הרשמה

הצבע והקלק: הזיות בקנטאקי

מאת: איתי ברנר

השבוע הפינה עומדת בסימן חזרה למקורות: בין אם מדובר בנוסחאות ותיקות שכבר הוכיחו את עצמן ובין אם מדובר במשחקים ישנים יחסית הזוכים לתחייה מחודשת.

The Dream Machine

משחק אפיזודי חדש שנוצר כולו באמצעות חימר וקרטון, בדומה למשחק הפולחן The Neverhood. הפרק הפותח מספר על הבית החדש של ויקטור ואליסיה בו מתחילות להתרחש תופעות משונות הקשורות באופן כזה או אחר לחלומות. המראה של המשחק ללא ספק מושך את העין והוא רץ כולו בתוך הדפדפן.

החלק הראשון מתוך חמישה של המשחק הוא בחינם ומשמש כדמו, כאשר את הפרק השני עד החמישי יש לפתוח על ידי ביצוע הזמנה מוקדמת (הפרק השני יהיה זמין מיידית למי שיעשה זאת). המחיר להזמנה מוקדמת עומד כרגע על 13.75 יורו (בערך 65 שקלים). אם לשפוט לפי הפרק הראשון, הרי שיש כאן לא מעט חידות המערבות בין אתגרי מצאי למיני-משחקוני פאזל, כך שמי שאהב את משחקיה של Coktel Vision, כדוגמת Lost in Time וסדרת הגובלינים, בוודאי ירגיש כאן בבית.

המשך ל – The Lost Crown

"הכתר האחרון" הוא אחת היצירות האחרונות של ג'ונת'ן בוקס הבריטי, אחד מיוצרי ההרפתקאות העצמאיים הבולטים של העשור האחרון, המתמחה במשחקי אימה. ב-Lost Crown מגלם השחקן צייד רוחות מקצועי המגיע לעיירה נידחת בחופי מערב אנגליה, והופך מעורב בכמה סיפורים מקומיים בעלי אופי על טבעי, ביניהם הסיפור הטרגי של האיש שבנה את הבית שבו הוא מתארח ואשתו, רוח רפאים במוזיאון המקומי ומעל הכל - האגדה על כך שהכתר של מלכי אנגליה העתיקים עדיין קבור מתחת לאחד השרידים הארכיאולוגיים הרבים הפזורים בסביבה.

למרות שהמשחק לא ממש מוכר כמו, נגיד, Gabriel Knight, בעת יציאתו לפני שנתיים ומשהו הוא זכה לשבחים רבים על אורכו, אווירתו וההשקעה הרבה בפרטי המקום ואנשיו. משחק ההמשך, Haunting of Hallowed Isle, מבטיח חוויה דומה המתרחשת לא רחוק מסקסטון, זירת המשחק המקורי, עם אותן שתי דמויות מרכזיות. האתר הרשמי חושף כרגע מעין פרולוג בצורת דיאלוג ביניהן, ומשחק דפדפן פשוט הבודק את החוש הבלשי שלכם.

Edna & Harvey: The Breakout

עוד משחק שעוסק בנושאים מטרידים, אך הפעם בצורה הומוריסטית ומונפשת יותר. הגרסה הגרמנית המקורית יצאה כבר לפני שלוש שנים, עדנה מתעוררת בבית משוגעים למרות שמבחינתה היא שפויה לחלוטין, וגם הארנב הכחול שלה הארווי מסכים איתה לחלוטין בעניין הזה... במהלך ההרפתקה הם יפגשו דמויות "מעניינות" נוספות וינסו לחמוק מעינו הפקוחה של דוקטור מארסל, מנהל המוסד. כפי שהטיזר מבטיח, מדובר במשחק שמתגאה בכך שהממשק שלו נשאר תקוע בשנות ה-90 וגם לא תמצאו בו טיפה אחת של פוליגן תלת ממדי מיותר.

מהדורת האספנים הכוללת פוסטר ואת פסקול המשחק יוצאת ב-14 בינואר, אך יהיה ניתן לרכוש עותק דיגיטאלי מהעמוד הרשמי במחיר זול יותר.

Strong Bad PSN

כחלק משיתוף הפעולה המתהדק בין Telltale לסוני (שני המשחקים האחרונים של החברה יצאו ל-PSN ודילגו על השרות המקביל של מיקרוסופט), ניתן להוריד את כל הפרקים של Strong Bad's Cool Game For Attractive People בחנות ה-PSN האמריקאית במחיר של 14.99$ (חצי מהמחיר הרגיל של גרסת ה-PC). גרסה אירופאית וגרסה למק כנראה יגיעו בהמשך השנה.

Strong Bad היא אחת הדמויות הראשיות בסדרה המצוירת האינטרנטית Homestar Runner המושפעת באופן ברור מהתרבות הפופולארית של שנות השמונים והתשעים (כולל משחקי וידאו) - ו-Telltale יצרו סדרת הרפתקאות ביזארית בהחלט בכיכובה.

הרפתקה בדרך שלך - Kentucky Route Zero

פרויקט KickStarter נועד לעזור למפתחים עצמאיים במימון עלויות הפיתוח של היצירות שלהם. Kentucky Route Zero הוא אחד מהפרויקטים הזקוקים לעזרתכם. עדיין לא ברור באיזה ערוץ ישווק המשחק המלא, אבל היוצרים מבטיחים שמי שיתרום לפחות 40$ יקבל אותו ללא תמורה נוספת בדרך כזו או אחרת. אגב, רוב הסכום הנדרש להשלמת המשחק כבר נאסף.

המשחק מתואר כקסום וריאליסטי בו זמנית ("Magic Realist") ומספר את סיפורו של נער שליחויות שמבצע משלוח אחד אחרון עבור הבוס שלו שנמצא בצרות כלכליות. בין היתר הוא ייתקל בזמרת קאנטרי רובוטית וספינת טרופה ממלחמת האזרחים, שכעת מאוכלסת על ידי חתולים... קנטאקי כנראה מוזרה יותר משחשבנו

- לעמוד המשחק

הבית בקליפורניה – מחווה לרוברטה ווילאמס

"הבית בקליפורניה" מתקשר ישירות למשחק הקודם: המעצב שמאחוריו, ג'ייק אליוט, הוא אחד משני היוצרים של Route Zero. לא רק שמדובר במשחק שמורכב ברובו מאוסף של שירים קצרים (פואמות), אלא שהוא בעצמו משמש כמעין מחווה לאחד ממשחקי האימה הראשונים בז'אנר מבית מדרשה של רוברטה וויליאמס, Mystery House. בניגוד למה שאולי ניתן לחשוב, לא מדובר בהכרח על מחווה רעיונית, אלא אסתטית : ממש כמו Mystery House, גם כאן הגראפיקה מורכבת בעיקר מקווי מתאר פשוטים והשימוש בצבעים מינורי ביותר (בעיקר שחור ולבן).

המשחקיות עצמה גם כן יוצאת דופן ומציעה פעלים כגון זכור (Remember) ושחק (Play). העלילה (אם אפשר לקרוא לה כך), מבוססת על זיכרונות של קרובי משפחתו האמיתיים של אליוט אשר מצליחים להקים לתחיה בית נושן משנות ה-60. כרגע המשחק מועמד לפרס הנואבו בפסטיבל המשחקים העצמאיים של 2011 (פרס למשחקים בלתי קונבנציונליים ושוברי מוסכמות) ובעבר הוצג בתערוכות שונות הקשורות לתחום האמנות האינטראקטיבית . למרות שמהדורת האספנים המיוחדת (50 חתיכות בסך הכול) אזלה ,אפשר עדיין להוריד את המשחק או לשחק אותו ישירות בדפדפן דרך העמוד הרשמי.
 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:37 13.01.2011 | כומר כומר (אורח)

    הללוייה

  2. 2

       | פורסם ע"י