הרשמה

חמישה מקומות אפשריים למשחק הבא בסדרת GTA

מטוקיו לאפגניסטן ובחזרה לאמריקה

מסביב לגלובוס או שוב אמריקאי פטריוטי?

בסוף שבוע האחרון חשפו חברת הענק Rockstar שהמשחק הבא בסדרת הדגל שלהם GTA נמצא בפיתוח. רוקסטאר בחרו לעשות את ההכרזה בכמה מילים בטוויטר ובאתר המשחק, בלי תמונה ובלי שום הכנה מוקדמת, דבר שהיה אמור להגמר בהרבה פחות רעש מכמות הלייקים החסרת תקדים שהציוץ השיג (נכון לרגע כתיבץ הכתבה, יותר מחצי מיליון) ומהסיקור בכל פינה של ההכרזה. ההתרגשות חסרת הפורפורציות מובנת, שכן מעבר לעובדה שמדובר בפעם הראשונה שרוקטסאר מעדכנת באופן רישמי מה כוונותיה להמשך הסדרה מאז שהכותר האחרון בה יצא ב- 2013, מדובר גם בסיום תקופת ה-"איפה GTA 6?" ותחילת תקופת ה"איפה יהיהGTA 6?" שלטעמי תיהיה הרבה יותר מעניינת. וכיריית פתיחה לתקופה הזאת, אין דבר טוב יותר מאשר לנסות לנחש איפה מגרש המשחקים שלנו יהיה הפעם.

ההימור המושכל- מיאמי ׁ(Vice City)

מעבר למשחק מילים עם הספרה 6 שלעצמו מצדיק למקם את המשחק הבא בסדרה שם, Vice City היא המקבילה ביקום של הסדרה למיאמי וזה המיקום הכי הגיוני שרוקסטאר ייקחו אותנו אליו. כדי להבין למה, צריך קצת להבין מה ה-DNA של הסדרה. בדרך כלל משחק GTA יתרכז בעולם הפשע של עיר מסויימת, תוך כדי התמקדות בגיימפליי ייחודי ששם דגש על חופש ודרכים יצירתיות להעביר ביקורת על החברה האמריקאית. עולם פשע יש גם בלוד, גיימפליי כיפי אפשר לעשות כמעט בכל מקום (תעדכנו אותי כשיהיה כיף בחולון) אבל ביקורת על החברה האמריקאית העכשווית אפשר להעביר בצורה הכי טובה ומדוייקת במיאמי. לא רק שהעיר מצויינת לעלילת פשע, אלא גם הסביבה שלה מעולה להרחבת העלילה מעבר לגבולות העיר אל החברה האמריקאית כולה. בין אם זה מרכז החלל שנמצא ליד אורלנדו, שכרגע עומד בעיצומה של מלחמת חלל מתוקשרת בין עשירי ארצות הברית, או בין אם זה איי הבהמה שעם קצת דימיון וקירוב של מפת העולם יכולים לשמש כאחלה לוקיישן לאי המסתורי של ג'אפרי אפשטיין, מיאמי היא מקום חם מאוד כרגע לסקנדלים בידיוק כמו שרוקסטאר אוהבים.

ההימור ההגיוני- רומא וחלקים מאיטליה

נכון, למרות שהמייסדים של רוקסטאר בכלל בריטים, החברה מאוד מהססת לחצות את האוקיינוס מאמריקה אל עבר אירופה. אם המשחק הבא בסדרה יהיה ביבשת אחרת, זה ללא ספק יעורר הרבה מאוד רעש והרבה מאוד רעש זה משהו חיובי. כמובן שהמחשבה הראשונה שבאה עם משחק GTA באירופה היא חזרה לונדון, אך המחשבות שלי הובילו אותי דווקא לרומא שלמעשה, עשויה להיות הרבה יותר מתאימה. מעבר לפסטורליות של הרחובות בעיר, ולארכיטקטורה המרהיבה שבוודאי תראה יפה במשחק, בעיר שוכנת לה מדינת הוותיקן, מעוז הנצרות. הביקורת כלפיי החברה, שכמו שהזכרתי, היא ממש חלק מהאופי של המשחקים ותוכל לבוא פה באופן נהדר כביקורת כלפיי הנצרות. אני לא יכול להפסיק לחשוב על כמות הדעות שהאפשרות להכניס רובים לוותיקן במשחק מחשב תגרור ומנסיון העבר, רוקסטאר אוהבים לעורר מחלוקות. בנוסף על הכל, הסביבה שמקיפה את רומא מהממת, ויכולה לתת לרוקטסאר להשתעשע עם מקומות שבעבר לא יצא להם. כמו לדוגמא שדות ארוכים וערים על ער בסגנון Cinque Terre.

מהיר ועצבני- טוקיו

אז חצינו את האוקיינוס מכיוון אחד, למה שלא נחצה אותו גם לכיוון השני? במחשבה חטופה, נדמה שבטוקיו יש משחק GTA שמונח לרוקסטאר על מגש זהב. היאקוזה- לעלילת פשע, הר פוג'י ואין-ספור המגדלים והכיכרות האייקוניות שבעיר לגיימפליי והקידמה הטכנולוגית לביקורת על החברה. אורות הניאון שמזוהים עם העיר יתאימו מעולה עם משחק בסדרה, והסביבה המגוונת שלה בין בתים עניים לאזורים המפותחים תשאיר את מגרש המשחקים בעיר מגוון ומעניין לשחקן. אפשר לחשוב על זה קצת כמו Sleeping Dogs על סטרואידים.

נארקוס- דרום אמריקה

קשה להאמין, אבל בזמן שעבר מהשקת GTA V ועד עכשיו הספיקה לה לצאת כל סדרת Narcos וסדרת הבת שלה Narcos: Mexico. הסדרה שכבשה את Netflix ובכך צברה פופולאריות אדירה, השאירה חותם על כל מי שצפה בה וגרמה לעינייני הקוקאין של שנות השבעים להיות שוב עיניין חם. רוקסטאר כבר נגעו במקסיקו עם Red Dead Redemption וניכרת התשוקה שלהם לעולם הפשע שם. אני חושב שהם לא יהססו פעמיים לחזור לקקטוסים והפילטר הצהוב של מקסיקו, אבל הפעם בגדול. דרום אמריקה עוד לא הופיעה בסדרת GTA ולכן יוכלו רוקסטאר לעצב אותה מחדש כפי שירצו. אני חושב ששילוב בין כמה ממדינות המפתח ביבשת יוכל ליצור את אחד מהעולמות הפתוחים היותר מעניינים שהיו, וכמובן גם לפתח את עלילת הפשע לכל האזורים שמוכרים טוב לכולנו מנארקוס.

המוגזם- אפגניסטן

כן כן, אם יש חברה שמסוגלת לגעת באחת מהסוגיות היותר קשות בהיסטוריה של ארצות הברית, זאת רוקסטאר. אני חושב שעלילה בה חבורת חיילים אמריקאית נשלחת כסוכנים סמויים להטמע בחברה האפגנית בחיפוש אחר בן-לאדן יכולה לא רק להרעיד את העולם ולהציף אותו בדעות לגבי הכיוון שהחברה לקחה, אלא גם להיות אחד מהדברים היותר מגניבים שייצא לנו לשחק. אפגניסטן היא מגרש משחקים גם במציאות ולשכפל אותה למשחק ייתן לנו עולם פתוח שייזכר לשנים. אני ללא ספק חושב שמדובר ברעיון מוגזם, שאולי יותר מתאים לפרק של South Park, אבל אם רוקסטאר באמת רוצים לנצל את הכוח שלהם ללכת עד הסוף עם החברה האמריקאית, אין דבר שאני רוצה שהם יגעו בו יותר מתקופת אפגניסטן.

בין אם זה יהיה באפגניסטן, טוקיו או חולון, אין ספק שהמעריצים ירדפו אחרי כל כיוון שרוקסטאר ילכו אליו. אני חושב שמצפה לנו תקופה מעניינת (ומקווה שלא ארוכה במיוחד) של ספקולציות לגבי המשחק הבא בסדרת GTA ואני מאוד אשמח אם גם אתם תשתתפו בה. איפה אתם חושבים שנראה את המשחק הבא? חשובים ששוב יהיו כמה דמויות? ספרו לנו בתגובות!

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    04:56 19.02.2022 | edenmeir1 edenmeir1

    אני חושב שאולי גם זה יכול להיות בלאס וגאס !!!

  2. 2

       | פורסם ע"י