הרשמה

ראיון: רועי שפירא, מפתח משחקים

שוחחנו עם רועי שפירא, מפתח משחקים ישראלי, על הפרוייקט החדש שלו

לקחנו את רועי שפירא, מפתח משחקים ישראלי שמנסה להצליח בתעשייה הקשוחה והתחרותית הזו, לשיחה על הפרוייקט החדש שלו על בסיס Crysis

כולם יכולים לקחת משחק מוכן ולשחק בו. רק מעטים מוכנים להשקיע את הזמן והאנרגיה הדרושים כדי לקחת את המשחק וליצור לו מפה חדשה או ממש "מוד" - תוספת אשר מחליפה את הגרפיקה ולפעמים גם את כל המשחקיות, במטרה ליצור משהו חדש לגמרי. כמעט לכל משחק פופולרי למחשב יש מודים משלו, והמודים המצליחים ביותר הופכים לעיתים למשחקים בזכות עצמם - כשהמפורסם ביניהם הוא Counter-Strike, שהחל את חייו כמוד חינמי ל- Half-Life.

רועי שפירא, מפתח משחקים ישראלי חובב, שיחרר השנה את המוד Combat Training ל- Crysis שזכה לציון לשבח כאחת מעשר המפות הטובות ביותר לשחקן יחיד במסגרת התחרות של Crytech ואינטל. בעקבות ההצלחה של המוד, כיום הוא עומד בראש צוות מוכשר מרחבי העולם שעובד על משחק חדש לגמרי בשם Petrograd.

ביקשנו מרועי לספר לנו קצת על עצמו, על החיים כמפתח משחקים חובב ועל המשחק החדש שלו.

גיימר כבר 25 שנה

ש: ספר לקוראים שלנו מי אתה, כמה זמן אתה גיימר ומה הקשר שלך לתעשיית המשחקים.


Combat Training

ת: שמי רועי שפירא, אני מעצב משחקים וכיום אני מוביל קבוצה של מפתחים לפיתוח אבטיפוס (Protoype) של משחק. אני גיימר מאז שאני מכיר את עצמי בערך מגיל 6 (היום אני בן 31), כך שזה בסביבות 25 שנה. התחלתי עם האטארי ולאחר עם הקומודור, ועם השנים התקדמתי ל- PC, עד היום.

למדתי עיצוב משחק וניהול פיתוח באופן עצמאי באמצעות מעל ל-3000 הרצאות, מאות ספרים ומאמרים, וכמו כן התכתבות ארוכה עם מעצבי המשחקים המצליחים בשוק, זה מדהים אבל קהילת מעצבי המשחקים בעולם קטנה מאוד וכולם מאוד אוהבים לעזור לכולם, אז דיברתי עם אנשים כגון קלינט הוקינס (Splinter Cell ו- Far Cry 2) , פטריק רדינגס (Far Cry 2), ליי שלדון (Myst), בוב בייטס (Unreal) ועוד. רבים מהם יש לי בפייסבוק עדיין, ונשארתי בקשר איתם.

ש: איך עברת מלשחק משחקים לפיתוח משחקים, וכמה זמן אתה כבר עוסק בפיתוח?

ת: יום בהיר אחד, כששיחקתי לי משחק נחמד בשם Splinter Cell 3, אמרתי לעצמי- אני חושב שזה יהיה חוויה לעשות כזה משחק בעצמי. חיפשתי ארוכות חומר למידה, ומצאתי המון באינטרנט.

התחלתי ללמוד ובמקביל התחלתי לכתוב סיפור למשחק. הסיפור התפתח והשתנה, נזרק והתחיל מחדש, וכך הלאה. ככל שלמדתי יותר השתמשתי בטכניקות מתקדמות יותר, והסיפור והמשחק הפכו מעניינים וכייפים יותר. באותו זמן למדתי את מנוע ה-Source של Valve, יוצרת סדרת Half-Life. המנוע היה מסורבל והיה קשה לייצר איתו משהו מעניין, אבל אז הגיע CryENGINE2 של חברת Crytek, עליו רץ לדוגמא Crysis- מנוע מצויין שעובד בזמן אמת.

אני מרצה בכנסים ואוניברסיטאות , ומייעץ לחברות שונות פה בארץ ובחו"ל. אני כבר מפתח מעל ל-3 שנים באופן מקצועי.

חובה שיהיה כיוון ברור מראש

ש: מה הקשיים שבהם אתה נתקל בזמן הפיתוח?


Combat Training

ת: לנהל קבוצה זה לא קל, לכל אחד יש רצונות משלו, וסדרי עדיפויות משלו. לכן חייבים להיות מסודרים מאוד, לתכנן את כל הפיתוח לפרטי פרטים. הקושי האמיתי הוא התמדה, לדאוג שהמוטיבציה של כולם תמשך למרות העבודה הקשה והשעות הארוכות, ושכולם יהיו ממוקדים במטרה. 

לצורך כך חייב להיות סיפור ועלילה מאוד חזקים, בכדי שכל המשחק יכול להיות מבוסס עליהם. אני כל הזמן רואה את זה: קבוצה של חברים, בדרך כלל צעירים, עם איזה רעיון נחמד, מתחילים לפתח משהו אך ללא כיוון וללא תיכנון מראש- ולאחר זמן קצר מאבדים את המוטיבציה שלהם ופשוט או מפסיקים או עוברים לפרוייקט אחר. ישנם מעט מאוד פרוייקטים שיצאו לאור.

חוץ מזה, במידה ויש תכנון נכון, ויש הכוונה, וכמובן רק אחד שמחליט על הדברים- אז יש סדר. חייבים להבין שפיתוח משחק זה לא דמוקרטיה בכלל, חייב להיות רק אחד שיש לו את החזון, את כל המשחק בראש, וכולם חייבים לעבוד לכיוון הזה.

האחד הזה חייב להיות בעל יכולת התבטאות מאוד גבוהה כדי שכולם יוכלו להבין את החזון שלו ולעבוד ביחד, כי ביזבוז של זמן או מאמץ לכיוון לא נכון יכול לגרום לעיכובים במקרה הטוב, ולפירוק של הקבוצה במקרה הפחות טוב.

המוד האחרון שפיתח: Combat Training

ש: ספר לנו קצת על המוד שיצרת לקרייסיס, מדוע בחרת לפתח דווקא עבור משחק זה? 


Combat Training

ת: בגדול קרייסיס הוא לא המשחק הטוב ביותר, אבל - וזה אבל גדול מאוד - המנוע שלו הינו המנוע המתקדם והטוב ביותר לצרכים שלי (מאוד חשוב לבחור מנוע לפי הצרכים של המשחק ולא ההפך). בנוסף לכל האפשרויות בזמן אמת, יש לו מנוע גרפי לכתיבת סקריפט. כך שאפילו אדם שלא יודע תכנות יכול לשבת ולעשות משחק.

המוד שיצרתי די מגניב, הוא נקרא Combat Training. סיפור המשחק הינו על חייל שזומן לבסיס אימונים סודי. לאחר תחילת האימונים החייל נקלע להתקפה מסיבית של הצבא הקוראני, ולפני שהוא מצליח להשתלט על עשתונותיו הוא נשלח ע"י מפקד הבסיס לנטרל את בסיס האויב עם צוות של שלושה לוחמים.

המשימה מאפשרת לשחקן לבחור איך הוא רוצה לפעול ומקנה לו אפשרויות רבות, סוגי נשק שונים ודרכי פעולה מעניינות. השחקן יכול לבחור להיות:

  • צלף - לתת חיפוי ליחידה שמסתערת על הבסיס
  • מתגנב - לחדור לעורף האוייב דרך תעלת ביוב ולפגוש את הצוות לאחר שהשומרים נוטרלו
  • מפקד צוות - להסתער על בסיס האוייב יחד עם הצוות


סרטון המדגים את ההתחלה של המוד

יש לציין שזה כולל סיפור, מוסיקה, דיאלוג אמיתי (שאני כתבתי וביימתי וחבר סקוטי דיבב). המקום נראה מציאותי מהפרטים הגדולים לקטנים, ומרגיש אמיתי.

רציתי לראות אם כל זה אפשרי: לקחת עיצוב משחק, לפי כל החוקים שלמדתי, ולהפוך אותו למשחק אמיתי. רציתי לחוות איך זה יראה וירגיש.

התגובות היו מדהימות – אנשים לא יכלו להאמין שאדם אחד עשה את כל זה לבד. יש למוד יותר מ-7000 הורדות, שלמנוע כגון CryENGINE2 זה ממש המון.

למי שיש את Crysis המקורי, ניתן להוריד את המפה מכאן

הפרוייקט החדש: Petrograd

ש: מהו הפרוייקט החדש שאתה עובד עליו? 


Petrograd

ת: אני מפתח פרוטוטייפ (אבטיפוס) למשחק מלא. כרגע, עד שיהיה לי את המימון הדרוש, ניתן לקרוא לזה מוד- אבל מכיוון שכל המודלים של הקבוצה וכל התסריט והעיצוב שלי אין פה שום קשר למשחק המקורי.  בנוסף אני במגעים עם Crytek לקבל גרסת בדיקות של המנוע, כך שהמשחק לגמרי יהפוך לפרוטוטייפ.

המשחק נקרא Petrograd-  זהו שם בידיוני שהמצאתי, אין כל קשר לשום עיר אמיתית (הערת העורך: למעשה, זה היה שמה של סט. פיטרסבורג בין השנים 1914 ל- 1924) . מדובר בעיר פועלים תעשייתית באזור מזרח אירופה, כשלילה אחד כל אזרחי העיר (כ-200,000 תושבים) נעלמו לחלוטין.

כוחות של המשטרה ולאחר מכן גם הצבא המקומי הגיעו למקום כדי לחקור את התעלומה, וגם הם נעלמו. מכיוון שהיה חשש ללוחמה לא-קונוונציונלית, קראו ל-CDC האמריקאי - צוות מיוחד להתמודדות מול לוחמה כזו. זמן קצר לאחר שהצוות נכנס לעיר, השידור החי שלהם נקטע ונותק כל קשר עמם, גם הם פשוט נעלמו.

זה הזמן לקרוא ל"יחידה", שאחד מחבריה הוא הדמות שאנחנו משחקים, מומחה חדירה בחשאי, כדי לברר מה קרה לצוות האמריקאי- ולעיר כולה.

 יש לציין שיהיה לשחקן מאוד מעניין לגלות את האמת, זה ידרוש ממנו לנצל את כל כישוריו המיוחדים.....


סרטון ראשוני המציג את Petrograd

אני עובד על המשחק כבר מיוני 2008. עוד פרטים עליו אפשר למצוא כאן:

www.petrograd-game.com
www.moddb.com/mods/petrograd

אגב, המוד נכנס כבר לרשימת "100 הפרוייקטים המבטיחים ביותר" של אתר המודים הגדול modDB. הצביעו עבורו באתר (מופיע תחת Crysis).

עובד 12 שעות ביום על המשחק החדש

ש: מה הפידבקים שאתה מקבל על העבודה שלך?

ת: פידבק מאוד חיובי, מכל המעריצים ומכל מי שרואה. ישנם מספר משקיעים שרוצים להכנס, עדיין לא נסגרו החוזים, כמו שנאמר- הקודם זוכה.

התגובה המגניבה ביותר ששמעתי עד כה "נפלה לי הלסת לרצפה דרך המקלדת, חייייב לשחק בזה עכשיו!!!"

ש: כמה זמן משגרת היום שלך גוזלת עבודת הפיתוח?

ברוטו- כל היום.
נטו, מכיוון שאני עובד בעבודת בוקר בהייטק (צריך לשלם משכנתא וכו')- כ- 12 שעות ביום וכל סוף השבוע.

ת: מה התוכניות שלך לעתיד \ פרוייקטים מתוכננים?

לקבל מימון ולהתחיל לפתח את המשחק באופן מקצועי- לפתוח סטודיו ולעבוד יומם וליל בכדי שזה ייצא לפועל.

נשוי עם שתי בנות, ועדיין חולם על פיתוח משחקים

ש: מאיפה אתה מקבל את המימון עבור הפרוייקטים שלך?


Petrograd

ת: כפי שציינתי, ישנם מספר משקיעים שרוצים להכנס, חלקם בסכומים קטנים יותר וחלקם גדולים, אך אלו משקיעים פרטיים לחלוטין, ונראה מה יהיה לגבי הוצאה לאור וכולי. אני מנהל את הסטודיו, אך החבר והשותף שלי מנהל את הצד העסקי, אני משאיר לו את כל הדברים היבשים הללו.

ש: אמרת שאתה מובל קבוצה - מי הם חברי הקבוצה? מה התפקידים שלהם? מה התפקיד שלך?

ת: אני מנהל את הקבוצה, בעצם. משמש גם בתור מעצב משחק ראשי ומפיק. אני עמוד השדרה של הקבוצה, ומוביל אותה קדימה- לגבהים חדשים. יש לי שלושה חבר'ה שמעצבים את השלבים, שבעה מודליסטים שמעצבים את המודלים, כדוגמת הנשקים והדמויות. שני אנימטורים אחראים על ההנפשה, שני מלחינים אחראים על המוזיקה והאפקטים הקוליים. יש לציין כי רק שלושה מחברי הקבוצה הם ישראלים- רוב רובם הם חבר'ה מארצות אחרות, כגון ארה"ב, גרמניה ואוסטרליה וכו'.. 

ש: אתה נשוי, יש ילדים? איך הם מתייחסים לתחביב שלך?

ת: כן, אני נשוי כבר 8 שנים טובות ויש לי שתי ילדות מקסימות, אחת בת 4 ואחת בת 5. אישתי שונאת את המחשב, פשוטו כמשמעו- מה שנהדר מבחינתי, כי אני לא צריך לחלוק את סביבת העבודה שלי איתה. הילדות לא ממש מתעניינות בתחום, אם כי הן אוהבות לשחק מפעם לפעם.

פיתוח משחקים זה כיף גדול- למי שמוכן להתחייב לזה

ש: האם תמליץ לקוראינו להכנס לתחום? מה היתרונות בלהיות מפתח משחקים? אם כן, היכן כדאי להם להתחיל?


Petrograd

ת: יש להבין שמדובר בשוק מאוד תחרותי ובקהל יעד מאוד ביקורתי, ולכן עיצוב ופיתוח משחקים הינו תחום שחייבים ללמוד לעומק לפני שרוצים להכנס אליו. חייבים להבין שאף אחד לא יכול להרים משהו ברמה מקצועית מתאימה למשחקי הריטייל (אלו שנמכרים בחנויות) לבדו. חייבים צוות שיעבוד ביחד, ושכל אחד יהיה באמת מומחה בתחומו.

אין קיצורי דרך, וכל זה חייב חייב להגיע מתוך אהבה עמוקה לעשיית משחקים. כי אם המניע אחר, מהר מאוד תפרשו מהעסק.

היתרונות בפיתוח משחקים ברורים- עושים את העבודה המעניינת ביותר בעולם, עם האנשים המקצועיים ביותר בעולם. ללא ספק, כל אחד שנמצא בתחום אוהב לעומקי נשמתו את התחום, ובמידה שלא האנשים עוזבים- ואפילו די מהר.

הכל אפשרי, והכל תלוי ברמת הנכונות לעבוד קשה, ללמוד הרבה, ולהיות פתוחים לקבלת ביקורת. אחד הדברים הקשים ביותר זה ללמוד לא להתקשר לדברים שיצרתם. מכיוון שבמידה שמשהו לא עובד - זאת אומרת, שזה לא כיף לשחק - מורידים אותו מיידית ועושים שוב פעם. כל דבר במשחק חייב להיות לא פחות ממושלם.

אבל במידה שמדובר במשחק קטן - קאז'ואל - ניתן בהחלט לפתח ולהפיץ לבד.

אני מאוד ממליץ לכל מי שאוהב לפתח משהו יצירתי לנסות ולהיכנס לחתום, אבל עם הבנה של רמת ההשקעה הנדרשת כדי להצליח.

תודה רבה לרועי שפירא על ההצצה לעולמו של מפתח משחקים ישראלי שמנסה לפרוץ דרך בתעשיה. הצביעו עבור הפרוייקט החדש שלו, פטרוגרד, במסגרת התחרות הגדולה של modDB (מופיע תחת Crysis, כמובן).

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:20 21.01.2009 | Extra.thing Extra.thing

    wow

  2. 2

    18:35 21.01.2009 | Extra.thing Extra.thing (אורח)

    wow

  3. 3

    18:51 21.01.2009 | DarkRay DarkRay

    נראה נחמד מאוד, אני הייתי קונה את המשחק.

  4. 4

    19:12 21.01.2009 | זאוס השני זאוס השני

    בהצלחה! ברגע שהמשחק יצא (אני מקווה), אני אקנה אותו,
    גם אם רק כדי לתמוך בפיתוח משחקים ישראלי.
    יוזמה נהדרת, כל הכבוד!!!

  5. 5

    19:13 21.01.2009 | הירושלמי הירושלמי (אורח)

    פשש סחטן אהבתי תעלילה וכמו 3 גם אני ההיתי קונה את זה..(לבנתיים -העלילה ממש יפה)

  6. 6

    20:00 21.01.2009 | Si1ush Si1ush

    אתה לבד יצרת את הדבר המדהים הזה?

  7. 7

    20:03 21.01.2009 | Si1ush Si1ush

    עובד בצוות התבלבלתי. :)
    סחתיין

  8. 8

    20:14 21.01.2009 | Syao Syao

    סחטיין, נקווה שהכל ילך טוב.

  9. 9

    20:19 21.01.2009 | nimce nimce

    הגיע הזמן...
    מפתח משחקי מחשב ישראלי על רמה.. לפחות הוא עושה משחק אמיתי ולא משחקי QUEST דפוקים אשר כל שאר חברות המשחקים הישראליות עושות..

    ועוד משהו, פגשתי את הבחור, איש מאוד נחמד.

  10. 10

    20:40 21.01.2009 | RoiMaKaYeS RoiMaKaYeS

    יפה תמשיך עם המשחק הזה יש פוטנציל

  11. 11

    21:10 21.01.2009 | foriel foriel

    יפה יפהה

  12. 12

    21:24 21.01.2009 | intro. intro.

    כל הכבוד!!
    ישר כוח....
    בהצלחה!!

  13. 13

    21:34 21.01.2009 | SweetDeath SweetDeath

    כל הכבוד לו.. נשמע איש מאוד מעניין. =]

  14. 14

    21:45 21.01.2009 | Ravid Ravid

    הרגע נפלה לי הלסת, נפלה כל כך עמוק עד שנהיה חור שחור!נראה תותח, שיהיה המון בהצלחה!

  15. 15

    22:03 21.01.2009 | wokinstorm wokinstorm

    WOW נירא חזק מאוד מקווה לשחק בזה ושיהיה לו בהצלחה.

  16. 16

    23:02 21.01.2009 | JinxTZ JinxTZ

    מי שמכיר אותי כאן יודע שנכנסתי לראות רק בגלל השם הרוסי של המשחק XD

  17. 17

    23:11 21.01.2009 | De-Panther De-Panther

    כל הכבוד ובהצלחה בהמשך

  18. 18

    23:11 21.01.2009 | Yair417 Yair417

    זה..בסדר.. מילא היה מולטיפלייר חינמי לקרייסיס D:

  19. 19

    23:34 21.01.2009 | Roy Shapira Roy Shapira (אורח)

    וואו - תודה רבה, באמת תגובות מצויינות,
    במידה שתרצו האתר שלי הינו:
    www.royshapira.com

  20. 20

    23:43 21.01.2009 | Jiddu Jiddu

    WOW המשחק ניראה פשוט מעולה!!!!

  21. 21

    23:48 21.01.2009 | SuBamBa SuBamBa

    הקומבט טריינינג הייתה אחת המפות הכי כיפייות ששיחקתי בקריסייס. כמה ששמחתי לשמוע שישראלי עבד על המוד ההוא, אני מאוד שמח לשמוע שהוא מפתח כרגע משהו חדש.
    שיהיה בהצלחה

  22. 22

    08:24 22.01.2009 | sleepy orc sleepy orc

    וואו זה כל כך שווה!
    המון בהצלחה!
    יהיה מולטיפלייר?

  23. 23

    11:20 22.01.2009 | Roy Shapira Roy Shapira (אורח)

    ל21 - המון תודה, עבדתי על הפרוייקט לבד במשך כ-8 חודשים.

    ל22 - יהיה מולטיפלייר, אני אשחרר את המשחק כנראה או רק סינגלפלייר או עם מפת מולטיפלייר אחת, ואוסיף עוד מפות בהמשך, אבל התיכנון הוא לפחות 3 מפות מולטיפלייר, deathmatch, CTF, and Capture Terrirories.
    יהיה מגניב.

    לכל השאר:דרך הגב אשמח עם תצביעו לפרוייקט בתחרות של MODDB.COM
    הנה הקישור -
    http://www.moddb.com/events/2008-mod-of-the-year-awards/top100

    כמובן ב-UPCOMING למטה בקטגוריה של CRYSIS.

    המון תודה על התגובות
    ואשמח לענות לכל שאלה, במייל
    [email protected]

    בברכה,
    רועי
    מעצב משחקים
    www.royshapira.com
    www.petrograd-game.com

  24. 24

    13:41 22.01.2009 | ל-23 ל-23 (אורח)

    זה ניראה כמו חיקוי של CRYSIS

  25. 25

    14:05 22.01.2009 | ido8 ido8

    זה נראה לי אחד הדברים הכי כיפיים שאפשר לעשות לפתח משחקים. הבעיה היא שיש לי בראש רק רעיונות של איך המשחק יהיה- איך הוא יראה, העיצוב של המפות, מה תהיה המשחקיות, העלילה, הדמויות, וכל זה. אני לא יודע לתכנת משחקים ולא יודע ברמה הטכנית איך עושים את זה. אני צריך? אני צריך ללמוד תכנות? יש דרך אחרת להכנס לתחום ולפתח משחקים בלי שאני אדע את הפרטים הטכניים? איך מתחילים את זה?

  26. 26

    15:22 22.01.2009 | Roy Shapira Roy Shapira (אורח)

    ל24 - חוץ מלהשתמש במנוע של Crytek שנקרא CryENGINE2 אין שום קשר למשחק האמיתי. כל הדמויות וכל הרכבים הם מודלים שלנו.

    ל25 - צור איתי קשר במייל [email protected]

    רועי שפירא
    מעצב משחקים
    www.royshapira.com
    www.petrograd-game.com

  27. 27

    15:43 22.01.2009 | N1trO N1trO (אורח)

    וואי אני מורשם!
    ולשאלה אני ואני יודע שחברים שלי שרואים איתי עכשיו אטת הכתבה נשמח לדת מתי זה יצאה לשוק... וכמה זה יעלה? זה יהיה פחות כי זה בפיתוח ישראלים ולא צצריך ליבאה את זה??? וקבל ח"ח המשחק נראה מדהים שמעתי כבר ממישהו שזה מנועה טוב....

    שזה יצא לשוק תעשו כתבה או תודיעו בויגיימס אני קונה על בטוח!
    אני בטוח גם שפחות יורידו בגלל שצריך לחלוק כבוד לישראלים =]

  28. 28

    15:58 22.01.2009 | Harel.D Harel.D

    הרשמת אותי לאללה!
    אני מזמין את המשחק במוקדמות =]

  29. 29

    17:48 22.01.2009 | ~Voge~ ~Voge~

    כל הכבוד המשחק נשמע טוב :)
    אבל דבר אחד לא הבנתי, אתה עובד על משחק חדש שבנוי על מנוע של Crysis או שזה כמו מוד?

  30. 30

    19:33 22.01.2009 | BOOGI BOOGI

    עוד מישהו משועמם...

  31. 31

    20:30 22.01.2009 | HeavenTear HeavenTear

    מספר 30 תשב בשקט,מי אתה שתעליב אדם על עבודה נהדרת שלא היתה מסוגל לעשות 1% ממנה

    כל הכבוד לך רועי שפירא על כך שאתה ממקם אותנו על המפה בתעשיית המשחקים!

  32. 32

    21:05 22.01.2009 | שפיכי שפיכי (אורח)

    בא לי לאונן!!!

  33. 33

    22:08 22.01.2009 | Roy Shapira Roy Shapira (אורח)

    ל-21 - כיום בתעשייה נהוג שחברות מסויימות יפתחו מנועים וחברות אחרות יפתחו משחקים,
    לדוגמא - חברה בשם epic פיתחה מנוע שנקרא Unreal - וחברה נוספת שנקראת Infinity Ward -פיתחה בעזרת המנוע את המשחק Call of Duty 4 , - זה בדיוק מה שאני עושה.

    אני משתמש במנוע של Crytek שנקרא CryENGINE2 (שהסטודיו שלהם פיתח איתו את המשחק Crysis) - ובונה את המשחק שלי - Petrograd.

    מכווה שזה סוגר לך פינה :)

    בברכה,
    רועי
    www.royshapira.com

  34. 34

    21:39 23.01.2009 | גיימר גיימר (אורח)

    כבוד! אחלה פיתוח,, מצביעים לך בתחרות MODDB.COM.
    ראיתי שאתה נותן הרצאה ביום חמישי הבא, 29 לינואר בכנס די.ג.ר.ה ישראל MIND THE GAMES 2009
    באמדוקס, רעננה.
    http://www.vrider.net/2009/01/2009-mind-games.html

    יש מצב לבוא?

  35. 35

    08:44 24.01.2009 | eyal_i eyal_i (אורח)

    וואו איזה מגניב תגיד איך אפשר להשיג את המנוע הזה cryENGINE2 זה חינמי או שזה עולה כסף ?
    עם זה חינמי אז אפשר הורדה ?

  36. 36

    20:20 25.01.2009 | Harel.D Harel.D

    חייב להגיד - רועי פשוט אחלה של בנאדם!

  37. 37

    09:08 10.02.2009 |

    מגניב הורדתי את המוד ממש מגניב!

  38. 38

    16:56 16.02.2009 | COMECUCA COMECUCA (אורח)

    ממש אהבתי את היוזמה כל הכבוד,אני בהחלט אקנה את המשחק אם הוא ישוחרר לחנויות...

    אני גם מגיל 5 זוכר את עצמי בקומודור ועד היום ותמיד יש לי רעיונות לעלילות,איך אפשר להיכנס לכל העניינים האלה וליצור משחקים בלי תכנות של מנועים גראפים ותיכנות ? האם אפשר לעשות את זה ?

    נ.ב :איך באמת אפשר להשיג את המנוע של ה cryENEGINE2 ואיך אפשר לעשות איתו דברים?

  39. 39

    22:27 25.05.2011 | יוסי מועלם יוסי מועלם (אורח)

    רועי שפירא גנב קטן המנצל עובדי פרילנס ולא משלם להם.
    ככה הוא חושב להתפתח בחיים.
    אידיוט מי שמוכן לעבוד עבורו

  40. 40

    21:56 22.09.2011 | מתכנת מתכנת (אורח)

    הגשתי נגדו תלונה כיוון שסירב לשלם לי את מלוא הסכום, חבל שלא ראיתי את תגובתך קודם.
    מתכנת נוסף גם כן בהליכים נגדו.
    איך ניתן ליצור איתך קשר?

  41. 41

       | פורסם ע"י