הרשמה

ביקורת: PES 2010

השנה, התחרות בין פיפא ל- PES צמודה מתמיד

 

מפתחת: Konami
מפיצה: Konami
תאריך יציאה: 23.10.09
פלטפורמות: PC, X360, PS3, Wii, PSP, PS2 וסלולר

אחרי שני משחקים מאכזבים יחסית מגיע אלינו PES 2010. אבל האם הוא באמת מסוגל לנצח את FIFA?

מאת: אייל לנצמן

עד לפני שנתיים, היה ברור לכולם מיהו המלך הבלתי-מעורער של משחקי הכדורגל. הרי מי יכול היה להתחרות ב-PES 6, שהציג משחקיות ריאליסטית ומאתגרת עם מצב אונליין מעולה? סדרת FIFA נראתה בקרשים- עד שב-EA החליטו: די, הגיע הזמן לעשות שינוי.

FIFA 09, לפחות בגרסת הקונסולות, הציג קפיצת מדרגה ענקית בסדרה ובמשחקי כדורגל בכלל. סדרת FIFA, שעד אותה שנה הייתה ידועה במשחקיות הארקיידית שלה, נראתה מציאותית כמעט כמו כדורגל אמיתי. מעבר לנהר, קונאמי נחה על זרי הדפנה ושיחררה את PES 2009, שאמנם עבר שינוי משמעותי במשחקיות- אבל לא ממש לטובה. 

עכשיו מגיע PES 2010 לנסות את מזלו מול FIFA 10, שיצא לפני שבועות ספורים והתגלה כמשחק מצוין. אני אמנם לא מסכים עם כל מה שנאמר עליו בביקורת לגרסת המחשב (ציון: 85), אבל בגרסת הקונסולות מדובר בחוויה אמיתית שלחובבי כדורגל אסור להפסיד.

מה שכמובן אומר שלמשחק החדש בסדרת PES יש רף גבוה מאוד להתעלות מעליו, וזו משימה בהחלט לא קלה...

במבט ראשון, PES 2010 נראה כמו המשחקים הישנים והטובים של הסדרה. אפילו המפתחים הסבירו שהם מעוניינים "לחזור למקורות" השנה. המשחק שהכי מזכיר את PES10 הוא PES 6 המצוין, וזו מחמאה גדולה.  PES2010 נראה למעשה כמו שידרוג לא רע של PES 6, ורק חבל שלקח לקונאמי 4 שנים להגיע לזה.

להורדת גרסת ההדגמה של PES 2010 למחשב (גודל: 890 מגה)

הטוב
  • כדורגל מהיר וקצבי, ללא רגע דל
  • הגראפיקה שופרה בכמה רמות
  • המון אפשרויות טקטיות
הרע
  • לאגים במשחקי אונליין
  • חוסר במצבי משחק חדשים
  • עדיין אין רישיונות לרוב הליגות
והשדרן
  • אתה מעצבן

 

מרגיש אותו הדבר

כמו המתחרה מבית פיפ"א, גם PES2010 מתהדר השנה בפיצ'ר החדש שנקרא "תנועה ב-360 מעלות". ההבטחות נשמעות מצוין- תנועה חלקה יותר עם הכדור ואפשרות לעשות כל מהלך שתרצו- אבל בפועל, אין ל"360 מעלות" כמעט שום השפעה על המשחק.

תנועת השחקנים דומה לאלו שבמשחקים הקודמים: כל מי ששיחק במשחק PES ירגיש מיד בבית. בניגוד ל-FIFA, התנועות חדות וקצב המשחק מהיר תמיד. כמה חבל שכאשר שחקן רץ הוא עדין נראה כאילו הוא סובל משפשפת..

הבינה המלאכותית של השחקנים שונתה מעט, כך שלפעמים הם יגיבו טוב יותר למצבים מסוכנים או ירחיקו את הכדור תחת לחץ. שיפורים נוספים נעשו בתחום השיפוט- הפעם השופט יתן יתרון יותר פעמים וירחם יותר על שחקנים (נגיעה קלה בשחקן יריב כבר לא תעלה לכם בכרטיס). גם השוערים עברו שינויים השנה והרבה יותר קשה לעבור אותם או להבקיע במצב של אחד על אחד- שינוי מבורך.

הניגוד בשתי הגישות- זו של FIFA וזו של PES- בולט השנה יותר מתמיד. FIFA הוא משחק טקטי ואיטי יותר, יש שיגידו מעט רובוטי, בעוד Pro Evo הוא משחק דינמי ומהיר, שבו רגע אחד שבו מאבדים ריכוז עלול לעלות במחיר משחק שלם. אי אפשר שלא לתהות האם העובדה ש-Pro Evolution הוא משחק מהיר יותר הופכת אותו לריאליסטי יותר או לארקיידי. זה תלוי רק בכם.  

בכל זאת, PES 2010, לפחות כשזה מגיע למשחק עצמו, עושה רושם לא רע בכלל. הוא בהחלט מרגיש כמו המשחקים הקודמים והטובים בסדרה שהיו כל כך מהנים.

מה חדש תחת השמש השנה?

PES 2010 מציע השנה אפשרויות טקטיות מגוונות שישנו את שיטת המשחק של הקבוצה שלכם: בין אם מדובר בהוראות קבוצתיות, כמו למשל מאיזה אגף יבוצעו רוב ההתקפות, ובין אם מדובר בהוראות לשחקנים ספציפיים. ניתן בקלות לשנות את המד הטקטי ואיתו את שיטת המשחק.

מצד אחד, מדובר באפשרות מעולה שמכניסה אלמנט של חשיבה מאחורי המשחק. מצד שני, לא לכולנו יש סבלנות לעצור את המשחק באמצע ולתכנן מהלכים שונים. בכל זאת- זו אפשרות שלא מפריעה לאף אחד, ונחמד לדעת שהיא עומדת לרשותנו.

מצבי המשחק דומים לאלו של השנים האחרונות. מצב ה-'Become a Legend', המקביל של PES ל'Become a Pro' של פיפ"א, דומה לזה של שנה שעברה- אבל מהנה מאוד כרגיל.

מצב הניהול שודרג- אבל איפה מכבי חיפה ?

אחד ממצבי המשחק המרכזיים של PES הוא ה-Master League, במהלכו תבחרו קבוצה, תשחקו את משחקיה לאורך העונות ותנסו להחתים שחקנים. מצב המאסטר ליג שודרג השנה בכמה רמות: הפעם הוא כולל ספונסרים, קבוצת נוער ממנה תוכלו להחתים שחקנים לבוגרים, ואפשרויות שליטה מגוונות בנוגע לעלויות. האם תבחרו להשקיע בצוות הרופאים שיקצרו את זמן השיקום מפציעות, או במאמן שיגביר את קצב האימונים?
לאור התוספות, מצב המאסטר ליג מתחיל להרגיש יותר ויותר כמו ה-Manager Mode של FIFA.

השנה נוסף מצב ה-Champions League- שבעצם יאפשר לשחק בתור אחת מהקבוצות שמתחרות השנה על התואר. כמה חבל שמכבי חיפה בכלל לא נמצאת שם, למרות השמועות, ולצדה בערך חצי מהקבוצות שמשתתפות במפעל. גם השנה, בעיית הרשיונות של PES מרימה את ראשה המכוער.

לאגים במולטיפלייר, שיפור מהותי בגרפיקה וסאונד חלש

המולטיפלייר של PES 2010 לא רע בכלל. ניתן להשתתף בטורנירים וליגות עם חברים או לשחק עם השחקן שיצרתם ב-Become a Legend ברשת. הניווט הרבה יותר פשוט מבחינת האונליין השנה, אבל הבעיה המרכזית איתו היא הלאגים במשחקי הרשת- הם באמת יכולים לפגוע בחווית המשחק. גם שחקני הקונסולות מתלוננים על לאגים מטורפים במשחקים נגד שחקנים מחו"ל, ואפילו כאן בארץ.

הניווט בתפריטים במשחק החדש הרבה יותר פשוט, ולמרות שהם לא נראים משהו-משהו, זה לא אמור לשנות הרבה. מבחינה גראפית, המשחק שופר בכמה ובכמה רמות- ואפשר אפילו להגיד, השם ישמור, שהגראפיקה של המשחק השנה טובה מזו של FIFA. המודלים מפורטים ביותר, פרצופי השחקנים מדויקים ונוספו אנימציות מציאותיות ותגובות חדשות למתרחש על המגרש.

דווקא תחום הסאונד הוא החלש ביותר של המשחק החדש. אמנם הפסקול מעולה כרגיל, אבל השדרן והפרשן, כמו במשחק הקודם בסדרה, לא יפסיקו לחזור על אותם המשפטים, להתלהב יותר מדי כשלא צריך ולא להתרשם משערים מדהימים. שירי הקהל גם מאכזבים מאוד, ולפעמים שמעתי את אותה המנגינה במשך יותר מחצי המשחק. נו, באמת, קונאמי... אתם מסוגלים ליותר.

השורה התחתונה:

PES 2010 דומה למשחקי ה-PES הישנים והטובים, אבל מוסיף עליהם עוד אפשרויות, עוד פיצ'רים ושדרוג גראפי בולט. לשחקני הסדרה, פאס 2010 הוא כל מה שרציתם. מהצד השני, שחקני FIFA כנראה לא יתמכרו אליו... כי הוא בכל זאת עדיין PES, וחצי מהקבוצות לא מופיעות בו.

גם למשחק החדש יש חסרונות. בסופו של דבר, הייתי ממליץ לכם לשחק בגרסת המחשב שלו, אבל אם ברשותכם קונסולה, כנראה שדווקא ידו של FIFA 10 על העליונה. מה שכן- זה תלוי בטעם שלכם. אצלי לא מוכנים לשמוע על פיפ"א ומתלוננים שהמשחק וזמני התגובה של השחקנים איטיים מדי. אבל המגמה של הרבה שחקנים בעולם עכשיו הוא להתנתק מה-PES ולעבור לסדרת ה-FIFA הותיקה בחזרה...

להורדת גרסת ההדגמה של PES 2010 למחשב (גודל: 890 מגה)

משחקיות – פרו כפי שאתם מכירים אותו, עם כמה שינויים לטובה
גרפיקה –  שיפור עצום מהמשחקים הקודמים בסדרה, אפילו יותר טובה מ- FIFA (!)
סאונד ופסקול – השדרנים מעצבנים וכך גם הקהל, אבל לפחות השירים לא רעים
טכני – לאגים לעיתים במשחקי אונליין, אבל מנוע המשחק מצוין
אורך חיים – אין יותר מדי מצבי משחק חדשים, אבל כולנו יודעים שנוכל לשחק בו שנה שלמה בלי להשתעמם
מולטיפלייר – מצבי משחק חדשים, אבל החלק הטכני טעון שיפור

ציון סופי: 80

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN UK - ציון 8.7
Eurogamer - ציון 7
Gamespot - ציון 6.5

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:22 05.11.2009 | JoNNyJuN JoNNyJuN

    אתה אומר שאתה לא מסכים עם הציון שנתנו המבקרים למשחק (85)
    ואתה נותן למשחק 80..
    אתה לא חושב שזה דיי סוטר?

  2. 2

    13:22 05.11.2009 | ליאל ליאל (אורח)

    צודק מילה במילה פעם ראשונה ביקורת נכונה
    קונסולות = פיפא

    מחשב = pes

  3. 3

    13:22 05.11.2009 | ניר ניר (אורח)

    בתור PC גיימר אני אגיד שגרסאת הPES תמיד הייתה כמה רמות מעל משחק הFIFA הגרוע.

  4. 4

    13:25 05.11.2009 | יהונתן יהונתן (אורח)

    כל הקישורים של "מה חושבים מבקרים אחרים?" הם של Sims 3 בכלל.

  5. 5

    13:31 05.11.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 4:
    כן, שמתי לב ותיקנתי. תודה.

  6. 6

    13:39 05.11.2009 | crabrocket crabrocket

    ביקורת טובה, אבל עדיין אין על פיפא.

  7. 7

    13:50 05.11.2009 | eitanash1 eitanash1

    FIFA 10 For PC .............................
    איייייייייייייכס!

    אחרי שמשחקים PES מבינים שזה משחק בליגה אחרת לגמרי.

  8. 8

    14:28 05.11.2009 | TayLong TayLong

    מה השתגעתם?! מאז ומתמיד pes היה יותר מצליח מfifa!!!
    פיפיא זה בכלל לא רמהלעומת pes

  9. 9

    14:29 05.11.2009 | jbj jbj (אורח)

    ביקורת טובה ומעניינת!

  10. 10

    14:38 05.11.2009 | yoda yoda

    אני מודה pes לא מעניין אותי כל כך (אני מעדיף משחקי תפקידים), אבל וויגמס אתם חוזרים ודי בגדול לימים הטובים, ביקורות בשפע, פינות מעניינות, קומיקס בסדר גמור (אבל עדין אני מעדיף את וי בריבוע), וטורים מעניינים! הלוליה. תמשיכו ככה

  11. 11

    14:39 05.11.2009 | NozinG NozinG

    לפי דעתי, אתה אוהב יותר את פרו אז אתה אומר שזה יותר, אני משחק גם בפיפ"א וגם בפרו(במחשב ובסוני 3) ואני חייב להגיד:
    1. למחשב, ללא ספק שפרו לוקח. הצוות שעושה את פיפ"א למחשב סתם שני מובטלים שחיפשו עבודה וEA ישר נתנו להם לעשות משחק. גרוע ברמות בעיניי, וחבל שמשקיעים במחשב שבאופן אפסי.
    פרו למחשב יותר טוב, זה מתאזן ביחד עם הקונסולות, כך שזה יוצא יותר טוב במחשב.
    2. אני חושב שאתה טועה ובגדול! לגבי המשחקיות בשני המשחקים.
    השנה לקונסולות, שיחקתי בדמואים של פיפ"א ופרו ואתה ממש טועה.
    פיפ"א השנה מאוד מאוד מהיר, דינמי, חלק ויפה, איך השחקנים שולטים בכדור פשוט נפלא ויפה, אפשר לעבור שחקנים באופן יפה עם שחקנים טובים בהתאם, לעשות גולים בצורות מאוד מאוד יצירתיות.
    בגלל שלא היה ניתן לראות את המודלים של הפרצופים של השחקנים בדמו של הפיפ"א, יכול להיות שהגרפיקה של פרו טובה, אבל בקצת.
    פרו מבחינת משחקיות השנה פשוט בעיניי חרא. השחקנים, זזים בתנועות לא אמיתיות, המסירות לא נראות יפה, הקנה מידה בין השחקנים למגרש לא אמיתי בכלל, לא אהבתי את המערכת בעיטות, ובקושי אפשר לעבור שחקנים במשחק.
    מבחינת משחק פרו פשוט- גרוע בעיניי.
    לגבי הגרפיקה, המודלים של הפרצופים והגוף בהרבה יותר טובים מפיפ"א, אבל כמו כן גם במחשב המודלים של השחקנים בפיפ"א נראים אמיתיים, אבל שאתה משחק משחק רגיל, ולא מתמקד בפנים של השחקנים אלא בכל המגרש, אפשר לראות שהגרפיקה מחורבנת ועל הפנים.
    טוב, זה לא ממש ככה בפרו בסוני, אבל זה בערך ככה. אני לא יודע אם זה אצלי ככה, אבל פשוט השחקנים מרחוק נראים ממש לבנים, באופן מוגזם, הצללים לא טובים ועוד כמה דברים.

    יכול להיות שזאת רק הדעה שלי, אבל לסוני אצלי אני מעדיף ובגדול את פיפ"א.

  12. 12

    15:01 05.11.2009 | אור אור (אורח)

    מצחיק שבפלטפורמות ה- PS2 קיימת אבל ה- 360 לא.

    בכל מקרה- במחשב או לא, המשחק הזה נמוך מפיפא על הקונסולות, פיפא 2010 בקונסולות הוא גם נראה יותר טוב מ- PES, והכל שם מתנהל יותר מציאותי, הוא יותר קשה.. ב- PES עדיין אפשר על רמה קשה לעבור את כל המגרש ולהבקיע... הם שיפרו את הגרפיקה ואת הגיימפליי קצת.. אבל עדיין, הוא לא מתקרב למה שפיפא מציע.

  13. 13

    15:06 05.11.2009 | kmufc21 kmufc21 (אורח)

    עוד דבר, שמתם לב שהשנה אין יותר נקודות לפתיחת דברים חדשים (שחקנים, אצטדיונים, מצבים שונים במשחק ועוד..) ב-PES ?

    ואם מישהו לא הבין התכוונתי לדבר שנקרא UNLOCKS.. בפיפא יש את זה כמובן כמו כל שנה והפעם הרבה יותר דברים כמו תלבושות, כדורים, קבצי סאונד וכו'...

    בקונסולות FIFA קצת עוקף את PES
    במחשב כמובן ש-PES לא רואה את FIFA

  14. 14

    15:34 05.11.2009 | Typix Typix

    רק עכשיו הביקורת נמצאת כאן?
    יש לי את המשחק כבר מלפני חודש (הוא הודלף להורדה
    באינטרנט).

  15. 15

    16:19 05.11.2009 | sharinox sharinox

    ביקורת טובה והוגנת, המשחק עוד לא מושלם יש על מה לעבוד, אני אוהב אותו יותר מהפיפא, הגרפיקה בהחלט הרבה יותר טובה משל הפיפא וגם מזו של המשחקים הקודמים בסידרה! :)

    משחק טוב מאוד!

  16. 16

    16:28 05.11.2009 | FoXie FoXie

    קניתי XBOX לא מזמן והFIFA שם פשוט מדהים

    כיף לא נורמאלי לשחק הוא כל כך טוב

    במחשב הFIFA גרוע אז אני מניח שPES יותר טוב

    אבל בקונסולות PES לא מתקרב לרמה של FIFA

  17. 17

    20:55 05.11.2009 | עמית עמית (אורח)

    בואנה אדוני העורך מר אייל לצמן אך אתה לא מתבייש להגיד שפיפא רובוטי פיפא כבר לא רובוטי מי שיצא פיפא 09 צא מהסרט הזה שפיפא רובוטי אם כבר הפרו רובוטי משחק משעמם ומטומטם ותיסתכל על כול האטרים איזה ציונים מקבל פיפא ואיזה פרו לך תעשה שעורי בית חתיכת חולה פרו שכמוך

  18. 18

    21:15 05.11.2009 | Gypsy Gypsy

    17 תלמד להתנסח ואז תגיב בתגובות אוניין...

  19. 19

    07:34 06.11.2009 | RoiMaKaYeS RoiMaKaYeS

    חבורה של אפסים איך אתם נותנים לו 80 ועוד אומרים שהוא למחושב אני שיחקתי בפיפא בסוני עם חברים וזה הדבר הכי גרוע ששיחקתי בו אי פעם כזה משחק מעצבן ואחרי זה שיחקנו בפרו לא יכלתי להפסיק לשחק מה אתם מדברים בכלל

  20. 20

    11:06 06.11.2009 | יהודה יהודה (אורח)

    בקונסולות 2 המשחקים מעולים... במחשב רק PES טוב.

    אבל גם בקונסולות הנוכחיות FIFA הרבה יותר טוב מפרו... הוא נראה יותר טוב, הטקטיקה שם בכמה רמות יותר טובה והכל שם יותר טוב מפרו.

  21. 21

    11:09 06.11.2009 | מישו מישו (אורח)

    ביקורת מעולה, אם זאת יש כמה נקודות שאני לא מסכים איתך:
    הקהל, זה נכון שהוא יכול לשיר לך "ליברפול,ליברפול,ליברפול" 3 דקות רצוף בלי הפסקה, אבל השיפור השנה הוא שהוא מגיב בהתאם למשחק, הקהל כמעט ולא יריע כשהקבוצה האורחת תבקיע גול, כשהאורחת תתמסר בהגנה, הקהל יתחיל לשרוק בוז וכו', נכון שלפעמים הוא חופר אם השירים שלו, אבל עדיין אני חושב שהקהל בפרו טוב השנה מזה שבפיפ"א.
    כשאמרת ש"שיפורים נוספים נעשו בתחום השיפוט", נוצר שיפור, אבל מהשיפוט הנוראי של pes 2009,נוצר מצב שהשופט לפעמים ישרוק על עבירה שלא הייתה עבירה, ולפעמים לא ישרוק על עבירה של כרטיס אדום ברור, לפעמים הוא יתן יתרון כשהכדור בכלל הגיע לקבוצה היריבה, ולפעמים לא יתן יתרון גם כשעברת את שחקן ההגנה האחרון, בקיצור שיפוט מזעזע, שלא מתקרב לשיפוט הנהדר של פיפ"א.
    חוץ משני אלו, אני מסכים אם הביקות שלך, אולי הציון טיפה נמוך, אבל לא בהרבה, פשוט הגזימו אם הציון שנתנו לפיפ"א למחשב.

  22. 22

    13:11 06.11.2009 | yarden cohen yarden cohen

    pes משחק פשוט כיף שיחקתי בשתיהם ב-2009 [אני יודע שמדובר פה ב-2010]בסוני פלסטיישן 2 ופרו בהרבה יותר כיף וטוב ממנו,אני לא יודע מה השנה אבל נראה שיש שיפור טוב.

  23. 23

    16:33 06.11.2009 | תמצצו לי תמצצו לי (אורח)

    פרו לוקח בענק למחשב אבל לxbox ו ps3 פיפא לוקח בהרבה

  24. 24

    17:39 06.11.2009 | GUYMAN1 GUYMAN1

    מסכים אם23 ובהרבה!
    פיפא אדיר לאקס בוקס!

  25. 25

    20:47 06.11.2009 | UnRisen UnRisen

    לXbox 360/PS3 פיפא זה באמת משחק מושלם.
    אבל אם מדברים על גירסאות המחשב, הPES לוקח את הפיפא בהמון.

  26. 26

    23:42 06.11.2009 | Nirsassy Nirsassy

    שמעו, PRO 2010 , בלי הרבה חארטות, חראאאאאאאאאאאא שלללללללל משחקקקקקקקקקקקק!!!!
    ודיי כבר VGAMES, תפסיקו להרגיש תעצמכם מסקרי משחקים, PRO 2010 קיבל 6.5 ב gamespot - שעליהם אני בהרבה יותר סומך אם במקרה אני יצטרך סיקור למשחק אני אפנה אליהם ולא אליכם.
    ופיפא 2010 קיבל 9!
    אז תפסיקו לדבר שטויות, אין פה שום השוואה בכלל
    אני אפילו לא קולט איך אתה (המסקר) מסוגל בכלל להגיד "אבל האם הוא באמת מסוגל לנצח את FIFA?" , כאילו שאתה בכלל לא שיחקת בשני המשחקים. PES2010 חלש השנה בצורה מיוחדת, אולי זה בגלל הציפייה הגדולה שהייתה לכולם מהמשחק , וזה שעכשיו הוא כל כך מאכזב.
    (אני כמובן מדבר על המשחקים בקונסולות, שהם שונים בהרבה מהמשחקים במחשב, בהרבה!. במחשב, שני המשחקים פשוט חרא של דבר.)

  27. 27

    00:33 07.11.2009 | ixpredator ixpredator

    אין על פיפא 10 !!! - המשחק הכי ראליסטי והכי מרתק שיש! הפרו היה של ילדים ונשאר משחק לילדים.

  28. 28

    11:44 07.11.2009 | ניר ניר (אורח)

    לדעתי שני המשחקים טובים, העדפה האישית שלי היא ל- PES.
    האמת שעוד לא יצא לי לשחק ב PES 2010 אבל, יש לי את 2009 ל- PS3 והוא מאוד טוב לדעתי, בהחלט משחק טוב ומושקע, כמובן ישנו מקום לשיפור אבל בכללי המשחק יפה וטוב מאוד,פיפא 2009 הוא לדעתי משחק גרוע מ PES 2009 מבחינת הגרפיקה, הפנים והשחקנים ב PES נראים אמיתיים מאוד. בעוד שבפיפא ההשקעה בפנים היא קטנה במיוחד.
    ישנם כמה נקודות מעצבנות ב PES, במיוחד 2009, למשל:
    הקהל המעצבן שלא מפסיק לצעוק "ליברפול" ולא משנה עם איזה קבוצה תשחק, השופטים יכולים להיות מאוד לא הוגנים ולתת כרטיס אדום על עבירות קטנות. פעם הייתי במצב שבו נשארתי לשחק עם 6 שחקנים, לא כולל השוער.
    לדעתי PES משחק נהדר אבל כמה בעיות הם שנותנות לו ציונים נמוכים. אותי אישית הכי מעצבן שמשנים לקבוצות את השמות והסמלים, למשל צ'לסי ב PES 2009 נקראת לונדון והסמל שונה.
    ול- 27. אתה טועה בגדול, PES הוא לא של ילדים אם כבר אז פיפא העלובה היא לילדים. הגרפיקה של פיפא למחשב בהחלט לא מושקעת! ובקונסולה לא הייתי אומר שהיא יותר טובה מ PES.
    זוהי כמובן הדעה שלי, אני אשמח עם תגיבו על ההודעה הזאת,
    אם יש לכם משהו טוב להגיד.

  29. 29

    14:57 08.11.2009 | yon1000 yon1000

    איך אתם משווים את PES לפיפא כל מי שחושב שפיפא יותר טוב הוא סתם אפס שאין לו טיפת שמץ בכדורגל מספר 11 אין לך מושג מזה כדורגל טקטי ובגלל שהשנה PES קשה אז יצאת יא אפס
    PES השנה משחק קשה ולוקח לא מעט זמן להבין אותו במלואו אבל הוא יותר ריאליסטי מתמיד השליחות הטקטיקות ממש מורגש פיפא כמו תמיד משחק מרובע מעפן גרוע מעפן גרוע אתם פשוט רגילים למשחק פשוט ועלוב של פס ובעיטה כמו פיפא אתם לא מכירים את כל הדברים שיש בPES כי לא תכירו כי אתם עצלנים שאין לכם כח לקרוא קצת על המקשים

  30. 30

    18:24 08.11.2009 | רועי רועי (אורח)

    25- מה בדיוק שונה בין פרו 10 למחשב ובין פרו 10 בקונסולות?? שיחקתי אותו גם במחשב וגם ב-360 וזה אותו החרא... ובכלל המחשב.. לשחק אותו עם המקלדת?? זבל טהור.
    אני בכלל לא מבין למה אנשים אומרים שבמחשב פרו יותר טוב מפיפא... בגלל שפיפא במחשב הוא חרא? זה לא אומר שפרו טוב.. זה אומר של-PC אין הרבה ברירות ופרו הוא המשחק הכדורגל היחיד שיש ל-PC... בניגוד לקונסולות.

  31. 31

    19:16 08.11.2009 | sparooo sparooo

    PES לוקח בהכל, גם בPC וגם ב PS3, ושיחקתי בשתי הפלטפורמות.
    הפרו החדש לא משהו, יותר אהבתי את הגרסאות הקודמות.

  32. 32

    20:16 10.11.2009 | KOKI123 KOKI123 (אורח)

    קיצר PES 2010 אחלה משחק רק שהוא כל שנה בקושי משתפר הדבר היחידי השנה שישתפר ב-PES הוא הגרפיקה ואפשרויות ב-FIFA יש הרבה שיפורים למרות שהגראפיקה שלהם שווה לתחת השחקנים שם לא נראים אפילה טיפה דומים זה לזה בקיצר אני חושב שלמחשב PES לא רואה בעניים את FIFA אבל אם מדברים על הקונסולות אז אני חושב שאף אחד לא יותר טוב אולי PES 10 בקצת יוטר טוב.

    אבל בתכלס:איןןןן כמו PES [-: !!!!

  33. 33

    15:21 13.11.2009 | מעוניין לדעת מעוניין לדעת (אורח)

    מה לגבי PES 2010 לסוני פלייסטישן 2 (PS2) ?

  34. 34

    19:49 14.11.2009 | Moses KingSton Moses KingSton (אורח)

    תגובה ל-33..אחי יצא כבר PES 2010 לסוני 2 הוא משחק סבבה לאללה יש לי אותו..!!ואני מרוצה מכל דקה ושנייה שאני משחק בו הוא כייף ומעביר שעות של הנאה לגבי הFifa 2010 לסוני 2 האם שווה וכדאי להוריד אותה בכלל?תודה לעונים!

  35. 35

    20:02 14.11.2009 | dd dd (אורח)

    חרה!!!!

  36. 36

    21:36 14.11.2009 | שרון כראדי שרון כראדי (אורח)

    לי יש PRO זה המישחק הכי כיף יש לי גם פיפא שנהם 2010 הפרו הרבה יותר כיף

  37. 37

    14:17 15.11.2009 | גיא גיא (אורח)

    שיחקתי בשניהם פיפא לא קרוב לדגדג את פרו.

  38. 38

    14:51 15.11.2009 | מעוניין לדעת מעוניין לדעת (אורח)

    תגובה ל34 :
    סבבה תודה גבר . יש שינוי ממשי בין 2009 ל2010 ?

  39. 39

    17:14 16.11.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    מה אתה מתלהב מזה שהגרפיקה של הPES טובה משל הפיפא? שיחקתי בשתי המשחקים והגרפיקה של הפרו תמיד הייתה יותר טובה, אין לי מושג ממה אתה מתלהב. חוץ מזה שכנראה שאתה לא מעודכן כי הודיעו בסופו של דבר שחיפה לא תהיה נראה לי אולי לא הצליחו לסדר חוזה איתה. חוץ מזה שהוא יותר שונה מהמשחקים הקודמים אני כבר מרגיש שהשחקנים רצים בצורה אחרת. ולא יכולת להוסיף על ההגנות? שיפור ענק שלהם לא כמו במשחקים הקודמים שעם שחקן אחד אפשר לעבור את כול ההגנה. בקיצור לא מסכים עם הביקורת שלך בכלל ואני משחק בPES בLCD בבית שלי וזה פשוט משחק ענק לפלייסטיישן 3, לא יודע מה איתך אבל פיפא לא מתקרב לפרו (אם זה היה תלוי בי המשחק היה מקבלו ציון 90 לא 80 מעפן).

  40. 40

    20:23 16.11.2009 | «•Ko[R]eN•» «•Ko[R]eN•»

    פרו אוכל פיפא סעמק ערס מה אתם לא מבינים תראו איזה גראפיקה!!! יטמבלים 7 ו8 צודקים מאוד!! =]

  41. 41

    20:23 16.11.2009 | «•Ko[R]eN•» «•Ko[R]eN•»

    פרו אוכל פיפא סעמק ערס מה אתם לא מבינים תראו איזה גראפיקה!!! יטמבלים 7 ו8 צודקים מאוד!! =]

  42. 42

    20:24 16.11.2009 | «•Ko[R]eN•» «•Ko[R]eN•»

    פרו אוכל פיפא סעמק ערס מה אתם לא מבינים תראו איזה גראפיקה!!! יטמבלים 7 ו8 צודקים מאוד!! =]

  43. 43

    17:13 18.11.2009 | סהר סהר (אורח)

    מה יותר כדי לps2 פרו אוו פיפא

  44. 44

    21:56 18.11.2009 | גלעד גלעד (אורח)

    שיחקתי את זה בX BOX וזה לא כזה גרפיקה משהו כמו 9...

  45. 45

    13:50 19.11.2009 | ויני ויני (אורח)

    פרו 2010: שחקנים מגושמים, תנועות מסורבלות ושליטה קשה ומעצבנת. במשפט אחד: חרא של משחק.
    פיפא 2010 לוקח בלי למצמץ (באקס בוקס כמובן)

  46. 46

    15:37 20.11.2009 | תומר תומר (אורח)

    אני יכול להגיד שלעומט הPES הFIFA עוד רחוק מילהיות כמוהו.

    אני שיחקתי בכול המשחקים ואני יכול להגיד שPES הרבה יותר טוב מFIFA.

  47. 47

    00:22 22.11.2009 | XCaMeLX XCaMeLX

    סתם הכול חרטא הכי טוב fifa וזה סופי

  48. 48

    15:00 28.11.2009 | הכ הכ (אורח)

    בסופו של דבר nba 2k10 הכי טוב

  49. 49

    18:59 28.11.2009 | אדי אדי (אורח)

    פרו20010 קורע את את פיפא בלי שאלות

  50. 50

    17:14 29.11.2009 | cds cds (אורח)

    ל-49 אתה צודק כי הגראפיקה חרא בפיפא אבל בפס פי שמונה יותר טוב!!!

  51. 51

    15:56 09.02.2010 | הוא הוא (אורח)

    פיפא כמו אקס בוקס 360 זה גג לילד המפגר,
    פרו פשוט מעולה ובטח על פלייסטיישן.

  52. 52

    18:40 29.03.2010 | דשגד דשגד (אורח)

    אני אומר, שלא אכפת איזה משחק זה יהיה העיקר שאני נהנה ויש לי אותו ואין ולא יהיה משחק שהציפיות שלנו והמושלמות שלא תהיה על-10.
    נ.ב למי שאמר שקשה לעבור בPES אז אני מסתדר מצוין גם בדמו אלב המשחקים האלו שווים ואני אומר בוודאות!!!

  53. 53

    15:55 01.05.2010 | masi masi

    פרו 2010 הוא משח' מדהים אני קניתי את המשחק המקורי והמולטי פלייר שלו מדהים וגם השליטה בכדור קשה יותר ויותר מציאותית

  54. 54

       | פורסם ע"י