הרשמה

משחקי אייפון: Toyshop Adventures

מאת: אליאב סולומון

הדרך אל האושר רצופה ב... ובכן, לא הרבה, מלבד כמה חידות פיזיקאליות מצוינות.

מפתחת: Glu 
ז'אנר: פלטפורמה-פיזיקה
מספר שחקנים: 1
מחיר: שלב ראשון חינם, תוכן נוסף בעבור חופן דולרים (1-5, תלוי כמה)

העניין הוא כזה: Glu Games הבריטית הלכה הפעם לחלוטין על משחק קז'ואל. קז'ואל קז'ואלי של קז'ואלים. אין פה רגע אחד של משחקיות רצינית, של אתגר ראוי לשמו. הכול כאן זורם, הכול הולך חלק, אין מקום שאתה נתקע בו כי הוא קשה מדי. אולי למי שזה המשחק השני שלו.

אחרי כל רגע שכולל משחקיות פלטפורמה שהיא קצת מעבר לללכת ולקפוץ, יגיע צ'קפוינט שיבטיח את הצלחתך. שחלילה לא תתבאס על המשחק אם נפסלת ותחזור שלוש שניות לאחור. כל מכשול, כל אצ'יוומנט, מאפשרים לך, במקום להתאמץ חלילה להשיגם, לרכוש פאוור-אפ שכבר יעשה את העבודה בשבילך.

 מה קרה לתגמול שבמאמץ? איפה תחושת האתגר והתכנון שמלווה פלטפורמרים מאז ומעולם? שפמו של סופר מריו מתהפך באפו. שלא תבינו אותי לא נכון, במשחק יש כמה חידות פיזיקאליות ופלטפורמריות מצוינות. אלא שהמשחק כולו מכוון שלא תתגבר עליהם בעצמך, אלא שולח אותך לרכוש פאוור-אפ, בנצחון מוחץ של המודל המסחרי על אמנות עיצוב המשחקיות. וזה מעצבן.

אבל, עם טיפת איפוק או אוברדראפט רציני בבנק, זה לא ימנע מכם ליהנות מהמשחק. אווירת המשחק ידידותית מאוד, אבל זה לא מעיב על הפרזנצטציה, שהיא מקסימה בילדותיתה, wii-ית משהו.

ב'עלילה' בשקל הקיימת, המשחק שואב השראה מ-Toy Story. מדובר בצעצועים שהתעוררו לחיים ושפכו את קופסת החרוזים על כל החנות. המטרה שלכם היא לאסוף את החרוזים הללו ועל הדרך לעשות משימות צד חסרות מעוף כגון להחזיר ל"אימא חזירה" את החזירוני-קופת-צדקה שאבדו לה. נדוש, אבל עושה את העבודה.

מה שטוב יותר הוא ה'מסביב' של עיצוב השלבים. האצ'יוומנטים (המעטים מדי), האזורים הסודיים, התחושה שמתקבלת כשמשחקים בלי פאוור-אפס, שם תמצאו קורטוב ושניים של כיף אמיתי - סימנים לבסיס המשחקיות הטוב שבוזבז כאן על משחק שהוא ברובו שגרתי וקל מדי.

Toyshop Adventures הוא דוגמא לכוחה של משחקיות טובה - וגם לפוטנציאל מבוזבז. למרות כל מגרעותיו, וההרגשה שהמפתחים חושבים שכל השחקנים שלהם בני תשע לכל היותר, המנוע הפיזיקאלי ועיצוב השלבים מבטיחים שיהיה מדובר בחוויה נעימה, כזאת שמושכת אתכם לפחות לנסות למצוא את האתגרים שהם מעבר ל'מצא את החרוזים, הגע לסוף השלב'

- לרכישת המשחק ב-App Store



 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:53 17.12.2010 | היי היי (אורח)

    כמו ליטל ביג פלנט

  2. 2

    09:04 19.12.2010 | אליקו אליקו (אורח)

    גם פה יש משחקים טובים

    אפליקציות לאייפון

  3. 3

       | פורסם ע"י