הרשמה

ביקורת: Actraiser Renaissance - אוי אלוקים אדירים

בואו לקרוא מה חשבנו על הרימייק של המשחק האגדי מה-Super Nintendo!

  • Android
  • iOS
  • Nintendo Switch
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 23/09/2021

המשחק לגמרי מכוון למעריצי המקור שייהנו מכל רגע, אבל לשאר האנשים אולי יהיה טיפה קשה יותר להתחבר לקונספט

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

לא הייתה הכרזה שיותר הפתיעה אותי ב-Nintendo Direct האחרון יותר מאשר ההכרזה על הרימייק המלא ל-Actraiser, המשחק האגדי מתקופת ה-Super Nintendo. כיאה להרבה משחקים מאותה התקופה, אני מניח שלא הרבה אנשים זכו לשחק או להכיר את Actraiser, המשחק ששילב בין משחקיות פלטפורמה/אקשן דו-ממדית, לסימולטור בניית עיר מכל הדברים. המשחק המקורי הכיל משחקיות מעניינת ומוזיקה נהדרת של אחד המלחינים הגדולים של הגיימינג באותה התקופה, יוזו קושירו. האם הרימייק עושה עבודה מעולה עם הבאת המשחק לזמננו אנו, או שמדובר במקרה של משחק שהיה עדיף שנשאר בעבר?

זיווג משמיים

אז כן קראתם נכון: המשחק הוא שילוב בין משחק פלטפורמה/אקשן דו-ממדי סטנדרטי לבין סימולטור בניית עיר. לא, זה לא שינוי שנועד להפוך את גרסת המובייל של המשחק להגיונית יותר, אלא חלק מהקונספט של המשחק המקורי. Actraiser מחולק לאזורים שונים, כשכל אזור מחולק לשלושה חלקים שונים: החלק הראשון בו הלוחם השמימי שמייצג אתכם, אל האור, יילחם כדי לשחרר את האזור מתפיסת טנזרה אל החושך, החלק השני בו הקהילה של אותו האזור תפתח את עצמה ותקים ממלכה של ממש ולאחר שהנתינים הנאמנים שלכם יבססו את שליטתכם באזור, החלק השלישי בו הלוחם יסיים את העבודה ויחסל את האיום האחרון על האזור.

שני החלקים של הפלטפורמינג עם הלוחם משחקים כמו משחק אקשן טיפוסי: השחקן יכול לרוץ, לקפוץ ולהכות באויבים השונים עם החרב שלו ולהשתמש בקסמים. בכל מערכה שכזו גם תוכלו למצוא בוסים יחסית טובים - מבחינת המראה הם נראים מאיימים מאוד כשהרימייק עושה עם כולם חסד (אני אגיע לגרפיקה בהמשך), אבל לפעמים המשחק מתקשה עם האנימציות וההבנה של המתקפות של הבוסים השונים. מצאתי את עצמי חוטף מתקפות "מחוץ למסך" הרבה יותר מדי מבלי שהיה לי שום סימן ויזואלי או שמיעתי.

החלק המעניין יותר הוא החלק בו נשחק עם המלאך ונעזור לאנשי האזור להקים את היישוב שלהם. המשחק מאפשר לנו להכווין את התושבים לאן כדאי להם להתרחב, לעזור להם לייבש ביצות ולהרוס עצים בעזרת ניסים שהם הקסמים שנוכל להטיל על הקרקע מתחתינו. החלק הזה קיבל את הכי הרבה שינויים ברימייק, כשאם בעבר הבעיה המרכזית שלנו הייתה המפלצות שמרחפות מעלינו וכל מה שהיינו צריכים לעשות היה לחסל אותן עם המלאך ולרוץ לעזור לתושבים שלנו עם ניסים והכוונה, כאן המשחק קיבל גם מנגנון Tower Defense ממש נחמד וסיפור גדול יותר.

במהלך המשחק מפלצות שנשלחו מאל החושך יבואו להרוס את הממלכה שהנתינים שלכם בנו. אתם תוכלו לבנות שערים שיחסמו את המפלצות ולהשתמש בכוח של הגיבור או הגיבורה של הממלכה שלכם כדי לתת לעצמכם אקסטרה כוח בקרב נגד ה-Horde. הרגעים האלה נהדרים: כשעושים Tower Defense טוב, זה מורגש - וכאן זה מורגש ממש. העובדה שניתן להזיז את הגיבור שלכם לאן שהוא צריך להיות, להשתמש בניסים שלכם נגד יצורים כדי לעזור לכם לשרוד ולהציב את הבניינים הנכונים במקום הנכון כדי להתמודד מול המפלצות הנכונות - זה נהדר. זה גם נחמד לראות את הרימייק מקשר בין האזורים השונים במשחק בכך שאפשר להעביר את הגיבורים מאזור לאזור כדי שיעזרו בשלבים הבאים. הבעיה הכי גדולה עם המשחק היא בקצב שלו.

בגלל התוספת של קטעי הסיפור והגיבורים השונים, יצא שהמשחק מפוצץ בדיאלוגים דיי משעממים וסיפור ארוך ולא מעניין. גם במשחק המקורי החלק הזה של המשחק היה ארוך יותר משני קטעי האקשן, אבל לפחות שם הכל הרגיש מהיר וזריז. אז כן, הדמויות עצמן נראות מעולה והנתינים בכל אזור נראים שונה אחד מהשני שזה שיפור נהדר מהמשחק המקורי, אבל אני לא מבין למה המשחק צריך לעצור אותי כל כמה זמן ולמנוע ממני להתקדם בגלל איזה מנגנון RPG של עליית הרמות של הממלכה שלי לפני שאני מתקדם לחלק הבא של המשחק.

כל העצירות הללו כדי להשלים משימות שונות בשביל התושבים, לחכות עד שהתושבים יעלו ברמה והאוכלוסייה תגדל כדי לתקוף משכנות של אל החושך, להגדיל את הממלכה עוד יותר, להילחם במפלצות שתוקפות את הממלכה באחת מהפשיטות שלהם - כל אלו גורמים למשחק הזה להיות יותר ארוך ממה שהוא צריך להיות. זאת פרקטיקה שמוכרת לי יותר מהתקופה של משחק ה-16 ביט וה-8 ביט. המשחק שלכם כיף, Square Enix - אתם לא צריכים להגדיל אותו בצורה מלאכותית שכזו, פשוט תנו לנו לשחק בו כמו שצריך. מפתחים צריכים להאמין במשחק שלהם וכאן האמונה במשחק הייתה מוצדקת. אל האור היה מתאכזב מחוסר האמונה הזו.

אמנות מתקופת הרנסנס

הגרפיקה של Actraiser מקבל ממני חלק מיוחד משלה, בעיקר כי היא גורמת לי לרגשות מעורבים. המפתחים החליטו ללכת על קונספט של גרפיקה שנראית כמו ציורים מתקופת הרנסנס, עם אנימציות שרצות בצורה שמרגישה חלקה וקלאנקית בו זמנית. קצת קשה לי להסביר את זה במילים, אתם צריכים לשחק את זה בעצמכם כדי לראות על מה אני מדבר, אבל אני כן יכול לומר שבאופן מפתיע זה עובד דיי טוב. המשחק מאבד חלק מהדיוק שהיה למשחק המקורי בזכות האנימציות הסנאפיות שלו, אבל האנימציות עובדות נהדר עם העיצוב האמנותי של המשחק... רק שהבעיה שלי היא עם העיצוב האמנותי של המשחק.

המשחק נע אצלי בין אזורים ממש יפים ומרשימים, לאזורים שאהבתי הרבה יותר במשחק המקורי. הדוגמא הכי טובה היא Fillmore, האזור הראשון במשחק: בעוד שב-SNES המשחק מקבל עיצוב של יער עבות עם קרני אור שיוצאות דרך העצים ברקע, כאן המשחק הלך על אווירה אפלה יותר ומדכאת יותר שעומדת טיפה בסתירה עם מה שאני מכיר לפחות מ-Actraiser. זה חוזר בעוד כל מיני שלבים במשחק, למרות שבחלקם זה עובד בצורה טובה מאוד (בעיקר בבוסים שנראים נהדר כמו שהזכרתי קודם).

מוזיקת האלים

יוזו קושירו היה נסיך הגיימינג של שנות ה-90. הבן אדם היה אחראי על כמה מהפסקולים הטובים ביותר בתקופת דור הזהב של ה-16 ביט: Streets of Rage 2, Shinobi, Beyond Oasis, Super Adventure Island וכמובן: Actraiser. כמו המשחק המקורי, גם הפסקול המקורי לא מקבל מספיק קרדיט, כשהוא מכיל כמה מהטראקים הכי טובים מאותה התקופה. למזלנו, Square Enix החליטה לקחת את מר קושירו לסיבוב נוסף על הפסקול של המשחק והפעם עם כל הטכנולוגיה והכלים שיש לנו כיום. התוצאה? מעולה.

הפסקול של Actraiser Renaissance פנומנלי, כשרצועות כמו Fillmore ו-Alcaleone קיבלו שכבת צבע של סגנון רוק סימפוני והן נשמעות פשוט נהדר. יוזו קושירו יצר כאן את אחד הפסקולים הכי טובים של השנה, ואחד שאני חוזר אליו שוב ושוב גם שלא במשחק עצמו. מוזמנים להקשיב לרצועה מהפסקול שבניגוד לגרפיקה של המשחק, דווקא צלח את המעבר בן 30 השנים מתקופת ה-Super Nintendo לימינו אנו. עוד פסקול ברשימה של קושירו בדרך להיכל התהילה של הגיימינג.

השורה התחתונה

תראו, בסופו של דבר, Actraiser Renaissance מנסה לשפר את המשחקיות של המשחק המקורי ל-SNES, אבל חלק מהתוספות עושות יותר רע מאשר טוב. כשהמשחק מתרכז בלולאת המשחקיות המרכזית של אקשן ובניית עיר וציוויליזציה מבלי להטריד את השחקן ב-Tutorials וטקסטים מיותרים עם עלילה לא מעניינת המשחק יכול להיות טוב ואפילו רחמנא ליצלן - כיף ומהנה. תוסיפו לכך גרפיקה שאני לא הכי התחברתי אליה עם פסקול מחודש פשוט מהמם של יוזו קושירו הבלתי נגמר ואתם מקבלים פה משחק שהוא לגמרי מכוון למעריצי המקור שייהנו מכל רגע, בעוד שלשאר האנשים אולי יהיה טיפה קשה יותר להתחבר לקונספט. מה שכן, הוא הרבה יותר טוב וראוי מ-SolSeraph.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6.5
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • משחקיות אקשן ממש נחמדה וכיפית
  • הקטעים בהם אתם מנהלים את הממלכה חכמים מאוד
  • משחקיות Tower Defense מהנה ביותר
  • מוזיקה פשוט מעולה

הרע

  • קצב לא טוב - יותר מדי עצירות בשביל דיאלוגים
  • לא התחברתי לגרפיקה של המשחק

והאל

  • יופי, עכשיו תנו לי את Black and White Remake בבקשה.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י