הרשמה

נינטנדו לימדה את כולנו שיעור חשוב באיך תמחור לא נכון יכול להרוג הייפ

שמואל מפרק את מה שקורה כרגע עם שירות האונליין החדש של נינטנדו ולמה המעריצים כל-כך כועסים על העלייה במחיר

איך נינטנדו הגיעו מגג העולם לזעם כללי של מעריצים ברשתות החברתיות בהכרזה אחת בלבד, ואיך הם יכולים לתקן את הטעות הזאת?

מה... מה נסגר איתכם נינטנדו? איך ברגע אחד הצלחתם להרוג כל מומנטום שצברתם במהלך השלושה חודשים האחרונים? כמה מוכשרים אתם צריכים להיות כדי לקחת את כל ההייפ מהתקופה האחרונה: ההשקה של Metroid Dread המעולה, המכירות המוצלחות של ה-Switch OLED, ה-Nintendo Direct הנהדר של ספטמבר, ההכרזה על העדכון הנהדר של Animal Crossing שמגיע בנובמבר וההכרזה על שירות האונליין החדש שמוסיף גם את משחקי הקונסולות של ה-N64 וה-Sega Genesis, וברגע אחד פשוט לזרוק אותו לפח?

רגע, מה קרה?

למי שלא מבין על מה אני מדבר, הסבר קצר: בספטמבר האחרון במסגרת ה-Nintendo Direct ששודר באותו החודש, נינטנדו הכריזה על הרחבה של שירות האונליין שלה. אם עד כה המנוי כלל משחקי NES ו-SNES, בתוספת לגישה לשירותי האונליין של החברה תמורת סכום משתלם ביותר של 20 דולר בשנה, החברה הכריזה על חבילת הרחבה לאונליין: תמורת תוספת תשלום, תוכלו לשחק במשחקי N64 כמו Ocarina of Time ו-Super Mario 64 ומשחקי Sega Genesis כמו Ristar ו-Streets of Rage 2.

באותו הזמן לא ידענו מה הולכת להיות התוספת הזו במחיר, אבל בסרטון תגובה/סיכום לדיירקט שהקלטתי יחד עם דימה מערוץ היוטיוב YallaBalagan, אמרתי שנראה לי הגיוני שהשירות החדש יעלה 10 דולר יותר, כלומר 30 דולר בסך הכל, כשאני אבין את החברה אם תבחר ללכת על 40 דולר, אך אתאכזב. נרוץ קדימה לשבוע האחרון: לפני יומיים החברה הכריזה תוך כדי הדיירקט של Animal Crossing בו מעריצי המשחק קיבלו פחות או יותר כל מה שהם רצו בעדכון חדש למשחק, כשבנוסף הוכרז DLC בתשלום שמרחיב את המשחק אפילו יותר.


(תמונה מהדיירקט של Animal Crossing: New Horizons של נינטנדו)

את ה-DLC החדש שנקרא Happy Home Paradise תוכלו לקנות תמורת 25 דולר... או לגשת אליו דרך שירות האונליין המורחב של נינטנדו. באותה הנשימה החברה גם הכריזה באופן רשמי וחגיגי על המחיר של ה-Expansion Pack החדש לשירות ה-NSO, שיכלול את משחקי ה-N64, ה-Sega Genesis ו-Happy Home Paradise ובואו נגיד שזה לא היה ה-Worst Case Scenario מבחינתי של 40 דולר לשנה תמורת החבילה החדשה. זה היה הרבה יותר גרוע.

השירות החדש יעלה 50 דולר לשנה, ו-80 דולר לשירות המשפחתי שיכלול גישה ל-NSO וה-Expansion Pack לעד 8 חשבונות נינטנדו. זאת עלייה של 30 דולר לשנה למנויים רגילים, למרות שהחברה כבר טענה כי מנויים קיימים יוכלו לשדרג בהנחה... בתלות בכמות הימים שנשארו להם בשירות הרגיל. ברגע האחד הזה, אם הייתם ממש בשקט - יכולתם לשמוע את האנחה הקולנית ממש של כל מעריצי נינטנדו ובעלי קונסולת Nintendo Switch ברחבי העולם. אפשר רק לראות את התוצאות של הסקר שערכו Nintendo Life באתר שלהם כדי להבין עד כמה המעריצים לא מרוצים ממה שקרה כאן:

אז לפני שנגיע לאיך נינטנדו יכולים לתקן ומה הם יכולים לעשות מהנקודה הזאת, בואו רגע ננתח מה קרה כאן ולמה כולם כל-כך מתוסכלים מהתמחור של השירות החדש של נינטנדו וה-Nintendo Switch.

1. עוד 30 על רומים

ההתרגשות סביב ה-NSO המשופר הייתה רבה. המוני מעריצי נינטנדו מבוגרים יותר ופחות רק חיכו לרגע שהשירות יתהדר בעוד משחקי נינטנדו לדורותיהם. הדעה הרווחת והציפייה הגדולה הייתה למשחקי GBA או משחקי N64 ואני שמח שקיבלנו את המשחקים של הקונסולה התלת-ממדית הראשונה של נינטנדו. תוסיפו לכך את העובדה שאנחנו מקבלים משחקים של ה-Sega Genesis, חלקם עדיין נחשבים למהטובים בתעשייה, והדיל הזה היה נראה משתלם - עד רמה מסוימת.


(תמונה של משחקי ה-N64 שיגיעו לשירות ה-NSO + Expantion Pack של נינטנדו)

כי צריך רגע להבין משהו: בסופו של יום, לא מדובר ברימאסטרים, חידושים עם אקסטרה פיצ'רים או תוספות כמו גלריה ונגן מוזיקה. מדובר בסך הכל ברומים. קבצים של כמה מגה-בייטים בודדים שאימולטור מריץ כדי להציג לכם את המשחק. ל-NSO יש אחלה פיצ'רים כמו Save States למשל, אבל בפועל מדובר באימולטור ורומים. האם זה משהו ששווה לקחת עליו 10 דולר יותר? אולי - בכל זאת, מדובר בעלייה סמלית במחיר, וגם אם לא כולם אוהבים את ה-N64 וה-Genesis, לשלם 10 דולר יותר בשבילם נראה כמו מחיר הוגן.

(תמונה של Sonic מה-Nintendo Direct של נינטנדו)

20 דולר? כאן כבר יותר קשה לי להצדיק את העלייה במחיר. שוב, אני אבין את החברה שמנסה לעשות רווח יפה מהסיפור הזה, ו-40 דולר זה עדיין אירוע יחסית סביר, אבל אני הייתי מתאכזב. אבל 30 דולר?! על כמה רומים ואימולטור שיריץ אותם עם אופציה לאונליין במשחקים בודדים כמו Star Fox 64? זה כבר דיי אבסורדי למדי. אין שום סיבה שהאונליין יקפוץ ככה במחיר על כמה רומים בסיסיים והאופציה לשחק משחקי עבר מבלי לפרוץ ולהוריד אותם בצורה לא חוקית.


(תמונה של Star Fox 64 מה-Nintendo Direct של נינטנדו)

"אבל מה עם ה-DLC של Animal Crossing?", אתם בוודאי שואלים. "זה שווה את הקפיצה במחיר, לא? זה DLC של 25 דולר!". תודה רבה לכם על המעבר החלק לסיבה השנייה שהיא...

2. לא כולם משחקים Animal Crossing

בניגוד למה שהרשתות החברתיות אולי יציגו לכם, לא כולם משחקים ב-Animal Crossing: New Horizons. נכון, זה אחד המשחקים הפופולריים ביותר על ה-Switch ובסדרה באופן כללי, והמון שחקנים נהנו מהדיירקט ואמרו שהעדכון הבא הולך להחזיר אותם למשחק ובגדול, אבל כן - לא כולם משחקים ב-Animal Crossing: New Horizons. יותר מזה - לא כולם ירצו לשחק ב-DLC החדש שמגיע למשחק. אני בטוח שעל כל שני אנשים שהתרגשו מההגעה של Happy Home Paradise תהייה אחת שאומרת לעצמה שהיא מרוצה ממה שהמשחק הרגיל מציע לה.

בהקשר הזה, ההוספה של Happy Home Paradise לשירות ה-NSO + Expansion Pack היא לא פחות ממיותרת. אם אני כשחקן רק רוצה את הרומים של ה-N64 וה-Sega Genesis, למה אני צריך לספוג תוספת במחיר על DLC שאני ממש לא צריך? כדי שתהייה לי האופציה לשחק ב-DLC אם אני ארצה אי פעם? למה אני לא יכול לוותר על ה-Happy Home Paradise (אם זה באמת מה שמוביל לתוספת הענקית הזו במחיר) ולשלם רק על החלקים שמעניינים אותי כשחקן נינטנדו ובעל Nintendo Switch?

3. האונליין עדיין לא טוב כמו של המתחרים

והחלק האחרון והחשוב לא פחות: שירות האונליין של ה-NSO + Expansion Pack עדיין לא טוב כמו מה ששירותי האונליין על הקונסולות האחרות מציעים לנו. ה-PS Plus מציע לנו ב-60 דולר לשנה גישה לאונליין ונותן לנו משחקים גדולים בחינם כל חודש, כשעל ה-PS5 אנחנו מקבלים גם ספרייה גדולה של משחקי PS4 מדהימים (ה-Breath of the Wild ו-Super Mario Odyssey של ה-PS4) בחינם. ה-Xbox Gold Live עולה אותו הדבר ונותן את אותו השירות, עם משחקים בחינם כל חודש, כשה-Xbox Game Pass Ultimate עולה פי שניים (לא בישראל), אבל הוא השירות הכי טוב שתוכלו להשיג בחיים, עם משחקים מדהימים בחינם לכל אורך השירות, כשהמשחקים מתעדכנים כל כמה זמן.


(תמונה של שירות ה-PS Plus Collection ל-PS5 של סוני)

לעומת השירותים האחרים, שירות ה-NSO של נינטנדו נראה פשוט דל. אם בעבר השירות עוד היה משתלם להחריד כלכלית, ברמה שהיינו מסוגלים לספוג את איכות האונליין הסבירה מינוס בשביל ספריית משחקי SNES ו-NES בחינם במחיר שהוא באמת בדיחה (20 דולר לשנה), כיום עם ה-Expansion Pack, השירות המלא נראה כמו בדיחה רעה של נינטנדו. איזה אדם שהוא לא מעריץ נלהב של נינטנדו ירצה לשלם כל-כך הרבה כסף תמורת תמורה כזאת מעטה? למה שמישהו ירצה לשדרג ולקנות את ה-Expansion Pack?

טוב, אז מה עכשיו?

איך שאני רואה את זה, נינטנדו תלך על אחת משתי האופציות הבאות: הראשונה היא הברורה מאליה והיא "שיטת המצליח". החברה תמשיך עם השירות "ראש בקיר" עד שהתגובה של המעריצים, היוטיוברים ואתרי החדשות תהייה רועשת מדי והם יהיו חייבים להוריד את המחיר או לתת אופציה לשלם רק על חלק מהשירות. השנייה היא מה שאני מקווה שנינטנדו תעשה והיא לנסות ולמכור לנו את השירות בצורה טובה יותר: משחקים בחינם, עוד DLC מהעבר בתשלום שיגיע ביום הראשון ל-Expansion Pack (אני דיי בטוח שבעתיד אנחנו נראה את ה-DLC הזה מגיע לשירות), ועוד משחקי עבר כמו משחקי ה-GBA וה-Gamecube שיגיעו לשירות.


(Mock-up של שירות GBA ל-NSO מאת @TheNCSmaster)

אני קורא את מה שהולך ברשתות החברתיות ואת מה שקוראים אצלנו ובעולם חושבים על ה-Expansion Pack, והמגמה השתנתה מקנייה בטוחה ושמחה כללית מהכיוון שנינטנדו לקחה עם השירות החדש, להתרחקות כללית ממותג ה-NSO שהיה צריך חידוש וריענון שהוא כמעט קיבל עם ה-Expansion Pack. יש להם עוד זמן לתקן, בואו נקווה שהם יוכלו לעשות זאת במהרה, אחרת אני צופה שלא המון אנשים ישדרגו מהשירות הישן שלהם ויסתפקו במה שה-NSO הרגיל מציע. אני לא אוכל להאשים אותם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י