הרשמה

צוות Vgames מסכם את הסדרות הטובות ביותר לשנת 2021

צוות Vgames מתאחד שוב כדי לספר לכם על הסדרות שעשו לנו את 2021

מ-Ted Lasso ועד Attack on Titan, איזו שנה מגוונת זאת הייתה

אחרי שסיפרנו לכם על כל המשחקים שכל כך אהבנו בשנת 2021, לצד אלו שאיכזבו והפתיעו אותנו, החלטנו שסיכום בתחום המשחקים לא מספק אותנו - אנחנו רוצים לדבר גם קצת על סדרות. בשנה שעברה שיתפנו אתכם בסדרות שעזרו לנו לעבור את הסגרים הרבים שמדינת ישראל ספגה, ביניהן ניתן היה למצוא את The Mandalorian, The Boys ו-Lucifer, ולמרות שגם השנה תמצאו פה שמות גדולים ומוכרים, אנחנו חושבים שמדובר ברשימה הרבה יותר מגוונת ומפתיעה מהשנה הקודמת.

אז ביקשנו מצוות הכתבים המדהים שלנו לבחור סדרה או שתיים שהצליחו לרגש, להצחיק, להפליא או סתם עזרו להם להעביר את הזמן. ברשימה תוכלו למצוא אך ורק סדרות שיצאו או קיבלו עונה חדשה במהלך השנה שחלפה, אז מבלי להתברבר יותר מדי, קבלו את סדרות הטלוויזיה שהפכו לצוות שלנו את שנת 2021 לקצת יותר מעניינת:

רועי באלוה

Ted Lasso

האמת היא שלצערי אין לי מספיק זמן כדי לראות מספר סדרות טלוויזיה והמעט זמן שאני כבר כן מעביר מול הטלוויזיה הוא בעיקר מול הסדרות הנהדרות של כאן 11 (מתי כבר קופה ראשית עונה 4 והמפקדת עונה 2). כשאני לא צופה בכאן אני בעיקר מתנדנד בין דיכאון תהומי מ-Bojack Horseman או שעות של כיף וצחוקים מ-How I met Your Mother (שרק השנה צפיתי בה מהתחלה ועד הסוף 6 פעמים וחציתי את רף 20 הפעמים). אבל הייתה סדרה אחת שהצליחה להתחרות (ולאחרונה גם לנצח את כל השאר) על זמן המסך שלי והיא Ted Lasso.

אם לומר את האמת אני לא באמת יודע מה תפס אותי בסדרה הזאת אבל אני חושב שהיא פשוט סדרה נהדרת עם הומור שנון שכתוב היטב, אווירה נעימה, מרגשת כשצריך ואם הייתי צריך לתאר אותה במילה אחת היא כניראה הייתה "Wholesome". טד לאסו היא פשוט סדרה שכיף לצפות בה, היא מעלה חיוך ומזכירה שיש אנשים טובים בעולם. בסוף היא סדרה מנחמת קצת, סוג של Comfort food שממש כיף לאכול אחרי יום נוראי בעבודה.
אני כבר לא יכול לחכות שהעונה השלישית של סדרת המופת הזאת תגיע אלינו בקיץ הקרוב.

איגור חליף

Lost in Space

סכנה, וויל רובינסון! סדרה ממכרת! חובבי המדע בדיוני וההרפתקאות ייהנו במיוחד מהסדרה המצוינת הזאת אשר עוקבת אחר משפחת רובינסון במסעם בחלל בניסיון להגיע לכוכב אלפא סינטאורי אשר אמור להחליף את כדה"א הגווע. סדרה מלאה במתח, דרמה, קומדיה ורובוט חייזרי שרוקם קשר מיוחד עם ילדם של הרובינסונים, וויל.

F is for Family

סדרה מצוירת למבוגרים, מצחיקה ומרגשת, שלא מפחדת לגעת בנושאים רגישים בצורה מאוד בוטה וישירה. הסדרה, מבית היוצר של הקומיקאי והסטנדאפיסט הנהדר ביל בר, עוקבת אחר משפחת מרפי הלא ממש מתפקדת אי שם בשנות ה-70 של ארה"ב ואוסף שכניהם ההזויים.

דור קציר

Attack on Titan

העונה השלישית של Attack on Titan נגמרה באחד מהטוויסטים הכי משוגעים שיצא לי לראות. הסדרה הפילה רעידת אדמה של ממש לדמויות ולעולם שלהן והשאירה את הצופים עם כמות סימני שאלה חסרת תקדים לשנתיים שלמות. למען האמת, לא ממש ידעתי למה לצפות כאשר התחלתי את העונה הרביעית, כי באמת לא חשבתי שאפשר להעביר טוויסט כזה בצורה שלא תפגע באיכות הגבוהה שהסדרה הציגה עד כה, או לפחות לא להעביר אותה לביזאריות מוחלטת. והנה, שנה אחרי, אני עדיין בשוק מהדרך המצויינת שבה הסטודיו החדש של הסדרה - MAPPA הצליח להחליק את הטוויסט לקהל, שכולל כבר הרבה מעבר למי שרגיל לסיפורים המיוחדים האלה מיפן.

בלי ספויילרים, הסדרה בוחרת לקחת את אחד מנבלי העבר ולהפוך אותו לגיבור של הפרקים הראשונים של העונה, ובביצוע מושלם של בניית עולם ודמויות ההחלטה הזאת מסבירה את הטוויסט וכל השלכותיו בצורה שגרמה לי להוריד את הכובע, להתמכר לסדרה מחדש ולחכות בקוצר רוח לחלק השני של העונה הרביעית, שעולה ב-9 בינואר.

טל דותן

Mr Corman

Mr Corman היא סדרה אשר נכתבה, הופקה, הולחנה ואף משוחקת בתפקיד הראשי ע"י ג'וזף גורדון לוויט (Joseph Gordon Levitt) ונוגעת בנושא שמעטות הסדרות שמעזות לגעת בו והוא חרדה וההתמודדות עימה.

הסדרה עוקבת אחר מר קורמן, מורה בחטיבת ביניים ומוזיקאי בן 30, וההתמודדות שלו עם נושאי היום יום ובהמשך גם, איך לא, עם הקורונה והשלכותיה על אדם הסובל מחרדה. החל מיום הולדת לאחייניתו, הקשר עם אימו, אחותו, עולם הדייטים ונושאים נוספים, הסדרה ממחישה בצורת הצילום הייחודית, הפסקול, המשחק הנהדר של גורדון לוויט ודיאלוגים שכתובים היטב את התמודדות זו. היא בטוח תעצבן, לעיתים תתסכל ולא בהכרח תשאיר אתכם מאוד אופטימיים, אך היא אנושית ומציאותית להחריד ובטוח שלהבא שתשמעו על אדם קרוב המתמודד עם חרדה תוכלו להבין אולי מעט יותר איך חוויותיו נראות.

הסדרה שודרה באפל TV אך לא תמשיך לעונה שנייה, דבר שמאוד הרגיז את עוקביה (הלא רבים בהכרח), כי מה לעשות, סדרה על חרדה היא לא מיינסטרים, ואולי טוב שכך.

בונוס קטן שמעודד אותי להמליץ עליה הוא שלאורך הסדרה רואים את מר קורמן מנגן על כלי נגינה שונים ולעיתים הזויים, בסיומה ישנו קלים עם שיר המוקלט מכל סצנות ונגינות אלו ומכיל לא הרבה יותר מ-3 מילים המתארות את המפתח להתמודדות של הדמות Now, Here, This. גם בתור אדם שלא מתמודד עם חרדה אני יכול לומר שהשיר מספק לי השראה, צירפתי אותו כאן מטה:

שיר כהן

Invincible

אחרי טרנד גיבורי העל שמסרב לדעוך מתחילת שנות ה-2000, לגיטימי להרגיש תחושת מיצוי מהז'אנר. כך נולד לו תת ז'אנר שמתיימר לנפץ את קלישאות גיבורי העל עם סדרות כמו אקדמיית המטרייה (Umbrella Academy) והבנים (The Boys) שעיצבו מחדש את התפיסה על "גיבור". הרף הגבוה שהסדרות האלו הציבו בהחלט נשבר עם בלתי מנוצח (Invincible), סדרת האנימציה של Amazon Prime.

ביקורת: Invincible

הסיפור מתחיל עם קלישאות שגורמות לצופה להרגיש כאילו הוא כבר מכיר את הסיפור, אך סוף הפרק הראשון של הסדרה כבר גורם לנו להבין שכל מה שחשבנו שאנחנו יודעים על גיבורי על לא רלוונטי. אז אם אתם מחפשים סדרה שגורמת לאלימות של The Boys וסדרות HBO להיראות כמו תוכניות בערוץ הילדים לצד קאסט עשיר ומרשים - אתם חייבים לראות אותה.

גיא דהן

Loki

מבין כל הסדרות שיצאו השנה, Loki התעלתה מעל כולם. טום הידלסטון (Tim Hiddleston) חזר לתפקידו האייקוני של אל התעלולים לוקי, אשר בורח עם הטסרקט אחרי אירועי Avengers: Endgame ומוצא את עצמו תחת מצוד ע"י ה-TVA, ארגון שמוודא שכל אירוע היסטורי שאמור להתרחש - אכן מתרחש.

ביקורת: Loki

לכל אורכו, "לוקי" היא סדרה שמתעסקת בנושאים כמו בחירה חופשית ואהבה עצמית, לצד שפע של הומור, סינמטוגרפיה מדהימה ואנסמבל שחקנים כשרוני במיוחד, ומעריצי מארוול בוודאי ישמחו לראות את המעבר החד מקרבות רחוב והפוליטיקה של "הפאלקון וחייל החורף" (Falcon and the Winter Soldier) למעברים בין מימדים, שעונים מדברים והרבה מאוד לוקי.

Squid Game

וואו, כל כך לא הייתי מוכן להתמכר לסדרה הזו. אוקיי זה שקר, כל העולם התמכר לסדרה הזו, אבל אמרתי לעצמי - "טוב נו, זה בטח אוברייטד בהגזמה וימאס לי אחרי חצי פרק בגלל השפה", אבל וואו. 456 אנשים שנמצאים עמוק בחובות מגיעים לאי בודד שנשלט ע"י ארגון מסתורי כדי לשחק סדרה של משחקי ילדים על מנת לזכות ב-45 מיליארד וון. הקאץ'? מי שמפסיד במשחקים מת במקום. "משחק הדיונון" הפכה תוך ימים ספורים ללהיט וסיפקה המון רגעים בלתי נשכחים מלאים במתח ודרמה ובניית דמויות מצויינת לכל אורך תשעת הפרקים שלה. אתם תאהבו אותם, תשנאו אותם ובסוף גם תבכו עליהם.

הצפייה ב"משחק הדיונון" רק הופכת ליותר כבדה שאנחנו מבינים שלא מדובר בעולם פוסט-אפוקליפטי שהאנשים בו עושים כל דבר שבכוחם כדי לשרוד - הם עושים את זה בשביל הכסף, והם פה מרצונם החופשי. אבל כל הכבדות הזו מביאה איתה את אחת מהסדרות היותר מוצלחות של שנת 2021, שבקלות תגרום גם לצופים שפחות מתחברים לסדרות בשפות זרות להתמכר בשנייה.

אביחי חרמון

The Wheel of Time

הסדרה המנצחת שלי השנה היא "כישור הזמן" (The Wheel of Time), המספרת את הסיפור האפי של מלחמת הטוב ברע באמצעות הדרקון שנולד מחדש ומלחמתו באדון האופל. כישור הזמן הוא סדרת פנטזיה גבוהה עם קוסמים, מפלצות, ושדים בקרב האחרון על עתיד האנושות. הסדרה עצמה מבוססת על סדרת ספרים אפית שנפרשה על שנים רבות עד שהסופר המקורי, רוברט ג'ורדן (Robert Jordan), נפטר בטרם סיים את הסאגה (מסתכלים עליך ג'ורג' ר.ר. מרטין) וסופר אנונימי למחצה בשם ברנדון סנדרסון (Brandon Sanderson) לקח עליו את סיום הסאגה והפך לסופר מפורסם עם תהילת עולם.

הסדרה עוקבת אחרי חמישה גיבורים שאחד מהם הוא הדרקון שנולד מחדש ועליו תלוי גורל העולם כולו. מי הוא הדרקון שנולד מחדש? מה יחליט? האם ינצח את אדון האופל ומה יהיה בגורלה של האנושות? העונה הראשונה מנסה לסכם ספר שלם בשמונה פרקים ועושה עבודה מצוינת בנושא. הסיפור ברור, כמות הדמויות המקורית צומצמה ובניית העולם נעשית בצורה מדורגת וקלה לעיכול. נכון שיש פער בין הסדרה לספרים אך הוא סביר לחלוטין ולא ממש יעניין את מי שרק רוצה לראות אקשן אפי בעולם פנטזיה. ניתן למצוא את הסדרה באמזון פריים שהשקיעה כ-10 מיליון דולר רק על הפרק הראשון. רוצו לראות!

אור סגל

Fruits Basket: The Final

מי מכם שראה את רצועת טלמאנגה בין 2006 ל-2009 בערוץ הילדים בוודאי זוכר את האנימות ששודרו בה דוגמאת אינויאשה, טסובאסה כרוניקל, בליץ' וראנמה וחצי. אבל האנימה שתמיד בלטה בשבילי (חוץ מאינויאשה כמובן) היא פרוטס באסקט (Fruits Basket) שלצערי נגמרה מהר מדי עם סוף מאוד לא מספק. החידוש מ-2019 (שנגמר השנה עם העונה האחרונה שלו) לא רק נראה פי 20 יותר טוב (האנימה המקורית יצאה ב-2001), היא גם ממשיכה מעבר למה שהאנימה המקורית הציגה. הסיפור של טוהרו (Tohru) ומשפחת סומה (Sohma) הוא מהמרתקים ביותר שאני מכיר בעולם האנימה עם מגוון דמויות מעניינות וצבעוניות שמרגישות מיוחדות ומעניינות, הפעם גם יש פיתוח דמות באמת מעניין לכולן לאורך הסדרה, דבר שבאמת גרם לי להרגיש חיבור יותר מיוחד לבני המשפחה ובנוסף להבין את הקשר שלהן לחיות בגלגל המזלות הסיני.

וזהו! אלו הסדרות שעשו לנו את שנת 2021! מסדרות הקומדיה, האקשן, האנימציה והדרמה, כל אחד מהכתבים באתר נהנה ממה שהיה לשנה הזו להציע. מה הייתה הסדרה שאתם הכי נהנתם ממנה השנה? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י