הרשמה

המחתרת: תאוות בשרים

Super Meat Boy, Super Crate Box, משחקי אינדי הם סופר באופן כללי.

מאת: גיא שגיא

השבוע במחתרת - על סנסציית האינדי החדשה Super Meat Boy, על פסטיבל האינדי המתקרב, IGF 2011, ושתי המלצות חינם אין כסף שאתם חייבים לנסות.

חדשות עם בשר

חדשות טובות, כולם! הפלטפורמר העצמאי Super Meat Boy, בכיכובו של גוש בשר רוטט הנלחם בעובר בצנצנת החובש מונוקול מקבל שלל ביקורות מעולות העומדות על ממוצע ה-90+, משבחות פה אחד את האתגר הרב והמתגמל שלו, וגם את האורך המספק והגיימפלי האינטואיטיבי, ובסך הכל מסכימות שמדובר באחד מהמשחקים הטובים ביותר בשירות הלייב, ואחד מהפלטפורמרים הדו מימדיים הטובים בכל הזמנים.

יוצרי המשחק החליטו להצדיע לקהילת היוצרים העצמאיים ולכלול במשחק דמויות ממשחקי אינדי שונים, שיעמדו לשירותכם לאחר שתאספו מספר מסויים של פלסטרים. יש לציין כי הדמויות הללו הן לא גימיק חזותי בלבד, ולחלקן יכולות יחודיות שישמשו אתכם בהתקדמות דרך מאות שלביו של המשחק; טים מ"Braid" של ג'ונתן בלו יכול להחזיר את הזמן כשלוש שניות לאחור, משל היה נסיך פרסי, החייזר מ"Alien Hominid" של טום פאלפ יכול להשתמש בנשק כדי להאט את נפילתו, "Gish", גוש הזפת השמנוני מהמשחק באותו השם, יכול להידבק לקירות, וכו'. צפו לעוד שלל דמויות עם יכולות שונות ומופלאות. התוספת העדכנית לארסנל היא הגיבור האנושי של "Minecraft", שתהיה בלעדית לשחקני גרסת ה-PC של המשחק.

למי שלא עוקב, Super Meat Boy הוא למעשה שדרוג רציני מאוד של Meat Boy, משחק פלאש מצליח. הוא יצא כבר לשירות הלייב של האקס בוקס, וצפוי להגיע ל-PC, ל-Wii ולמאק בנובמבר. שווה לפחות לנסות את סנסציית האינדי הזאת.

למקומות, היכון, אינדי!

IGF הוא פסטיבל הנערך מדי שנה בקרב היוצרים העצמאיים, ובו יותר ויותר יוצרי אינדי מתחרים ביניהם על שלל פרסים יוקרתיים בשתי תחרויות שונות, אחת המיועדת למשחקים גדולים ו"מוגמרים", המיועדים לרוב להפצה מסחרית, והשנייה למשחקים קטנים\חינמיים\סטודנטיאליים. יריית הפתיחה כבר נשמעה לתחרות הראשונה, ורשימה עצומה של 391 משחקים כבר הוגשה לבחינתם של השופטים חמורי הסבר עבור התחרות לשנת 2011. הרשימה המלאה כבר ניתנת לצפייה אונליין כאן, בה תוכלו לקרוא אודות משחקי האינדי הגדולים הצפויים ל-2011, ורשימה אחרת מציינת את המשחקים שתוכלו לנסות כבר עכשיו, רובם חינמיים. תוצאות הפסטיבל והחלטות השופטים לפסטיבל IGF 2011 צפויות להגיע בינואר הקרוב. אל תפספסו.

המומלצים

וכרגיל, ההמלצות החדשות ביותר מעולם האינדי:

Super Crate Box

בניסיון לשחזר את ימי הארקייד האנדרלמוסי, של עשרות אויבים מתרוצצים, בוסים ושלל נשקים מטורפים, Super Crate Box יזרוק אתכם לטורנדו ממכר ומהיר של שאטגנים, נחילי ארבה מסתערים ופרזנטציית אולד סקול נוסטלגית.
הורידו כאן.

Corporate Climber

מבית היוצר של PixelJam, החברה שהביאה לנו אוסף של משחקי פלאש מפוקסלים ומעולים, מגיע Corporate Climber, המוכיח כמה העולם התאגידי עשוי להיות מסוכן. עשו את דרככם לצמרת התאגיד (באופן ליטרלי), דרך אוסף של שלבים פלטפורמיים עם נגיעות קלות של פאזלים, והפכו לקפיטליסט הגדול מכולם.
שחקו כאן.

- למשחקים אחרים של PixelJam (אל תפספסו את Dino Run המעולה).
 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:38 31.10.2010 | 11phox 11phox

    ראשון!

  2. 2

    11:44 31.10.2010 | adivel adivel

    הי גיא, אני ממליץ לך לשחק בEversion זה עוד אחד מהמשחקים הלא כל כך מפורסמים האלה שהגאונות שלהם מתגלה ככל שאתה ממשיך יותר ויותר לשחק!

  3. 3

    12:19 31.10.2010 | blisf blisf

    זה נראה כאילו לקחת את המשחקים מכאן: http://notch.tumblr.com/post/1390641415/weekend-activities#disqus_thread

    אבל בכ"מ משחקים טובים.

  4. 4

    20:53 31.10.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    שיחקתי בSuber Crate Boy. דווקא משחק טוב
    ואני מת כבר שSuper Meat Boy יגיע לPC!
    ד"א, האפדייט החדש של Minecraft גרם לעולם שלי לקרוס וחודשיים של עבודה נעלמו בשניה :D
    מהיום אני מגבה את העולמות שלי

  5. 5

    22:25 03.11.2010 | קופה 3 קופה 3 (אורח)

    Super Center

  6. 6

    10:28 05.11.2010 | ג'ק ג'ק (אורח)

    גירסאת ה Wii נדחתה למועד לא ידוע...

  7. 7

       | פורסם ע"י