה, זה היה סיכון ענקי, מבחינה כלכלית, לבליזארד לפרסם משחק כזה בתקופה כזו.

  22. 22

    06:01 18.08.2008 | hpbn hpbn

    ל14

    הCOW KING זה רק בהרחבה לא?

  23. 23

    07:45 18.08.2008 | orikr20 orikr20

    משחק מצוין!

    אני אישית הכי אהבתי מכל המשחקים את DUNGEON SIEGE
    אין משחק שיותר כיף ממנו בעייני... DS2 עוד יותר טוב

  24. 24

    10:39 18.08.2008 | Kasyo Boka Kasyo Boka

    הלוואי ויהיה שלב כזה!

  25. 25

    11:43 18.08.2008 | armymaster armymaster

    דווקא ב-WC3 היו הרבה כבשים...

    פעם אחת לחצתי על כבש והיא התחילה להקים צבא מתים- חיים והפכה לליץ' קינג!!!

  26. 26

    18:07 18.08.2008 | eloHa eloHa

    #25

    Cow=פרה לא כבש..

    ואני לא מבין למה כולם פה מתווכחים על שטויות בקשר לדיאבלו 1,וההרחבה, או דיאבלו 2,וההרחבה, כשיוצא לכם משחק חדש דיאבלו 3! תדבר עליו, תשאלו עליו שאלות, ולחצי מפה אין מושג מה הם מדברים בכלל, או שלא שיחקתם במשחקים הקודמים או שאתם ממש טיפשים:\

  27. 27

    18:29 18.08.2008 | eloHa eloHa

    ועוד משהו.

    למה לא דיברת על האירוע של בליזארד שהולך לקחת חלק באוקטובר 10-11, הנקרא BlizzCon, ששם הולכים לחלק למעריצים של משחקי הדיבאלו המון מידע חדש על המשחק החדש.
    למשל, ידברו על איזה דמויות חדשות יקחו חלק מהמשחק, ידברו על עיצוב המשחק שבזה הם יביאו יפרטים יותר מדויקים על איך שהעיצוב הולך להראות ועל איזה מאפיינים יש למשחק להציע, בנוסף לכל זה הם גם יספרו על חוכמת המשחק, ועל קסמים\סקילים חדשים של הדמויות, עיצוב המפלצות, ואני מנחש שגם מפלצות חדשות, ועל משימות, ועוד המון.

  28. 28

    21:08 18.08.2008 | fooo fooo (אורח)

    ל-8

    יש 5 עולמות כולל ההרחבה.

  29. 29

    20:32 19.08.2008 | asafs16 asafs16

    דיאבלו... לא

    אף פעם לא אהבתי כל כך את דיאבלו... אבל אני זוכר את מה שאמרו על הפרות, שהייתי ילד קטן, חברים שלי דיברו על זה שיש שלב אם פרות או משו כזה D:

    בכל מקרה תיכף יוצא דיאבלו 3 מקווה שיהיה משחק טוב..

  30. 30

    01:23 22.08.2008 | Grim Grim (אורח)

    לכל מי שחושב שטעיתי

    הכתבה נערכה ותוקנה אחרי התגובה שלי... אז בבקשה...

  31. 31

    02:15 23.08.2008 | יותם לין יותם לין

    ל- Grim

    אף אחד לא טען שטעית...ובטח שלא אני. ברגע שהערת את ההערה שלך הנושא נבדק ותוקן. כמו שאמרתי קודם לכן, ככה כינו את סוג הדמות בעברית. המושג קשתית, למשל, לא הוזכר. למרות, שזה בעצם מה שהייתה הדמות. אז השתמשתי בכתיבה בסוג נוכל, כי זו המילה שתיארו בה בזמנו את סוג הדמות הנ"ל.

    בכל מקרה, אל תרגיש לא נעים או אשם. בשביל זה קיימות התגובות, אני מודה לך מאד ושמח על כך שהערת את ההערה הזו. עשית את הדבר הנכון ואכן, הנוסח לא היה מדוייק ועל כך אני מתנצל מקרב לב. תמשיך להעיר הערות. הערות שלכם הקוראים חשובות לנו לאין ערוך.

    תודה רבה על פנייתך.

  32. 32

    12:08 23.08.2008 | ortal ortal (אורח)

    יותם תעשה לי ילד

    אתה כזה מוכשר!!!

  33. 33

    12:24 23.08.2008 | michal michal (אורח)

    אני גם רוצה ילד

  34. 34

    16:29 23.08.2008 | Grim Grim (אורח)

    ל-יותם

    לא התכוונתי אליך כשאמרתי שטוענים שטעיתי, אלה לשתי תגובות שנכתבו פה לאחר השינוי ולא ראו את המקור.

  35. 35

    21:45 15.10.2008 | -------דיאבלו לא בישביליי------ -------דיאבלו לא בישביליי------ (אורח)

    לכולם בעיקר ליותם אתיופי גאה תחזור לחבש

    אתם הילדים הכי מסכנים שראיתי בחיים לכו תמצאו חברים די להגיב כמו מסכנים יש בנות כוסיווות בחוץ ויותם די לך לישון מאוחר תודה (מקווה שתמצאו חיים אני חושב שזה יהיה בסביבות גיל 40 לכול בתולים לכו ל*****) תודה על ההקשבה !!! [=

  36. 36

       | פורסם ע"י