הרשמה

היינו כחולמים? מצב הסינגל-פלייר של Star Citizen מוכן, בערך

הטיסה עדיין מתעכבת, אבל תיכף יוצאים

זה מטוס? זה סטאר סיטיזן? לא, זה Squadron 42

לאחר כ-11 שנים, האם יתכן שהמשחק Star Citizen סוף סוף הושלם? ובכן, לא. אפילו לא קרוב. אבל מצב הסינגל-פלייר שלו, Squadron 42 כן, כאילו, כמעט. אז בואו נעשה סדר. השנה היא 2012 ודרמה מתחוללת בעולם, חוץ מההכנות לסוף העולם לפי לוח המאיה. היוצר המפורסם של המשחק Wing Commander, המוכר יותר למי שכבר אין שיער על הראש מכריז על משחק סימולטור חדש בשם Star Citizen. אותו יוצר, בשם כריס רוברטס (Chris Roberts) פותח פרוייקט קיקסטארטר שבאמצעותו הוא יפתח משחק חלל מגניב שיהיה כל מה שטוב מינוס כל מה שרע. רוברטס מבטיח לנו משחק שיהיה גם לשחקן יחיד, וגם ישלב אלמנטים של ריבוי שחקנים.

הוא קיווה לגייס עד ארבע מיליון דולר, אבל עם ההצלחה בא התיאבון והיקף הגיוסים נכון להיום חצה את רף ה-600 מיליון דולר עם קרוב לחמישה מיליון תומכים, אחד ממימוני ההמונים הגדולים בעולם. המשחק נדחה עשרות פעמים עם גידול אדיר בהיקף שלו, עד שבשלב מסויים המשחק התפצל ל-Star Citizen שהוא משחק MMO בחלל, ולשחקן יחיד יצא הספין-אוף Squadron 42 שיהיה משחק יחיד מבוסס נרטיב בעולם של סטאר  סיטיזן.

אני לא אלאה אתכם בכמות המחלוקות סביב המשחק הזה כמו הגיוסים הענקיים, הרכישות המוזרות והניהול השנוי במחלוקת. סטאר סיטיזן הצליח להיות אחד הפרוייקטים השנויים במחלוקת בתעשיית המשחקים שהצליח להרים גבות בכל העולם המערבי. קצרה הידיעה מלהכיל את כל הסיפורים שאפפו את המשחק הזה. אבל תמיד אפשר להזכר בחלליות עם תג מחיר של אלפי דולרים אמיתיים לגמרי (החלליות לא, אגב). דחיות אינסופיות ושימוש במתודולוגיות אפורות למכירה. תוך כדי כל זה, המשחק נדחה ונדחה, עד שבשלב מסויים כבר הפסיקו לתת תאריך יציאה ונתנו לשחקנים לשחק באיזה דמו שעובד לסירוגין.

השבוע נערך הכנס השנתי של סטאר סיטיזן ורוברטס הכריז קבל עם ועדה שהספין-אוף, סקוודרון 42 מוכן, כמעט, בערך. לדברי החברה, המשחק סיים את בניית הפיצ'רים ונשאר רק לעשות פוליש. מה זה אומר? אנחנו לא יודעים, אפילו לא קצת. זה ייקח שנה? שנתיים? אין עדיין תאריך יציאה. אבל מה שכן יש, זה חצי שעה של סרטון שמראה רמה גבוהה יחסית של משחק.

עכשיו, כולנו מכירים את שלושת החוקים של מועדון הגיימרים. הראשון, לא אומרים שאתם גיימרים. השני, לא עושים פרי אורדר. והשלישי, לא מאמינים לטריילרים. אז היי, אני גיימר, אני אחד מהחמישה מיליון שתרמו למשחק, והטריילר נראה פגז. אני כמובן לא מאמין לכלום בכנסים האלה, כי אני עוקב אחרי הפיתוח של המשחק מהיום שיצא ואני עדיין מחכה להרבה הבטחות. אבל, אפשר לומר שהסרטון הזה עושה חשק לטוס בחלל (מה שלא יכולתי לומר על סטארפילד). המשחק עצמו נראה מסיבי עם טיסות חלל, קרבות מגוף ראשון ופאזלים מתוחכמים. קצת Half Life וקצת באטלפילד וקצת Looter Shooter. סדר הגודל נראה ענק מאי פעם והמשחק נראה עמוס בעלילה. עם 600 מיליון דולר לפיתוח רוברטס דאג להביא כוכבים גדולים למשחק, ונוכל לראות שם שמות כמו Gary Oldman, Mark Hamill, Henry Cavill, JohnRhys-Davis, Liam Cunningham ועוד רבים וטובים.

עכשיו נשאר לחכות שלמשחק יהיה תאריך יציאה, אבל לא הייתי עוצר את נשמתי עד אז. כשמדובר בסטאר סיטיזן ספקנות, פסימיות, וחשדנות הם המפתח להצלחה. והכי חשוב לזכור זה שמדובר רק במשחק ספין-אוף לשחקן יחיד. המשחק הגדול, עדיין רחוק מהפוליש ווקס.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:20 31.10.2023 | אסקפיסט שממשיך להאמין אסקפיסט שממשיך להאמין (אורח)

    בתור אחד שהיה בין המליון הראשונים ששמו כסף על Star Citizen. אני עדיין לא יודע אם הוא באמת יצליח לצאת. אבל הalpha שיש כרגע (שהיא לא מתקרבת לסקייל של המשחק המלא) היא עדיין מאד מרשימה מבחינה טכנולוגית. והמשחק עדיין הוא הבטחה מאד גדולה למי שמחפש כדבריך: ״ משחק חלל מגניב שיהיה כל מה שטוב מינוס כל מה שרע״.

    שווה להסתכל על מה יש שם ולעקוב. ביחד עם לקחת את זה בחשדנות.

  2. 2

       | פורסם ע"י