הרשמה

שמועה: חברת Amazon תכריז על רכישתה של EA היום

האם אנחנו עומדים בפני עוד עסקת ענק?

האם אמאזון מתכננת לרכוש את EA?

אם אתם עוקבים אחרי ההתרחשויות, אתם ודאי מודעים למרוץ החימוש שמאפיין את דור הקונסולות הנוכחי. מאז הכרזתה של חברת Microsoft, הבעלים של מותג הקונסולות Xbox, על הקמת שירות ה -Game Pass, החברה החלה לרכוש אולפני פיתוח ומפיצות משחקים בקצב מסחרר ובפרופיל גבוה. בתגובה, Sony, הבעלים של פלייסטיישן, מנסה להשיב מלחמה. בעוד מיקרוסופט רכשו את ZeniMax Media, חברת האם של Bethesda Game Studios, סדרה של אולפנים קטנים יותר כמו Ninja Theory, ונמצאים בתהליך רכישה של ענקית הגיימינג Activision Blizzard, סוני מתמקדת ברכישה של אולפנים שהוכיחו את עצמם בשיתופי פעולה שונים עם החברה כמו Housemarque, Bluepoint Games ולאחרונה גם Bungieהמפתחת של סדרת Halo שהייתה עד כה בבעלות מייקרוסופט.

כעת, נראה שגם Amazon החליטה לא לטמון את ידה בצלחת ולנסות לחדור לשוק, ובין הצעדים שהיא נקטה עד כה היו רכישת הזכויות לפיתוח במנוע CryEngine כדי לפתח מנוע חדש עבור עצמם בשם Amazon Lumberyard, ואף הפיתוח והשחרור של משחק ה -MMORPG המצופה New World, שזכה לביקורות מעורבות בלשון המעטה.

 

נראה שההתפחויות האחרונות וחוויותיה האישיות נטעו באמאזון את ההבנה שחדירה אמיתית לשוק והתנהלות באופן תחרותי תדרוש השקעה בכישרון וניסיון, וע״פ השמועות האחרונות הם גם לא מפחדים לקחת סיכון ולהכניס יד לכיס: ייתכן שהחברה מתכננת להודיע עוד היום על רכישת ענקית הגיימינג Electronic Arts, שמוכרת לרבים בזכות משחקי הספורט שבבעלותה דוגמת FIFA (ששינה את שמו כעת עקב חילוקי דעות עם ארגון הכדורגל) וזיכיונות שוברי קופות נוספים דוגמת Battlefield, Mass Effect, Dragon Age, Apex Legends ועוד.

הדלפות מהשבועות האחרונים מדברות כבר תקופה על רכישה של EA, וחלק מהחברות שהוצגו כמועמדות הן Apple, Disney ו-Amazon עצמה. השמועות טוענות שאמאזון גיבשה הצעה קונקרטית והיא סוף סוף מוכנה להגיש אותה לשולחן. 

מעבר ליתרון המיידי שברכישת ענקית הגיימינג, שבאבחה אחת תהפוך את אמאזון ממחשבה חולפת בראשם של הגיימרים לשחקנית מרכזית בשוק, החברה תפיק מכך פירות ככל הנראה גם בחטיבת הסטרימינג שלה - עד כה אמאזון צפתה בעיניים כלות בנטפליקס יוצרת שוברי קופות מסחררים המבוססים על זיכיונות גיימינג כמו The Witcher ו -Arcane, ולא עלה בידה לספק להן תשובה. כל זה עשוי להשתנות עם רכישתה של EA : בהנחה שהעסקה תצא לפועל, לא יהיה מופרך להניח שנראה סדרות המבוססות על Mass Effect או Dragon Age למשל, כבר בעשור הקרוב. שווה לציין שסדרות כאלו עשויות גם להניב לאמאזון רווחים משניים מרכישות נוספות של המשחקים ברגע שהקהל הרחב ייחשף אליהן, כפי שקרה עם הסדרה של The Witcher.

השמועות מיוחסות לחברת מדיה שוודית בשם GLHF, שפרסמה אותן דרך העיתון USA Today. בתגובה, כתב של CNBC בשם דיוויד פרבר, שתפקידו לעדכן באשר לחדשות מהשטח, לעג לדיווח של החברה בשידור חי וטען שהסיפור הוא בדיה מוחלטת. ״דיברתי עם כמה אנשים שהיו יודעים אם דבר כזה נמצא בתהליכים, והם טוענים שלא היה ולא נברא. אלו אנשים שאמורים להיות מעורבים ואכן היו מעורבים כשחברת האם שלנו ניסתה לקנות את EA. אני יכול להבין מדוע אמאזון תהיה מעוניינת בקנייה אבל זה לא עומד לקרות היום ממה שאני שומע, אלא אם כן לאנשים איתם דיברתי לא היה מושג בנוגע לכך״.

המניות של EA זינקו בחדות בבורסה מאז פרסום השמועה, על אף ההכחשות בתקשורת. תגובתה הרשמית של EA היא כצפוי: ״איננו מגיבים על שמועות וספקולציות בנושא מיזוגים ורכישות״. אם השמועות נכונות והרכישה אכן תתרחש זו תהא לא פחות מרעידת אדמה בשוק הגיימינג, שעלולה להיכנס לתקופה הריכוזית ביותר שלו מאז הניפלה של נינטנדו וסגה.  שמועות מופרכות או תחזית מבוססת? מעוניינים בדרמת לייב אקשן צבאית המבוססת על Battlefield, או שתעדיפו להותיר את המצב על כנו? ספרו לנו מה אתם חושבים על כך בתגובות!

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:54 29.08.2022 | אנונימי אנונימי (אורח)

    יופי אולי סוף סוף אמזון לפחות יתנו חסות לליגת העל פיפא בשונה מEA שךא היה אכפת להם מכלום גם פניה באופן אישי לחברה הזו לא עזרה

  2. 2

       | פורסם ע"י