הרשמה

ביקורת: Loki - פרק 4

בשונה מהפרק הקודם, כאן העלילה פשוט לא מפסיקה לנוע קדימה

העלילה התקדמה משמעותית בפרק הזה ולא הרגישה חלשה בשום שלב - זה אולי הפרק הכי טוב בסדרה כרגע.

אחרי שהיה לנו קצת זמן להירגע מפרק 4 של Loki, "אירוע הנקסוס", אשר השאיר אותי על קצה המושב שלי לכל אורכו ובעיקר בסצינת הפוסט-קרדיט שלו, הגיע הזמן לדבר עליו לעומק. שלושת הפרקים הראשונים של הסדרה התקבלו בתגובות מאוד מחולקות, אך הפרק השלישי כנראה התקבל באור הכי שלילי בגלל שהוא פשוט לא קידם שום דבר מבחינת העלילה שלו. פרק ארבע הוכיח שהסבלנות משתלמת, וסיפק לנו התקדמות בעלילה, פיתוח דמויות וחשיפות "הולי שיט!" שמספיקות לשני פרקים. אז אחרי שלמדנו קצת יותר על סילבי והמטרה העילאית שלה לחיסול שומרי הזמן, ואחרי שנחשפנו לחברות המוזרה שנרקמה בין השניים, הגיע הזמן לראות לאן הגענו עכשיו.

אזהרה: הביקורת מכילה ספוילרים לפרק, כך שאם עדיין לא צפיתם בו, אתם מוזמנים לשמור את הכתבה ולחזור לכאן אחרי שהתעדכנתם.

אנחנו מתחילים עם קצת סיפור רקע על סילבי, ונחשפים לתקופת הילדות שלה בה ה-TVA מגיעים לחטוף אותה מאסגרד בטענה שהיא טעות קוסמית שלא הייתה אמורה לקרות. זה בא להסביר לנו את השנאה שיש לסילבי למשטר המדכא הזה ואם עדיין לא היתם בצד שלה אחרי הפרק השלישי, כנראה שעכשיו אתם כן. חזרה להווה, לוקי וסילבי יושבים על סלע ומדברים על החיים בעוד שהירח מעליהם מתקרב יותר ויותר ללמנטיס-1. על הפנים שלהם ניתן לראות מבט של השלמה, גם אחד עם השני וגם עם המוות המתקרב שלהם, אך דבר כלשהו יצר "אירוע נקסוס" שמתריע ל-TVA על היווצרות ציר זמן חדש. הם "מצילים" אותם בדקה התשעים ולוקחים את השניים למעצר.

Loki episode 4 spoilers: Why are the new Lokis?

מוביוס ולוקי מתיישבים לשיחת פסיכולוגיה נוספת בה אנחנו מגלים את כמות ההערכה שיש ללוקי עבור סילבי. ניתן לראות בבירור שאכפת לו ממנה, בעיקר כשמוביוס עובד עליו שהם הרגו אותה, ונראה שהרבה אנשים חושבים (וחוששים) שמערכת היחסים שנרקמה בין השניים הולכת יותר לכיוון הרומנטי. אני לא חושב שזה הכיוון שהסדרה הולכת אליו כי זה ירגיש כמו ההתאהבות הכי מהירה בעולם, אבל הפנים של לוקי מעידות אחרת בסצינה הזו. מוביוס טוען שלהתאהב בגרסה אחרת של לוקי זה דבר שכל כך מתאים לאופי הנרקסיסטי שלו, אבל עדיין קשה להגיד מה הוא מרגיש בסופו של דבר כלפיה. מוביוס נותן ללוקי הזדמנות אחרונה להגיד משהו שישנה את דעתו, והוא אומר לו שה-TVA משקרים לו בעקבות הגילוי מהפרק הקודם. מוביוס לא מאמין לו, ושולח את לוקי ללולאת זמן בלתי נגמרת. באותו זמן, סילבי מובלת לחדר אחר עם שמירה הרבה יותר הדוקה, והמפקדת ב'-15 מבקשת להיכנס. איך השניים יצאו מהסיטואציה הזו עכשיו? הנה העניין, הם עושים מעט מאוד כדי שזה יקרה, ובמקום זה אנחנו מקבלים התמקדות בשתי דמויות נוספות שמובילות לבריחה הגדולה.

תחילת הפרק הרביעי מתרכזת בעיקר סביב מוביוס וב'-15 ובהבנה המחלחלת שלהם שהחיים שהם הכירו הם שקר אחד גדול. בזמן שאנחנו מוצגים לסצינה משעשעת בה לוקי חוטף מכות במפשעה מליידי סיף (Lady Sif), אותה ראינו בפעם האחרונה ב-Thor: The Dark World, אנחנו גם מגלים שהכוחות של סילבי פותחים את הזיכרונות המתונים של החיילים של ה-TVA, בסצינה נהדרת שלה ושל ב'-15 בה היא חווה בפעם הראשונה את הזכרונות מהחיים הקודמים שלה. אני לא חושב שדיברתי מספיק על השחקנית שלה, אז אגיד זאת עכשיו, וונמי מוסאקו (Wunmi Mosaku) נכנסת לתפקיד החיילת הקשוחה אך מבולבלת בצורה כל כך טובה ומשכנעת, והבעות הפנים שלה בסצינה הספציפית הזו היו יוצאים מן הכלל.

Loki episode 4 post-credits scene explained: is Loki really dead? |  GamesRadar+

באותו זמן, מוביוס מתחיל לחשוד בכל מה שרנסלייר אומרת לו על האירועים האחרונים, ומחליט לעשות מעשה. הוא גונב את טאבלט הזמן שלה, ומגלה שכל הזמן הזה היא שיקרה לו וידעה שהעובדים של ה-TVA הם ווריאנטים שנחטפו מציר הזמן שלהם שעברו שטיפת מוח. הוא רץ להוציא את לוקי מהלולאה, אך בחוץ מחכה רנסלייר שמאפסת את מוביוס והופכת אותו לאפר. היא לוקחת אותו ואת סילבי לפגוש את שומרי הזמן, ואנחנו מוצגים ל-3 יצורים ענקיים ומאיימים עם קול בס ועיניים אדומות, ב-CGI מרשים במיוחד ומאוד נאמן לקומיקסים.

שיחה קצרה מאוחר יותר, ואנחנו מגלים ששומרי הזמן הם בסך הכל אנדרואידים שמופעלים ע"י מישהו אחר. עכשיו רק צריך למצוא את המוח האמיתי מאחורי הווילון והמיקרופון, שאני מאוד מקווה שיתגלה כקאנג הכובש (Kang the Conqueror), מושא אהבתה של רנסלייר בקומיקסים ואויב ראשי נפלא לשנים הבאות של מארוול. אני מאמין שלסדרה יש עוד הרבה אסים בשרוול שלה, אבל לפרק 4 עדיין לא נגמרו ההפתעות. לוקי וסילבי נלחמים ברנסלייר ובחיילים של ה-TVA בסצינת קרב מאוד לא מרשימה ורחוקה שנות אור מצילום הוואן-שוט שחתם את הפרק הקודם. היא הרגישה לי באיכות הרבה יותר ירודה משאר סצינות הקרב בסדרה - יותר מדי קאטים, תנועות שמרגישות יותר מדי כמו פעלולים שלא מוכרים את עצמם מספיק כדי להיחשב קרב אמין ופשוט אקשן שלא היה מלהיב מספיק. קיוויתי שקרב עם כזו חשיבות יביא איתו קצת יותר השקעה מצד ההפקה, אבל כנראה שטעיתי, וחבל.

Loki Episode 4: Breakdowns And Episode 5 Story Forward | WORLD OF YOUTH NEWS

לוקי וסילבי נשארים האחרונים שעומדים, הוא פונה אליה, מחזיק אותה בידיו ומנסה להוציא משפט. "זה חדש לי" הוא אומר לה. מה הוא מנסה להגיד לעזאזל? גם אנחנו וגם סילבי שואלים, אך לפני שהתשובה מגיעה, רנסלייר מאפסת את לוקי, שנעלם לאט לאט מול העיניים של סילבי. היא תופסת את רנסלייר ודורשת שתספר לה את כל האמת, והפרק נגמר. או שלא? אם חיכיתם לסצינת הפוסט-קרדיט, גיליתם שפעם נוספת לוקי עבד עלינו, והוא לא באמת מת, הוא רק נח.

הוא מתעורר בעולם עם מראה אפוקליפטי למדי ע"י ווריאנטים נוספים שלו - לוקי הקלאסי עם החליפה האייקונית מהקומיקסים הישנים יותר של מארוול, לוקי הילד, לוקי הרברבן עם פטיש מאולתר ולוקי התנין, כי למה לא? הסצינה הזו השאירה אותי פעור פה למראה לוקים נוספים, והביאה לי וייבים חזקים מאוד של Spider-Man: Into the Spider-Verse, וכל כך שמחתי לראות משהו מהסוג הזה בגרסת לייב-אקשן.

Loki Episode 4 Post Credit Scene: Weekly Check-in

השורה התחתונה

זה כנראה הסיום הכי מותח שהיה לפרק של אחת מהסדרות של מארוול בדיסני + (חוץ מסוף פרק 6 של WandaVision, זה היה מטורף), ואני פשוט לא יכול לחכות לפרק הבא. העלילה התקדמה משמעותית בפרק הזה ולא הרגישה חלשה בשום שלב, והקונספט של ווריאנטים נוספים רק עוזר להוסיף להיסטוריה העשירה וההרפתקנית של לוקי שעוזר להוסיף לו עוד עומק ואהבה אינסופית מהמעריצים (אבל בעיקר ממני ומשיר). יאללה כבר, שיגיע רביעי.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:31 07.07.2021 | ShockMan ShockMan

    סבא לוקי נראה כאילו הוא ברח מהתיאטרון עם פרופס של הצגה על עצמו

  2. 2

       | פורסם ע"י