הרשמה

יום הולדת 4 ל- WoW !

המשחק יצא היום לפני 4 שנים, וזה זמן מתאים לסיכום קצר

World of Warcraft חוגג ארבע שנים, וזה זמן טוב לסיכום קצר

הבלוגיימרית GamesGirl מזכירה לנו שהיום, ה- 23 בנובמבר, לפני ארבע שנים בדיוק, יצא לשוק World of Warcraft. בליזארד לא מוותרת על ההזדמנות לחגוג את יום-ההולדת, ומחלקת מתנות לכל מי שיכנס למשחק במהלך היום: אצ'יוומנט ייחודי שזמין רק היום, ודובי-מחמד שניתן לראות משמאל.

World of Warcraft הוא משחק המחשב הכי חשוב ומשפיע ביותר בשנים האחרונות. גם לעומת הצלחות היסטריות כגון סדרת הסימס וסדרת GTA, ואפילו ה- Wii ומשחקי גיטר הירו, אין שום משחק בודד שהצליח ללכוד את תשומת לבם וזמנם הפנוי של כל כך הרבה גיימרים.

יותר הכנסות מ"הארי פוטר"

החשיבות של WoW מתחילה בהצלחה הכלכלית שלו. הכותר מייצר הכנסה קבועה של יותר ממילארד דולרים בשנה, שרובם הולכים ישירות לכיס של חברת בליזארד שהפכה עקב כך לענקית. על מנת להכניס את הנתון הזה לפרופורציה: בתוך שנה או שנתיים, ההכנסות של WoW הולכות לעבור את מכירות הכרטיסים של סדרת סרטי הקולנוע המצליחה ביותר בכל הזמנים, "הארי פוטר". למשחק יש פוטנציאל לא קטן להפוך לאחד המותגים הכי רווחיים של תחילת המאה ה- 21 בכל ענפי הבידור גם יחד.

והסוף לא נראה באופק. להפך, גם אם הגידול במספר המנויים פחות או יותר נעצר, חבילת ההרחבה החדשה והמוצלחת שלו, Wrath of the Lich King, רק יצאה לשוק וכבר מקבלת ציונים בשמים, כולל ציון 10/10 באתר יורוגיימר האירופאי הקשוח. חבילת ההרחבה מוסיפה למשחק שיפורים גרפיים ועיצוביים וצפויה לתת למכורים הרבה סיבות חדשות לא להפסיק לשחק.

הצלחה כלכלית בצד, ההשפעה של WoW חורגת גם מגבולות הז'אנר. כשמיליוני גיימרים מעדיפים להשקיע את כל הזמן הפנוי שלהם במשחק אחד, כל שאר משחקי המחשב חוטפים מכה. מפיצי משחקים כבר טענו בעבר שמכירות המשחקים שלהם נפגעו כתוצאה מההצלחה ההיסטרית של WoW.  ורבים מאיתנו מכירים סיפורים על שחקנים שהתמכרו למשחק ואיבדו חברים, לימודים ואפילו עבודה ומשפחה בגלל ההתמכרות.

גם אני התמכרתי ל- WoW

גם לי יש סיפור אישי עם WoW. כשהמשחק יצא לשוק לפני ארבע שנים אני הייתי סטודנט לתואר שני באוניברסיטת תל-אביב. ארבע שנים חלפו, ועדיין אין לי תואר. זה לא רק בגלל המשחק, כמובן, אבל העובדה שבמשך כשנה וחצי ביליתי מול המשחק הזה שלוש שעות בממוצע ביום(!), ופי שתיים בסוף-השבוע, בוודאי לא עזרה. למזלי, הצלחתי לשמור על העבודה שלי וגם על אישתי, ואפילו יש עדיין סיכוי שיהיה לי תואר.

עזבתי את המשחק לפני שנתיים וחצי וביטלתי את המנוי שלי, לא בגלל שהמשחק התחיל לשעמם אותי או שנמאס לי - להפך, אני עדיין מתגעגע, ועדיין חולם לחזור ולשחק בו לפעמים. אבל אני עוצר את עצמי. אני יודע שאם אני אחזור לשחק בו אני עלול להתמכר מחדש, ולאבד את כל מה שיש לי. אני לא מוכן לקחת את הסיכון הזה.

הסיפור שלי לא כל כך נדיר כמו שניתן לחשוב. אני מאמין שרק בישראל יש מאות, אולי אלפים, שחוו סיפור דומה, ובעולם יש כבר קבוצות-תמיכה לנפגעי WoW ול"אלמנות WoW" - המונח המתאר נשים שהגברים שלהם התמכרו למשחק ושקעו בתוך עולם דמיוני. המשחק הזה ממכר בצורה יוצאת-דופן, וצריך להזהר.

מצד שני, הוא בוודאי לא מזיק (או נפוץ) כמו סיגריות, אלכוהול או חשיש, ובטח שלא כמו התמכרות ל"אח הגדול". ב- WoW לפחות חייבים להפעיל את המוח.

כמה זמן אתם משקיעים בממוצע ב- WoW?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:26 23.11.2008 | i'll take pot for wow at any certain day i'll take pot for wow at any certain day (אורח)

    וזה אפילו עולה פחות בחודש D::

  2. 2

    10:35 23.11.2008 | paox paox

    אין לך עדיין תואר??!

  3. 3

    10:36 23.11.2008 | paox paox

    וגם נראה לי שהמשחק יהיה הצלחה ענקית כמו סימס ואז יוציאו אלפי הרחבות שרק חרשנים יקנו

  4. 4

    12:53 23.11.2008 | Isibane Isibane

    paox
    אתה טועה, אתה לא יכול להשוות משחק שמיועד לקהל הכי casual וההפך המושלם מגיימר אמיתי שמיוצר על ידי החברה הממוסחרת ביותר בעולם, למשחק שמיועד לגיימרים כבדים ומיוצר על ידי החברה האיכותית ביותר בעולם למשחקי מחשב...

  5. 5

    13:47 23.11.2008 | רק שתדע רק שתדע (אורח)

    זה הרבה יות מזיק מהאח הגדול הרבה יותר!
    מזל שאני לא משחק בגועל נפש הזה

  6. 6

    13:47 23.11.2008 | armymaster armymaster

    אני הייתי מכור בשנה שעברה והממוצע שלי ירד מ-90 בסוף כיתה ז' לפחות מ-80 במחצית כיתה ח'. אני פרשתי כי זה משעמם, וגם שיחקתי על שרת פרוץ והתקמצנתי לשלם. אני עדיין חושב שזה פשע לגבות כסף חודשי על משחק.

  7. 7

    14:29 23.11.2008 | נצח אבוד נצח אבוד (אורח)

    ל-5: אתה בטח רואה האח הגדול, שיבושם לך.
    ל-6: הממוצע שלך ירד רק באשמתך, אתה בטח רוקד רע כי הרצפה עקומה, נכון? ומלבד זאת, לשלם פי 3 ויותר על טלוויזיה זה לא פשע?

  8. 8

    14:41 23.11.2008 | Lyhoof Lyhoof

    Armymaster, שמתי לב למשהו מרגיז מאוד אצלך.
    בכל כתבה שמדברים בה על WoW אתה בא ומשמיץ את המשחק, כשגם בכל התגובות שלך אתה אומר דברים לא נכונים, לפעמים אני עוצר את עצמי מלהגיב לך כי אני אומר לעצמי שגם ככה אתה טמבל שלא יבין.
    עצם העובדה ששיחקת בשרת פרוץ לא נותנת לך בכלל את האפשרות לדבר על המשחק המקורי.
    לעומת משחקים אחרים שבהם ה"פרוץ" הוא כמו המשחק המקורי רק בחינם, ב-WOW המשחק הפרוץ לא נותן לך בכלל את אותה חווית משחק כמו המקורי, זה משחק שונה לגמרי המקורי והפרוץ, לא צריכים לקרוא לשניהם WoW.
    אתה לא יכול להגיד ש-WOW משעמם, כי אתה בכלל לא שיחקת במקורי ואני בטוח שלא עשית שום דבר ששווה לציין אותו במקורי.
    וד"א, מה פשע בלגבות כסף על מנוי חודשי למשחק? למה זה לא פשע לגבות תשלום חודשי על מנוי לעיתון? או לחוגים? או לכל דבר אחר? אף אחד לא מכריח אותך לשלם על WoW ככה שזה לא פשע, ותצע מהאשליה שרק WOW דורש תשלום חודשי - עשרות אם לא מאות משחקים ברשת דורשים תשלום רק שפשוט לא שומעים כמו WOW.

  9. 9

    14:43 23.11.2008 | andory andory

    6- צודק לגמרי, מי הם שיגבו תשלום חודשי רק בגלל שהם מחזיקים אלפי שרתים שמעניקים לך את האפשרות לשחק במהירות הגבוהה ביותר, מביאים תוכן חדש וגדול כל כמה זמן, ושומרים על שירות לקוחות כמה שיותר נגיש ומהיר. ממש בושה שהם מבקשים על דבר שטותי שכזה תשלום חודשי.

    (זה היה בציניות אם לא הבנתם..)

  10. 10

    14:43 23.11.2008 | Flame of Udun Flame of Udun

    עצוב. עכשיו ביטלתי את המנוי שלי לחודש הבא, לוקח הפסקה של חודש, לראות איך החיים בלי :D

  11. 11

    14:49 23.11.2008 | ברק מיכאל שמואל ברק מיכאל שמואל

    6 טועה .. לי wow העלה את הציונים מה זה אומר ??? ואני לא אומר סתם הממוצע שלי עלה מ 70 ל 80 .
    ועוד דבר אתה לא יכול ליקרוא לעצמך גימר כי אתה גנ שמשחק בפרוץ זו בעיה שלך שירד לך המומצע ... ואל תגיד שהם גנבים אם אתה גונב בעצמך ( משחק במשחקים לא מקוריים )

  12. 12

    14:49 23.11.2008 | רק שתדע רק שתדע (אורח)

    ל-7-הנה אחד שרואים שהוא מכור למשחק ומנסה להגן עליו ללא הצלחה
    בו תגיד לי במה זה יותר מזיק מהאח הגדול וכן אני רואה כמו כל הפאקינג חצי מדינה שלנובו תגיד לי איך האח הגדול יותר מזיק?!
    WOW מוריד לך תציון כושר גופני ועוד רבים ואל תגיד זה מוריד ציון מבחירה שלך וכל הבולשיט הזה כי אפיל יובל בירב אמר שהוא לא סיים תואר בגלל זה
    ל-8-בו אני יגיד לך למה זה פשע לגנוב כסף על משחק
    כי אם תגיע עד לרמה הכי גבוהה מזה ייעזור לך?! בו תגיד לי?! דבר אחד שזה ייעזור לך ולא במשחק כי במשחק שמה כולם לא יודעים מזה המציאות ומזה משחק
    חוגים עיתונים וכו' נותנים לך יידע מיומנות כושר גופני ועוד הרבה דבריםדיי להגן על המשחק הזה שאתם יודעים שאתם תפסידו זה רק משחק!

  13. 13

    15:04 23.11.2008 | Týr Týr

    איך מקבלים את הדובי!?@#$?

  14. 14

    15:08 23.11.2008 | X X (אורח)

    אף פעם לא שיחקת WOW ואני גם לא עומד לשחק בו!!! כולם אומרים שזה משחק טוב ושמעבירים איתו את היום בסבבה אבל אני רואה בזה בזבוז זמן!!! יש לי כמה חברים שמשחקים בזה כל היום :\ לא מבין למה. מזל שלא התמכרתי חחחח אה ועאלק "איך מקבלים את הדובי!?@#$?" לך קנה בחנות צעצועים!!!(בלי להיפגע)

  15. 15

    15:23 23.11.2008 | תחתול תחתול (אורח)

    "בWOW לפחות חייבים להפעיל את המוח"?
    "בואו לשם! חכו רגע, אני לוחץ פעמיים על המפלצת. חכו, חכו, הפעלתי את ראש השחמט הגאוני שלי, וגיליתי שאם נלך לשם, 10 מפלצות שלכל אחת יש *מתחיל לירוק מלא תוך כדי דיבור* 13 דמג' ולנו יש 5 דפנס כולל מג'יק קאסטל ושני חתולים, אנחנו נפסיד שני אנשים וחת'י..."

    זה אכן נשמע כמו תירוץ של מכור.
    WOW לא מפעיל את המוח. הוא דופק אותו.

  16. 16

    15:38 23.11.2008 | itay itay (אורח)

    ל-12, נכון שWOW לא עוזר בחיים, בעצם אף משחק לא עוזר בחיים, וכמעט כל אמצעי התרבות- טלוויזיה, סרטים, משחקים, תיאטרון וספרים לא ממש עוזרים בחיים, ואף אנשים היו מתמקדים במה שעוזר להם בחיים הם היו רק לומדים כל היום ולא עושים משהו בזמנם הפנוי. הסיבה שאנשים משחקים בwow היא בגלל שהוא כיף, לא בגלל שהוא אמור לעזור להם בחיים. (ודרך אגב, משחקים דווקא כן מגבירים יכולות שונות ומפתחים את המחשבה). אז נכון שאנשים צריכים למתן קצת את הזמן שלהם במשחק, ולא לדאוג שזה יפגע להם בחיים, אבל חוץ מזה זה לא אמור לפגוע להם בחיים בשום צורה. ועכשיו לשאלה המתבקשת, שעלתה לי ישר כשקראתי את התגובה שלך, איך צפייה ב"אח הגדול" עוזרת לך בחיים?

  17. 17

    15:39 23.11.2008 | tonsofguns tonsofguns

    http://akugel.wordpress.com/2007/07/02/ibm-seriosity-thinks-world-of-warcraft-doubles-as-corporate-incubator/
    יופי עכשיו כל הילדים הקטנים והמפגרים שיושבים פה יכולים לשתוק.
    אם מישהו גונב פה זה מישהו שמשחק ב"פרוץ" ומוריד משחקים מהאינטרנט.
    WoW משחק מדהים. ומי שכתב את הכתבה לא יודע מה זה להיות מכור. להיות מכור זה לשחק 8 שעות ביום. להיות Hardcore - כול יום רייד, להיות בגילד מספר 15 בעולם - זה להיות מכור. אבל לא היה קשה לעזוב. היה טוב וטוב שהיה.

  18. 18

    15:44 23.11.2008 | lucide lucide

    אווהאאא אני מעביר בין בכל יום בערך כ 5 שעות משחק ... לפעמים יותר

  19. 19

    15:56 23.11.2008 | אין לי מה לומר! אין לי מה לומר! (אורח)

    אני לא הבנתי כלום אז אין לי מה להגיב גם לא הבנתי את המשחק אני לא יודע גם אם זה משחק להורדה או משחק אינטרנט,או רשת

  20. 20

    17:16 23.11.2008 | the eranster the eranster

    אז אל תכתוב כלום,גאון...

  21. 21

    17:16 23.11.2008 | QuoteMan QuoteMan

    אני זה 12
    לייוף
    בו אני יגיד לך איך הוא מוריד תכושר הגופני בכך שאתה לא יוצא מהמחשב ולא עושה כור מן הסתם וגם תאמין לי
    שאם הוא לא היה משחק ב WOW אז הוא היה בכושר גופני גבוהה יותר אל תגיד עכשיו שמשחקים לא מורידים לך תכושר הגופני כי זה כבר הוכח
    וזה שהוא אמר שהוא משחק ב WOW 3 שעות ביום אתה צוק
    אבל הוא אמר כמה זמן הוא משחק במשחקים אחרים?!
    אני לא מר חיים אבל אני כן משחק במחשב שעתיים ביום ככה
    אנגלית אתה יכול ללמוד בבית ספר ומהטלויזיה עצמה
    ותאמין לי שאנגלית שהם מדברים שמה לא נחשבת אנגלית
    ur ו U וG2G זה לא אנגלית תאמין לי

  22. 22

    17:27 23.11.2008 | Lyhoof Lyhoof

    לא אמרתי שמשחקים לא מורידים את הכושר הגופני. התכוונתי שזה לא ש-WOW ספציפית מוריד לך את הכושר הגופני ושאר המשחקים נותנים לך שרירים.
    ואת מי מעניין כמה זמן הוא שיחק במשחקים אחרים חוץ מ-WOW בזמן הזה? אם הוא באמת שיחק הרבה זמן במשחקים אחרים באותו זמן שהוא שיחק WOW אז שוב, זה לא קשור ל-WOW מה שקרה לו, אלא ההחלטות שלו לשחק בעוד משחקים.
    ואחי, רואים שלא שיחקת WOW. ככה לא מדברים ב-WOW, אבל אני יודע שאני לא אשכנע אותך.

  23. 23

    18:40 23.11.2008 | oridion oridion

    וואו, התגובות של אנשים פה.

    בהתחלה נמנעתי מלהגיב אבל אח"כ כבר הייתי חייב.

    wow הוא משחק מדהים. זה רק שחקנים ששיחקו בו יכולים להגיד. הוא משפר אנגלית בצורה אדירה כמו ש lyhoof ציין. אם אתם נפגעים מהמשחק/זמן המשחק שלכם - ואם הגעתם למצב כ"כ רע, שהצלחתם איכשהו להוריד ממוצע בכיתה ז-ח שהן כיתות קלות מאוד אז האשמה היא שלכם, שאתם לא יודעים לחלק את הזמן נכון.

    העניין על כושר גופני הצחיק אותי מאוד: הטענה הרווחת פה היא ששחקן wow מבזבז יותר זמן על המחשב מלעשות משהו עם עצמו ולכן הכושר הגופני שלו נמוך. טוב- ומה אם הוא משחק משחק אחר במקום? מה אם הוא חולה אסטמה או בעל בעיה בריאותית שגורמת לכושר גופני ירוד?
    תן לי להסביר לך משהו- wow יוריד כושר גופני אם תהיה אשכרה פגיעה בשרירים, ז"א דנטורציה של חלבון. והתהליך הזה של התנוונות שריר יקרה אם תצום חודש בערך. זה נכון שהכושר הגופני שלך לא ישתפר אם תשחק במחשב כל היום, אבל הוא לא יירד..

  24. 24

    20:47 23.11.2008 | uragos uragos

    וואלה, הדובי חמוד :)

  25. 25

    21:03 23.11.2008 | noamsh noamsh

    ל16 תגיד לי יש לך בעיות?
    ספרים לא עוזר בחיים?
    שמעת פעם את המשפט תקרא תצליח?
    הוא מבוסס על מקרה אמיתי...
    במקום להגיד שטויות לך תתחבא באיזה פינה נסתרת שאף אחד לא יפגע מהואקום שהראש הריק שלך יוצר

  26. 26

    21:03 23.11.2008 | גל גל (אורח)

    לא מבין את זה. אני ממש ניסיתי להתמכר. שחקתי במשחק חודש אחד כשהוא יצא. שחקתי בו שוב חודש אחרי משהו כמו חצי שנה.
    שיחקתי שוב חודש כשיצאה ההרחבה הראשונה.
    בשלושת הפעמים אחרי שבוע הוא פשוט נמאס עלי ומצאתי את עצמי נכנס למשחק בכוח כדי לנצל את המנוי שכבר שילמתי עליו.
    המשחק פשוט מתחל לשעמם אחרי פרק זמן דיי קצר.

    - סיפורו של מישהו שנסה להתמכר לWOW, אבל לא הצליח.

  27. 27

    01:13 24.11.2008 | TeaserGun TeaserGun

    איזה חופרים כולכם...
    קראתי איזה כמה תגובות וזה רק משחק, אולי הוא חרא ללימודים אבל ככה זה כל דבר :\

  28. 28

    01:58 24.11.2008 | blisf blisf

    Super Massive פרסום שלילי

  29. 29

    11:54 24.11.2008 | VortexTrickster VortexTrickster

    תנו לי לספר לכם את הסיפור שלי.
    לפני שלוש שנים, הייתי ילד קטן עם קצת חברים, והכל היה יפה. הכל עד שראיתי את זה בפעם הראשונה.
    אחרי שרואים את זה פעם אחת, רואים את זה בכל מקום. כל דבר מזכיר לך את זה. עד שאתה מתחיל לרצות את זה וכבר לא איכפת לך מהעולם.
    אז קניתי את זה. רק לנסות, אמרתי לעצמי. רק לנסות. אבל לאט לאט זה כבר היה יותר מנסיון. הייתי מכור. כל הזמן רק הייתי מרוכז בזה. חשבתי רק על זה. בשיעורים, לא הקשבתי למורה בכלל.
    חשבתי רק על זה. ולא רק זה. כל הכסף שלי התבזבז על זה. כבר לא היה לי כסף לדברים אחרים. כל פעם שהיה לי שקל, חשבתי איך אני הולך לבזבז אותו על זה.

    בתקופה שהייתי מכור, כל החברים שלי התנתקו ממני. פשוט כי כבר לא הייתי טיפוס שאפשר לדבר איתו.
    הייתי אדם בודד. בלי חברים ובלי מישהו לדבר איתו בהפסקה. ואז לאט לאט התחלתי אפילו להשמין.
    אני חייב להודות, שבתקופה הזו, חשבתי לפעמים, מה קורה איתי? לכל העולם כבר יש חברות, והם יוצאים כל יום שישי בערב עם חברים ונהנים, והם לא כמוני, שקועים ברייד.
    ואז, כשהגעתי לדיכאון כל כך עמוק מהמחשבה על כך, הלכתי וחזרתי אל זה, וכל הצרות נשכחו בין רגע.

    לפני כמעט שנתיים, הגעתי להחלטה חשובה. זה היה בחודש יוני, אני זוכר. אני אפילו לא יודע איך זה קרה. פשוט הגעתי להחלטה הזאת. החלטתי להפסיק. והפסקתי על הרגע. וכשחושבים על זה, זה לא היה מעשה חכם.
    התהליך היה כרוך בקשיים רבים. אבל אני מחקתי את זה מהחיים שלי. וכשזה נעלם, פתאום אין תכלית לחיים. ועוד זה היה החופש הגדול.
    רוב היום אני שכבתי במיטה שלי והסתכלתי על התקרה, או שראיתי טלוויזיה, או לא יודע מה. התחלתי אפילו קצת לשמוע מוזיקה, שלא התעניינתי בה מעולם.
    הלכתי לדיאטנית והיא עזרה לי להוריד במשקל לאט לאט.
    התחלתי אפילו קצת לשמוע מוזיקה, שלא התעניינתי בה מעולם. התחלתי לנגן על גיטרה בס.
    לקראת סוף החופש הגדול, כבר הייתי דיי שונה. הייתי רזה יותר, השיער שלי התארך (שכחתי להסתפר כבר 3 חודשים) וגם גבהתי קצת. יום אחד, כשחזרתי משיעור הבס, ראיתי כמה ילדים מהשכבה שלי.
    הם לא היו ערסים. הם היו קצת לכיוון המטאליסטים והרוקרים, שבמקרה זו בדיוק המוזיקה שהתחלתי לשמוע.
    הם ראו אותי והתפלאו איך השתנתי. ובאותו ערב הם הזמינו אותי למסיבה שהם עושים אצל מישהו, שההורים שלו נסעו לחו"ל.

    במסיבה, כולם ראו איך השתנתי ותוך לילה אחד פתאום נהיו לי חברים רבים. עד היום אנחנו חברים טובים. בזכותם נהייתי מקובל יותר והיו לי מספר חברות מאז.זה היה העולם שלי. אבל לא עוד. זה היה העולם שלי, אבל זה לא היה העולם האמיתי.
    זה היה העולם של Warcraft.

  30. 30

    13:00 24.11.2008 | RedNeck RedNeck

    ok...

  31. 31

    13:01 24.11.2008 | RedNeck RedNeck

    אז איפה הדובי?

  32. 32

    13:56 24.11.2008 | Lyhoof Lyhoof

    דבר ראשון, אני חייב להסכים עם Blindfaith.
    שמתי לב שכמעט כל הכתבה רק באה להציג את WoW באור שלילי וכמה הוא הורס לשאר המשחקים וכמה הוא הורס חיים של אנשים אחרים.
    בעצם לא עניין את זה ש-WOW קיים 4 שנים, זו רק הייתה הזדמנות להשמיץ את המשחק בעוד כתבה.
    עכשיו לתגובה מספר 30:
    זה שהיית מושפע לא אומר שכל מי שמשחק ככה. אני משחק בזה קרוב לשנתיים ותאמיו לי שיש לי חברים, אני לא משחק כל היום במשחק (בין שעה למקסימום 4 שעות ביום חול), יש לי ציונים טובים בביצפר, שומע מוזיקה, אני לא טוחן אוכל מול המחשב..
    אני לא אוהב את זה שמכלילים את כל מי שמשחק WOW כאיזה מישהו מוזר שמתבובדד ואין לו חברים והוא רק משחק במשחק הזה כל היום, זה פשוט לא נכון.

  33. 33

    15:44 24.11.2008 | RedNeck RedNeck

    דובי!!!

  34. 34

    15:52 24.11.2008 | Alextazi Alextazi

    ל6 ,אז ככה, ירידת הציונים שלך היא אך ורק באשמתך , משום מה אני משחק במשחק כבר שנה שלישית ותאמת לא ירדו לי שום ציונים בשום מקצוע , פשוט אני משחק בזמן הפנוי ולומד ולומד לשלב הכל ביחד , אז אתה פשוט השתמשתה בזה כתירוץ שלך לירידת הציונים , אני חשב שזה פשוט התעצלתה וזה הכל.
    ולדעתי אתה פשוט מקנא בנו שיש לנו איך להעביר את הזמן הפנוי ולך , לא , כי שיחקתה על שרת פרוץ שזה חרא .

  35. 35

    15:59 24.11.2008 | Pogo Pogo

    4 שנות איכות. P:

  36. 36

    16:02 24.11.2008 | Alextazi Alextazi

    דרך אגב ו30 הסיפור שלך נשמע האמת בדיוק כמו כל סיפור של כל בן אדם שהיה מכור למשהוא , בן אדם שנגמל מסמים , מאלכוהול ומכל דבר דומה אז אי דיי בטוח שפשוט סיפרתה סיפור של אחד שנגמל ושיניתה כמה דברים , בעיה שלך שהתמכרתה , הקטע של הכל שקל שהשגתה חשבתה אך להשקיע אותו בזה לא מש מסתדר כי אתה משלם כל חודש סכום מסויים , זה יותר מסתדר לקניית אלכוהול וא סמים וכו' .
    אז בקשר להתמכרות זה בעייה שלך שאתה מתמכר למשחק ושוכח מהחיים , כי לי לא חסר חברים ולא חסר לי מה לעשות , זה פשוט איך אני בוחר להעביר את הזמן הפנוי שלי .

  37. 37

    17:16 24.11.2008 | daniel926 daniel926

    4 שנים של שעמום, WOW זה חרא של משחק,למי יש כוח ללכת שעתיים בישביל לעלות רמה לחזור למרכז העולם (עוד שעתיים) וללכת למקום עימון אחד עוד שעתיים?!

  38. 38

    19:24 24.11.2008 | VortexTrickster VortexTrickster

    גאד אנשים לא הבנתם אותי בשיטאני עשיתי פארודיה עצמית על שחקני WOW

    כי הם נשמעים כמו מכורים לסמים :Oעשיתי את זה בשביל שאנשים יצחקו ם_ם"

  39. 39

    21:52 24.11.2008 | Lyhoof Lyhoof

    ל-38:
    רואים שבחיים לא שיחקת בזה / שיחקת בפרוץ. שעתיים לחזור למרכז העולם? התכוונת בערך לחצי דקה כי יש פורטלים שמשגרים אותך הלוך חזור?
    ל-39:
    כנראה שאף אחד לא הבין את הכוונה שלך X:

  40. 40

    23:29 24.11.2008 | Hardcore Hardcore (אורח)

    בעולם יש שני סוגי אנשים:
    אלו שמשחקים WOW ואלה שלא.

    מי שלא שיחק לא יכול להבין מה כל העניין והוא נגעל מעצם המחשבה על זה.
    מי ששיחק לא יכול להסביר מה מושך אותו וכבר שכח מה היה כל כך טוב לפני שהתחיל לשחק.

    יש אינסוף טענות על לא לשחק או למה זה לגיטימי. כל שחקן צריך להתבונן על עצמו בפרספקטיבה ולבחון אם משהו לא בסדר אצלו, ולטפל בזה, גם לפרוש אם המצב קיצוני. ולאף אדם שלא שיחק יש זכות להאשים להתלונן.

    אני משחק כבר כמעט שנה וחצי. עכשיו אחרי ההרחבה כל יום 5-8 שעות, בשבת האחרונה שיחקתי אפילו 10-12 והרגשתי שזה באמת מוגזם. כן, השמנתי, אבל זה בגלל שגם לפני שהתחלתי לשחק לא עסקתי בשום ספורט. לפני חודש התחלתי גם לצאת לריצות ואני חוזר לכושר, זה הכול בראש מה שאתה רוצה-שום משחק לא יעצור אותך.

    עוד כמה חודשים אני מתחיל לימודים לתואר ראשון (בת"א) ונראה לי אני אקח הפסקה של חודש כדי להתחיל ברגל ימין. עד אז אין באמת סיבה להפסיק, אני פשוט צריך להנות ממה שאני אוהב לעשות.

  41. 41

    11:36 25.11.2008 | eitanash1 eitanash1

    4 שנים למשחק , אבל לא משנים גרפיקה ...
    בושה.

  42. 42

    12:17 25.11.2008 | Lyhoof Lyhoof

    42 - הם שיפרו את הגרפיקה בצורה באמת נהדרת במפה של ההרחבה הזו.
    אז כמובן שכולכם תגידו על WOW דברים רעים בלי בסיס לטענות שלכם, אבל אני מציע לכם לבדוק קודם.

  43. 43

    09:58 26.11.2008 | Inbaly Inbaly (אורח)

    אני מצליחה ללמוד תואר שלישי ולשחק בלי שום בעיה

  44. 44

    21:29 26.11.2008 | Marlind1 Marlind1

    מה לעשות, משחק פשוט מצוין הייתי אומר אפילו אגדי חחחח, אני אישית מת על המשחק. אבל אני לא מכור אני משחק רק בסופי שבוע וגם זה פעם בשובעיים, ורק בימים האלה אני נותן לעצמי לחרוש, אבל יציאה עם חברים ובילויים הרבה יותר חשובים לי, אני מאמין שאם היה לי הזדמנות לשחק יותר זמן הייתי מנצל אותה, אבל מצד שני ככה תמיד נשאר טעם לעוד. משחק מדהים! ממליץ לשחק, אין עוד משחק כזה!

  45. 45

    17:15 28.11.2008 | X X (אורח)

    איזה מזל שאני לא משחק

  46. 46

    10:19 03.12.2008 | Xaldin Xaldin (אורח)

    אין שום דבר פסול בלשחק WOW כל עוד זה במידה, אם אתה משחק שעה-שעתיים ביום שום דבר רע לא יקרה לך...

  47. 47

    17:24 14.12.2008 | Silhouette Silhouette (אורח)

    לידיעתכם המדופלמת WoW במידה יכול גם להעלות לך את הממוצע.
    עם כזו כמו של טקסט, עם דאנג'נס וריידים כשמדברים בונטרילו עם שחקנים מכל העולם - אפילו בגילי המופלג 24 ואפילו אחרי בגרות בציון 98 ב-5 יחידות אנגלית, אני אומרת שהמשחק שיפר משמעותית את האנגלית שלי.
    אמנם הרבה מדברים שם כמו שלוחים עם שגיאות מכוונות וקיצורים סגנון roflmao אבל עדיין המשחק תרם לאנגלית שלי משמעותית. ד"א גם הקיצורים האלו וכל השימוש במילים המיוחדות של WoW הם תרומה נחמדה להפעלה של המוח.

    אז אם יש הורים היסטריים (גם לעתיד) שבטעות מסתובבים פה, תתייעצו אתם עם פסיכולוג שיגיד לכם שעדיף שהילד יסתובב בדאנג'ן באאוטלנד ב-3 לפנות בוקר ולא יסתובב ברחובות או באללה יודע איפה באותה השעה.

  48. 48

    15:41 01.05.2009 | gggn4 gggn4 (אורח)

    אני עדיין מחכה לדובי.

  49. 49

    19:06 21.10.2009 | איתמר איתמר (אורח)

    41, אני לא מסכים עם מה שרשמת בתחילתה של ההודעה. זה לא נכון שיש שני סוגים אנשים: אלה ששונאים WOW ואלה שאוהבים את זה.
    אני לא אוהב את המשחק, כלל וכלל לא. ניסיתי לשחק בו מספר פעמים בעיקר בעידוד חברי שמשחק בזה, אבל לא התחברתי. למרות זאת, אני בכלל לא חושב שזה מגעיל או לא כיף. אני מבין איך אנשים יכולים לבלות שעות בעולם הזה. אני פשוט לא ממש מתחבר לWOW, ואני בטוח שאני לא היחיד.

  50. 50

       | פורסם ע"י