הרשמה

יום של הפתעות? נסו שנה - ההפתעות הגדולות בגיימינג לשנת 2023

משחקי שנה והצלחות גדולות כבודן במקומן מונח - שמואל ממשיך לסכם את 2023 עם מבט על ההפתעות הגדולות שלו משנת הגיימינג החולפת!

הפתעות גדולות לפעמים באות באריזות קטנות. וכפי שתראו פה - לפעמים גם לא. בכל מקרה, אני כאן כדי לספר לכם על ההפתעות הגדולות ביותר שלי בגיימינג ב-2023!

הפתעתי אתכם עם רשימת פסקולי השנה? אם עקבתם אחרי השנה הזאת, אתם לא אמורים להיות מופתעים. זאת הייתה שנת גיימינג מפתיעה במיוחד מבחינת הדברים שהיא הביאה לנו, בין אם מדובר בהכרזות, חדשות, אכזבות או משחקים מסוימים שיצאו והפתיעו אותנו. אני החלטתי לתת את הבמה למשחקים האלה כאן בכתבה משלהם. תראו, שיחקתי בהמון משחקים טובים השנה (מספיק לקרוא את כתבת משחקי השנה שלנו לפי ציוני הביקורות שלנו כאן באתר כדי להבין את זה), אבל יש משחקים שבאמת מגיע להם מקום של כבוד כי מבחינתי הם הגיעו בלי הרבה הייפ, אבל עם המון לב ונשמה.

יהיו משחקים טובים מאוד שלא יופיעו ברשימה, נטו כי כבר הייתה לי תחושה שהם יהיו טובים: Sea of Stars, Baldur's Gate 3 ואפילו Alan Wake 2, שעד כמה שהרגעים שלו הפתיעו אותי, העובדה שהוא היה מוצלח לא תפסה אותי בהפתעה בכלל - בעיקר בזכות ההיכרות רבת השנים שלי עם משחקי Remedy. המשחקים ברשימה יקבלו פסקה קצרה שמסבירה למה הם הפתיעו אותי, קישור לביקורת אם הכנתי על המשחק הזה ביקורת וטריילר. בואו נתחיל!

Hi-Fi Rush - Tango Gameworks/Bethesda Softworks

אני אחסוך לכם: זאת גם ההפתעה הכי גדולה של השנה בפער גדול מהמשחקים האחרים כאן. כפי שכתבתי גם בביקורת, Hi-Fi Rush היה שיעור במרקטינג. שימו לב: המשחק הוכרז, הוצג, הוסבר ושוחרר באותו היום. כל אחד מהחלקים של המשפט הקודם יותר מטורף מהקודם. התגובה שלי ושל מייקי מלימיטד אדישן בלייב שעשינו יחד עם יגאל כץ מאיפה הצ'קפוינט נובעת בעיקר מהעובדה שמדובר במשחק שנראה מדהים, שאנחנו מקבלים כבר באותו היום, כמה שעות לאחר מכן. הביקורת שלי עלתה 4 ימים בלבד אחרי ההכרזה הזו, כי זה היה משחק כל-כך טוב, כל-כך מלוטש, כל-כך יצירתי וכל-כך מהנה שלא יכולתי להפסיק לשחק בו מההתחלה עד הסיום. תענוג של משחק והפתעה אמיתית.

Pizza Tower - Tour de Pizza

איך. איך? איך???

איך חבורה של אנשים שבחרו שם כל-כך מטומטם לצוות שלהם יכלו ליצור משחק ברמה כל-כך גבוהה?! אני אהיה אפילו יותר היפרבולי ברשותכם: זה אחד המשחקים הטובים ביותר שיצאו השנה שאף אחד מכם לא שיחק. זה משחק ששם דגש על כיף בצורה כל-כך מהממת, שהוא גורם לי לפעמים להתעצבן על התעשייה שלא מכבדת משחקים שכאלה יותר. משחק הפלטפורמה הזה שלוקח המון השראה ממשחקי Sonic ו-Wario Land מצליח להיות הטוב מכל העולמות שהוא לוקח מהם השראה. תוסיפו לכך פסקול מהמם ואתם מקבלים את אחד ממשחקי השנה. אגב, למי שלא מכיר את הסיפור של איך שנתקלתי בו: צפיתי בסרטון יוטיוב והמשחק הופיע לאיזה 5 שניות על המסך. זה כל מה שהספיק לי כדי לקנות אותו. הוא עד כדי כך טוב.

Pocket Bravery - Statera Studio/PQube

אלו מכם שעוקבים אחרי הכתבות שלי באופן אדוק יודעים שבכתבות סיכום משחקי החודש שאני עושה כבר 4 שנים, יש תמיד משחק אחד "שנמצא פה רק כי שמואל רוצה שהוא יהיה פה". חודש אוגוסט 2023 היה מפוצץ במשחקים נהדרים כמו Baldur's Gate 3, Sea of Stars ו-Armored Core VI. ברשימת משחקי החודש היו אפילו שני משחקים בקטגוריה שהזכרתי קודם, בדמות En Garde ו-Bomb Rush Cyberfunk. זה גרם למשחק הלחימה Pocket Bravery לצאת מהרשימה, אבל זהו עדיין אחד המשחקים המפתיעים לטובה של השנה. הוא לא ברמה גבוהה מאוד כמו משחקים אחרים שיהיו כאן, אבל הביצוע הזה של משחק לחימה בסגנון של משחקי הדו-מימד של ה-90 ובפרט משחקי ה-Neo Geo שחמודים שיצאו בזמנו, היה מעולה וממש חימם לי את הלב כשחקן משחקי לחימה. אולי לא קיבלתם ביקורת למשחק פה באתר, אבל אני מפציר בכם ללכת לנסות את הדמו לפחות - אתם לא תתחרטו.

Gravity Circuit - Domesticated Ant Games/PID Games

אוקיי בואו נחזור למדהים. Gravity Circuit הגיע אליי תוך כדי חקירה שעשיתי לגבי משחקי חודש יולי והחלטתי לא לשים אותו ברשימה. משהו כמו שעתיים לתוך המשחק כבר התחרטתי על זה. משחק האקשן/פלטפורמה של Domesticated Ant Games היה מכתב אהבה למשחקי Mega Man X מתקופת ה-SNES ובדיוק כמו עם Pizza Tower, לא האמנתי שאני משחק משחק כל-כך מלוטש בגזרת המשחקיות, בעידן בו הסינמטיות מקבלת מקום של כבוד בטקסים ופרסים. את Gravity Circuit גם סיימתי ב-100 אחוז בסוף: השגתי כל מה שיכלתי להשיג בו ואני עשיתי את זה בחדווה ואהבה. זה היה משחק מהיר, קצבי, והכי הכי חשוב: כיף. הפתעה מהנעימות שהיו לי בקיץ.

Dave the Diver - Mintrocket/Nexon

Mintrocket היא חברת בת של Nexon. אני יודע שזה מפתיע, אבל הסיבה שאני אומר את זה היא שזאת לא הפתעה גדולה כמו ההפתעה שהייתה Dave the Diver. משחק שאני שוב שומע עליו ממש מעט, אבל כמו עם Gravity Circuit לפניו, זה עוד משחק מיולי שלא קיבל מספיק קרדיט. Dave the Diver הוא הרבה דברים: זהו משחק הרפתקה, משחק צלילה, משחק ניהול מסעדה, משחק חווה לגידול דגים, משחק אקשן במקום מסוים ועוד, ואת כולם הוא מצליח לעשות בצורה טובה מאוד. כל אלמנט בו מרגיש במקום ומרגיש מתאים, נהניתי מכל שנייה שלי איתו והסיום שלו מרגש. הוא גם מצליח להעביר מסרים חברתיים כמו החשיבות של מוסר עבודה והתמדה ושמירה על הסביבה בצורה מהממת וממש זורמת, מבלי להרגיש כמו סבבה הלקאה של אג'נדות. פשוט משחק נהדר.

Super Mario RPG + Metroid Prime Remastered - Nintendo

כן אני יודע, אני קצת מרמה, אבל אני יכול לזרוק כאן גם את Metroid Prime Remastered בתור שתי הפתעות נהדרות של נינטנדו. שני המשחקים הללו הוכרזו השנה ויצאו השנה, כשהראשון היה אפילו Shadow Drop שגרם לי לאבד את הקול ואת העשתונות. אם זה לא הספיק, נינטנדו עוד באותה השנה בדיירקט של חודש יוני - ארבעה חודשים אחרי ההכרזה של MPR, הביאה לנו גם הכרזה על רימייק של Super Mario RPG, אחד המשחקים שגדלתי עליהם, בעוד הכרזה שהשאירה אותי ללא מילים. אם אתם שואלים אותי, אנחנו נכנסים לשנה/שנתיים האחרונות של ה-Switch, אבל אם לסיים - אז ככה, עם הפתעות וכדורים מסובבים אחד אחרי השני. אגב, אני לא אתחיל לכתוב כאן על ההכרזה לרימייק של Paper Mario: The Thousand Year Door כי אנחנו פשוט לא נסיים.

Pokemon Crown - Mimic GamesCriminion

לא באמת משחק, אבל בהחלט הפתעה אמיתית. דיווחתי על המוד הזה כאן באתר, אבל אני חייב לדבר עליו גם פה. כבר ראיתי המון מודים של משחקי פוקימון. רנדומייזרים, חידושים, רימייקים מהיסוד (Lumninescent Platinum גרם לי להעריך יותר את העותק שלי של Brilliant Diamond) ועוד. מצד שני, Romhacks של פוקימון שמשנה את המשחק בכזאת צורה? לא נתקלתי בכזה דבר יותר מדי. Pokemon Crown הוא משחק פוקימון + Autochess, מאלה שאתם שמים את הפוקימונים שלכם בזירה ונלחמים מול צבא אחר. הביצוע טוב מאוד ובעוד שהמשחק עדיין בפיתוח (אני חושב שהם נמצאים בבטא השנייה שלהם בסך הכל), הוא בהחלט ראוי לציון כהפתעה ענקית. הוא ו-Pokemon Infinite Fusion, זה משחק יותר סטנדרטי, אבל היכולת לשלב פוקימונים היא לא פחות ממשוגעת.

Sonic Dream Team - Sonic Team

נסיים עם הפתעה עכשווית אבל לא פחות מקולוסאלית בעיניי. בין Sonic Mania המצוין ל-Sonic Dream Team יצאו לא פחות מ-4 משחקי סוניק הקיפוד: Sonic Forces הבינוני להחריד מאותה השנה, Sonic Origins Plus (מאחד כבר את המשחק וההרחבה שלו), Sonic Frontiers המשעשע ו-Sonic Superstars החמוד מאוד (אני משמיט בכוונה את מתיחת ה-1 באפריל שלהם, ברשותכם). כולם לא היו מהממים במיוחד או מרגשים במיוחד. מי היה מאמין שדווקא משחק שיוצא אקסקלוסיבית ל-Apple Arcade יהיה אחד ממשחקי הסוניק הטובים ביותר בשנים האחרונות?

נכון, הוא קצר מאוד, אבל השליטה נהדרת, עיצוב השלבים טוב מאוד, הגרפיקה חמודה ונעימה לעין והדיבוב של סוניק וחבריו משעשע עם רפרנסים לתרבות הפופ העכשווית כמו שסוניק אמור לתת. זהו משחק נהדר שאני מאוד (מאוד) מופתע שמדובר במשחק שאני משחק על המקבוק האישי שלי. קודם כל, מי היה מאמין? דבר שני: את המשחק הזה פיתחה Hardlight מה שמוביל אותי לשאלה החשובה הבאה: למה כל המשחקים הכי טובים של סוניק בשנים האחרונות לא מפותחים על ידי Sonic Team? מה נסגר איתם?

טוב יאללה, הייתה פה יופי של רשימה אבל נחתוך כאן - יש לנו עוד ביקורות בדרך והסיכום השנתי שלנו שיגיע בהמשך. יש הרבה למה לחכות ואם אתם צריכים עוד חומר לקריאה, אז כתבת פסקולי השנה שלי עלתה לאוויר אתמול ולפני יומיים (הפתעה!), מוזמנים לקרוא על פסקולי השנה שלי כאן בכתבה וגם כאן בכתבה. בנוסף, סיכום משחקי השנה שלנו לפי ציוני ביקורות גם באתר, מוזמנים לקרוא על 22 המשחקים הכי גדולים שצוות האתר סיקר השנה.

תמשיכו לשמור על עצמכם ונתראה בכתבות הבאות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י