הרשמה

איך לשחק בזול ולצאת בן אדם

רוצים גם לשחק באיכות, גם לא להשקיע סכומי כסף מוגזמים וגם לתמוך במפתחים? יש פתרונות

 יש מספר מקומות ברשת שמאפשרים גם לבעלי תקציב מוגבל - שזה רובנו - לשחק ככל יכולתנו בלי להתרושש ובלי לירוק לתוך הבאר ממנה אנחנו שותים (שלא לדבר בפניהם של המפתחים החביבים עלינו). הכתבה להלן היא סקירה קצרה של האתרים\שירותים הטובים ביותר בשקלול מבחר, איכות ומחיר - ומדובר בהמלצות המבוססות על ניסיון אישי. כדי להשתמש בשירותים הבאים, כל מה שצריך הוא כרטיס אשראי בינלאומי וכתובת אימייל.

Metaboli

מי: מטאבולי הוא ספריית משחקים למנויים, שעונה גם לצרכי גיימרים וגם לצרכי שחקנים קז'ואליים. השירות התחיל בצרפת והתפשט לרוב אירופה ולאחרונה גם לארה"ב דרך רכישת GameTap. מבחינת הצרכן הישראלי הכי נוח והגיוני להשתמש באתר הבריטי, metaboli.co.uk, שהוא לא יקר יותר מגרסאות האירו למיניהן, פועל באנגלית ומציע את הגרסאות דוברות האנגלית.

איך פועל: מנוי Metaboli משלם סכום חודשי קבוע, ובעבורו מקבל גישה לספרייה של משחקים, המתעדכנת בלפחות משחק אחד חדש בשבוע (שניים למנויי חבילת הפרמיום). למנוי יש גישה חופשית, מכל מחשב (לאחר התקנה קצרה של תוכנת הקליינט), לכל המשחקים באוסף לו הוא מנוי (ולמנויי הפרמיום, לכל המשחקים שבשירות). לאחר הורדת קבצי המשחק, שמנסיוני מתרחשת לרוב במהירות קרובה למקסימום שהחיבור שלכם מאפשר, תוכלו להריץ את המשחק כרצונכם - לאחר בדיקת אימות קצרה מול הרשת שמתבצעת בכל הפעלה. לאחרונה עבר Metaboli לטכנולוגיית 64 סיביות, כך שגם מערכות הפעלה כאלה נתמכות בכל המשחקים החדשים.  

מחירים: קיימות שלוש תוכניות מנויים. לשחקנים קז'ואליים מוצעת חבילת ה-Chill-Out, שכוללת יותר מ-200 משחקי קז'ואל (כל המשחקים בגרסאות מלאות כמובן), עם תוספת של לפחות משחק אחד בשבוע. מחיר המנוי במקרה זה הוא כמעט 7 פאונד לחודש (מעט יותר מ- 40 שקלים).

תוכנית שניה היא לגיימרים, אבל כאלה שלא צריכים את המשחקים החדשים ביותר. חבילת ה-Essential כוללת משחקי גיימרים, אבל לרוב רק כאלה שכבר שהו חצי שנה עד שנה וחצי באגף ה-Premium בלבד. זו עסקה טובה למי שרוצה להשלים בזול משחקים מצויינים מלפני שנתיים, שלוש או ארבע. גם חבילת ה-Essential זמינה בעלות של 7 פאונד ומקבלת לפחות משחק אחד חדש כל שבוע.

לבסוף יש את ה-Premium Pack, שמאגדת גם את משחקי ה-Chill-Out, גם את משחקי ה-Essential, וגם את משחקי הגיימרים החדשים יותר שעדיין לא נמצאים ב-Essential. הפרמיום עלותו קרובה ל-13 פאונד (כ-80 שקלים לחודש), וההיצע שלו גדל בשניים, לפעמים שלושה משחקים בשבוע. ההיצע המלא כולל בזמן כתיבת הכתבה 532 משחקים.

היצע: לא כל חברות המשחקים עובדות עם מטאבולי - EA, למשל, לא משוכנעת בשלב זה שהוא רווחי מספיק בעבורה. למרות זאת, אין מחסור בכותרי AAA חדשים למנויי פרמיום. הנה, לדוגמה, משחקי גיימרים שהצטרפו לאחרונה לספריית הפרמיום:

  • Pure
  • Raven Squad
  • Fuel
  • Overlord 2
  • עונה שניה של הרפתקאות Sam & Max
  • Battlestations Pacific
  • Riddick: Assault on Dark Athena
  • Trine
  • Street Fighter IV
  • Far Cry 2

ולהלן משחקים שיגיעו "בקרוב" להיצע הפרמיום:

  • Op Flashpoint: Dragon Rising
  • Red Faction Guerilla
  • Batman: Arkham Asylum
  • Championship Manager 2010
  • Mini Ninjas
  • Call of Juarez: Bound in Blood

ומה לגבי ה-Essential, הזול יותר? תמצאו בו דברים כמו משחקי סדרות Hitman ו-Commandos, סדרות Fallout (הקלאסית) ו-Broken Sword, רוב משחקי Tomb Raider (חוץ מהחדש ביותר), סדרת Splinter Cell, משחקי Freedom Force, את STALKER ואת Fable המקוריים, את משחקי Gothic ועוד רבים וטובים. משחקים שיצטרפו בשבועות הקרובים להיצע ה-Essential, בשביל לקבל מושג, כוללים את Turok האחרון ואת משחק האסטרטגיה-תפקידים המצויין King's Bounty.

Steam

כולם מכירים את Steam, כן? אלא אם התחלתם את קריירת הגיימריות שלכם הבוקר. חנות המשחקים של Valve היא חלוצה בתחום הרכישה הדיגיטלית. יתרונותיה העיקריים מבחינתי: היצע גדול ואיכותי של משחקי גיימרים ואינדי (וגם קצת קז'ואל לאחרונה), והרבה דילים מצויינים, במיוחד בסופי שבוע. הנחות של 50 אחוזים ומעלה אינן דבר נדיר, ויש גם הרבה עסקאות חבילה שמאפשרות לרכוש סדרות ואוספים, לפעמים קטלוג שלם של מפיצה, במחירים מצחיקים. עקבו אחר כתבות מבצעי השבוע שלנו, המתפרסמות במוצ"ש, וסביר להניח שלא תפספסו את העסקאות הכי טובות.

GamersGate

החנות הדיגיטלית היחידה החביבה עלי יותר מ-Steam היא Gamer's Gate הסקנדינבית. למה?

ראשית, מבצעים מבצעים מבצעים. כל יום יש ל-Gamer's Gate "המשחק היומי", כותר שניתן לרכישה בהנחה של חמישים אחוזים. זה בתור ספתח. חוץ מזה, כמעט כל שבוע יש Publisher Week, שבוע שבו כל משחקיו של מפיץ נבחר נמכרים בהנחה גורפת של 30 אחוזים, 50 אחוזים ולפעמים יותר. לבסוף, כמו ב-Steam, יש מבצעי סוף שבוע, ולפעמים הם שווים ביותר.

שנית, ל-Gamer's Gate יש נטיה למכור משחקי AAA חדשים ומצליחים במחירים מעט יותר נמוכים מאלו של Steam.

שלישית, יש ביקורות צרכנים. אני אוהב ביקורות צרכנים. גם ב-Steam יש, אבל צריך לעבור לפורומים של המשחק בשביל זה. כאן זה ישר מול העיניים בעמוד המשחק. Gamer's Gate גם פרסונלית יותר - היא ממליצה לך משחקים בצד, בלי להפריע, בהתאם לסוג המשחקים שאתה גולש בהם, וגם שומרת היסטוריה קצרה של המשחקים האחרונים שהיית בהם. פיצ'רים צנועים אבל נותנים הרגשה טובה.

ארבע: ל-Gamer's Gate יש יותר משחקים אירופאיים ומזרח אירופאיים פחות מוכרים. אני אוהב לגלות כותרים שלא שמעתי עליהם, או שמעתי עליהם בחטף לפני שנתיים ומאז הם נעלמו מהמכ"ם של אתרי המשחקים, ברשימת ה"מה חדש בחנות". Gamer's Gate גם יותר מוצלחים מרוב המתחרים במבחר משחקי ההרפתקה, ולמי שחובב את הז'אנר זה פלוס גדול.

וחמש - על כל סכום שאתה משקיע בחנות הזאת, אתה מקבל בחזרה חמישה אחוזים בתור "נקודות כחולות", שזה הכסף הוירטואלי של החנות. בסופו של דבר תוכלו לרכוש בעזרתו מוצר בלי לשלם אגורה.

Big Fish Games

בתור פורטל קז'ואלי, אני משער ש-Big Fish לא פונים לרוב הקוראים שלנו. עם זאת, חובבי אסטרטגיה לייט וחובבי הרפתקאות בעיקר צריכים לשמוע על האפשרות הזאת. אני נהניתי משלל משחקים איכותיים שמקורם הבלעדי, או לפחות מקורם הזול ביותר, הוא ב-Big Fish.

מי: Big Fish הוא אתר פופולרי להפליא, בו מתפרסם כל יום משחק קז'ואלי חדש. רוב המשחקים האלו שייכים לאחד מארבעה סוגים: הרפתקה קז'ואלית (מה שפעם נקרא Hidden Object Game אבל מיום ליום הופך לז'אנר חדש שמשלב בין עלילה קווסטית מפותחת, פאזלים וחקירה מגוף ראשון ומגוון של מיני משחקים), אסטרטגיה קז'ואלית (משחקי "סים", משחקי אסטרטגיה\בניה וניהול כמו Virtual Villagers, Westwards), משחקי ניהול זמן (Diner Dash, Cake Mania) ומשחקי פאזל (הזומות וה-Bejeweld-ים של העולם).

היצע: חובבי אסטרטגיה מהסוג הכלכלי\חברתי יותר וחובבי הרפתקאות: אם לא ניסיתם מעולם את התת-סוג הקז'ואלי של הז'אנר שלכם, כדאי.  לחובבי אסטרטגיה אני ממליץ לנסות את:

לחובבי הרפתקה-פאזלים שרוצים לנסות הרפתקאות קז'ואל אני ממליץ בתור התחלה את...

קז'ואל זה לא הכל: אם מחפשים טוב ב-Big Fish, מוצאים שלעיתים נכנסים למבחר שלו כותרי אינדי מעניינים. בגלל שהמחיר של משחק Big Fish הוא קבוע - תמיד 7 דולר (כ-26 שקלים), לרוב גם יוצא שהוא המקום הזול ביותר לרכוש בו את אותו משחק אינדי. לדוגמה, מספר משחקי אינדי שניתן למצוא פה בעבור 26 שקלים החתיכה:

אולי הכי מעניין באתר מבחינת גיימרים, לפחות גיימרים אוהבי הרפתקאות, זה האגף שנקרא Large File Games ומיועד למשחקים בגדלים של מאות מגה ומעלה. אלה המשחקים הכי הרדקור בחנות, וכמעט כולם משחקי הרפתקאות. תמצאו כאן, בין השאר, באותו מחיר של 26 שקלים, את:

איך זה עובד: כאמור, מחיר משחק ב-Big Fish קבוע על 7 דולר. הקאץ' היחיד: כשאתם רוכשים משחק אתם גם נרשמים לאתר ולתוכנית של משחק לחודש. אם לא תבטלו את המנוי (קל ומיידי), האתר יגבה מכם, החל מהחודש שלאחר הרכישה, 7 דולר כל חודש. על כל חודש כזה תקבלו קרדיט משחק שיאפשר לכם להוריד משחק לבחירתכם מקטלוג האתר. הקרדיטים נשמרים ללא הגבלת זמן.

המבצע: אם חשבתם שמ-7 דולר קשה לרדת, טעיתם. מנויים מקבלים כל יום מייל עם מבצע היום - משחק אחר כל יום שמחירו, לאותו יום בלבד, הוא הסכום הזניח של 3 דולר (11 שקלים).

GameTap

פעם שירות אמריקאי דומה למטאבולי והיום הסניף האמריקאי של מטאבולי, ל-GameTap יש הצעה מאוד נדיבה בשבילכם: אגף המשחקים החינמיים. באופן כללי אין סיבה לישראלי להיות מנוי משלם של GameTap, מאחר ומטאבולי קרוב יותר, מהיר יותר ומעודכן יותר. אבל מנוי חינמי זה דבר אחר לגמרי. כל מה שצריך לעשות זה להירשם לשירות (ללא פרטים פיננסיים), להוריד את הנגן ולהתחיל לשחק בכותרים כמו Psychonauts, Total Overdose, Disciples 2 ו-Commandos 3. הקאץ'? אין קאץ'. באמת.

מבחר המשחקים החינמיים לא ענק, אבל הוא מתרענן פעם בחודשיים-שלושה (המשחקים הנוכחיים חוזרים להיות למנויים בלבד ומשחקים אחרים נשלפים מתוך המאגר אל החלק החינמי). בנוסף, מדור המשחק החינמי השבועי מאפשר לכם לשחק (אינטנסיבית) משחק אחר בחינם כל שבוע, בנוסף למשחקים החינמיים החצי-קבועים.

דרך אגב, גם הם התחילו באחרונה להתאים את הנגן שלהם ל-64 ביט, לכל המתקדמים טכנולוגית שביניכם.

Impulse

החנות הדיגיטלית של המפתחת Stardock היא צעירה, וברוב הפרמטרים עדיין לא מתחרה ב-Steam וגם לא ב-Gamer's Gate. לטובתה יש לומר שהיא מציגה מחירים במטבע מקומי, ושיש לה אגף Sale מאוד בולט וברור, עם דילים לא רעים מדי פעם, במיוחד בסופי שבוע.

Good Old Games

GOG, בפי חבריו, הוא המקום האולטימטיבי להשיג קלאסיקות אהובות, אם בשביל לשחק בהן שוב או בגלל שפספסתם אותן בזמנן. למי שגרפיקה היא לא נר אחד ויחיד לרגליו, זה המקום להשיג פניני משחק מלפני שמונה, עשר, תריסר שנים - חוויות משחק קלאסיות שלרוב לא נס ליחן - ובמחירים נוחים.

היתרון הגדול של GOG הוא ראשית כל בעצם קיומו - רוב המשחקים שנמצאים פה לא ניתן להשיג בשום מקום אחר, לא באופן חוקי בכל מקרה. המשחקים גם נארזים כך שיעבדו על חלונות XP ו-Vista.

שניים-שלושה משחקים נוספים למלאי כל שבוע, והמחירים סבירים בהחלט - בין 6 ל-10 דולר (בין 23 ל-38 שקלים).

כמו כן, אין שום התחייבות והמשחקים לא מוגנים בשום צורה. שום DRM מעצבן, בדיקות מבוססות אינטרנט, כלום. קניתם - שלכם לגמרי. יתרון נוסף: כמעט כל משחק מגיע עם גרסה סרוקה של החוברת המקורית וחומרים נוספים, כמו פס קול וכו'.

משחק השבוע הוא כותר שנבחר בתחילת כל שבוע ונמכר ב-10 עד 20 אחוזי הנחה, כך שהמחיר הנמוך אפילו עוד יותר נמוך, גם אם זה לא מאוד משמעותי כשמדובר בסכומים כאלה. בנוסף, מבצעים רצים במהלך השבוע ובסופו, כדאי לבדוק לפחות פעם בשבוע. למשל, השבוע יש הנחה של 30 אחוזים על כל משחקי Jowood בקטלוג, משחקים, או יותר נכון אריזות חבילה כמו Gothic 2 Gold, Painkiller Black ו-Spellforce Platinum.

Freeloader

Freeloader הוא אתר בריטי ותיק שעבר כל מיני טרנספורמציות בעשור האחרון. הרעיון הבסיסי שלו נותר משחקים בחינם, ולאחרונה הוא עבר השקה מחודשת. במסגרת העיצוב החדש יש מדור חדש, "משחק שבועי להורדה". האתר מבטיח שכל שבוע הוא יספק קישור להורדה של משחק מסחרי אחר - לא מהכי מפורסמים, מן הסתם. כל מה שצריך לעשות כדי לקבל את המשחקים השבועיים הללו הוא להירשם לאתר, בחינם כמובן. מי שרשום יכול להוריד את המשחק ולקבל לתיבת הדואר שלו קוד הפעלה אישי. נותר רק לחכות ולראות אם היצע המשחקים יצדיק ביקור שבועי באתר.

Orange

הגענו לשתי האופציות הישראליות. לחברת התקשורת אורנג' יש שירות משחקי מחשב במנוי שמאפשר לכם להוריד ולשחק כל משחק מהמבחר בתשלום של 20 שקלים לחודש. לא נראה שהמון השתנה בהיצע בשנתיים האחרונות - עדיין מדובר פחות או יותר, אם לא בדיוק, באותם 150 משחקי קז'ואל שלא ממש ירתקו את הגיימר או שחקן קז'ואל שאוהב עדכונים וחידושים.

Bgames

שירות דומה במהותו אך מוצלח יותר הוא Bgames של בזק, שממשיך להתעדכן במשחקי קז'ואל ומשחקים לגיימרים - בעיקר ישנים או פחות מוכרים. אז נכון, אין כאן יותר מדי משחקי טריפל-A חדשים, אבל מחיר המנוי הוא בהתאם - 20 שקלים לחודש.

הצצה ברשימת המשחקים החדשים מגלה שב-Bgames נותנים כבוד לגיימרים עם משחקים כמו Thief 2, Disciples 2 ו-Soldier of Fortune. מספר המשחקים הכללי - בסביבות 250 בלי לקחת בחשבון לומדות - הוא מעט נמוך לאתר שקיים כבר מספר שנים, ומצביע על קצב עדכון שיכול היה להיות גבוה יותר.

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:13 22.10.2009 | [blackStar [blackStar

    כתבה טובה ududy
    תודה רבה ויגיימס :)

  2. 2

    16:20 22.10.2009 | ET2k ET2k (אורח)

    כתבה נהדרת ומאוד מקיפה - אבל יש שני דברים שכדאי לדעת:

    1.לGametap יש חבילה של משחקים קלאסים במחיר תחרותי של חמישה דולר שיכולה לספק את כל הצרכים של מי שמחפש משחקי אמולטורים חוקיים וגם משחקי דוס ישנים. החבילה המקבילה של מטהבולי היא יותר קאז'ואלית באופי ולכן פחות "נוסטלגית".

    2.עד כמה שהבנתי מהאתר המבולבל של אורנג' , כדי להשתמש במשחקים חייבים להיות עם מספר סלולרי של אורנג' (054). מעצבן, לא הגיוני - אבל ככה זה.

    3.כנ"ל לגבי Bgames - חייבים להיות בעלי קו של בזק.

  3. 3

    16:29 22.10.2009 | חחחחחחחחחחחחחחח חחחחחחחחחחחחחחח (אורח)

    שמעו חברה במקום לקרוע תתחת ולחפש פה שוטיות
    תורידו וזהו...

  4. 4

    16:34 22.10.2009 | סתם אחד. סתם אחד. (אורח)

    כתבה נהדרת, בתור אחד שרוכש את המשחקים שלו רק דרך הפצה בשנה וחצי-שנתיים האחרונות הצלחת לחדש לי כמה דברים.

  5. 5

    16:53 22.10.2009 | shaby shaby

    ואוו ריספקט, באתר של בזק מתחת ל-THIEFIII יש את "הרפתקאותיו של דיגר" פששש - מי האדיוט שמעסיקים אותו במשרה מלאה בבזק על זה בדיוק?

  6. 6

    17:11 22.10.2009 | DareDevil DareDevil

    אחלה כתבה, מוסיף אותה לסימניות.

  7. 7

    17:31 22.10.2009 | Zeev Zeev (אורח)

    ududy, אחלה סקירה של חנויות משחקים. אבל למה לא ציינת את מהירות ההורדה שלהם? אני למשל התלבטתי אם להצטרף לMetaboli אבל קראתי בפורומים שלהם שההורדה מאוד איטית. בתור מישהו שניסה את השירות, האם הדבר הזה השתפר? על איזו מהירות הורדת את רוב המשחקים?

  8. 8

    17:37 22.10.2009 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    ZeeV-כמו מה זה נראה לך:"שמנסיוני מתרחשת לרוב במהירות קרובה למקסימום שהחיבור שלכם מאפשר"

  9. 9

    17:40 22.10.2009 | ududy ududy

    Zeev - כאמור, הנסיון שלי עם מטאבולי הוא חיובי. ידוע לי שיש תלונות, זה אולי תלוי בספק.

  10. 10

    17:47 22.10.2009 | nvn nvn (אורח)

    ואאלה כתבה אדירה, תודה רבה ממש כתבה שיכולה לעזור לכולם.

  11. 11

    18:03 22.10.2009 | shnizel shnizel (אורח)

    איפה zolgames?

  12. 12

    18:15 22.10.2009 | DareDevil DareDevil

    אני התנסתי גם עם Direct2Drive שלא מוזכרת בכתבה, נראה לי שגם שווה איזכור.
    קניתי את ביושוק לפני זמן קצר ב 5$, בציון 5 שנים לאתר.

  13. 13

    18:47 22.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 11:
    בכתבה מדובר רק על שירותים דיגיטליים, אבל אתה צודק- שווה להזכיר גם את זולגיימס.

    ל- 12:
    הבעיה עם D2D זה שכמעט כל המשחקים השווים שם סגורים לארה"ב או לבריטניה. כשיש אצלם מבצע פעם בשנה שגם רלוונטי לישראל אנחנו מזכירים את זה.

  14. 14

    18:48 22.10.2009 | Zeev Zeev (אורח)

    ududy אבל בערך, על כמה הורדת כל משחק? אשמח לדעת גם איזה ספק יש לך. תודה!

  15. 15

    19:18 22.10.2009 | ududy ududy

    בקצב של 500 קב\שניה על חשבון 5mb. בזמנים קשים - על חצי מזה.
    באופן אולי לא מפתיע, אני מחובר דרך אינטרנט זהב.

  16. 16

    19:19 22.10.2009 | יהונתן יהונתן (אורח)

    Metaboli נשמע מגניב לגמרי.
    מישהו יודע עם בני נוער (גיל17-18) יכולים להוציא כרטיס אשראי בינלאומי?

  17. 17

    19:20 22.10.2009 | יהונתן יהונתן (אורח)

    אם*.

  18. 18

    19:26 22.10.2009 | ככ ככ (אורח)

    אין לי כרטיס אשראי בינלאומי. ואני כל הזמן סובל מזה.

  19. 19

    20:07 22.10.2009 | DareDevil DareDevil

    13, כן D2D באמת מעצבנים בקטע הזה,
    גם במבצע לרגל 5 שנים לאתר המון משחקים היו חסומים לישראל.

    18, תשתמש בכרטיס אשראי נטען, ניתן להשגה בדואר.

  20. 20

    20:14 22.10.2009 | Zeev Zeev (אורח)

    תודה ududy על התשובות.

    יהונתן, לך לדואר ותקח ויסה נטען. קח איתך מינימום 250 שח 20-30 שח עבור הכרטיס עצמו.

  21. 21

    20:45 22.10.2009 | NZILY NZILY (אורח)

    כתבה יפה כל הכבוד.

  22. 22

    22:21 22.10.2009 | אני קונה אני קונה (אורח)

    מסטים ומרוצה

  23. 23

    22:37 22.10.2009 | silent hill silent hill (אורח)

    every year vgames tall u how we can save our $$$$$$ last year it wase whit the "how to buy smart" - they make a report every day from it and i say!!!! - keep up whit the good work ^^ {didnt know tat is needed till i saw someone i know buying a game in 120$ - it relly hert -_- . . .

  24. 24

    00:09 23.10.2009 | אויי כמה יש לקרוא אויי כמה יש לקרוא (אורח)

    יותר יהיה לי קל להוריד מאשר לקרוא את כל זה.
    אבל כל הכבוד

  25. 25

    13:06 23.10.2009 | pavel831 pavel831

    Zeev,מה אמרתה על הכרטיס בדואר? אפשר להישתמש איתו גם ב STEAM? בבקשה, ענה לי דחוף.

  26. 26

    13:08 23.10.2009 | MUZIMUZI MUZIMUZI (אורח)

    world of goo מומלץ מאוד אם יש לכם שכל סבלנות, לא בטוח שיש לי הרבה משניהם כרגע אבל אני דיי נהנה ממנו

  27. 27

    13:15 23.10.2009 | יהונתן יהונתן (אורח)

    תודה, זיו.
    לא ידעתי על סוג כזה של ויזה.

    רק שאלה: אפשר לטעון את הויזה מחדש, או שכל פעם מוציאים כרטיס חדש התשלום?

  28. 28

    13:28 23.10.2009 | yotam2233 yotam2233 (אורח)

    כתבה מעולה!! אהבתי מאוד!!
    המשיכו ככה :]

  29. 29

    13:53 23.10.2009 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    25-אפשר להשתמש בו גם בסטים, זה כרטיס אשראי לכל דבר.

  30. 30

    14:15 23.10.2009 | עידן עידן (אורח)

    gametap לא פועל על הווינדוס יש מה לעשות?

  31. 31

    14:29 23.10.2009 | timmy timmy

    חברים יש פתרון לכרטיס אשראי בין לאומי גם לצעירים בגילאי 12 :) כתבה תפורסם כקרוב, אך למי שאין סבלנות: היכנסו לגוגל ותכתבו :"בנק הדואר ויזה" :)

  32. 32

    11:52 24.10.2009 | Internet Cliche Internet Cliche (אורח)

    Too long; did not read

  33. 33

    20:20 24.10.2009 | djtov djtov (אורח)

    מה עם זולגיימס????? קצת כבוד לשוק המקומי!!!!

  34. 34

       | פורסם ע"י