הרשמה

ביקורת: סדרת מקלדות ASUS ROG Strix Scope

אור זכה להתנסות עם סדרת המקלדות של ASUS! בואו לקרוא מה הוא חשב על המקלדות ה-Strix Scope!

המקלדות בסדרה הזאת אומנם אינן הכי זולות בשוק, אבל הן בהחלט מספקות את הסחורה ומעבר לה

המוצר סופר לנו לסיקור על ידי ASUS ישראל, תודה רבה!

יש מספר פריטים מאוד חשובים בפינת הגיימינג שלנו, בחלקם אנחנו משקיעים יותר ובחלקם פחות. אבל אם יש משהו אחד שבאמת כדאי להשקיע בו ולא ניתן להסתדר בלעדיו בגיימינג על המחשב, זאת מקלדת טובה. עברתי על כמה וכמה מקלדות גיימינג לאורך השנים, חלקן טובות פחות וחלקן טובות יותר ולאחרונה אף סיקרתי את ה-HyperX Alloy Origins, אבל מה באמת הופך מקלדת גיימינג למקלדת טובה? ובכן, החברים שלנו ב-ASUS ציידו אותי בלא אחת, לא 2, אלא 3 מקלדות מסדרת ROG Strix Scope שלה. אז מה היתה החוויה שלי מהמקלדות? בואו אציג ואספר לכם על שלוש המקלדות האלה.

מה באריזה?

דקה לפני שאני פונה לדברים שמשותפים למקלדות ולמה שמפריד ביניהן, בואו נדבר על מה שנמצא בקופסאות עצמן של המקלדות שהגיעו אליי. אז המקלדות שהגיעו אלי הן: ה-ROG Strix Scope/CTRL, ה-ROG Strix Scope PBT וה-ROG Strix Scope RX. הקופסה הראשונה המקלדת מגיעה יחד עם מקשי WASD חלופיים, ולעומת זאת מקלדת ה-PBT מגיעה עם מקשי Ctrl להחלפה בצבעים שונים. ה-ROG Strix Scope RX מגיעה לבדה בקופסה ללא כל Key-Caps חלופיים.

המקלדות

אני אדגיש כבר עכשיו: המקלדות האלה, בבנייה שלהן, מיועדות לשחקני משחקי FPS, זה אומנם לא רשום על הקופסא, אבל זה כן רשום באתר של המקלדות האלה, במה זה מתבטא? במבט ראשון נשים לב כבר כי מקש ה-Ctrl במקלדות האלה, הוא יחסית גדול, ממש בגודל של מקש ה-Shift, זאת על מנת שהשחקנים לא יפספסו אותו בטעות מאחר והכפתור "משאיר שחקנים בחיים". הדבר אומנם היה לי מאוד זר בתחילה כשבאתי ללחוץ על ה-WinKey ומצאתי את עצמי מפספס אותו פעם אחר פעם, אבל תהליך ההתרגלות היה זריז ואכן המקש הרבה יותר נגיש במשחקי אקשן שבהם אני משחק על בסיס יומי.

איכות הבנייה של המקלדות הוא סולידי, מקלדות ה-Ctrl וה-PBT עשויות מגוף אלומיניום ומצויידות במקשים עם סווי'צי Cherry MX Red (וכמובן שניתן להשיג אותן עם סוויצ'י Cherry MX שונים על מנת להתאים לצרכים של השחקנים השונים), מקלדת ה-RX בנויה מסגסוגת ומצויידת במקשי ROG RX Red לינאריים. מה הם מקשי ROG RX? מדובר בסוג מקשים חדש שנועד למנוע נידנוד של המקשים עם סוויץ' בצורת X שניתן לראות אותו מהצד של המקלדת כאשר לוחצים (בחירה עיצובית מוצלחת למקלדת), בנוסף, המשקל שנועד ללחיצה הוא מעט גבוה יותר וזאת על מנת למנוע תופעת לחיצה מוטעת (miss clicks).

מה משותף?

הפיצ'ר הראשון וככל הנראה הבולט ביותר על המקלדת הוא ה-stealth-key: בלחיצת כפתור אחת, כל החלונות מוסתרים והאודיו מושתק (ובלחיצה נוספת, כל החלונות והאודיו חוזרים). למה הדבר נועד? אם נשאל את Asus, על מנת להסתיר את המשחקים שלנו ברגע. בנוסף, המקלדת מצויידת בהרבה פעולות מולטימדיה במקשים השכנים, מ-F5 ועד F12. בכל אלו ניתן להשתמש בעזרת כפתור ה-FN, או להפעיל את הפיצ'ר הנוסף שנכנס במקלדת וזהו ה-Quick-Toggle Switch, המאפשר להחליף בין הפעולות הרגילות של מקשי ה-F לפעולות המולטימדיה בלחיצת כפתור. אם ה-toggle נמצא במקשי המולטימדיה, ניתן להשתמש בפעולו ה-F בעזרת לחיצה של ה-FN, אבל הדבר לא יעבוד עם קיצורי מקלדת כמו האחת של ShadowPlay על מנת להקליט וידאו.

בדומה למקלדות גיימינג מכניות אחרות בשוק היום, גם למקלדות האלו יש פונקציית מקשי Macro, את המקשים ניתן להגדיר בדרייבר העונה לשם Armoury II (שבו אגע עוד מעט), באותה מידה ניתן להגדיר את המקשים דרך המקלדת עצמה. את הקיצורים של מקשי המקרו ניתן לשמור על המקלדת עצמה או בדרייבר, ניתן להתחיל הקלטה מהמקלדת ללא צורך בדרייבר מותקן ולקבוע את הכפתורים שמפעילים את הפעולה.

הדרייבר של Asus שמכונה Armoury II, הוא דרייבר מאוד נוח לתפעול ומתפעל את כלל חומרת Asus שמחוברת למחשב. מצד שמאל ניתן למצוא מספר תפריטים כאשר השניים שיהיו כנראה הכי חשובים הם תפריט ה-devices וה-Aura Sync. בתפריט של ה-Devices ניתן לבחור את המקלדת שאנחנו מעוניינים לשנות לה את ההגדרות (כן, חיברתי את שלושתן בשביל לבדוק), התפריט הראשון שיפתח מולנו זה ה-Keys שנותן לנו לערוך את הפעולות של כל מקש במקלדת באופן חופשי ונעילה של פעולות כמו alt+F4 או alt+tab. בנוסף ישנו תפריט Lighting שמאפשר למשתמש לבצע שינויים בתאורת ה-RGB של המקלדת, ישנם אפשרויות שונות עם קאסטומיזציה מאוד רחבה, בין אם מדובר בבחירת צבעים, בכיוון של החלפת הצבעים והמהירות, בנוסף המקלדות תומכות ב-Aura Sync שמסנכרנת את כל המכשירים שתומכים בפיצ'ר בשביל אפקטים דומים ומסונכרנים.

מה ההבדלים?

עכשיו אתחיל לגעת טיפה בדברים שמיוחדים לכל מקלדת: בזמן שה-Ctrl היא יותר המקלדת הבסיסית של סדרת ה-Strix Scope, המקלדות עם ההבדל העיקרי הן ה-PBT וה-RX. מה מיוחד ב-PBT? ובכן, לא יודע אם שמתם לב ממבט ראשון, אבל המקלדת של ASUS מחוסרת כל RGB באשר הוא, השנה היא 2021 ולמקלדת גיימינג אין תאורה אחורית, דבר שמהווה שינוי ממש מרענן בתקופת זמן שבה לכל מקלדת גיימינג מכנית יש תאורה אחורית צבעונית. אז מה זה PBT (קיצור של פולי-בוטילן טרפתלט)? מדובר בחומר תרמופלסטי מבודד, כשמקשים שמיוצרים איתו מחזיקים לאורך זמן רב יותר, אך היות שמדובר בחומר שקשה לעבוד איתו, זה גם הופך את המקשים האלה ליקרים יותר.

ומה מיוחד ב-ROG Strix Scope RX? ובכן, כבר דיברנו על העובדה שהיא מיוצרת מסגסוגת, בשונה מהמקלדות הקודמות, זו בנייה שמעניקה למקלדת הגנת IP56 ממים ואבק. לא ניסיתי לשפוך מים על המקלדת כדי לבדוק את זה או זרקתי אותו למחסן מלא באבק, אבל התקן IP56 נועד לציין שהמקלדת תעמוד בטעויות של שפיכת משקה נניח. בנוסף, גם הזכרתי כי למקלדת יש סוויצ'ים מיוחדים שנוצרו על ידי Asus שנקראים ROG RX Red, מקשים לינארים שקטים (קיימת גם גרסא קליקית, בשם ROG RX Blue, אך הדגם הזה של המקלדות לא מגיע איתן). למקלדת ישנה כניסת USB 2.0 בגב המקלדת שמשמשת להטענה ומעבר מידע, הדבר בא על חשבון מעבר לסידור הכבל בגב המקלדת שקיים בשני הדגמים הנ"ל.

איך בוחרים?

אחרי שהצגתי בפניכם את סדרת המקלדות הזאת של Asus בפניכם, עכשיו נשארה שאלה אחת חשובה, באיזה מקלדת כדאי לבחור? אם תרצו מקלדת גיימינג טובה בתקציב מינימלי, ה-Ctrl היא מעל ומעבר לכל גיימר באשר הוא לכל הצרכים שלו, בין אם מדובר באיכות בנייה סולידית וסוויצ'ים מהנים. לשחקנים שנמאס מתאורה אחורית במקלדות ומעוניין במקלדת פרקטית במיוחד עם איכות בנייה גבוהה אפילו יותר, אולי כדאי לשקול את הדגם PBT, גם אם ב-2021 הדבר יחסית נדיר. אבל אם יש לכם קצת יותר תקציב שאתם מסוגלים להוציא אל מקלדת באמת טובה, איכות בנייה יותר מסולידית שתחזיק לשנים רבות ועם מספר פיצ'רים נוספים, אולי דווקא תרצו לשקול ללכת על מקלדת ה-RX, מדובר במקלדת מהטובות שתזכו לשחק איתן.

השורה התחתונה

ל-Asus יש סדרת מקלדות גיימינג מנצחת, כל מקלדת ממלאת את הצורך שלה ואפילו קיימת מקלדת גיימינג ללא תאורה אחורית, שינוי מרענן בתקופה שבה הכל מואר עם RGB בצורה כמעט צועקת. המקלדות מכילות בהן את כל מה שמקלדת באמת צריכה, איכות בנייה סולידית במיוחד, סוויצ'ים שקטים (כמובן שלא להפריע לשחקנים אחרים בקבוצה עם קליקים!) ומספקים במיוחד ללחיצה, כמות פיצ'רים רחבה במיוחד וקסטומיזציה חופשית במיוחד. המקלדות בסדרה הזאת אומנם אינן הכי זולות בשוק, אבל הן בהחלט מספקות את הסחורה ומעבר, מקווה שהסקירה הזאת עזרה לכם להכיר אותן טיפה יותר ולהכניס אותן לשיקולים שלכם בקניית הציוד הבאה שלכם. בניגוד לביקורות חומרה רגילות שלנו, בגלל שמדובר ב-3 מקלדות שונות, החלטנו שלא לתת ציון בסוף הכתבה, אבל תסמכו עליי - מדובר בשלוש מקלדות נהדרות של חברת הטכנולוגיה וכאלה שכדאי לכם לשקול בפעם הבאה שאתם מרכיבים לעצמכם סטאפ חדש.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:46 19.04.2021 | ron77 ron77

    לבסוף מה המחירים של המקלדות ואם יש עכבר מתאים לכל מקלדת

  2. 2

       | פורסם ע"י