הרשמה

ביקורת: Loki - פרקים 1+2

מה חשבתי על 2 הפרקים הראשונים של Loki?

מסע בזמן הוא לא משחק ילדים

אחרי שצפינו ב-WandaVision והתרגשנו עד דמעות, ואחרי שהתפעלנו מסצנות הקרב המרשימות ב-The Falcon and the Winter Soldier והתמלאנו בפטריוטיות והערכה מחודשת לוויאט ראסל, הגיע זמנה של הסדרה השלישית של Marvel להיות הנושא החם של האינטרנט. קבלו אותו במחיאות כפיים סוערות, המושיע שלנו - לוקי (Loki). הסדרה החדשה שזמינה עכשיו ב-Disney Plus מתרכזת באחד מה-"נבלים" האהובים ביותר של ה-MCU ושואפת לעשות את מה שהסדרות הקודמות עשו בהצטיינות - לתת לנו להתחבר יותר טוב לדמויות הראשיות שלהן תוך כדי שהן סוללות את הדרך הלאה לסרטים הבאים והמצופים של Phase 4. אז מה חשבתי על שני הפרקים הראשונים של לוקי? בואו נגלה.

נתחיל עם מה שאנחנו יודעים: לוקי מ-Avengers: Endgame, אותו הלוקי שפלש לניו יורק ב-2012 כדי לגנוב את אבן החלל ולתת אותה לת'אנוס - ברח לציר זמן אחר. כלומר, כל פיתוח הדמות שלוקי חווה מ-The Avengers ועד Avengers: Infinity War פשוט נמחק, ואנחנו חוזרים לגרסה של לוקי שצמאה להכרה ורצון עז לשליטה. הוא נתפס ע"י ה-TVA, שהם סוג של שוטרי זמן, ומעמידים אותו לדין על הבריחה שלו מ-"ציר הזמן הקדוש". ה-TVA מסבירים לו שיש ציר זמן אחד ויחיד, ושכל שינוי דרסטי שקורה בו עלול לגרום ליצירה של ציר זמן נוסף, מה שעלול להתגלגל ליצירה של המולטיוורס. המטרה שלהם היא למנוע את זה, ולאכוף את שליטתו של ציר הזמן הקדוש תחת פיקוחם של "שומרי הזמן".

Marvel's Loki: Who are the Time-Keepers of the MCU? - Den of Geek

הסדרה עושה עבודה מדהימה בבניית העולם וההיכרות הראשונה שלנו עם ה-TVA. כבר ברגעים הראשונים של לוקי במקום המסתורי הזה אנחנו נחשפים לאופי הבירוקרטי והמתיש של אוטוריטת הזמן, עם הרים של ניירת, טלויזיות שמשדרות פרופגנדה ושומרים שלא מוכנים לסבול ולו טיפה של חוסר צייתנות מהאסירים שהם מלווים. לא מסוג המקומות שלוקי אמור להיות בהם, אבל להם זה לא כל כך משנה. הם ראו את הכל - העבר, ההווה והעתיד, וכל ניסיון שלו להתנגד או לברוח מוכיח לו שהם לא אנשים שכדאי להתעסק איתם.

לוקי מפקפק באמינות של ה-TVA וכל מה שהוא מייצג, מה שמביא אותו מול הסוכן מוביוס, אותו מגלם אוון ווילסון (Owen Wilson). השניים יושבים לשיחה כדי לענות על השאלה - "מה גורם ללוקי לתקתק?", מה שנותן לנו מבט עמוק יותר אל תוך נבכי נשמתו של אל התעתועים וגם סיכום קצרצר של הרפתקאותיו במשך כל סרטי ה-MCU בהם הופיע. מדובר בסצינה האהובה עליי מתוך הפרק הראשון מהסיבה שכמו ש-WandaVision נתנה לנו זמן איכות עם דמות שלא קיבלה שום התייחסות לטראומות שהיא עברה בחייה, כך Loki נותנת לנו עוד זמן עם הדמות הראשית כדי ללמוד עוד על הפסיכולוגיה שמאחורי הפעולות שלה.

Loki episode 1 recap: under the skin of a great MCU villain | TechRadar

זו גם הסצינה שמראה בצורה טובה מאוד את יכולות המשחק של טום הידלסטון (Tom Hiddleston), ולראות אותו בפעולה זה פשוט כיף רצוף. משימוש בתנועות ושפת גוף שהתרגלנו לראות מהאופי הראוותני שלו ועד להבעות הפנים המקסימות, הזדוניות, והיכולת להראות את הרגשות האמיתיים של לוקי כשאף אחד לא רואה אותו. אוון ווילסון בתור מוביוס גם זורח פה, ואני מריח ברומאנס שמתבשלת שעלולה להשאיר אבק לבאקי וסאם. הדיאלוגים בין השניים מתנהלים כמו משחק פינג-פונג, כל אחד עונה לשני בעקיצה סרקסטית עם נגיעה של הומור בעודם מספקים אינטרקציות נהדרות שבאמת השאירו אותי מחובר. אין שום אקשן בפרק הזה, אבל Loki לא צריך אקשן כדי להיות מעניין, הוא צריך להיות חד, והוא עושה את זה נהדר.

Watch Loki - Season 1 Episode 1 : Glorious Purpose All Episode HD free TV  Show | EUROPIXHD : Movies & TV Series Online with subtitles in Great  Quality for Free | europixhdfree.com

הפרק הראשון נגמר עם טוויסט מעולה שגורם לכם להשתוקק לפרק השני, אבל איזה מזל שהביקורת הזאת יוצאת באיחור ושהפרק השני יצא כבר לפני שבוע? פה כבר אכנס לטריטוריה של ספוילרים, אז אם עדיין לא ציפתם בפרק השני של Loki, ראו זאת כאזהרה.

הפרק השני מתחיל לאחר החשיפה שה-TVA רודפים אחר וריאנט של לוקי, גרסה שונה שלו מבחינה פיזית אך דומה לחלוטין באופי, אשר זזה על ציר הזמן בחשאיות, מחסלת את "אנשי הדקות", החיילים של ה-TVA, באופן שיטתי, וגונבת את מטעני האיפוס שלהם אשר מטרתם למחוק צירי זמן סוררים שנוצרו. סצינת הפתיחה מציגה את סצנת האקשן הראשונה של הסדרה עם קרב בין אנשי הדקות נגד הוריאנט של לוקי לצלילי השיר I Need a Hero ש-Marvel כנראה השיגה את הזכויות עליו לאחרונה מאחר והוא הופיע גם בטריילר החשיפה של Marvel's Guardians of the Galaxy. הסצינה הייתה עשויה טוב, עם שימוש מינימלי בקאטים שזה משהו שאני תמיד אוהב לראות כשזה מגיע לקרב עם כמות גדולה של אנשים.

Loki episode two recap: Marvel's God of Mischief meets his match

לוקי ומוביוס הולכים לחקור את זירת הקרב, ולוקי נותן הסבר ארוך ומפורט על כמה הוריאנט שלו מסוכן ושה-TVA בסכנה ממשית. מוביוס רואה דרך השקר של לוקי, שזה משהו שדווקא שמחתי לראות. היה לי מאוד מוזר שכבר בפרק הראשון לוקי מסכים לעזור מבלי לפחות לנסות לברוח או להונות את ה-TVA עוד כמה פעמים, ועוד יותר שמחתי שמוביוס הוא לא עוד פתי שמוכן ללכת אחרי לוקי לא משנה מה. הוא מאתגר אותו, מעודד אותו להיות טוב יותר כדי שהם יוכלו להתקדם במשימה להם לתפוס את הוריאנט, אך באותה מידה מתחיל לאבד מהסבלנות שראינו בשפע בפרק הראשון. לסדרה יש רק 6 פרקים ובניגוד ל-WandaVision נראה שהיא מתכננת לנצל כל רגע כדי לקדם גם את העלילה וגם את פיתוח הדמויות שלה.

אחרי שיחה עם מנהלת ה-TVA רבונה רנסלייר (Revona Renslayer) שנמצאת בקשר ישיר עם שומרי הזמן, מוביוס מקבל הזדמנות אחרונה להוכיח שלוקי יכול להיות מועיל. אז, השניים מחליטים להתיישב ולעבור על ערימות של ניירת כדי ללמוד יותר על סגנון הפעולה של הוריאנט. לוקי מגלה שהוריאנט מתחבא באפוקליפסות שמתרחשות במהלך ההיסטוריה מהסיבה שלא משנה מה הוא יעשה - הוא לא יגרום לציר זמן נוסף להיווצר, כי הוא במילא יחרב באפוקליפסה. הסצינה שבה לוקי מסביר את התאוריה שלו משעשעת מאוד, וזה כנראה התוכן הראשון מבית מארוול שלא מתבייש לקרוא לעצמו קומדיה. נכון, לכל הסרטים והסדרות של החברה יש סוג הומור מאוד ספציפי שלרוב מצליח לגרום לכמה צחקוקים, אבל Loki הוא קומדיה לכל דבר ועניין. לא כל רגע נתון בו מנסה להיות מצחיק, אבל הדרך שבה השורות מועברות, העצירות הקומיות ופשוט הביצוע של הידלסטון הופכים את הסדרה הזו לבין המצחיקות שיצא לי לראות.

Loki episode 2 runtime is even longer than the premiere | GamesRadar+

התאוריה של לוקי מובילה אותם לשנת 2050 בזמן הוריקן שמשתולל, שם אנחנו מקבלים קצת יותר זמן מסך עם לוקי והשומרת הקשוחה האנטר ב'-15 (Hunter B-15). היא לא סומכת על לוקי בשום צורה, והשניים נתקלים בוריאנט של לוקי בתחפושת של אזרח תמים. הוא משתלט על ב'-15, והסצינה שמגיעה לאחר מכן היא לא פחות ממרשימה. הוריאנט של לוקי מדבר איתו תוך כדי שהוא עובר מגוף אחד לאחר, והשיחה ממשיכה כל פעם דרך שחקן אחר, כשהשחקנים שהשתמשו בהם עושים עבודה מצויינת בלחקות את האופי הנרקסיסטי והגאוותני של לוקי. השיחה מתגלגלת לקרב, וב'-15 שהתעלפה מתעוררת ומתריעה למוביוס שלוקי בגד בהם. הפרק נגמר בכך שאנחנו נחשפים לזהותו של הוריאנט של לוקי - גרסה נשית שלו שעדיין לא ברור אם היא Lady Loki או דמות עם שם אחר. היא מפעילה את כל מטעני האיפוס שהיא גנבה ושולחת אותם למקומות שונים בהיסטוריה, מה שגורם להתפצלות של ציר הזמן הקדוש ויצירה של אינספור צירי זמן חדשים. היא בורחת ולוקי עוקב אחריה, מה שמאשיר את מוביוס וב'-15 מאחור שבטוחים שהכל היה חלק מהתוכנית של לוקי.

The surprising Lady Loki variant at the end of episode 2 explained |  GamesRadar+

השורה התחתונה

שני הפרקים הראשונים של Loki עושים עבודה מעולה בבניית הבמה לקראת המשך העונה. הידלסטון ו-ווילסון זורחים בתור הדמויות שלהם ומספקים דיאלוגים מעולים וגם קורעים מצחוק, וה-TVA כבר ביסס את עצמו בתור כוח עילאי ב-MCU שמשנה את כל מה שחשבנו שאנחנו יודעים. החשיפה של הנבלית הראשית כבר בפרק השני היא שינוי מרענן מ-2 הסדרות האחרונות שהתקשו למצוא את הנבל הראשי שלהם גם בשלב מאוחר יותר. לאן הסדרה מתכננת ללכת? איך היא תשמש כהקדמה לסרטים הבאים? ניתן רק לחכות ולראות, אבל נכון לרגע זה אני לא אהסס לקרוא ל-Loki הסדרה הטובה ביותר שהגיעה ממארוול נכון לרגע זה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י