הרשמה

ביקורת: ASUS ROG Phone 5

אביחי קיבל לידיו את טלפון הגיימינג החדש של ASUS - האם זה מכשיר שכדאי שיהיה לכל גיימר בכיס?

מדובר באחד המכשירים החזקים ביותר שיצאו לאחרונה ובמכשיר הגיימינג הנייד הכי טוב שיש כיום בשוק - לפחות מבחינת הכוח שלו.

המכשיר סופק לנו על ידי ASUS ישראל, תודה רבה!

שנה חדשה הגיעה אלינו, ותעשיית המשחקים למובייל ממשיכה לשגשג בקצב מרקיע שחקים בעוד שיותר ויותר אנשים מתחילים לגלות את הפוטנציאל האדיר שטמון במשחקים על המסך הקטן. אז לכבוד השנה החדשה, הגיע דור חדש של טלפונים ניידים מבית ASUS ולאחר ההצלחה של החברה עם ה-ASUS ROG Phone 3 מגיע הדור החדש שנקרא כמובן ASUS ROG Phone 5. כפי שהסברנו לכם בעבר, במזרח אסיה המספר 4 נחשב למזל רע ולכן חברות רבות בוחרות לדלג עליו, לדוגמא כמו שעשו OnePlus. אז המכשיר הרביעי הוא אחד המכשירים היותר חזקים, אם לא החזק ביותר בשוק היום וקיבלתי את ההזדמנות לבדוק עד כמה הוא חזק באמת.

מתחת למכסה המנוע

המכשיר שאני קיבלתי מחברת ASUS הוא דגם ה-Ultimate המגיע באריזה דמוית ספר. הקופסה מכילה מטען מהיר של 65W, שהטעין את הטלפון מ-0% ל-100% תוך שעה בערך. המטען אמנם מעט מגושם, אבל הוא בהחלט מצדיק את זה. המכשיר מגיע כבר בקופסא עם כיסוי מגן, אבל הוא לא נראה עמיד במיוחד ואינו מכסה את המסך. אחת התוספות המעניינות יותר שבאות עם הטלפון הוא מכשיר קירור, מעין מאוורר קטן שמתלבש על הטלפון בעזרת חריץ ייעודי ומקרר את המעבד. בנוסף ליכולות הקירור, יש למאוורר שני כפתורים אחוריים בדומה לשלט של קונסולה, הניתנים לתכנות ולהתאמה למשחקים שונים.

אבל אם נשים בצד את התוספות נוכל לראות שהמכשיר עצמו פשוט יפהפה, דק ומוארך ועם עיצוב מתכתי בחלקו האחורי בתוספת מטריצה צבעונית להתראות מהמכשיר. יש לו חיבור USB-C בשביל ההטענה והעברת מידע, כמו גם חיבור USB בצד יחד עם קונקטור ייעודי בשביל לחבר למכשיר ציוד היקפי. למכשיר מצלמה משלושת המורכבת ממצלמת 64MP, 13MP ו-5MP. מצלמת הסלפי היא 24MP. ממה שניסיתי עם המצלמה, יכולות הצילום שלה סבירות, אבל לא מהמרשימות שנתקלתי. כמובן שיש לקחת את זה בעירבון מוגבל, אני לא בוחן מצלמות סלולריות.

ה-ASUS ROG Phone 5 מגיע עם מעבד SnapDragon 888 מבית Qualcomm שתומך ב-5G ויתמוך במרבית מכשירי הדגל של החברות בתחום. הליבה הראשית של המעבד מגיע עד למהירות של 2.84GHZ והמעבד הגרפי מגיע ל-144HZ ועד לרזולוציה של 4K עם תמיכה ב-HDR.

אל כל זה מצטרף מסך מרשים בגודל של 6.8 אינץ' ורזולוציה של 1080X2448px. המסך מריץ עד 144Hz ועד מיליארד צבעים שונים עם רגישות מעבר בין צבעים הנמצאת מתחת ליכולת ההבחנה של העין האנושית, זה אמור לתת מראה חלק וחי. היחס של של המסך קצת מוזר, 20.4:9 ולא מסתדר עם רוב התוכן שקיים באינטרנט אבל זה מצוין למשחקים כי זה משאיר הרבה מקום למקשים מבלי להסתיר את המסך. הדגם אותו קיבלתי לביקורת מגיע עם 512GB שטח אחסון ועם זיכרון RAM מפלצתי של 18GB בדומה להרבה מחשבי גיימינג מודרניים.

המכשיר מגיע עם סוללה מפלצתית של 6000mAh, כאשר בפועל נראה שמדובר בסוללה כפולה של 3000mAh. אם המספר הזה לא אומר לכם כלום, אתם בחברה טובה, ולכן אני אסביר בקצרה מה המשמעות. mAh משמעו מילי אמפר לשעה (milliampere hour) והמשמעות היא דיי פשוטה, כמה זמן לוקח לפרוק אותה בקצב של 1000mAh. כמובן שכל מכשיר פורק אותה לפי הקצב שלו, אבל זה המדד שמשתמשים בו לתכולה של סוללה. ואם כל זה עדיין לא אומר לכם כלום אני אסביר את זה במילים פשוטות: אחרי למעלה משלוש שעות של משחקים רצוף הסוללה נפרקה רק עד 40%. כלומר יכולתי לשחק עוד שעתיים לפחות. ואם זה עוד לא מרשים אתכם אז אני אגיד שהשתמשתי בפרופיל גיימינג שאומר לו להתעלם מצריכת סוללה ולהשקיע כל מה שצריך כדי לתת ביצועים מקסימליים. ובנוסף, המאוורר היה מחובר ועבד כל הזמן הזה על הסוללה גם כן. ואחרי כל זה יכולתי להשתמש בטלפון כמעט יום שלם.

משחק ילדים בשבילו

ראשית אני אתחיל בגילוי נאות, לא השתמשתי במכשיר כמכשיר סלולרי, אני לא יודע לבחון קליטה טובה, ואין לי מושג איך בוחנים את המצלמה הסלולרית בתנאי שקיעה, ובינינו זה לא מה שמעניין. מה שמעניין אותנו זה איך עובדת מכונת המשחקים, וזו מכונת משחקים. האפליקציה Console כביכול נחמדה אבל הרגשתי שהיא דיי מיותרת, עשיתי הכל מבלי להיכנס אליה, בכל זאת אפשר למצוא שם משחקים ( מצאתי אחד מעניין) ולתקשר עם אנשים אחרים מהקהילה של ASUS (תודה אבל אני משחק עם חברים שלי).

מסך המגע שלו פשוט מדהים, אין לי מילים רעות לומר עליו, חלק, יפה ותגובתיות נמוכה מ-25 מילישניות, כלומר השליטה על המכשיר דרך מסך המגע נעשית במהירות מרשימה ואין שום עיכוב של המחוות אל תוך המשחק. קצב הריענון של 144Hz לא רק למשחקים אלא בכלל לתמונות וצבעים. הגודל של המסך מצוין ומאפשר שדה ראיה רחב למרות האצבעות שמכסות חלק מהמסך, והאחיזה בו יחסית נוחה גם לאורך שעות. לא הרגשתי בנימולים או כאבים באצבעות אחרי שעות של משחק, אבל זה בהחלט גם בזכות מגוון הכפתורים שיש עליו. המכשיר מגיע עם כפתורי לחץ בצדי המכשיר הניתנים למיפוי. ניתן לקבוע את עוצמת הלחץ ואפשר גם להחליק את האצבע לאורך הכפתורים. שימוש בגירוסקופ מאפשר להזיז הגאים של רכב, כמו שעשיתי ב-Mario Kart למשל, ואפשר אפילו לנער את המכשיר כדי שיבצע פעולה מסוימת. הכפתורים האלה פשוט מוסיפים המון לחוויה לנוחות השימוש במכשיר בתור קונסולה. וזה עוד מבלי שצירפתי אליו אף תוסף אחר בתשלום.

למכשיר יש שני רמקולים דינמיים שמספקים צליל סראונד דיגיטלי מעולה, הווליום מגיע לעוצמה גבוהה מאוד ויש בס מעולה. היכולת של המכשיר להשתמש בסראונד דינמי באמצעות תוכנה ייעודית מורגש טוב ובכל משחקי הירי ששיחקתי כמו PubG ו-CoD Mobile יכולתי לזהות דיי בקלות מאין יורים עליי רק הודות לסאונד המצוין, וזאת כמובן מבלי שהשתמשתי באוזניות אלא רק ברמקולים הייעודיים.

למכשיר יש כמה מצבים של ביצועים כאשר X mode+ הוא המצב האופטימלי לגיימינג שמחזק את ביצועי המערכת על חשבון ביצועי הסוללה, הוא מגדיל קישוריות ומפעיל חזק את המעבד. לאחר זמן ממושך של משחק המעבד מתחמם וזה מורגש. לשם כך פיתחו ב-ASUS את Aero Active 5 cooler, מאוורר קטן המתחבר למכשיר ומקרר את המעבד. זה לא הרבה, אבל זה בהחלט מורגש ויש אפילו בונוס, המאוורר מגיע עם שני מקשים אחוריים בדוגמת R1 ו-L1 שמאפשרים לך למפות אותם באמצעות Game Genie. המאוורר עצמו עושה רעש מאוד עדין יחסית ובלהט הקרבות ממש לא שמתי לב אליו.

התוספת הכי משמעותית ברמת התוכנה היא סייען המשחקים Game Genie. מדובר בתפריט שנשלף בהחלקה מקצה המסך ומאפשר לשחקן לשלוט על פונקציות במכשיר כמו חסימת שיחות נכנסות ונעילת הבהירות. אפשר להפעיל מכאן את המקשים הווירטואליים או פקודות מאקרו שניתן להקליט (אני כל כך אוהב פקודות מאקרו). אבל אחד הפיצ'רים שהכי אהבתי הוא Scout mode, שהופך חלק מהצבעים על המסך. השינוי הזה של הצבעים אמור להקל על מציאת אנשים אחרים על המסך וכך קל יותר לכוון עליהם ולפגוע. קשה לי לאמוד את זה באופן אובייקטיבי כיוון שכל שימוש שלי בזה היה בסיטואציה אחרת, אבל זה בהחלט עזר לי בחלק מהמקרים. יש עוד עשרות פיצ'רים שניתן להשתמש בהם ואת כולם ניתן לקבע במקשים על המסך. התוכנה מאפשרת גם לשמור על בהירות קבועה ומאפשרת לעקוב אחרי צריכת המעבד והזיכרון, כמו גם מעקב אחרי ה-FPS והטמפרטורה.

כמות הפיצ'רים בטלפון של ASUS היא מרשימה בכל קנה מידה, וכאן גם אולי החיסרון שלה. יש יותר מדי תכונות ומעט מדי דרכים כדי להבין אותם. זה מצריך המון התעסקות וחפירה עמוקה בטלפון כדי למצוא את התכונות הללו ולדעת איך להפעיל אותן. ASUS לא הצטיינו הפעם בהדרכה של משתמשים בשפע של התכונות וחבל, כי אחרי שבועיים במכשיר הזה ועשרות שעות של משחק בו אני בטוח שיש הרבה פיצ'רים שלא הכרתי ושיכולים לסייע לי. אפילו איזה ערוץ ביוטיוב או הפניה לאתר שמסביר בפשטות היו מועילים מאוד. למזלנו יש אינספור מדריכים ברשת וערוצי יוטיוב פרטיים שיעזרו לכם להתאפס על כמות האפשרויות שהטלפון הזה מציע.

השורה התחתונה

לצערי הרב, הגרסה שבחנתי (ה-ASUS ROG Phone 5 Ultimate) לא נמכרת בארץ אבל בינינו זה לא כזה נורא, ההבדלים בין הגרסאות שוליות ואת התוספות אפשר לקנות בנפרד. אמנם גרסת ה-Ultimate מגיעה עם 18GB RAM אבל בסדר - אני דיי בטוח שהמכשיר יכול להתמודד עם הגרסה הרגילה של 16GB RAM "בלבד". פה אולי מגיע חיסרון נוסף של המכשיר והוא המחיר שלו, המומלץ לצרכן לגרסה הבסיסית שנמכרת בישראל הוא 4,699 לגרסת 16GB ו-4,299 לגרסת 12GB. זה לא זול, אבל לא מדובר פה על מכשיר רגיל כי אם על מכשיר פרימיום שנותן המון תמורה לכסף שלכם. מדובר באחד המכשירים החזקים ביותר שיצאו לאחרונה ובמכשיר הגיימינג הנייד הכי טוב שיש כיום בשוק. בתור מי שלא שיחק הרבה על מובייל, המכשיר הזה בהחלט גרם לי ליהנות ממובייל כמעט כמו במחשב.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • חומרה חזקה שמתמודדת עם הכל
  • מסך מעולה ואחיזה מצוינת
  • אפשרויות רבות לשליטה במכשיר

הרע

  • ממשק מסורבל ולא מפורט
  • מחיר של שתי קונסולות

והאיוורור

  • AeroActive Cooler 5 - תוספת חובה לכל מובייל גיימינג
אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י