הרשמה

כך השתמשתי ב-Synology NAS כמרכז מולטימדיה ביתי

אלו היו חודשיים שבהם למדתי ש-NAS יכול לעשות עוד הרבה מאוד חוץ מלגבות קבצים

סדרות, סרטים, משחקים, מוזיקה או תמונות, ה-Synology NAS יכול לעשות הכל

הכתבה נוצרה בשיתוף עם חברת Synology, תודה רבה!

עברו כמעט חודשיים מאז שקיבלתי מ-Synology את ה- +DS420 שלהם ומאז שהוא הגיע לא הספקתי להשתמש בו לרגע עבור המון צרכים שונים. כמו שכתבתי בביקורת שלי עליו, תוכנת ה-DSM 7.0 של Synology היא מספיק פשוטה למשתמשים מתחילים אך גם מאפשרת למשתמשים יותר מתקדמים ובעלי הבנה של מה זה NAS לבצע את כל מה שהם רוצים. ככל שעברו הימים והשתמשתי בתוכנה יותר ויותר, גליתי עבור ה- +DS420 הרבה יותר שימושים מלבד איחסון "פשוט" של קבצי המחשב שלי. בשיתוף פעולה יחד עם Synology אני רוצה לספר לכם על חלק מאותם שימושים ופונקציות שאני השתמשתי בהם בחודשיים האחרונים.

לעשות את הכל קצת יותר מהר

כפי שציינתי בביקורת המלאה שלי על המכשיר, Synology שלחו לי יחד איתו ועם צמד ההארדיסקים גם שני כונני SSD עבור איחסון Cache. לפני שאתחיל לספר על השימוש שלי בכונני Cache אספר בקצרה מה זה אומר בכלל. Cache (או זיכרון מטמון) זה בדרך כלל שטח איחסון שנמצא על כונן מהיר אשר מאכלס בתוכו קבצים שצריך אליהם גישה מהירה ואו שמשתמשים בהם הרבה ולעיתים תכופות. כך שאם יש לי קובץ שאני משתמש בו פעמים רבות אני לא אצטרך לחכות עד שההארדיסק ימצא אותו והוא יוכל להיטען במהירות מה-SSD. עכשיו שאנחנו מבינים קצת יותר טוב מה זה אומר איחסון Cache אוכל לספר על חווית השימוש שלי בו. ראשית, ההתקנה של הוכננים לוקחת בדיוק 30 שניות והגדרתם דרך התוכנה לוקחת עוד 30 שניות, לאחר מספר בדיקות הגדרתי את הכוננים שיתפקדו Read/Write Cache כך שאוכל לקבל האצה בביצועים בזמן קריאה וכתיבה, אך כן אגיד שזה מעט מסכן את המידע ולכן ממולץ להגדיר את הכוננים ב-RAID 1.

את ההאצה בביצועים אני ללא ספק הרגשתי אבל זה מאוד תלוי בשימושים שלכם. לדוגמא, אני עובד ישר מה-NAS על קבצי Photoshop שיכולים להגיע עד כמה מאות מגה, לפני שהגדרתי את ה-SSD Cache לקח לכל קובץ כזה כמה עשרות שניות להיטען ואפילו יותר מכך ברגע שרציתי לשמור אותו. בהתחלה ה-Cache היה מוגדר לקריאה בלבד וזה אכן שיפר בצורה דרסטית את זמני הפתיחה אך לא הועיל לייעול השמירה, אך ברגע הגדרתי את ה-Cache גם לכתיבה קיבלתי את שיפור הביצועים לשמירת הקבצים. עוד מקום שבו הרגשתי את ה-Cache הוא כאשר התחלתי להשתמש ב-Synology Photos ושם היזכרון המהיר האיץ בכל הכח את בהצגת התמונות השמורות. אם אתם מתשמשים ב-NAS שלכם בעיקר עבור קבצי וידיאו יכול להיות שכמעט ולא תרגישו ה-Cache ולכן צריך לקחת זאת בחשבון לפני השידרוג.

כולם אוהבים לשמור תמונות

בפיסקה הקודמת הזכרתי את Synology Photos ואני רוצה לפרט עליה עוד קצת. במשך מעל ל-5 שנים הייתי מעריץ שרוף של Google Photos, כל יום הייתי דואג לגבות לשם את התמונות שלי ואהבתי מאוד את השירות, את הפיצ'רים הקטנים והנגישות הגדולה שלו. אבל לפני קצת פחות מחצי שנה Google החליטה לבטל את מודל השירות שסיפק איחסון חינמי ללא הגבלה ומאז הפסקתי לגבות את התמונות שלי שם. לשמחתי Synology מציעה שירות דומה בשם Synology Photos שמאפשר לגבות את כל התמונות מכל מכשיר ישר ל-NAS שלכם. כמו Google Photos גם Synology Photos יודעת ליצור אלבומים בצורה אוטומטית ולאפשר לכם לשתף אותם אם תרצו, לזהות תווי פנים ולהציג את כל התמונות של אותו בן אדם בצורה מרוכזת, להשתמש במיקום התמונות וכך אפשר לקפוץ אליהם בצורה מהירה רק על ידי הקלדת שם המקום ועוד. כמו שאמרתי אני נטשתי את Google מוקדם יותר השנה והתחליף של Synology הוא ללא ספק יורש ראוי שממלא לי את החסר.

שרת מדיה פרטי

אחד הדברים שאני רוצה לעשות כבר כמה שנים זה לשבת ולהתחיל לראות יותר סרטים ועם כל סרט חדש של Marvel שגם בו אני לא צופה אני מרגיש את החור בהשכלה שלי הולך ונפער. כבר במשך הרבה מאוד זמן אני שומע על Plex ולשמחתי היא זמינה להתקנה דרך חנות האפליקציות של Synology. אם אתם לא מכירים את Plex זאת בעצם תוכנה שמאפשרת לכם בין היתר ליצור שרת תוכן פרטי משלכם שתוכלו לגשת אליו ולצפות בתכנים שבו כל הזמן ומכל מקום, סוג של נטפליקס פרטי ובחינם. את Plex אפשר להתקין על המון מכשירים שונים, אני אשיתי בחרתי להתקין אותו וליצור את שרת התוכן שלי על גבי ה-NAS בגלל שיש לי שם המון איחסון פנוי, אני לא מכבה אותו כמו את המחשב שלי בכל פעם שאני יוצא מהבית כך שאני יכול לגשת לתכנים כמעט תמיד בנוסף לעובדה החשובה שה-NAS והכוננים שלו מיועדים לעבודה רציפה ללא חשש שיהרסו.

ההתקנה של Plex על ה- +DS420 היא מאוד פשוטה ואחרי בערך 5 דקות כבר תוכלו להתחיל להוסיף קבצים לצפיה. אני לא אגיד לכם מאיפה להביא את הסרטים והסדרות שלכם, אני למשל קניתי לפני מספר סרטיםוהקבצים שלהם עדיין נשארו לי על המחשב אז השתמשתי בהם. השילוב בין Plex ל-NAS כמו זה ש-Synology שלחו לי הוא נהדר ומאפשר לי לגשת לכל הסרטים והסדרות מכל מקום בכל זמן. בנוסף, עצם העובדה שהמכשיר שעליו מותקן ה-Plex הוא בעל מערכת הפעלה עם תקיות קבצים מסודרות מאפשרת לי להתקין ל-Plex עשרות תוספות ופלאגינים שונים כדומת Sub-Zero שיכול למצוא והלתאיחם כתוביות למדיה שתרצו.

ענן המשחקים

בשנה האחרונה שמענו הרבה פעמים על משחק דרך הענן והיום יש המון ענקיות טכנולוגיה וגיימינג שעושות את זה, בין אם זאת נינטנדו, Nvidia עם GeForce Now או Xbox xCloud. לכל חברה יש דרך מעט שונה לעשות את ובכתבה הקודמת שלי סיפרתי על כך שאני משתמש ב- +DS420 כדי לאחסן את המשחקים שלי ביום יום עד שאני צריך ואז אני פשוט מעתיק את המשחק הרצוי חזרה למחשב שלי. אבל בעזרתם של החבר'ה מ-Synology ומספר סירטונים מ-Youtube העברתי את כל תיקיית המשחקים שלי אל ה-NAS כך ש-Steam מתקין ישר אליו את כל המשחקים ואף אפשר לשחק בהם מבלי להעביר שום קובץ אל המחשב.

אני אודה שהבתחלה הייתי קצת סקפטי מהפיתרון הזה וחשבתי שאקבל ממנו ירידה דרסטית בביצועים אך להפתעתי זה כלל לא קרה. זה כן פיתרון טוב במיוחד למחשבים עם שטח איחסון מועט (כמו הלפטופים של ימינו שמגיעים עם 500 ג'יגה) אך הוא אינו מושלם כאשר במשחקי Online חווית המשחק תיהיה הרבה פחות טובה בשל העובדה שחלק נכבד אם לא כל רוחב הפס של הרשת ינוצל עבור קריאה של קבצי המשחק מה-NAS ועבור העברת המידע ששרתי המשחק דרושים ישאר רוחב פס מועט שיוביל ללאגים ותקיעות פה ושם.

עוד לפני שניגשתי לכתיבת הביקורת של ה- +DS420 ידעתי שזה מוצר שמסוגל למספר רב של דברים אבל הייתי מאוד מקובע למחשבה שהוא אך ורק מיועד לגיבוי קבצים. אחרי חודשיים של שימוש במוצר הזה הבנתי שהוא מסוגל לעוד הרבה מאוד דברים. כן, הפוקוס של מכשיר NAS הוא עדיין על איחסון קבצים אבל כמו שהראתי פה בכתבה סוגם, דרכי הגישה אליהם והשימוש בהם יכול להיות שונה מאוד ותלוי בעיקר בצרכי המשתמש. אפשר לראות שבין אם אלו משחקים, סדרות, סרטים, מוזיקה או תמונות ה-NAS של חברת Synology יכול לשרת את כולם ובאמת להוות את מרכז המולטימידה של הבית. לרכישה NAS מבית Synology אפשר ללחוץ כאן.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

*כתבות ממומנות כאלו עוזרות לנו להמשיך להפעיל את האתר, ולספק לכם את כל התוכן שלנו בחינם לגמרי כל הזמן*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:54 04.11.2021 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    אם יש ראוטר GBit וכבלים מתאימים, לא צריכה להיות האטה בחיבורים. גם רוב כרטיסי הרשת היום הם 2.4Gbit וזה בכלל אש.

  2. 2

       | פורסם ע"י