הרשמה

ביקורת: Loki - פרק 3

עצירת ביניים בכוכב הלכת "למנטיס-1"

כל מה שרציתם לדעת על לוקי בפרק אחד ממוקד

משהו שראינו לא מעט ממנו בסדרות של Marvel הוא הפרק שבו העלילה לא כל כך מתקדמת ומשמשת בעיקר כהמשך של בניית הבמה לשארית הסדרה והכנה לפרקים הבאים מבחינת קווי העלילה ועומק הדמויות. פרק 3 של Loki, שנקרא "למנטיס", הוא אחד מהפרקים האלה. אגיד כבר עכשיו - מדובר בפרק החלש ביותר של הסדרה עד כה, אך זה לא אומר שהוא לא היה פרק טוב בפני עצמו. בסוף הפרק הקודם השארנו את ידידנו אל התעתועים במרדף אחרי הווריאנט שלו במטרה להבין מה היא רוצה ואיך הוא יכול להשתמש בזה לטובתו. מדובר בצעד מסוכן, הרי אין לו מושג לאן הוא מגיע, והסוכן מוביוס ואנשי הדקות של ה-TVA רצים כדי לעצור אותו. איך הפרק הכי "דוקטור הו" שקיבלנו מצליח להתמודד מול שני הפרקים הקודמים?

אזהרה: הביקורת מכילה ספוילרים לפרק, כך שאם עדיין לא צפיתם בו, אתם מוזמנים לשמור את הכתבה ולחזור לכאן אחרי שהתעדכנתם.

לוקי מגיע, תאמינו או לא, ישר לידיהם של ה-TVA מהם ברח בעקבות ליידי לוקי, אשר בהמשך הפרק נחשפת להיות סילבי לושטון (Sylvie Lushton), במשימה להרוג את שומרי הזמן ולהשמיד את אוטוריטת הזמן. בקומיקסים, סילבי הייתה נערה רגילה, שבשלב מסוים עיר מגוריה הפכה לבית החדש של האסגרדים. כחלק מאחת מהמזימות הרבות של לוקי, סילבי קיבלה כוחות שמאפשרים לה לשלוט במוחות של אנשים. בשלב מאוחר יותר בקומיקסים היא הצטרפה ל-Young Avengers, אשר שימשה כהמשך הצעיר יותר של הנוקמים וכללה דמויות כמו קמאלה קהאן (Kamala Khan), קייט בישופ (Kate Bishop), ובילי וטומי, הבנים התאומים של וונדה ו-ויז'ן. מה משותף לכל הדמויות האלו? כולם הופיעו, או עתידים להופיע, בסדרות העתידיות של Marvel בדיסני פלוס. יש למה לצפות חברים, אבל בואו נחזור לסילבי.

Loki release schedule: when is episode 4 airing on Disney Plus? |  GamesRadar+

סילבי פורצת ל-TVA ונלחמת בשומרים שמנסים לעצור אותה, ולוקי מצטרף אליהם. השניים מתקוטטים ונעצרים ע"י רבונה המנהלת. הם משתמשים בטאבלט הזמן שמאפשר לאנשי הדקות לעבור מנקודה לנקודה בציר הזמן, ובטעות מגיעים לשנת 2077, על כוכב הלכת "למנטיס-1". באמת שמחתי לראות שמארוול סוף סוף לוקחים אותנו למקום שהוא לא כדור הארץ אחרי שלוקי ביקר כבר בשתי אפוקליפסות (פומפיי ואלבמה). Loki מציגה בפנינו את הקונספט של מסע בזמן באופן חופשי והאפשרות ללכת לכל נקודה בציר הזמן בכל מקום ביקום, אך בשני הפרקים הראשונים שלה היינו רק בכדור הארץ. הקפיצה ל-2077 בכוכב לכת אחר מראה שהסדרה לא מפחדת ללכת גם לכיוונים הקוסמיים, וזה בדיוק מה שכולנו רצינו ממנה.

אנחנו מגלים שהירח שנמצא מעל למנטיס עומד להתרסק על הכוכב תוך שעות ספורות, מה שמכניס את שתי הדמויות למערכת יחסים חברית בכפייה על מנת לוודא שהם יוצאים משם בחיים. מה שמגיע אחרי זה הם כמה סצנות משעשעות של השניים מנסים להונות אישה זקנה כדי להבין איך להטעין את טאבלט הזמן שמת להם. היא אומרת להם שיש רכבת שנמצאת בדרכה לחללית בשם "התיבה" שמוציאה את העשירים מחוץ לכוכב לפני שהוא יחרב, והשניים ממהרים לעלות עליה. אני לא יודע איך להסביר את זה, אבל הסצנות בכוכב מרגישות מאוד מקורקעות. השניים מגיעים לתור לרכבת שאמורה להרגיש כאילו היא התקווה האחרונה של האזרחים בכוכב להגיע למקום מבטחים, אך בפועל מה שאנחנו מקבלים הם עשרה אנשים שצועקים לתת להם להיכנס ועומדים בנימוס אחד מאחורי השני. ציפיתי לראות אספסוף זועם מלא באנשים (וחייזרים, איפה החייזרים?!) שעוד רגע פורצים פנימה ומשתלטים על הרכבת, ודי התאכזבתי מהתוצאה הסופית.

בגלל שה-TVA לא מהווים בעיה גדולה עבור השניים, הם מנצלים את הזמן כדי להכיר אחד את השנייה באחת מסצנות הדיבור הארוכות ביותר בסדרה - אבל היא בכלל לא הרגישה ככה. עיקר הסצנה הייתה לוקי מנסה לדלות כמה שיותר מידע מסילבי על החיים שלה, במה שהרגיש כמו ניסיון בפסיכולוגיה כפי שמוביוס עשה לו בפרק הראשון. הוא שואל אותה על ההיסטוריה שלה, שבאופן מפתיע שונה מאוד מזו של לוקי. היא ידעה שהיא מאומצת מההתחלה אבל לא זוכרת את אימה, והעבירה את רוב חייה בבריחה מה-TVA. זה די מחשיד שבתור וריאנט של לוקי, השוני בין השניים לא עוצר במגדר שלהם.

הם ממשיכים לדבר על נושאים כמו אהבה, מה שמוביל לחשיפה שלוקי הוא ביסקסואל, עם רמיזה לאותן נטיות מיניות גם מהצד של סילבי, אבל הדבר לא מאושר באופן וודאי, וזו גם האווירה ששוררת על השיחה במהלך כל הסצנה. סילבי היא זו שמקבלת את כל הפרטים על חייו של לוקי, בעוד שהיא משתפת פרטים מאוד דלים על חייה שלה. סופיה די מרטינו (Sophia Di Martino) מגלמת את סילבי באופן מצוין והסצנה הזו גורמת לה לזרוח ליד הידלסטון מה שמוביל לכימיה שסוחבת את הפרק קדימה.

Loki' Episode 3 Review: Loki and Loki Were Boringly Low Key – Review Geek

שיר אסגרדי אחד וסצנת קרב קצרה גורמת לשניים להיות מסולקים מהרכבת, מה שמשאיר אותם עם האפשרות היחידה כדי לצאת מהמצב הזה בחיים - ללכת ל-"תיבה" בניסיון נואש לעלות עליה לפני שהיא ממריאה. ברגע שהם מגיעים לאזור ההמראה, הירח שמעל למנטיס-1 מתחיל להתפרק לגמרי, וההריסות נופלות מהשמיים בקצב מבעית. הסצנה שהגיעה לאחר מכן החזירה אותי לימי Daredevil של נטפליקס, עם צילום וואן-שוט יוצא מן הכלל שעוקב אחרי לוקי וסילבי בעודם מתחמקים מחתיכות הירח שנופלות עליהם כמו גשם. היא מסתיימת בכך שהחללית נהרסת מפגיעה ישירה של חתיכת ירח, לוקי וסילבי מסתכלים על הפיצוץ עם ההבנה שהסיכוי האחרון שלהם לשרוד נחרב להם מול העיניים.

השורה התחתונה

פרק 3 של Loki משמש כעצירה של כל הטירוף כדי לתת לנו עוד קצת טירוף באופן ממוקד יותר. הוא נתן לנו ללמוד יותר גם על הדמות הראשית וגם על הנבלית שלנו דרך מערכת יחסים הישרדותית שעלולה להתפתח גם לחברית. הסינמטוגרפיה של הפרק הזה באופן ספציפי הייתה יוצאת מן הכלל, בעיקר בסצנה האחרונה, יחד עם משחק מעולה מצידה של די מרטינו. הסוף המותח משתווה לזה של Infinity War, אפילו אם אנחנו כבר יודעים שמוביוס יציל את המצב בדקה התשעים, אבל בסדרה הזו כבר אי אפשר לדעת מה יכול לקרות, וזה כל כך כיף שזה המצב.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י