הרשמה

משחקי פייסבוק: קשה להיות בצמרת

שערוריות, החלטות משונות וציטוטים מביכים הם לא נחלתן של חברות הגיימינג המסורתיות בלבד

מאת איתי ברנר

שלוש מפתחות המשחקים המובילות והגדולות ביותר בפיייסבוק: Playdom, Zynga ו- Playfish, הן עבור פייסבוק מה ש- Ubisoft, Activison ו- EA הם למשחקי AAA. לפיכך, כל צעד או מהלך חדש שלהן זוכה להרבה מאור הזרקורים של התקשורת העולמית, אך לא תמיד מדובר בהכרח באור חיובי...

ההסתבכות של Zynga עם PETA

PETA הוא ארגון אמריקאי הדומה ל"תנו לחיות לחיות" בארץ ומרבה להשתמש באמצעים יצירתיים כגון משחקים על מנת להעביר את המסרים שלו (לדוגמה, גרסה ריאליסטית ומדממת ביותר של Cooking Mama).

לכן, כאשר בזינגה החליטו להוסיף חיות מסוכנות כגון כלבי פיטבול או נמרים לארסנל הנשקים של מאפיה וורס, PETA הגיבה במכתב חריף אשר נשלח אל המנכ"ל מארק פינקוס. במכתב נטען כי העדכון החדש עלול לגרום לאנשים מסוימים להתייחס אל בעלי החיים שלהם כמו אל סתם חפץ  מבלי להבין את הצרכים האמיתים שלהם.

נראה כי המכתב נשלח דווקא אל פינקוס מכיוון שזינגה עצמה נקראת על שם הכלבה שלו. נכון לרגע כתיבת שורות אלו, לא נתקבלה מזינגה תגובה למכתב.

 


הגיוס המעניין של Playdom

גיוס של אנשי מפתח מחברות טכנולוגיות מפורסמות הוא לא דבר חדש, אבל הגיוס האחרון של דיוויד סובצקי, סגן נשיא בכיר לשעבר ב - Yahoo לתפקיד "אחראי טכנולוגיה ראשי" של חברת Playdom הוא בכל זאת מקרה יוצא דופן.

לפי ההודעה לעיתונות, סובצקי "שיחק על כל קונסולה או מחשב, החל מהאטארי 2600 ועד למק, כאשר בזמנו הפנוי הוא כותב משחקי קאז'ואל לאייפון שלו". אתר Inside Social Games, העוסק במשחקים חברתיים, התייחס אל התיאור הזה כמעיד על "חובבנות" בכל הקשור לפיתוח משחקים, והוסיף כי מכיוון שהניסיון המקצועי של דיוויד הוא בכלל בתחום האינטגרציה של פלטפורמות ומוצרים שונים, נראה כי הוא יוכל לעזור ל- Playdom בהטמעה של משחקים הדורשים משאבים רבים במיוחד כגון Social City. זו אולי עוד הוכחה לכך שפיתוח משחקי פייסבוק היא משימה מורכבת משחשבנו.

Playfish - מי צוחק אחרון?

אוקי, אני מודה שמדובר בחדשות קצת ישנות, אבל חיפוש מהשנה האחרונה בגוגל מעלה באוב את אחד הציטוטים הכי יהירים  שבזמנו נשמע אולי כמו איתות מקדים ומטריד לשגעון גדלות. היום, באמצע 2010, לאחר שמשחקים כמו Pet Society מכניסים ל- Playfish מליוני דולרים, הוא כבר לא נשמע כל כך מופרך.

אז מה בדיוק הסיפור? ב- 2009 נשאל מנכ"ל Playfish בכנס של תעשית הגיימינג בלונדון לגבי האמונה שלו במודל של סחורות וירטואליות. הוא ענה בפשטות "בקושי התחלנו לגרד את פני השטח של מה שאפשר לעשות על מנת לגרום לאנשים לשלם על דברים שלא באמת קיימים".

כאשר האתר Red Carpet דיווח על המכירה הוירטואלית הגדולה ביותר באותה שנה של תחנת חלל וירטואלית במשחק Entropia Universe, הוא השתמש בדיוק בציטוט הזה. נדמה לי שכל מלה נוספת פשוט מיותרת, ואני רק שואל: האם המשפט הזה הוא יותר מרגיז או יותר מפחיד?!

משחק אחד בשבוע: My Tribe

ז'אנר : אסטרטגיה ותפקידים.
מספר משתמשים פעילים: (לפחות פעם בחודש) : 415,000
זמין מ - תחילת מרץ

מדובר במשחק של Big Fish Games אשר בדרך כלל מזוהה יותר עם שוק משחקי הקאז'ואל להורדה, אבל הצליחה לסחוף אחריה לא מעט אוהדים עם משחק מורכב יחסית ובלי יותר מדי פרסום ורעש . My Tribe דורש מאיתנו לנהל שבט של בני אנוש ולדאוג להם לאספקה שוטפת של בגדים, חומרי בניה, אוכל ואפילו צרכים בסיסים כמו שינה.

הממשק של המשחק מזכיר משחקי אסטרטגיה מכיוון שהוא מאפשר לנו להקים יחידות ולנווט בקלות על פני מפה גדולה יחסית. אם כי היכולת לדאוג לכל חבר בשבט בנפרד ולהעלות אותו בשלבים מזכירה יותר משחקי RPG.

למרות שהמשחק הוא כאמור מורכב יחסית, המדריך הראשוני מסביר כמעט את כל מה שצריך לדעת ומראה כיצד אפשר לבצע את רוב הפעולות באמצעות גרירה ושחרור של העכבר בלבד.

(קישור למשחק)

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:55 04.05.2010 | ??? ??? (אורח)

    חחח איזה משחקים עלובים, זה אתר לגיימרים ולא לילדים בני 8 שמשחקים משחקי פלאש פשוטים באינטרנט.

    אני מאוד מאוכזב ממכם ויגיימס.

  2. 2

    17:04 04.05.2010 | Psychoticat Psychoticat

    לא מובן לי למה ממשיכים בפינה הזאת אחרי ששוב ושוב היא נתקלת בגילויי אנטגוניזם מובהקים. הסבירו לי בבקשה את ההיגיון.

  3. 3

    17:14 04.05.2010 | אנא השאירו את זה. אנא השאירו את זה. (אורח)

    2 כנראה יש שם איזה שני אנשים שאוהבים את זה...או שלמר ET2K ה"יקר" אין הרבה מה להציע לעולם המשחקים חוץ מהזבל הזה.

  4. 4

    19:25 04.05.2010 | די עם הביקורות די עם הביקורות (אורח)

    אחלה פינה, מי שלא מעוניין לקרוא אותה, שפשוט לא ילחץ על הקישור המוביל אליה!

  5. 5

    20:27 04.05.2010 | סס סס (אורח)

    שערוריות, החלטות משונות וציטוטים מביכים הם לא נחלתן של חברות גיימינג

  6. 6

    14:27 05.05.2010 | gunit gunit

    חוץ מפוקר אין משהו מעניין שם

  7. 7

       | פורסם ע"י