הרשמה

משחקי השנה של Vgames לשנת 2023 - על פי ציוני ביקורות

22 משחקים נהדרים נכנסו לרשימת משחקי השנה שלנו - לפחות לפי הציונים שחילקנו למשחקים ששיחקנו. בואו לקרוא על המשחקים ברשימה!

פספסתם משחק שמופיע כאן ברשימה (בכל זאת, יש כאן כמה משחקי אינדי קטנים יותר)? מעולה, זה יהיה זמן טוב להשלים אותו! הנה המשחקים שהכי אהבנו השנה!

שנה מעולה הייתה לנו כאן ב-Vgames. המון ביקורות למשחקים נהדרים, יציאה של קונסולות ניידות נהדרות כמו ה-ROG Ally וה-AYANEO 2S והכרזות מדהימות שהשאירו אותנו פעורי פה (אני מזכיר לכם שרק לפני כמה ימים קיבלנו את הטריילר הרשמי של GTA 6, משהו שבאמת לא חשבתי שאספיק לדווח עליו בזמן שלי פה ב-Vgames). כרגיל, הכתבה הראשונה שלנו במסגרת סיכומי השנה היא כתבה מאוד פשוטה: אני מגיע כדי לסכם לכם את המשחקים שהכי הערכנו השנה - לפי ציוני ביקורות.

בדיוק כמו בשנה שעברה, כל משחק שקיבל מאיתנו את הציון 8.5 ומעלה יופיע כאן, יחד עם טריילר למשחק ופסקה מסכמת מהביקורת שתוכלו לקרוא ולהתרשם ממנה. כמובן, יהיו משחקים שאהבתם שאנחנו לא מתנו עליהם במיוחד, או לחילופין - משחקים שעפנו עליהם, אבל שחלקכם אולי לא חיבבתם במיוחד. בנוסף, הרשימה מסודרת לפי תאריך יציאת הביקורת ולא לפי תאריך היציאה של המשחק.

זהו, נגמרה ההקדמה, בואו נעבור על משחקי השנה של אתר Vgames לשנת 2023!

Hi-Fi Rush - ציון 9.5

"Tango עבדו על משחק בשקט במשך יותר מ-5 שנים, כשהדגש שלהם היה על ליצור משחק מלוטש וחדשני שמשלב בין שני ז׳אנרים בצורה מופתית. בלי טריילרים מפוצצים, בלי באזוורדים כמו ״עולם פתוח״, "אימרסיביות מוחלטת״ או עוד כל מיני מילים שלפעמים מכבסות חוסר ליטוש במקומות אחרים. Hi-Fi Rush הוא משחק קטן, מהודק, מפתיע ואת האמת? פשוט כיף טהור. צ׳אי וחבורתו עלו לבמה ומילולית - נתנו הופעה של פעם בחיים (שעולה רק 30 דולר ב-Steam ונמצאת במסגרת שירות ה-Game Pass). עכשיו לכו - סליחה - תטוסו לשחק במשחק הזה." 

Hogwarts Legacy - ציון 10

"מדובר במשחק שנעשה מתוך אהבה ותשוקה לחומר המקור. וכמו שכולנו יודעים, כשמעניקים למשהו הרבה חום ואהבה הוא תמיד ייצא טוב. המשחק הוא כל התגשמות חלום שלי על משחק בעולם הקסום שבו אני אוכל להיות חלק פעיל, לטפל בחיות הפלא, ולהכין פליקס פליציז. העידוד לחקור ולחפש בכל חדר אחרי מקומות אייקונים ודמויות. זה החוויה הכי אימרסיבית שנקבל בעולם הקוסמים. גם אם אתם לא מעריצים מושבעים של הארי פוטר מגיע למשחק צ'אנס כי מעבר ללהיות משחק מעריצים מעולה, הוא עומד בפני עצמו כ-Open World RPG עם עולם גדול לחקור ומערכת קרב מאתגרת וכיפית. עבודה יוצאת מגדר הרגיל של Avalanche Software."

Metroid Prime Remastered - ציון 10

"Metroid Prime הוא אחד מהמשחקים הללו - משחקים ששאפו לשלמות והיו כל-כך קרובים להשיג אותה. עיצוב השלבים והעולמות הפנטסטיים, הגאונות של השילוב בין היכולות השונות שמשיגים בעולם לבין קרבות הבוסים האייקוניים, העלילה שקשורה לסאמוס ולתאוות הבצע + רצון לשרוד של גזע ה-Chozo, החידות הנהדרות שיגרמו לכם להשתמש ביכולות השונות של סאמוס והמשקפות השונות שלה, המשחקיות הנהדרת שהופכת את המשחק הזה (והטרילוגיה שלו) למשחק ה-FPA הכי אייקוני שיש ועכשיו, גם העיצוב האמנותי והגרפיקה הנהדרים שמשתלבים עם ביצועים פנומנליים על ה-Switch."

Returnal גרסת ה-PC - ציון 8.5

"בשלב הזה זה כבר נהייה סוג של נורמה אצל סוני והחברות שתחתיה, אבל מדובר בעוד גרסת PC מצוינת למשחק פנטסטי ולא מוערך דיו של ה-PS5. האפשרויות הגרפיות רבות (למרות שהיה אפשר לפרק אותן אפילו יותר), הביצועים נהדרים עם שימוש בטכנולוגיות שיאפשרו ליותר אנשים לשחק במשחק, הפורט למחשב מגיע עם כל שיפורי ה-QoL מהעבר של המשחק והשליטה בעזרת העכבר ומקלדת באמת הופכת את המשחק לקל יותר וזורם יותר בשבילי... בסך הכל, גרסה סולידית מאוד למשחק שאני מקווה שיזכה להצלחה גדולה אף יותר על ה-PC - במיוחד כשהוא כבר מגיע עם כל שיפורי ה-QoL שנוספו לאורך השנים." 

Pizza Tower - ציון 9.0

"תשמעו, לכו תשחקו Pizza Tower (בעדיפות לעם שלט כלשהו, למרות שמקלדת גם עובדת בסדר). אני באמת לא מאמין שהוא נפל מתחת לרדאר של כל-כך הרבה אנשים שאני מכיר שאוהבים את Wario Land, אוהבים פלטפורמרים משוגעים, אוהבים סגנון אמנותי הומוריסטי עם ויז'ן מוגדר של יוצרים, מתים על משחקיות מהירה ומבוססת יכולת וחולים על פסקולים טובים. זה משחק שאני יודע שלא יזכה או אפילו יהיה מועמד לתואר של משחק שנה בשום קטגוריה, אבל אני אומר לכם כבר מעכשיו שמדובר באחד המשחקים הכי טובים של השנה. שוק טוטאלי ומוחלט."

Octopath Traveler II - ציון 8.5

"...יש לנו כאן משחק שהוא על הנייר, שיפור כמעט בכל פרמטר מהמשחק המקורי: האזורים יפים יותר ורחבים יותר עם המון אזורים נסתרים, המשחקיות מהירה יותר כשהבוסים דורשים לפעמים יותר חשיבה ועבודה, הסיפורים המרכזיים נהיו משמעותיים יותר והפסקול הצליח להתעלות איכשהו על הפסקול המקורי ולהציב את עצמו כמועמד הכי רציני לתואר פסקול העשור. מצד שני, אני לא יכול שלא לחשוב שהקסם של המשחק המקורי פג ושבפועל לאורך רוב החוויה הרגשתי כאילו אני משחק בגרסה 1.8 של המשחק המקורי. עוד שינויים ושיפורים ברמת הסיפור והאינטראקציה בין הדמויות - מה שבאמת היה נחוץ ונדרש מהמשחק הקודם - היו מעלים את המשחק הזה להיות יותר מקודמו. אבל גם אם התחושות שלי מעורבות, מדובר במשחק JRPG מעולה."

Resident Evil 4 - ציון 9.0

"בעידן שבו אנחנו מוקפים ברימייקים, קשה לי לחשוב על הרבה מהם שבאמת המציאו את המשחק מחדש עד לרמה בה המשחק מרגיש חדש כמעט לחלוטין. הרימייק הזה הוא כנראה לא רק הרימייק הכי מושקע ש-Capcom הוציאו, אלא גם אחד הרימייקים הכי טובים שיצאו בשנים האחרונות לקלאסיקות שמרביתנו אוהבים. יותר לא צריך להסתכל על המשחק הזה באופן נוסטלגי, הוא מעודכן ומתיחת הפנים שלו היא מרשימה במיוחד לרמה שכל טענה שיש לי היא כמעט בגדר ניטפיקינג."

Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon - ציון 8.5

"לא באמת האמנתי שמשחק ספינאוף לסדרה שאני כל-כך אוהב ובז'אנר שונה לחלוטין ממה שאני רגיל אליו, יצליח להתברג אצלי כל-כך גבוה בדירוג ההפתעות הגדולות של 2023. אבל הנה הגיע Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon, ופשוט הצליח להמם אותי. הסיפור חמוד ומתוק, העיצוב האמנותי פשוט נהדר ומתאים ממש ל-Switch, המשחקיות מעניינת ומספקת לשחקן אתגר (גם אם הבסיס פשטני למדי) ועיצוב השלבים והעולם מעודד התקדמות בו בעזרת מכניקת האלמנטים השונים. כשהדבר הכי רע שיש לי לומר על המשחק זה שהוא רץ ב-30 פריימים לשנייה, אתם יודעים שהמשחק עומד להיות טוב. אל תיבהלו מהעיצוב השונה - זהו פשוט משחק פנטסטי."

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - ציון 10

"9 עשיריות נתתי בכמעט 7 שנים שלי באתר ויותר מ-200 ביקורות משחקים. חלק התקבלו באהדה והבנה, חלק התקבלו בהרמת גבה (לרוב מאלו שלא קראו את כל המאמר). את העשירייה העשירית שלי מקבל אחד המשחקים הכי טובים ששיחקתי אי פעם... Breath of the Wild היה ה-10 הראשון שלי כמבקר משחקים עם חוויה שהפילה אותי מהכיסא, אבל איכשהו, Tears of the Kingdom מצליח להתעלות עליו בכל צורה. זה משחק שיחד עם Elden Ring פשוט עומד להגדיר את ז׳אנר העולם הפתוח ולתת לנו רף לא נורמלי למשחקים חדשים שיגיעו אלינו בז׳אנר הדיי לעוס הזה. עבודת אמן של נינטנדו שתיזכר לדורות."

Street Fighter 6 - ציון 9.0

"מהילד הקטן ששיחק Street Fighter 2 על אימולטור בבית, לילד בכיתה ד' שגילה ארקייד שהוא לא יכל להפעיל של Marvel vs Capcom באיזה מרכז מסחרי בנתניה, לסטודנט שכילה את זמנו בשיעורי חשמל בניסיון ללמוד קומבואים של Dudley ב-Street Fighter IV - הסדרה הזאת גדלה איתי ועם Street Fighter 6 אני זוכה לראות אותה בשיאה. לומר שאני מתרגש יהיה Understatement. הצלחה מופלאה של CAPCOM, למרות שאני באמת צריך לקרוא להם בשמם האמיתי, לאור ההצלחות האחרונות שלהם: CAPGOD."

Diablo IV - ציון 8.5

"אז Diablo IV אולי לא יציל את Blizzard, אבל זה פשוט משחק פנטסטי של החברה. נעשו כאן הרבה בחירות טובות ברמת הסיפור, ברמת המשחקיות וברמת העולם של המשחק. זה לא המשחק הכי טוב בסדרה, יש בו בעיות שאפשר לתקן, אבל בעיניי זה אחד המשחקים היותר חשובים בסדרה, בעיקר בזכות השירות הנהדר שהוא עושה עבור חברה שצריכה ניצחון שיזכיר לנו שמאחורי מעטה הסקנדלים, הביטולים והדרמות, מסתתרת חברת פיתוח משחקים שיכולה להביא לנו משחקים פשוט אדירים אם היא רוצה. Diablo IV לא יזכה בתואר משחק השנה שלי, אבל הוא ללא ספק אחד המשחקים הכי טובים ששיחקתי ב-2023, וכנראה שגם אמשיך לשחק לעוד הרבה זמן."

Final Fantasy XVI - ציון 9.0

"...תוסיפו לכל אלה סיפור פשוט נפלא (מהטובים בעשור האחרון של הסדרה), רפרנסים רבים לסדרת Final Fantasy, גרפיקה נהדרת ופסקול פשוט אלוהי וגם ביצועים לא יציבים לא מפריעים לי לומר שאתם מקבלים פה את אחד המשחקים הכי טובים של 2023, אחד המשחקים הכי טובים על ה-PS5 מאז שהוא יצא ומשחק שיענה בדיוק לצרכים של חובבי משחקי Character Action באשר הם. עבודה פנטסטית של Yoshi-P ועבודה עוד יותר נהדרת של המלחין של המשחק, מאסאיושי סוקן. זה משחק שאולי לא מרגיש כמו משחק Final Fantasy, אבל הוא ראוי לשאת את שמו."

Mario + Rabbids Sparks of Hope: The Last Spark Hunter - ציון 9.0

"חשבנו שלא נתעניין יותר ב-Mario + Rabbids Sparks of Hope עד שריימן יגיע. אז חשבנו. Mario + Rabbids Sparks of Hope: The Last Spark Hunter היא בין ההרחבות הטובות ביותר שיצאו בשנים האחרונות למשחק כלשהו, עם כמות תוכן אדירה ומגוונת, שדרוגים לחקירת העולם ועוד מהמשחקיות הפשוט מצוינת שהוצגה במשחק המקור. אם זה לא היה ברור, נגיד את זה שוב - איזה משחק לקאמבק סידרו לריימן."

Gravity Circuit - ציון 9.0

"אנחנו בקושי עברנו חצי מ-2023 ואנחנו מקבלים כאן עוד משחק אינדי פנטסטי וכזה שמזכיר לנו את הדבר הכי חשוב בנוגע למשחקי וידאו: הוא צריך להיות כיף וצריך להיות מאתגר. העיצוב האמנותי של Gravity Circuit פשוט מקסים, חד וברור, המשחקיות קצבית, מהירה ומדויקת עם עיצוב שלבים נהדר, המוזיקה מדהימה והשלבים מלאים בדברים שאפשר לעשות ומעודדים חזרה עליהם בעזרת מנגנון היכולות הנהדר... אני באמת מצדיע ל-Domesticated Ant Games על משחק נהדר ומפציר בכם לשחק בו אם אתם חובבים של משחקי פלטפורמה קצביים."

Ratchet and Clank: Rift Apart גרסת ה-PC - ציון 8.5

"אני חייב לומר שנייה לפני שאני מסכם את הביקורת הזאת ש-Ratchet and Clank Rift Apart הוא עדיין אחד המשחקים האהובים עליי ביותר של PlayStation מהשנים האחרונות. גרסת ה-PC הזאת מצליחה לשמור על הקסם הבלתי נגמר של משחק האקשן ה-Wholesome הזה. מצד שני, הגרסה הזאת מצליחה גם להראות לנו את הכוח של כונן ה-SSD של ה-PS5 והשימוש בו, כשגם מחשבים מאוד חזקים עם כונן HDD רגיל פשוט מתקשים להריץ אותו. זה גם אומר שבאופן גורף זאת לא הגרסה הכי טובה של המשחק, למרות שהניסיונות של Nixxes ו-Insomniac להפוך אותו לסביל יותר לשחקני HDD הוא משהו שחשוב לציין לחיוב."

Pikmin 4 - ציון 9.5

"כמו הרבה משחקים אחרים שיצאו ל-Nintendo Switch, גם המשחק האחרון בסדרת משחקי Pikmin הוא הטוב שבהם. הוא לוקח את הטוב מכל המשחקים הקודמים, נפטר מדברים מעצבנים ומוסיף יכולות ודמויות שפשוט משפרות את כל חוויית המשחק של השחקן. תוסיפו לכל אלו מודים חדשים ונהדרים, מצב Co-op תחרותי נהדר, Post-Game פנומנלי ועוד המון פיצ'רים נהדרים שאפילו לא הספקתי להכניס לביקורת אתם מקבלים פה את מה שהוא בעיניי, אחד המועמדים לתואר משחק השנה ל-Switch."

Dave the Diver - ציון 9.0

"2023 באמת לא הייתה צריכה את Dave the Diver. הוא היה יכול להיות משחק מעפן, משעמם, שבור ורדוד וזאת עדיין הייתה שנה מהממת לתעשיית הגיימינג. אבל כבר ביססנו בביקורות קודמות שזאת שנה של קסם. שנה של עונג צרוף ושנה של הפתעות - אחת אחרי השנייה. Dave the Diver הוא עוד הפתעה שכזו. זהו משחק שכולל את רוב הדברים האהובים עליי בגיימינג: סיפור מסקרן, דיאלוגים חמודים, משחקיות ממכרת וכיפית, עולם יפהפה לחקור והפתעות בכל פינה. הייתי צריך לדעת שאחרי שהשנה התחילה עם אחת ההפתעות הגדולות של השנים האחרונות בדמות Pizza Tower, זה רק הגיוני שיגיע משחק כמו Dave the Diver ויהיה אפילו טוב יותר."

Baldur's Gate 3 - ציון 10

"לאחר 60 שעות במשחק (אפילו לא בחצי) ולאחר 90 שעות בגישה המוקדמת אני יכול לומר ש-Baldur's Gate 3 הוא הפעם הראשונה שאני נותן למשחק ציון 10 מלא. למעט כמה באגים וכמה שיפורים שטעונים בגזרת ה-UI מדובר במשחק שמספק את הכל מהכל. אין לי מילה רעה אחת לומר עליו חוץ מזה שהוא הציב סטנדרט לא הגיוני למשחקים הבאים שאשחק. המשחק הזה הוא לא אחד המשחקים הגדולים של השנה, אלא אחד המשחקים הגדולים שנראו פה אי פעם ושההשלכות שלו על התעשייה יורגשו למרחקים. Larian Studios נכנסו לנעליים הגדולות של Bioware והצליחו מעבר לכל מה שחשבתי. אני, בתור אחד שלא אוהב משחקי CRPG ושונא לנהל קרבות בתורות מאמין שכל אחד ימצא במשחק הזה מאות שעות של הנאה."

Sea of Stars - ציון 9.5

"Sea of Stars נותן ונותן ולא מפסיק לתת עד שמקבלים את הכוכב המוזהב שמציין שסיימתם והגעתם לסיום האמיתי של המשחק... זה משחק שנולד מחלום של המפתחים, חלקם שיחקו ב-Chrono Trigger והוקסמו מהעולם ומערכת הקרבות מלאת הקומבואים והמיקום, חלקם שיחקו ב-FF1 ורצו ליצור הרפתקה מלאת קסם. אנשים ראו את הרצון הזה להגשים חלום ילדות, ומאחוריהם התייצבו סוללה של עשרות אלפי תומכים ב-Kickstarter שהאמינו בפרויקט הזה. התוצאה? אחד המשחקים הכי טובים של 2023 ובעיניי לפחות, גם מועמד לתואר משחק השנה שלי."

Marvel's Spider-Man 2 - ציון 9.5

"Spider-Man 2 הוא חגיגה של כל דבר שקשור לגיימינג וניצחון ענק ל-Insomniac Games, דוגמה ומופת לאיך שצריך ליצור משחק גיבורי-על. הוא לקח כל דבר שהפך את המשחקים הקודמים למעולים והעלה אותם בכמה רמות, מהעלילה, הגיימפליי, העולם והגרפיקה, ויהפוך בקלות להתמכרות החדשה שלכם לחודשים הקרובים. המעריצים של מיילס באופן ספציפי קצת יתאכזבו מכך שהוא נדחק הצידה ברוב המוחלט של העלילה, אבל אם תוכלו להתגבר על זה - תגלו את אחד מהמשחקים הטובים ביותר לשנת 2023 ואחד מהיהלומים המאוד לא מוחבאים של ה-PlayStation 5."

Super Mario Bros. Wonder - ציון 9.5

"Super Mario Bros. Wonder הוא ללא ספק אחד המשחקים הכי טובים על ה-Nintendo Switch, נקודה. אני אפילו אזהר ואומר שיש סיכוי שמדובר במועמד למשחק המריו הדו-ממדי הטוב ביותר בכל הזמנים. Super Mario Bros. Wonder מביא איתו רעיון אחרי רעיון אחרי רעיון ללא הפסקה וללא מעצורים, כשהמשחק פשוט ממשיך להפתיע ולעניין את השחקן בכל שלב עם מכניקת ה-Wonder Seed המשוגעת שלו. לכל אלו אתם יכולים להוסיף שליטה מדויקת כמו שרק מפתחי מריו יודעים לעשות, עיצוב שלבים שמעודד פיתוח יכולות פלטפורמינג מתקדמות ויצירתיות עם מכניקת ה-Badges, עיצוב אמנותי מקסים ויפהפה ופסקול נהדר ואתם מקבלים משחק שהוא באמת בדרגת Must-Have על הקונסולה."

Alan Wake 2 - ציון 9.0

"מבחינת משחקיות, היו יכולים לעשות בחירות אחרות וקצת יותר טובות בנוגע ל-Alan Wake 2, אבל מבחינת המוצר ככללותו, מדובר באחד המשחקים הסיפוריים הטובים ביותר שיצאו בשנים האחרונות. הצורה שבה Alan Wake 2 מצליח לספר את הסיפור שלו, היכולת המדהימה שלו לשלב את האינטראקטיביות של המדיה הזאת שנקראת "משחקי מחשב" לתוך סיפור אימה ומתח משוגע, יחד עם עיצוב סאונד ודיאלוגים נהדרים פשוט מביא לנו משחק שהוא באמת לא פחות ממדהים. קרבות הבוסים נהדרים, החקר בעולם הוא מדהים והמעברים בין סאגה לאלן מרגישים אורגניים וכשני חלקים מחוויה שלמה. אני כל-כך שמח שרמדי הביאו לנו משחק המשך כל-כך ראוי לקלאסיקה שקצת נשכחה עם השנים. ממליץ בחום."

זהו! 22 משחקים נהדרים, 4 עשיריות שחילקנו למשחקים מדהימים במיוחד (במה ששם את אחוז המשחקים שנתנו להם את החותמת של 10/10, Must Have של Vgames על 4 אחוז, יצא יפה). כתבות סיכום השנה ימשיכו לצאת, כשהכתבה הבאה תהייה כתבת פסקולי השנה המסורתית שלי, ובהמשך גם תוכלו לקרוא כתבה על ההפתעות הגדולות של השנה וכמובן - כתבת הסיכום השנתית שלנו.

מוזמנים להגיב ולהמשיך לקרוא כאן כתבות וביקורות עד אז - נתראה בכתבות הבאות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:50 17.12.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    רשימה נפלאה שמואל אני ממש נהנתי לקרוא אותה
    היום קראתי שהוגוורטס לגאסי הוא המשחק הנמכר ביותר לשנת 2023 ברכות לכל המכשפות והקוסמים

  2. 2

    16:14 17.12.2023 | רמי רמי (אורח)

    לדעתי ספיידרמן המשחק הכי חזק שיצא השנה מכל המשחקים פה ביחד.
    משחק מטורף מבחינת הכל!!! נהנתי מכל רגע!!
    ושיחקתי בו כמעט חודש שלם.

  3. 3

       | פורסם ע"י