הרשמה

לא רק מאריו: נינטנדו Wiins!

ערן מסכם את E3 מנקודת מבטו של בעל Wii, ומכריז על נצחון.

מאת: ערן שבי

לדעתי אין מה להסס: תערוכת E3 של השנה ענתה על ציפיותיו של כל חובב נינטנדו, והייתה מלאה בהכרזות על כותרים חדשים של החברה, חלקן מפתיעות וחלקן צפויות - אך בכל זאת מרגשות.

מסמר התערוכה מצד נינטנדו הוא ללא ספק ה-3DS, הניידת חדשה, אך גם אחותה הגדולה והמזדקנת, הווי, לא קופחה. אם מישהו חשב שמחזור החיים של הקונסולה מתקרב לסופו - כדאי שיחשוב שנית.

לינק בעננים

בעוד סוני ומיקרוסופט בחרו לפתוח את ההצגה עם חיישני התנועה החדשים שלהן (ולהקדיש להם חלק נכבד ממנה, במיוחד מיקרוסופט), נינטנדו שלפה מייד קלף גיימרים מנצח בצורת הזלדה החדש ל-Wii.

The Legend of Zelda: Skyward Sword (בתרגום חופשי "חרב אל-על", וזה בהחלט נשמע טוב יותר באנגלית), הוא המשחק ה-16 בסדרה והראשון שנוצר במיוחד ל-Wii. הצגתו נפתחה עם טריילר, בו הוצג לראשונה הסגנון הגרפי החדש והמוצלח, שילוב של סל שיידינג מצויר ועיצוב מעט בוגר יותר.

לאחר מכן עלה אדון מיאמוטו אל הבמה והדגים את הבייבי שלו בעזרת ווימוט ונונצ'אק, כולל תוסף המושן פלוס. ניתן לראות שזלדה החדש עושה שימוש כבד בחיישן התנועה, ותוכנן כדי להדגים איך יוצרים ממשק חישת-תנועה איכותי למשחק פעולה-הרפתקה מורכב. במקום הראשון מבחינה זו נמצאת חרבו של הגיבור לינק, בה נשלוט בעזרת הווימוט בדיוק של אחד לאחד. למה זה טוב? בהדגמה של מיאמוטו ניתן לראות מספר דוגמאות, כגון צמח טורף שכדי לחסלו נצטרך לחתוך אותו לאורך פיו.

מיאמוטו נתקל בקשיים טכניים במהלך ההדגמה, מה שהוביל לספקות בקשר לשליטה, אך אל דאגה, רשמים מרצפת התערוכה מאשרים שהשליטה עובדת היטב. באשר למוזיקה נינטנדו לא איכזבו, ובדיוק כמו במאריו גלקסי 2, גם בזלדה החדש תזמורת ולא מחשב תפיק את פס הקול.

ופרט אחרון - זוכרים את ה"בחורה" בציור הקונספט, שנחשדה שהיא היא למעשה חרבו של לינק? מסתבר שההשערה נכונה. צפו לפרטים נוספים בקרוב, אך אל תצפו למשחק כבר השנה.

דונקי קונג חוזר

נינטנדו זנחה את הקוף הידוע שלה בדור האחרון, אך לא עוד! משחק פלטפורמה דו מימדי חדש ייצא לווי בכיכובו של דונקי קונג ואחיינו דידי קונג. על פי הטריילר המשחק נראה מקורי וכיפי, ולא הייתי מצפה למשהו אחר מהצוות המוכשר שמפתח אותו - סטודיו רטרו הטקסני, שאחראי לטרילוגיית מטרויד פריים.

המשחק, Donkey Kong Country Returns, הוא המשכו של Donkey Kong Country, אחד מכוכבי ז'אנר הפלטפורמה בעידן ה-16 ביט, והוא צפוי לצאת לקראת סוף השנה.

אפוס מיקי

Epic Mickey נחשף מזמן, כולל בתמונות מסך, אבל לראות את המשחק בתנועה בפעם הראשונה זו חוויה שונה לגמרי. וורן ספקטור, שידוע בעבודתו על כותרי פעולה\תפקידים מגוף ראשון חשובים כמו Deus Ex ו-System Shock, עלה לבמה כדי להציג את המשחק שמפותח בהובלתו.

Epic Mickey הוא משחק פלטפורמה-הרפתקה בכיכובו של העכבר הכי ידוע בעולם, בו המצביע של הווי משמש כמכחול המסוגל לצייר דברים לתוך העולם וגם למחוק אותם (קונספט דומה לזה של Okamiden המתקרב). בין מרכיבי ההרפתקה\תפקידים במשחק ניתן למנות דמויות רבות, שיחסן אל מיקי משתנה בהתאם לדרך בה הוא בוחר לפתור בעיות; עולמות שניתן לחקור באופן לא ליניארי; משימות רשות וחנויות לרכישת ושדרוג ציוד.

פרט מעניין שנחשף הוא שמעבר בין עולמות המשחק התלת-ממדיים יתבצע בפורמט קטעי פלטפורמה דו מימדיים, שכל אחד מהם יהיה מבוסס על סדרה מצויירת קלאסית אחרת. כמו דונקי קונג, גם אפיק מיקי מתוכנן להגיע אלינו בתקופת החגים.

הלו, ג'יימס

על הרימייק של אקטיביז'ן ל-GoldenEye 007, משחק הג'יימס בונד הקלאסי שפותח ב-Rare Studios ויצא ב-1997, כבר ידענו, ועכשיו הוא הוכרז רשמית. בטריילר ניתן לראות שינויים שנעשו ברימייק כדי שישרוד את מבחן הזמן, אחרי הכל המשחק המקורי, מוצלח ככל שנחשב, יצא לנינטנדו 64, שני דורות אחורה.

מלבד שדרוג לגרפיקה ולסאונד, GoldenEye החדש יעבוד עם קונספטים מודרניים מקובלים כמו סביבות ניתנות להריסה ומצבי אונליין עדכניים, כולל צבירת ניסיון ורכישת שדרוגים. דמותו של בונד, שבעת יציאת המשחק המקורי גולמה על ידי פירס ברוסנן, תוחלף בדניאל קרייג, והעלילה ומבנה השלבים שונו כך שהסיפור תואם יותר למבנה האישיות ולצורת הפעולה של הבונד הנוכחי.

GoldenEye 007 המחודש צפוי לצאת בנובמבר.

קירבי בסיפורי בדים

עוד גיבור מוזנח מבית נינטנדו - קירבי - חוזר מהכפור. Kirby's Epic Yarn הוא משחק פלטפורמה עם עיצוב מיוחד במינו, בו העולם והדמויות עשויים מבדים וצמר. המשחק מגיע מבית Good-Feel, שכבר הוכיחה את כישרונה כשיצרה משחק אחר בכיכוב דמות של נינטנדו - Wario Land: The Shake Dimension.

את המשחק נשחק בעזרת הווימוט בלבד, אותו נחזיק על הצד עם שתי הידיים. קירבי החדש עבר שינוי רציני - הוא כבר לא שואב אויבים כדי לקבל את יכולותיהם או להתנפח כמו בלון ולהתעופף. בגרסת הבד שלו קירבי הפך ל... מצליף. בטריילר ניתן לראות אותו הופך למכונות שונות - מכונית בשביל מהירות, עב"ם, רובוט ענק ופינגווין בעל יכולת גלישה. האמת שהמשחק מזכיר יותר את סדרת משחקי יושי מאשר את קירבי של פעם - לא שפניה לדרך חדשה אחרי 20 שנה תזיק לו.

Kirby's Epic Yarn צפוי לראות אור כבר בסתיו, ולכן ניתן לצפות להרבה פרטים נוספים בקרוב.

נשארו בחוץ

משחק אחד שמאוד ציפינו לו נעדר מהתערוכה - פיקמין 3, ההמשך לסדרת משחקי האסטרטגיה המקוריים של נינטנדו ומיאמוטו. ידוע שהמשחק בפיתוח כבר זמן ארוך, לא מאוד ברור למה הוא לא הוצג.

ה-Vitality גם הוא נעדר: לאחר ההכרזה על התופסן לאצבע שמודד את דפיקות הלב בתערוכת E3 לפני שנה, ציפינו לאיזה אב-טיפוס שיראה לנו איזה שימוש יש לדבר הזה; במקום זאת, נעלמו עקבותיו.

לסיכום

ניתן לחבר'ה של Penny Arcade לומר את המילה האחרונה, בקומיקס שמסכם באופן חד וטיפוסי את תוצאות הקרב המשולש סוני-מיקרוסופט-נינטנדו של תערוכת 2010.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:33 17.06.2010 | גולן גולן (אורח)

    ערן אחלה כתבה. נינטנדו ניצחה ואין על זה ויכוח

  2. 2

    20:33 17.06.2010 | shahar 112 shahar 112 (אורח)

    המשחקים פשוט מדהימים מבחינת הרעיונות שלהם וגם הזלדה החדש לא רע בכלל בגרפיקה

  3. 3

    20:38 17.06.2010 | איש איש (אורח)

    קירבי - גניבה - זה כמו Super mario bros. 2, יכולים לקחת משחק שונה לגמרי לתת לו מיתוג, והוא ימכור מליונים, קירבי זה על שאיבת אויבים ולהשתמש בכוח שלהם נקדם, ומה שהם עשו פה זה משחק גימיקי ועלוב, כמו paper mario.

  4. 4

    20:40 17.06.2010 | רונן רונן

    כל הכבוד, ערן, על הידיעה. נינטנדו בהחלט לקחה השנה את התערוכה. איך שגלגל מסתובב לו, לאחר שהייתה אחרונה בשנים הקודמות.

    (רונן)

  5. 5

    20:44 17.06.2010 | dvir737 dvir737

    וואי וואי אני מת שיגיע כבר GOLDEN EYE

  6. 6

    20:44 17.06.2010 | Big_Gamer Big_Gamer (אורח)

    ממש ממש ממש ממש לא!!!

    נינטנדו כבר ממזמן לא מחדשת את הגלגל. נמאס כבר מה-Wii שלהם. עוד מעט יוצא אותו דבר אצל סוני ומייקרוסופט ואפילו במישורים מסוימים, בצורה טובה יותר.

    האמת שאני לא מופתע מזה בכלל. גם שנה שעברה שה-PS3 SLIM הושק, נינטנדו באה בהמצאה חדשה - Wii בשחור. וואוו!

    ההצגה של נינטנדו הייתה עלובה ברמות מטורפות. הגיע הזמן ליצור קונסולה חדשה, נינטנדו! שתומכת ב-HD ומספקת משחקים אמיתיים! לגיימרים אמיתיים ולא הבולשיט הזה של 3DS, מה אנחנו בכיתה ו'?!

    עד שנינטנדו תעשה את זה, בשבילי היא יכולה ללכת הבייתה!

    נ.ב.:
    E3 השנה בכלל היה עלוב. הסיבות שגרמו לזה כללו את הוויתור של Rockstar על התערוכה מה שאכזב אותי רבות. אם רוקסטאר היו מצטרפים, היינו רואים את מקס פיין 3 ואולי היה אפילו מוכרז GTA חדש.

    בנוסף, בתערוכה של סוני לא היה משהו שמממש הייתי אומר עליו וואו, כמו אנצ'רטד חדש, או גוד אוף וור. רוב המשחקים שהוצגו ב-E3 כבר הוכרזו לפני כן וכל מה שהיה זה רק טריילר חדש או משהו. לא הייתה הכרזה אמיתית, כמו ההכרזה על GTA IV לפני שלוש שנים (נראה לי).

    נחכה לתערוכת המשחקים הבאה: GDC תקנו אותי אם אני טועה.

  7. 7

    20:56 17.06.2010 | אופיר אופיר (אורח)

    שחכת גם להוסיף את Sonic colors,המשחק הזה מעורר עניין חיובי בקרב אתרי המשחקים הבינלאומיים...

  8. 8

    21:09 17.06.2010 | phoenix phoenix

    חרב אל-על?
    הייתי מתרגם את זה בתור 'החרב השמיימית'.

  9. 9

    21:28 17.06.2010 | הפסען הפסען (אורח)

    ימות המשיח, לא להאמין שפרסמתם כתבה כזאת. הכל נכון.
    נעדרו מהתערוכה של נינטנדו גם Xenoblade ו-The Last Story.

  10. 10

    21:33 17.06.2010 | noan noan (אורח)

    ל6
    ה3ds לא לגיימרים? אתה ראית כמה משחקים יוצאים לו? או שאתה עוד ילד קטן שאומר ds זה רק ילדים (מה שממש לא נכון, הוא הרבה יותר בוגר מהpsp, סוני ממש איכזבה אותי עם הקונסולה הזאת, מזל שהps3 שלה מצויינת)

  11. 11

    21:43 17.06.2010 | Darmadore Darmadore

    ל6: אני מכיר אישית גיימר רציני מכיתה ו', אז אני מבקש לא לזלזל.

  12. 12

    21:45 17.06.2010 | sdfsd sdfsd (אורח)

    אין מה לדבר sony ניצחה גם הפעם:
    portal 2 יוצא לסוני 3
    תכנים אקסלוסיבים לmedal of honor
    assassin's creed brotherhood
    dead space 2
    לpsp:
    patapon 3
    god of war ghost of sparta
    ace kombat חדש
    לps3:
    twisted metal
    killzone 3 3d move
    sly collection 3d move
    sorcery move
    socom 4 move
    infamous 2
    gran tursimo 5
    psn plus
    ועוד דברים שאני לא זוכר

  13. 13

    22:02 17.06.2010 | ork12 ork12

    אהבתי את ה-james bond golden eye הוא נראה ממש מגניב אפילו שהגראפיקה לא משהו.. (מה לעשות אני לא כזה זונת גראפיקה...) יהיה ממש מגניב עם הוא יצא גם למחשב.

  14. 14

    22:08 17.06.2010 | ...מאוכזב@! ...מאוכזב@! (אורח)

    מאוכזב!
    הסיבה:
    לפני שנה נינטנדו הציגו את ה-M שנראה החידוש העיקרי לwii מאז חשבתי שזה כל כך חדשני שכל המשחקים ייצאו עם תמיכה בזה.. כנראה שטעיתי ):
    מלבד הזלדה שום אבל שום משחק בתערוכה לא תמך בו...
    וחבל... יש הבדל עצום בין משחק עם התוסף לבלי(בלי- הWII והחיישנים דיי עלובים).. שוב. חבל.
    אבל עזבו את הנושא הזה...:
    מכל המשחקים שהוצגו רק שלושה עינינו אותי.. כי המשחקים האחרים ממש לא מתאימים לגיל שלי לדעתי (קירבי?! מיקי?!) והם: metroid הזלדה וגולדן איי.
    בקשר ל3DS זה דווקא היה נחמד.(:
    אבל אני עדיין לא בטוח שהגרפיקה של ה3DS שופרה כך שבאמת נוכל לשחק כמו שצריך...

    כבעל wii אני חושב שסוני היתה הכי בולטת בתערוכה עם מלא משחקים חזקים ויפים ומלא משחקים לMOVE (לא רק 3 נינטנדו!)
    ובכל זאת, ציפיתי ליותר.. כי לפי מה שנראה לי הM לא פחות טוב מה-MOVE..

  15. 15

    22:22 17.06.2010 | גיל גיל (אורח)

    זות נינטנדו מאכזבת כל שנה את גיימרים הכבדים וגם השנה היא המשיכה אבל סוני לדעתי ניצחה את E3

  16. 16

    22:30 17.06.2010 | david221 david221

    ניטנדו היו אכזבה כל כך גדולה בE3
    סוני היו הכי טובים
    רק מבאס שהטלוויזיות ה3D יעלו כמו 4 טלוויזיות יקרות
    (אולי בעתיד אני יצליח להשיג)

  17. 17

    23:09 17.06.2010 | ron ron (אורח)

    נינטנדו היו בעייני ממש גרועים הם מכוונים אך ורק לסוג קהל ספציפי. שיוציאו כבר קונסולה עם מעבד גרפי קצת יותר רציני מה קרה מי ישמע כמה כבר יעלה להם להכניס כרטיס גרפי שווה ערך ל9600GT.

  18. 18

    23:12 17.06.2010 | תודה תודה (אורח)

    אחלה כתבה הייתה צריך לדבר יותר על ההפתעה הכי גדולה 3DS אבל ללא ספק נינטנדו היא השולטת בתערוכה הזאת ללא ספק פשוט ואם משהוא מתווכח על זה אז או שהוא לא מבין כלום מהחיים שלו או שהוא פשוט מקנה

  19. 19

    23:19 17.06.2010 | avki avki

    הישענותת על כותרי העבר גימיק תלת מימדי שלא מראה איך הוא מוכיח את עצמו כיעיל וחדשני במשחקים. הממ... לא מספיק בעליל.
    עדיין, כנראה שיותר טוב מ-MS ומ-Sony, אבל בהחלט מאכזב.

    באמת, חוץ מה-3D אין להם כלום.

    ועם כל הכבוד ל-Penny Arcade הם פאנבויז לכל דבר, ואפחד לא אומר שהקומיקס ההומוריסטי שלהם בא לטעון משהו רציני. גם אם הוא כן מצליח לפעמים, הפעם פשוט לא.

    איזה E3 דל בחיי.

  20. 20

    23:52 17.06.2010 | noan noan (אורח)

    ל14
    בקשר למיקי, זה לא ככה, למרות שהדמות המשחק מיועד לקהל בוגר (גם לי זה נשמע מוזר)
    סוני איכזבו השנה, נינטנדו ניצחו.
    ל12
    רוב מה שכתבת לא חדש ו/או יוצא גם לשאר הקונסולות...

  21. 21

    00:18 18.06.2010 | ל ל (אורח)

    18, הכתבה היא רק על הווי, לא על ה-DS.

  22. 22

    00:36 18.06.2010 | 888 888 (אורח)

    אחלה כתבה מחכה לעוד מידע על 3DS

  23. 23

    09:46 18.06.2010 | Sabin Sabin

    נו כל משחקי צד אלף של נינטנדו..מה יעשה מי שלא סובל אף אחד מהם חוץ ממריו ודונקי קונג?[שבכלל נינטנדו לא עשו איתו כלום אף פעם ורק תחת רייר הוא הגיע לאנשהו].

  24. 24

    10:32 18.06.2010 | dsadsad dsadsad (אורח)

    מה עם פוקימון שחור ולבן?

  25. 25

    11:04 18.06.2010 | tomer1114 tomer1114 (אורח)

    רק ביגלל שליטה חדשה ו3DS הם היו הכי חזקים בתערוכה אבל בוא נודה בתערוכה הבאה מה יה החידושש??? בעיקרר של סוני ומייקרוסופט אים קונסולות חדשות ותלת מימד מרהיב ונינטדו לא נישמע ממנה ביכלל אולי כן אים היא תשנה את הגישה מילדים בני 9 ולבנות וגיימרים שהם הכסף העיקרי בעולם המישחקים.

  26. 26

    12:37 18.06.2010 | rami rami (אורח)

    ל24 שחור ולבן לא היו בתערוכה, וזה גם מדבר רק על הווי
    ל25 בשנה בהבאה כנראה יציגו את ההמשך לווי, אבל כנראה אתה צודק שהם לא ינצחו עוד פעם...

  27. 27

    14:27 18.06.2010 | עקיר עקיר (אורח)

    אלוהים ישמור מה עשו ממישחק של קירבי הגימו אולי זה נרה בסדר אבל זה לא קירבי

  28. 28

    14:31 18.06.2010 | הפסען הפסען (אורח)

    כמעט כל הגיימרים בפורומים בחו"ל נשארו עם פה פעור אחרי התערוכה של נינטנדו, רק הגיימרים בישראל לא מבינים על מה המהומה.
    פשוט עצוב.

  29. 29

    14:41 18.06.2010 | זאוס השני זאוס השני

    הזלדה נראה מגניב! מחכה לראות אותו אצל חבר או משהו :P

  30. 30

    07:35 19.06.2010 | סליחה אהובה שלי סליחה אהובה שלי (אורח)

    אני מצטער אבל אי אפשר להאשים אותי ביום שראיתי אותך השתנו חיי לא עניין אותי כלום חוץ ממך אבל את ניצלת את היופי שלך לרעה מה אני יעשה? אני גבר מאוהב שעושה שטויות שאני רואה אותך מתבלבלות לי המילים אני לא יודע מה אני אומר. לא אשכח אותך לעולם. היית אהבתי הראשונה. ושוב אני מצטער אם פגעתי בך.

  31. 31

    18:21 19.06.2010 | ינקלה ינקלה (אורח)

    טעות האתר אחי

  32. 32

    16:15 20.06.2010 | Tamiros4 Tamiros4

    ל-31, אני חושב שהוא מדבר על נינטנדו.
    30, אתה סוג של פסיכי.

  33. 33

       | פורסם ע"י