הרשמה

בדקנו: New Xbox Experience

העדכון החדש ל- Xbox 360 עושה עבודה מצויינת

בדקנו את ה- New Xbox Experience, העדכון החדש ל- Xbox 360, ויצאנו מרוצים עד הגג

התקנה ואתחול ראשני

ההתקנה של העדכון החדש עברה אצלי כמעט ללא תקלות מיוחדות. מייד כשהתחברתי לשירות הלייב, קיבלתי הודעה על העדכון המצפה לי. לאחר עדכון ראשוני של מספר שניות ואתחול של הקונסולה עלה מסך העדכון המרכזי. העידכון, ששוקל כ-128 מגה, ירד בתוך דקות ספורות ושוב הקונסלה איתחלה את עצמה, אולם פה היא נתקעה על מסך שחור.

מכיוון שכמה חברי פורום כבר נתקלו באותה בעיה, ידעתי כי עלי לאחתל ידנית את הקונסולה. ואכן, מייד לאחר מכן עלה הממשק החדש, שנפתח בסרטון נחמד שנתן תחושה של מערכת חדשה ומעוצבת להפליא.


זהו הסרטון שתראו לאחר שתתקינו את העדכון החדש

אז איך אני נראה?

האווטר שליהשלב הבא בעדכון היה לעצב לעצמי את האווטר בדמותי. מערכת יצירת האווטרים בהחלט נוחה ונותנת מגוון יחסית גדול של אפשרויות. הממשק החדש דומה בעיצובו לממשק התלת ממדי של חלונות ויסטה, והמעבר בין האפשרויות השונות ברור ונוח.

אחרי שיצרתי לעצמי דמות, הייתי צריך לשנות אותה לפי הדרישות המחמירות של זוגתי על מנת שהיא תהיה כמה שיותר דומה לי, ואת התוצאה תוכלו לראות משמאל. אתם יכולים גם לראות כיצד חברי קהילת ה- Xbox שלנו  עיצבו את הדמויות שלהם...

הממשק החדש והעיצוב

הממשק החדש של המערכת מהווה שיפור משמעותי לעומת קודמו. ב"שולחן העבודה" הקודם כבר הצטברו הררי מידע, וזה הפך מסובך מאוד לנווט בין האפשרויות השונות בכל התפריטים. 

בממשק החדש הכל מאורגן הרבה יותר טוב. ישנם טאבים ב"שכבות" שונות, כך שניתן למצוא במהירות את מה שמחפשים, מה גם שהמערכת מגיבה מהר יותר מאי פעם.

ערכות העיצוב קיבלו שדרוג וכעת לא מדובר רק בתמונות רקע, אלא גם במוטיבים שמתווספים לממשק עצמו. לדוגמא, לאחר שהורדתי את ערכת הנושא של Fable 2 התווספו לרשימת החברים שלי, שהפכה תלת-ממדית, כל מיני מבנים מהמשחק. מאחורי חבר אחד הופיע דוכן מכירות, בעוד מאחרי חבר אחר הופיע מבנה שאיני זוכר את תפקידו, אבל אני בהחלט זוכר שראיתי אותו במשחק.

הגיע זמן המסיבה!

אחד החידושים החשובים ביותר בממשק החדש, לדעתי, הוא מצב ה"מסיבה" (Party). במצב זה, אני ועוד עד 7 חברים נמצאים למעשה בקבוצה אחת. כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, ועדיין לקיים אינטראקציה בין החברים, לצ'וטט איתם ולחלוק עמם חוויות.

כשאני הייתי עם כמה חברים במצב המסיבה, אחד שיחק ב-Fallout3, השני ב-Gears of War 2, ואחרים סתם בדקו את הממשק החדש להנאתם. ועדיין כולנו יכולנו לשתף תמונות (לאחר הורדת עדכון אופציונאלי) ולדבר זה עם זה על החידושים שמצאנו. עדיין לא הצלחתי למצוא את האפשרות לשתף קבצי וידאו עם שאר חברי המסיבה, אולי זאת אפשרות שתתווסף בהמשך.

יש לציין כי אישית לא נתקלתי, למעט בפעם אחת, ב"תקיעה" כלשהי בטעינה של רשימת החברים או בבעיות אחרות, למרות שהיה עומס די כבד על שירות ה"לייב" של מיקרוסופט אתמול בגלל העדכון החדש. אולם, חברים אחרים סיפרו על מקרים בהם הממשק החדש נתקע לכמה שניות עד שהגיעו הנתונים העדכניים משרתי הלייב, ומיקרוסופט כבר הודיעה שהיא מטפלת בבעיות.

הכפתור הקטן שיכול

שיפור חשוב ומשמעותי נוסף בממשק החדש הוא התפריט המרכזי שעולה עם לחיצה על כפתור ה-XBOX האמצעי בשלט. התפריט דומה לזה שבממשק הקודם, רק קומפקטי ומהיר הרבה יותר.

בתפריט המרכזי ניתן למצוא את כל הפריטים שכרגע מופיעים בלייב, את רשימת החברים וההודעות, וגם אפשרויות ניהול מתקדמות כמו התקנת משחקים ישירות על הדיסק הקשיח, ניגון מוזיקה וסרטים, ואף הגדרת שיתוף בין הקונסולה לרשת הביתית ומחשבים אחרים.

התפריט החדש, על אף דמיונו לישן, מהיר ביותר ונוח. יתרונו הגדול הוא שהוא ניתן לזימון בכל מצב, גם באמצע משחק. כך ניתן בקלות לצרף עוד כמה חברים למסיבה או פשוט להוריד סרט תוך כדי המשחק.

השורה התחתונה

אז מה היה לנו? עיצוב חדשני ומושקע, יכולות התאמה אישית נרחבות, יעילות ומהירות, אפשרויות למצב מסיבה שמשדרג את כל חווית רשימת החברים והאינטרקציה עמם, גישה מהירה ונוחה בכל שלב לתפריט המרכזי, ערוץ משחקי הקהילה NXA, ועוד אפשרויות רבות שלצערי אינן זמינות לנו כתושבי ישראל כגון שירות הזרמת הסרטים Netflix.

הממשק החדש מצליח לשדרג ולרענן את חווית השימוש ב- Xbox 360 בצורה מצויינת - ואנחנו מורידים את הכובע בפני מיקרוסופט על הביצוע.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:34 21.11.2008 | yuvganuv yuvganuv

    ראשון P:

    נראה ממש אדיר!
    רק חבל שאין לי XboX

  2. 2

    09:46 21.11.2008 | F.P F.P

    שכחת לציין את השינוי הגדול ביותר:

    אם אתה לוחץ על כפתור ה-XBOX, כאשר חבר מתחבר, אתה לא נשלח אל עמוד החבר הזה, אלא התפריט נפתח כאילו החבר לא התחבר בכלל.

    סוף סוף אני לא אשלח לגלות ממושכת רק משום שבחרתי ללחוץ על הכפתור בדיוק כאשר חבר התחבר...

  3. 3

    09:58 21.11.2008 | Wan7ed Wan7ed

    עדכון באמת איכותי, לא נתקלתי בשום תקלה עד כה וגם לא היו לי שום בעיות בזמן התקנת העדכון... אני הכי מרוצה מאופציית התקנת המשחקים.
    אומנם לא כל משחק צריך להתקין להארד דיסק, אבל יש כמה משחקי תפקידים שפועלים משמעותית יותר מהר בטעינת המשחק ומעבר מאזורים לאזורים.

    GG MS!!!!111

  4. 4

    11:44 21.11.2008 | אסף אסף (אורח)

    הכניסו לסוני מכה קשה

  5. 5

    12:16 21.11.2008 | CyBeR 360 CyBeR 360

    אחלה עידכון..רק שרתים קצת עמוסים אבל זה הסתדר.!

  6. 6

    12:17 21.11.2008 | נינטנדופיל שנגמל נינטנדופיל שנגמל (אורח)

    אם כבר הכניסו מכה לנינטנדו, בכך שהם שדדו את המי העלוב שלהם ועשו ממנו הרבה יותר. כנ"ל לגבי סקונד לייף. נינטנדו באמת שווה לתחת כיום. רק תעיפו מבט בממוצע הציונים האחרונים שלהם.

  7. 7

    12:45 21.11.2008 | golanyael7 golanyael7

    xbox שליטה!!!!

  8. 8

    19:31 22.11.2008 | Xbox For Ever Xbox For Ever (אורח)

    אין על האקס בוקס :)

  9. 9

    19:46 22.11.2008 | גל שפיר גל שפיר

    חשבתי שהדאשבורד הקודם יהיה יותר טוב עד שבאמת הורדתי את העדכון.מה שעשו שם פשוט מדהים.

  10. 10

    20:40 22.11.2008 | Noe Noe

    wow

  11. 11

    01:15 23.11.2008 | אבי אבי (אורח)

    הממשק החדש זה הדבר הכי טוב שמיקרוסופט עשו בשביל האנושות!!!!

  12. 12

    19:35 24.11.2008 | VortexTrickster VortexTrickster

    ממ רק חבל שזה נראה כמו WiiBox

    בכל זאת אחלה דבר =]

    XBOX FTWWWW

  13. 13

       | פורסם ע"י