הרשמה

ביקורת: Just Cause 2

מהנה לזמן מה, אבל רק מפיצוצים ופעלולים אקרובטיים לא עושים משחק

    

מפתחת: Avalanche Studios
מפיצה: Square-Enix
תאריך יציאה: 23.03.2010
פלטפורמות: PC, X360, PS3

Just Cause 2 הוא משחק פעולה בעולם פתוח מרשים עם המון אקרובטיקה משוגעת ומהנה, אבל מעט מאוד דברים אחרים

משחקים בעולם פתוח הם כל השוס בשנים האחרונות. לפעמים זה עובד טוב (GTA, מאפיה), לפעמים זה נכשל (Fuel) ולפעמים, כמו במקרה שלפנינו, זה עובד רק באופן חלקי ומשאיר אותנו עם תחושה שהיה כאן פוטנציאל אבל הוא לא מומש.

הקטע של Just Cause 2, מלבד לנוע בחופשיות בעולם ענק באמת באמצעות מגוון של רכבים ולירות בכל מה שזז, הוא שיש לכם וו-אחיזה ומצנח רחיפה שמאפשרים לכם להתפס במטוסים ובמסוקים, לקפוץ מצוקים ולרחף מגג לגג וממכונית למכונית בסבבה.

פעלולים, פיצוצים ועולם פתוח- יש כאן בגדול. אבל אחרי כמה שעות של הנאה בסיסית וקצבית, קשה למצוא עוד מה לעשות במשחק הזה. העובדה שאין לו בעצם עלילה, שהדיאלוג הוקלט על ידי שיכורים וש- AI החליט לקחת יום חופש, לא עוזרים.

לו רק היה כאן מולטיפלייר...

הטוב
  • נראה מדהים
  • אפשר לעשות הרבה פעלולים הוליוודיים מגניבים
  • עולם משחק מגוון ועצום בגודלו
  • אפשר לזרוע חורבן ולפוצץ כמעט כל דבר
הרע
  • מערכת כיוון אוטומטי שבורה
  • כמו כן גם מערכת השליטה בכלי הרכב והטיס
  • המון, המון באגים וגליצ'ים לא מלוטשים
  • חלק מהמשימות פשוט מתסכלות
והשערה
  • המשחק הולך על הגבול הדק שבין הצלחה לכישלון, ולדעתי נופל

 

 

ראית את העלילה, אולי?

כשלא נשאר להם תקציב לשכור סופר, או לפחות מישהו שכתב סיפור קצר בשיעור ספרות בכיתה ג', החליטו מפתחי Avalanche Studios לכתוב בעצמם את התסריט. כנראה בגלל זה הם לא הצליחו אפילו לחשוב על שם לסוכנות האמריקאית הסופר-סודית שבה אתם עובדים, לא על דמויות מעניינות ואפילו לא על קו עלילתי אחיד.

הסיפור יעקוב אחר אותו גיבר מהמשחק הראשון, ריקו, בעודו שוב מגיע לאי נידח כלשהו בו שולט רודן אכזר. תוכנית א' נכשלת, ותוכנית ב' היא לפוצץ לכולם את הצורה. כן, יופי של עלילה.

החיים ב"סוכנות"

בגדול, תצטרכו למצוא את אחד מסוכניה לשעבר של "הסוכנות" שערק ומתחבא במקום כלשהו באי. לאחר מכן, בדרך מוזרה ולא מובנת, אתם נקלעים למרכזו של הקונפליקט הפוליטי באי ומתחילים לבצע משימות עבור בעלי הכח המקומיים, וכמובן לזרוע הרס כללי רב ככל שתוכלו.

סרטוני המעבר, שאמורים לספר לכם את הסיפור ולהניע אותו קדימה, יסתכמו לרוב בבחור שיושב בג'יפ ואומר לכם ללכת לפוצץ מקום כלשהו. כמובן שלפעמים הוא גם יגיד לכם לגנוב משהו, או ללוות דמות כלשהי בבטחה ממקום למקום, אבל בסופו של דבר כל המשימות מסתכמות בפיצוצים. גם משימות ההתגנבות.

לפוצץ כל מה שזז, וגם מה שלא

לאחר צמד המשימות הראשון אנחנו נזרקים לעולם פתוח, רחב גבולות ומזמין, ללא שום רמז באשר לצעד הבא שלנו. העולם לא יפתח לאט לאט ברגע שנשלים משימות בחלק מסויים, והוא לא יכוון אותנו ליעד הבא. מבחינת המשחק, תעשו מה שבא לכם.

בתחילה זה מאוד מהנה. פשוט להכנס לעיירה הראשונה ולהתחיל לירות בכולם, לזרוק רימונים ולשגר טיל למכונית המשטרה שתעז לעמוד מולכם. ולזו שאחריה. ולפוצץ את תחנת הדלק המקומית. וכן הלאה. שעות של הנאה.

פעלולים מטורפים באמת

חוץ מזה, אפשר לעשות דברים מטורפים במשחק הזה, וחלקם יצחיקו אתכם עד דמעות. לריקו שלנו יש מצנח וקרס, וכשהוא משלב ביניהם הוא ממש סופרמן. תוכלו לצנוח ממטוס, לפתוח מצנח, להגרר בעזרת הקרס אל גג רכב נוסע, להעיף את הנהג ולהכנס לרכב במקומו. תוכלו גם לקשור אותו בעזרת הקרס לפגוש של הרכב או למסוק שעובר בדיוק למעלה. וכך גם תוכלו לעשות לרכבים שמנסים לרדוף אחריכם.

זה מצחיק, זה מגניב, וזה יכול למלא לכם כמה שעות של השתוללות ושטויות. הבעיה היא שנורא קשה לבצע את כל המהלכים האלה בזרימה אחת, שלא כמו במשחקים פתוחים דומים כדוגמת Prototype.

אבל מה אחר כך?

בעיה חמורה יותר היא שאחרי שנגמרת לכם ההתלהבות ההתחלתית מהפעלולים המטורפים של המשחק- מה באמת עושים בו? יש כמה משימות של הרודנים השליטים, יש את הבחורה שכל הזמן תתקשר אליכם דרך מחשב כף היד שלכם, אבל שום דבר מזה לא באמת מקדם את העלילה, או לפחות לא מראה את זה.

כל מה שהמשימות יעשו הוא להכריח אתכם ללכת לאזורים בהם עוד לא ביקרתם ובחלק מהמקרים יפתחו בפניכם נשקים וכלי רכב חדשים- ואלה דברים שאני רגיל שמשימות צדדיות עושות.

מפעם לפעם אמנם תזכו לסרטון שיזכיר לכם למה אתם בכלל נמצאים באי הזה, אבל לרוב הוא יראה חוסר התקדמות טוטאלי. זה כאילו שהמפתחים סמכו על זה שתתחילו לפוצץ דברים בכיף ותשכחו שיש גם מטרה כלשהי במשחק. למעשה, פיצוצים ובלגן היא הדרך היחידה להתקדם במשימות, כי ככל שתהרגו, תפוצצו ותשמידו יותר- יתמלא מד הנקודות שלכם שייקבע מתי תוכלו לעבור למשימה הבא.

 

כל זה, זה לא אמיתי

אחרי זמן מה של משחק פתוח ופרוע, המשחק מחזיר אותנו לדרך הישר ונותן לנו כמה משימות אמיתיות בידיים. זה הרגע שבו אנחנו מבינים שכל הפעלולים האקרובטיים המטורפים של ריקו הם בדיוק כאלה- פעלולים, ולמען האמת לא צריך את רובם כדי להשלים את המשימות עצמן.

ברגע שתקחו משימה, תוכלו לגשת אליה במספר דרכים. תוכלו לצנוח מהאוויר, להגיע עם טנק או לקפץ בין גגות המבנים בסביבה, אבל לא תוכלו לעשות את כל אלו ביחד. בסופו של דבר, כל הדרכים יובילו אתכם לאותו קרב יריות (ופיצוצים), מה שגורם לכך שהמשימות נורא חוזרות על עצמן.

גם בתור משחק יריות מגוף שלישי Just Cause 2 לא מתפקד כראוי. בשביל לפגוע במטרה לא צריך להיות מדוייק- צריך שהמשחק ירצה שתפגעו. תוכלו לרוץ ספרינט ולהחזיק רובה סער עם יד אחת בלבד ולפגוע במטרה על הגג בקצה השני של המפה, אבל מנגד תוכלו לירות למישהו בראש מטווח אפס ולפספס.

אפשר להזמין מסוק, בבקשה?

זמן קצת לאחר תחילת המשחק אנחנו מקבלים את האפשרות לקרוא למסוק של השוק השחור שיבוא ויקח אותנו למקומות בהם כבר ביקרנו בעבר. מעין סוג של מונית. אתם תשתמשו באפשרות הזו המון, לא רק בגלל שהמרחקים שצריך לעבור על מנת להגיע ליעד הם עצומים, אלא גם בגלל שנסיעה לשם ברכב היא פשוט מתסכלת ולא מהנה.

כמעט בלתי אפשרי לשלוט בכלי הרכב במשחק, בעיקר בגלל מנוע פיזיקלי מוגזם בכוונה שיגרום להם לעשות דברים משונים במהלך הנסיעה (או הטיסה). ההגאים לא מגיבים בחלק מהזמן, ולפעמים בוחרים להשתגע לחלוטין. באמת, נסו לתקוף בסיס צבא כלשהו עם מסוק במשחק, אני מבטיח לכם שתוך כמה דקות תתייאשו.

יופי, אז יש יותר ממאה כלי רכב שונים במשחק, חלקם דווקא מגניבים- מטוס סילון פרטי- אבל מה זה עוזר כשזה פשוט לא כיף ולא נוח לשלוט בהם?

עוד אלמנט שלא הבנתי הוא מערכת הקניות של השוק השחור. תוכלו לקנות נשקים, רכבים אזרחיים וצבאיים, אבל.. בשביל מה לבזבז כסף? כל מה שתצטרכו לעשות על מנת לגנוב מסוק צבאי היישר מהאוויר הוא לתפוס אותו באמצעות הקרס וללחוץ על ארבעה כפתורים לפי הסדר.           

את הבאגים – אי אפשר לפוצץ

יש ב- Just Cause 2 המון באגים. חלקם מינוריים ולא שווים איזכור, אבל חלקם הורסים את חויית המשחק לגמרי.

נתחיל קודם כל בביצועים. המשחק נראה טוב, אפילו טוב מאוד, בהתחשב בגודלה העצום של המפה שהוא מציע, אך אין זה תירוץ לירידות תכופות בקצב הפריימים ולביצועים רדודים שהוא מציג (וראו את הניתוח של Digital Foundry לעניין זה).

המחשב שלי אמנם כבר בן יותר משנה, אבל לא זה המשחק שישכנע אותי לשדרג. איך זה שדווקא הוא מוריד את מכונת המשחקים שלי על הברכיים? החלטתי לבדוק מה הורג אותו. הורדתי את כל ההגדרות לבינוני ועידכנתי את הדרייברים של כרטיס המסך. יותר טוב, אבל עדיין לא חלק לחלוטין. משהו כאן לא מסתדר.

מעבר לביצועים, הדיאלוגים הם מטרה שמנה במיוחד לתלונות. הם גרועים, מגוכחים עד לכאב, רדודים וחסרי כל רגש אנושי, וחלקם אפילו לא מסונכרנים כלל עם האנימציה שעל המסך. פשוט... אין מה להוסיף.

ולכשלון ההבולט הנוסף של המשחק- הבינה המלאכותית. אני יודע שלתכנת בינה מלאכותית זה קשה, אבל זה לא אומר שצריך להשאיר את המשחק לגמרי בלי אחת כזאת. אנשים יפלו מגגות, יתעלמו מכם לחלוטין בזמן שאתם יורים בהם, יסרבו לעקוב אחריכם במשימות ליווי... אוי, משימות הליווי....

מולטיפלייר

אין. אני יודע שזה ממש קשה להכניס מולטיפלייר למשחקי עולם-פתוח, אבל מולטיפלייר היה מצליח לתקן חלק גדול כל כך מהבעיות... וזה פשוט מכאיב לחשוב על הפוטנציאל הלא ממומש של משחק קבוצתי בעולם המגניב הזה.

 

השורה התחתונה

Just Cause 2 הוא משחק ששואף בסך הכל להיות מהנה. לא מציאותי, לא מסובך, לא עמוק- מהנה. למרבה הצער, גם במטרה יחידה זו הוא לא פוגע בול.

אמנם ישנם חלקים במשחק שפשוט לקוחים מסרטי אקשן אמריקאים, אבל הם נורא קשים לביצוע, ורוב הזמן תעדיפו פשוט לירות ולשגר טילים לכל עבר, שלא יפגעו בשום דבר מיוחד תודות למערכת הכיוון.

מצד שני, היי, איזה עוד משחק מאפשר לכם להפוך מטוס סילון יוקרתי לגלשן האוויר הפרטי שלכם?

משחקיות - מהנה וקלילה, אבל נפגעת מחוסר עומק, חוסר גיוון ומבעיות טכניות
גרפיקה - נראה טוב מאוד בהתחשב בגודל המפה העצום
סאונד ופסקול - המוזיקה דווקא לא רעה, אבל הדיבוב חובבני ולא מסונכרן עם האנימציה למען השם!
טכני - יותר מדי באגים, פחות מדי AI
אורך חיים - כעיקרון הוא ארוך, אבל יימאס לכם ממנו הרבה לפני שהוא יסתיים
 - מולטיפלייר - אין

ציון סופי: 70

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN - ציון 8.8
Eurogamer - ציון 8
Gamespot - ציון 8.5
The Escapist- ציון 3 מתוך 5

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:30 11.04.2010 | POKEMON MASTER POKEMON MASTER

    זה על x360?הביקורת

  2. 2

    15:32 11.04.2010 | Blue&Black Blue&Black

    כמעט קניתי אותו לPS3 וטוב שוויתרתי על המשחק הזה, לא התלהבתי בכלל מהדמו ורק אחרי 10 דקות מהדמו המשחק נמאס אז אין לי מה לחפש במשחק האמיתי...
    PASS

  3. 3

    15:36 11.04.2010 | סנאית חושנית 22 סנאית חושנית 22 (אורח)

    מצטרף לשאלה של 1.

  4. 4

    15:37 11.04.2010 | OLOL OLOL (אורח)

    גם אני התאכזבתי
    יובל ביקורת מצוינת

  5. 5

    15:37 11.04.2010 | JitoN JitoN

    שיחקתי מגניב אבל פרשתי אחרי יומיים די משעמם וראשון

  6. 6

    15:41 11.04.2010 | Blue&Black Blue&Black

    ל3 ו1: אם תקראו את הביקורת תראו שהוא שיחק במחשב...

  7. 7

    15:42 11.04.2010 | דביר דביר (אורח)

    חחח ל 1ו3...
    זה על הPC הוא אמר בעצמו! מה אתם לא יודעים ליקרוא !??!?

    ויובל....ביקורת מעולה! כמו כל השאר שלך,מסכים בכל מילה,זה משחק להעביר את הזמן לא יותר....

  8. 8

    15:45 11.04.2010 | 123 123 (אורח)

    איך 70 אם יש בו מלא באגים ? והדיבוב גרוע ?

  9. 9

    15:55 11.04.2010 | truejaz truejaz

    יש לך חרא של מחשב כי המחשב שלי ישן 3 ואני מריץ את המשחק על הכי גבוהה בלי תקיעות או בעיות אחרות
    וגם השליטה במסוקים כן נוחה 80% מהמשימות עשיתי עם מסוק

    ו7
    לפני שאתה אומר לאחרים שהם לא יודעים לקרא אולי כדי שתקרא יותר טוב בעצמך כי לא יובל כתב את הביקורת

  10. 10

    16:10 11.04.2010 | Sm0KinZ Sm0KinZ

    ביקורת מעולה, גם אני רציתי לכתוב ביקורת ולהגיד את מה שאתם אמרתם פה, אחלה נהנתי מאוד לקרוא

  11. 11

    16:10 11.04.2010 | vvvvvv vvvvvv (אורח)

    המשחק מעולה ועלילה זה לא חשוב זוכרים את המשחקים של פעם לא היה בהם גרוש עלילה והם היו מהניים
    על באגים אין לי מושג על מה אתה מדבר לי יש מחשב די חזק אבל עדין חוץ מכמפה פעמים שמאצתי את עצמי בתוך האדמה אין ממש באגים
    לא חוויתי שום ירידות FPS וקדומה
    השליטה ברכבים די מעצבנת אבל מסוקים ומטוסים זה דווקא נוח זה לא בעיה לכוון את הירייות(כמו בGTA).
    המטוסים התרגלתי כבר לשליטות יור מסובכת אז היו לי גם בעיות
    כמו לדוגמא שכדי ךפנות צריך רק את D ולא את D וS כמו ברוב המשחקים

  12. 12

    16:13 11.04.2010 | wow wow (אורח)

    ממש הגזמתם עם הביקורת ,לדעתי משחק משגע ,גמפלי כיף גרפיקה מעולה סאונד נכון הדיבוב לא תמיד משהו אבל לפעמים הוא מצויין;טכני לא נתקעתי בהרבה בעיות או בכלל כזכור לי;אורך חיים יכול להיות גדול מאוד (בשביל להגיע ל-100%);
    ולסיכום הציון 70 בכלל לא משקף את המשחק עצמו;
    ולמבקר הייתי מביא ליכולת סקירה שלך מתחת ל70.

  13. 13

    16:14 11.04.2010 | וואוו וואוו (אורח)

    רמת ההשכלה םה פשוט מדהימה אותי.
    קדום כל, הוא אמר שהוא שיחק בPC......אזאיך לעזאזל הביקורת יכולה להיות על XBOX360?
    ודבר שני, לכל הילדים המפגרים האחרים שכותבים יובל ביקורת טובה, הביקורת היא של אלכס גרובוב. תקראו מי כתב אותה ואז תגיבו -_______________-

  14. 14

    16:17 11.04.2010 | Ilay140 Ilay140

    השליטה במכוניות לא נוחה אבל במסוקים ובמטוסים זה כן נוח.

  15. 15

    16:22 11.04.2010 | אורי אורי (אורח)

    המשחק הזה באמת שווה 70 ולא יותר מזה..
    משחק מאוד בינוני עם גרפיקה של קרייסיס, חבל.

    אם חברה אחרת היתה עושה אותו הוא היה יוצא מעולה.

  16. 16

    16:27 11.04.2010 | o0000 o0000 (אורח)

    עוד פעם חרא ביקורת

  17. 17

    16:38 11.04.2010 | חחח.... חחח.... (אורח)

    מצחיק אותי שכולם חושבים שזה יובל חח...
    באו נגיד שאוליי יובל הוא זה שמפעיל את כל האתר ועם תיסתכלו טוב כמו ש13 אמר תראו מי כתב תכתבה המחורבנת הזאת כי אני ממש לא מבין מה שנאתה??
    חוץ מהדיבוב הגרוע הכל רץ אצלי חלק ולמה לך להגיד שנימאס מהמשחק לי לא נימאס אז על תגיד לנו שימאס אני ההיתי נותן לו 85 ביגלל הדיבוב והמשחקיות שעל המכוניות גרועה
    וזה הורס תכיף

  18. 18

    16:52 11.04.2010 | חבקוק חבקוק (אורח)

    סיימתי את המשחק לפני כמה ימים:העלילה באמת לא מספיק מפותחת,כל עניין הפיצוצים והפעלולים מהנה מאוד-אבל לא להרבה זמן,יש במשחק כמה באגים מעצבנים (כמו קירות שיורים על השחקן).
    השליטה בכלי הרכב די סבירה וטובה.
    סה"כ:הציון בהחלט הולם את המשחק.

  19. 19

    17:03 11.04.2010 | maxy16 maxy16 (אורח)

    כבר אמרתי שאני אוהב את הביקורות שלכם? ועוד יותר טוב - עשיתם את זה למחשב!!! אתם גדולים! לא יודע אם זה היה כתוצאה ממה שביקשתי (ואולי עוד אחרים?) או שככה זה יצא אבל עדיין זה מצוין.
    רק דבר אחד חבל שלא הזכרת - המשחק הזה לא ל- XP! מע' ההפעלה הזאת אולי ישנה אבל עדיין משתמשים בה הכי הרבה (ייקח זמן עד שכל הגיימרים יעברו ל- 7) ולכן שווה לציין שהמשחק לא תומך בחלונות XP וזו אחת מהטעויות (הרבות שלו, מסתבר) הגדולות ביותר שלו. זה לא שאי אפשר לעשות את זה ל- XP, המפתחים לא רצו להתאמץ יותר מדי ולהשקיע עוד זמן\כסף.
    בכל מקרה, תודה על עוד ביקורת נהדרת ותודה שזה למחשב.

  20. 20

    17:06 11.04.2010 | יהודה יהודה (אורח)

    גרפיקה מדהימה, גיימפליי גרוע רצח... הוא זז כמו בובה והדיבובים פשוט דוחים ונראים רע.

  21. 21

    17:12 11.04.2010 | אשר אשר (אורח)

    אחלה משחק הביקורת מטעה את כולם רוב המבקרים נותנים למשחק ציונים גבוהים ממוצע85

  22. 22

    17:18 11.04.2010 | barel20595 barel20595

    אני אוהב את כול הפיצוצים והפעלולים ואני בהחלט הולך להנות מיזה

  23. 23

    17:21 11.04.2010 | shaythan shaythan

    הביקורת שלך קוטלת מדי, שיחקתי במשחק וגמרתי את כל העלילה המרכזית, 20 שעות משחק מהנות מאוד ששוות לפחות 80

  24. 24

    17:21 11.04.2010 | אפיפית אפיפית

    חחחח אל תאמינו לו בשיט... זה שהוא לא מצליח לשלוט על מכונית מסכנה או מטוס זה לא בעיה שלנו... נכון אולי במטוסים זה קצת מעצבן אבל אחרי 5 דקות וחי התרגלתי ואפילו ידידה שלי התרגלה חחחחחח.....
    באגים אכן יש אני לא אומר שלא. אני רק אומר שאם אתה מתקשה לשלוט במכונית / מטוס/ מסוק אתה מוגבל.
    עכשיו למשימות, נכון חסר גיוון קצת בין המשימות הצדדיות אבל שוב זה שאתה לא יכול להנות מאופן וולרד משובח זה לא אשמתנו חביבי. בפעם הבאה אל תעשה ביקורת על ג'אנר שאתה לא אוהב.
    לדוגמא השארתי את חבר ששלי לבד עם הסוני עם המשחק הזה למשך כמה זמן... הוא בסף הכל רצה לבוא אלי ל10 דקות לקחת מחברת אבל בסוף ישב 3 שעות עם המשחק הזה ואמר שזה המשחק הכי כפי שהוא שיחק בחיים (:

  25. 25

    18:05 11.04.2010 | 1337 1337 (אורח)

    אלכס גרבוב אתה n00b גדול אני לא מבין מה הבעיה
    אני תמיד פוגע
    באגים כמעת ואין
    אתה צריך CPU חדש
    מסוק זה הדבר הכי נוח במשחק ומטוסים זה מעצבן

  26. 26

    18:09 11.04.2010 | ביקורת על הPC אבל מה על הקונסולות? ביקורת על הPC אבל מה על הקונסולות? (אורח)

    בקונסולות המשחק טוב יותר ,השליטה נוחה יותר ואין באגים בכלל.

    אני אישית סיימתי על האקס בוקס,משחק מדהים ,אבל עכשיו ,ספלינטר סאל החליף אותו ,משחק גאוני.

  27. 27

    18:18 11.04.2010 | אוי אלכס אוי אלכס (אורח)

    "עוד אלמנט שלא הבנתי הוא מערכת הקניות של השוק השחור. תוכלו לקנות נשקים, רכבים אזרחיים וצבאיים, אבל.. בשביל מה לבזבז כסף? כל מה שתצטרכו לעשות על מנת לגנוב מסוק צבאי היישר מהאוויר הוא לתפוס אותו באמצעות הקרס וללחוץ על ארבעה כפתורים לפי הסדר"
    ומה עם אתה רוצה כאן ועכשיו מסוק ולא לטוס עכשיו לקיבינימט כדי לחפש מטוס מסריח?
    או עזוב מטוס, מכונית פשוטה ומהירה?
    גם כאלה אין הרבה.

    ושו באגים?
    לא ניתקלתי בשום באג O.ם
    חוץ מפעם אחת שניכנסתי לאיזשהו בית סתם כי טיילתי, אין באגים...

  28. 28

    18:39 11.04.2010 | WAREZ-MAN WAREZ-MAN (אורח)

    זה באמת עוד משחק שעושה הרבה רעש כמו MASS-EFFECT 2
    אך שניהם משמעמים ומעצבנים אחרי שלב אחד והדבר היחיד שאתה ורצה לעשות זה למחוק את המשחק - וזה בדיוק מה שעשיתי .

    השליטה במשחק ( Just Cause 2) בכוונת עם הנשקים כל כך מעצבנת שזה פשוט מוציא את כל החשק - מה זה החרא הזה?

    קיצר אנשים מביאים יותר מדיי ציונים , ביקורות טובות למשחקים שלא שווים חצי מהביקורות .

  29. 29

    19:27 11.04.2010 | יטטי יטטי (אורח)

    כן מאז שייחררו את האוטו גלידה הזה XD
    אז ליד כול אנטנה(האלה הגדולות שצריך להוציא לא הקטנות) אז יש בית והבית יורה עליך חחח

  30. 30

    19:45 11.04.2010 | אפיפית אפיפית

    מר 28 ... אין לך טעם במשחקים עכשיו תחזור לSAMP שלך :ם
    זה שאתם מוגבלים ולא יכולים לשלוט לא הופך תמשחק לגרוע

  31. 31

    19:48 11.04.2010 | Jiddu Jiddu

    זה משחק ממש טוב והשליטה במכוניות ומסוקים ממש טובה...

  32. 32

    19:52 11.04.2010 | gilmeiri1 gilmeiri1

    השליטה קלה ואחרי זמן קצר מבינים שהדרך הכי טובה להשמיד מחנה גדול זה לבוא עם טנק ולהשמיד את כל מה שנראה לעין(עם דגש על הטילים נגד מסוקים) לאחר מכן לבוא עם מסוק ולהשמיד את כל מה שנשאר

    משחק מעולה כבר 40 שעות אני משחק(סיימתי את העלילה ואת כל המשימות הצדדיות)

  33. 33

    20:07 11.04.2010 | ©~L-ad~© ©~L-ad~©

    זה משחק שממש לא שווה לקנות!!!!
    אם כבר רק להוריד.....
    המשחק ייצא למחשב?

  34. 34

    20:30 11.04.2010 | אפיפית אפיפית

    33-FAIL

  35. 35

    20:32 11.04.2010 | Bitsoshka Bitsoshka

    יא טמבלים .. המשחק הזה אולי המשחק הכי מהנה שאתם אי פעם תשחקו ב XBOX360 - תבינו, משחקים במחשב - אולד סקול! אפחד לא משחק יותר במחשב! אני שיחקתי בו במחשב והתאכזבתי, אמרתי ננסה את זה ל XBOX ואני נהנה ממנו מכל רגע, המשחקיות של המשחק הזה כל כך טובה שקשה לי להפסיק לשחק. ודרך אגב לגבי העלילה, אתם מתחילים לעבוד בישביל ה"faction" באי כדי שהם יעזרו לכם למצוא את מי שאתם מחפשים באי, יוצרים הרס כללי רב כדי לגרום לצבא לבוא אחריכם ובכך לגרום לאיש שאתם מחפשים לצאת מהמחבוא, כל זה הבנתי מלהקשיב למשחק.. אני בטוח שלא היה לכם כח לעשות את זה. לא ראיתי כל כך הרבה בעיות טכניות במשחק הזה שבישביל זה נתתם 5, אפילו לא ראיתי בעיה טכנית אחת מאז שהתחלתי לשחק. שאתם אומרים שהדיבוב לא מסונכרן אתם באמת מתכוונים לזה? כי זה לא ככה. הדיבורים של לפני משימה זה כדי להבין על מה המשימה, ולא סתם לעשות אותה , מה שלא מעניין - להעביר!
    מחשבים גרועים זה כבר סיפור אחר , כמו שאמרתי , משחקים במחשב זה אולד סקול . ב Xbox360 אין שום בעיה כזאת. חרא, פשוט חרא של סיקור. אני יכול להמשיך ולהמשיך ולהמשיך לכתוב, אני חושב אבל שהבנתם את הנקודה שלי.  

  36. 36

    20:43 11.04.2010 | גדי גדי (אורח)

    יש פה את הקהילה הכי דבילית שראיתי מזה שנים.
    הוא לא יודע לשלוט במכוניות? אולי זה בגלל שהשליטה בהם גרועה? הגיימפליי והשליטה גרועים יותר מ- MERCENARIES 2.. זה מרגיש חרא שמשחקים את זה.. לא צריך להיות גיימר גדול בשביל להבין את זה.

  37. 37

    20:46 11.04.2010 | yos136 yos136

    אני נותן למשחק הזה 90, כי זה משחק שאפשר לעשות שם יותר מ 100 דברים, השליטה במכוניות לא ממש ובה, אבל הינה בסדר, אפשר ליתרגל, במטוסים זה מסויין.
    אבל בעיקרון העלילה מאוד טובה,כיף לשחק, יש פיתצוצים והכל,מגניב לקחת רכב, עם מנצח, לעשות יותר מ 1000 פעלולים, לדעתי זה אחד המשחקים הכי טובים ששחקתי, אפשר כל פעם לגלות מקום חדש.... זה פשוט מדהים המשחק הזה..

  38. 38

    20:47 11.04.2010 | yos136 yos136

    מצטער על השגיאות כתיב שיש לי... אני פשוט כותב מהר...

    ולדעתי זה אחד המשחקים, ואני ממש לא נותן לו 70, זה לא מתאים...
    90 זה הכי מתאים..

  39. 39

    21:02 11.04.2010 | Galsinger Galsinger

    נדמה לי שעל האקס בוקס 360 הוא יותר טוב, אין כמעט באגים ורק השליטה במטוסים קשה...

  40. 40

    21:03 11.04.2010 | Galsinger Galsinger

    אה ואלכס, אתה בבסיס עם אח שלי, עדו זינגר, אני חושב שאתה מכיר אותו..

  41. 41

    21:21 11.04.2010 | asaf asaf (אורח)

    נראה אחלה משחק...אני הייתי נותן לו לפחות 80...

  42. 42

    21:25 11.04.2010 | דן דן (אורח)

    אחת הביקורות הגרועות והמטעות שנכתבו כאן.
    טוב לפחות שזה באיחור..
    המשחק מצויין אין בעיות עם האנמציה והסנכרון סאונד.
    וגם אין כמעט בכלל ירידות פרימים
    והשליטה טובהבמכוניות ובמסוקים, אם היית משחק במשחק הקודם היית מבין
    הסאונד גם מעולה.. אפילו שמהכונית מתגלגלת(מזכיר כמו בסרטים)שומעים את הרוח שנוצר..זה חבל על הזמן!!
    ואני חושב שהגיע הזמן להחליף מחשב!

  43. 43

    21:27 11.04.2010 | שכתי להוסיף שכתי להוסיף (אורח)

    עוד דבר, לגבי העלילה. אפשר לסיים אותה ב 3 שעות.כן!כן!
    פשוט לעקוב אחרי הסמל שלו. העלילה קצרה לא חכמה במיוחד ומהנה
    אני הופתעתי שסיימתי כזה מהר, בכלל לא נמאס לי עדיין

  44. 44

    21:48 11.04.2010 | ORK ORK (אורח)

    אני על האקסבוקס עושה דברים ממש משוגעים במשחק הזה! ממש כיפיים!
    חשבתי לנסות על המחשב אבל אמרו שאפילו לא כדי לגעת בגרסא של המחשב כי היא ממש גרועה, אני לא יודע מה אתכם אבל על האקסבוקס אין לי שום בעיות אם הכוונת האוטומטית והרגילה אני יורה לראש 2 יריות מת לבטן אחרי בערך 4.. ה-AI באמת די דפוק אבל יש פשוט קטעים שאתה חייב שה-AI היה קצת טיפשי כי אם לא אתה תמות על בטוח!
    העלילה באמת קצרה מאוד השלב האחרון מוזר בטרוף... כל כך מוזר וטיפשי.. אבל עדיין על האקסבוקס הוא אחד הכיפיים! משחק מטורף... (אבל בואו לא נדבר איזה קל זה לגנוב רכבים XD חח)

  45. 45

    21:52 11.04.2010 | ORK ORK (אורח)

    נ.ב.

    עברתי את המשחק ב-15 שעות אבל אני עדיין משחק אותו קצת מעבר למשימות P:

  46. 46

    22:32 11.04.2010 | Silent Dawn Silent Dawn

    אחת הבעיות של המשחק הזה, הוא שזמני הטעינה קצרים מדי! אני לא מספיק לקרוא את הטיפים שרשומים שם. זה אולי נשמע מצחיק, אבל לא ידעתי לדוגמא שבשביל לכוון את הנשק צריך ללחוץ על C. וגם בזבזתי שעות בחיפוש הארגזים האלה של השדרוגים בגלל שלא ידעתי שיש ליד המפה מין רדאר כזה שאומר לך אם אתה מתקרב לארגז.

    מעניין איזה עוד דברים עדיין לא גיליתי :)

  47. 47

    07:02 12.04.2010 | אלי אלי (אורח)

    לא מסכים עם הבקירות הזאת. היא מוגזמת בעליל. (יש לי פשוט הרגשה שלא שילמו מספיק כסף ליובל שלנו בשביל שיכתוב ביקורת מפרגנת) אישית ביזבזתי על המשחק הזה יותר מ40 שעות, משחק איכותי שכיף סתם לטייל בו ולהסתובב בעולם הענק, לעשות מרדפים עם המשטרה, להמציא פעלולים הזויים,השליטה נוחה, אין ירידות בפריימים המשחק רץ חלק והמחשב שלי בן שנה וחצי ותאמינו לי הוא לא בדיוק סוס מירוצים שצריך להיות אצל מישהו שהוא למשל "כתב משחקים". לשליטה צריך להתרגל בשביל לעשות פעלולים איכותיים כמו בכל דבר בחיים צריך ללמוד אותו בשביל לבצע אותו טוב. לגבי העלילה נכון שהיא לא הכי חדשנית ומרתקת אבל למען האמת היא די עניינה אותי בעיקר לקראת הסוף, המשחק הזה לא לוקח את עצמו ברצינות ולא צריך לבוא אליו בצפייה של עלילה מהסנדק, תראו את העלילה בתור סרט קומדיה וזה יזרום לכם. בקיצור משחק ששווה יותר מ85, בטוח לא 70. יובל אני ממליץ שלפחות תשקיע כמה שעות בלהסתובב על האי ולגלות כמה מהמקומות המדהימים כמו (כמו משולש הברמודה למשל) ואז תכתוב ביקורת שהיא לפחות מבוססת על משהו.

  48. 48

    07:44 12.04.2010 | 1337Din 1337Din

    באמת ביקורת קצת מוגזמת ומטעה. כל אתרי הביקורות שנתת בסוף הביקורת ציינו בדיוק את אותם חסרונות שאתה ציינת, רק שהם בסוף חתמו לו ציון של 80 ומעלה, וזה בגלל שבשורה תחתונה זה משחק מהנה, כיפי, ועשוי טוב, וכן - הוא לגמרי שווה קניה. אבל אתה היית חייב להוריד עוד 10 נקודות. הביקורות פה על הפנים בזמן האחרון

  49. 49

    09:51 12.04.2010 | ofir_mim ofir_mim

    אני דווקא אהבתי את המשחק

    נכון שיש הרבה מה לשפר בו
    אבל האקשן הבלתי פוסק והיצירתיות בדרכים לביצוע המשימות
    השאירו אותי מול המסך

    www.TopGamer.co.il

  50. 50

    10:55 12.04.2010 | hggtdfgt hggtdfgt (אורח)

    דווקא בביקורות באתרים האחרים שיש להם קישור בסוף הם אומרים שזה משחק ממש טוב אם מצליחים להתגבר על מעט בגים

  51. 51

    13:56 12.04.2010 | ??? ??? (אורח)

    ביקורת מעולה אבל 70?!!, שיחקתי במשחק הזה על ה Xbox360 שלי

    ונהנתי מכל רגע ואני עדיין נהנה, מגיע למשחק הזה הרבה יותר

    מ 70 :/

  52. 52

    15:02 12.04.2010 | WAREZ-MAN WAREZ-MAN (אורח)

    כולכם ילדי כאפות עם דעות שמתבבסות על תגובות של אנשים אחרים - ואין להם דעה משלכם .
    אתה לוחץ שמאלה במכונית -> המכונית זזה 120 מעלות לצד שמאל.
    בעיה נוספת שצריך מחשבים ממש משמ טובים בשביל להנות גם 100% מהמשחקים מהסוג הזה. אבל למי שיש כסף ל
    XBOX או PS3 אז יש לו כסף

  53. 53

    21:56 12.04.2010 | חחח חחח (אורח)

    חח איזה סתומים אתם :]
    זה לא יובל זה אלכס

  54. 54

    10:47 13.04.2010 | omerbu omerbu (אורח)

    אלכס מה נהיה איתך?
    קודם הביקורת של metro 2033 ועכשיו זה?
    מה?, גילית שעשית יותר מיד ביקורות חיוביות בזמן האחרון ועכשיו אתה צריך להגיד לכל משחק שהוא גרוע?!

  55. 55

    14:50 13.04.2010 | Mr_LoL Mr_LoL

    פשש
    אחד המשחקים

  56. 56

    23:08 14.04.2010 | משחק חביב לא יותר משחק חביב לא יותר (אורח)

    ולחשוב שגיימר הדפוים האלו נתנו לו 9.5!!

  57. 57

    20:54 30.04.2010 | masi masi

    אני מסכים אם זה שהעלילה מתפתחת בצורה משונה.
    אבל המשחק מהנה השקיעו השליטה ברכבים קשה מאוד
    ואחרי כמה זמן זה מתחיל להימאס אבל זה שיפור משמעותי לעומת המשחק הקודם !

  58. 58

    16:47 30.06.2010 | איציק איציק (אורח)

    35 אתה חופר תחת

  59. 59

    17:58 01.08.2011 | brendy brendy (אורח)

    יא חרא!
    איך אתה מעז לתת לזה ציון 70?!
    אתה ממש חרא שלא מבין במשחקים ובחיים שלך!!!

  60. 60

       | פורסם ע"י