הרשמה

לא רק מאריו: 2010 מצד שלישי

משחקי ה-Wii הטובים שלא הגיעו השנה מנינטנדו.

מאת: ערן שבי

הו, 2010... השנה בה הכריזה נינטנדו רשמית שהמתחרה הגדולה שלה היא חברה שבכלל לא מפתחת משחקים, ואפילו חיקתה אותה כשניסתה לרשום חלקים מהשפה האנגלית על שמה.

השנה בה היא דאגה ללב שלנו, אבל הכריזה על קונסולה שתהרוס איברים אחרים.

השנה בה נינטנדו הוציאה את המשחק המאתיים ומשהו של מאריו, השלושים ומשהו של דונקי קונג והעשרים ומשהו של קירבי, ובכל זאת הצליח לה בכולם...

אבל הכתבה היום לא מוקדשת לנינטנדו והברנז'ה, אלא למשחקים אחרים. משחקים מיוחדים שרובכם כנראה פיספסתם. משחקים שיצאו השנה והראו לנו שהווי היא, בכל זאת, לא רק מאריו.

Red Steel 2

583 ימים. זה הזמן שעבר מאז השקת תוסף ה-MotionPlus לשליטת תנועה מדויקת בלי שייצא לו משחק שהשקיעו בו מחשבה אמיתית - מלבד אחד: Red Steel 2. הייחודיות של המשחק נשחקה מעט כשחברות הצעצועים האחרות הציגו את חיישני התנועה שלהם, ובכל זאת זה כנראה הכי קרוב שתצליחו להגיע כרגע למערב הפרוע של יפן העתידנית בימי הביניים. בחרב תשלטו בעזרת השלט בדיוק של אחד לאחד, אך אל דאגה, כאן לא מדובר בוואגל אינסופי כמו במשחק ההוא של נינטנדו. למעשה תצטרכו ללמוד לבצע תנועות שונות עם הקטאנה שלכם כדי לשרוד שם בחוץ. בדרך Red Steel 2 יכול היה גם לקצור את תואר ה-FPS הכי טוב לווי, אם רק המשחק הבא לא היה קיים...

GoldenEye 007

בזמן האחרון אנו עדים לגל של חידושים לכותרים ישנים. יש שיגידו שזה מיחזור, ויש שיגידו שהם רק רוצים את ה-GoldenEye 007 שלהם מתוח וצעיר כמו בשנות התשעים היפות. חברת Rare, שאחראית ליצירה המקורית, עסוקה בימינו בפנייטות ומשחקי קינקט, אך למזלם של המעריצים הרימה אקטיויז'ן את הכפפה ויצרה גירסא מחודשת למשחק הג'יימס בונד שהזדקן בצורה לא מחמיאה.

גם הפעם נוכל לפצל את המסך לארבע במולטיפלייר, בדיוק כמו במקור לפני 13 שנה (אז אל תאמינו לחברות שמקשקשות על ביצועים), אבל גם נשחק במצב אונליין שהפך לפופולרי יחסית לווי, והוא בהחלט ה-FPS הכי טוב שתוכלו לשחק בו ברשת כרגע, עם מערכת דירוג והתקדמות בסגנון קול אוף דיוטי. השליטה גם היא עברה מודרניזציה ותוכלו לכוון את הרובה שלכם באמצעות הפוינטר של הווי, וגם עם שלט קלאסי מוזהב שיצא במיוחד למשחק, כמו בזמנים הטובים.

Monster Hunter Tri

צייד המפלצות 3 כנראה מרגיש בודד בספריית המשחקים של הווי: יש לו מנוע גרפי מדהים בעבור הפלטפורמה, שפותח במיוחד בשבילו, מערכת אונליין מצוינת - בעבור הפלטפורמה - שנוצרה במיוחד בשבילו ואפילו שלט עם הרבה כפתורים - בעבור הפלטפורמה - שעוצב במיוחד בשבילו.

כנראה שהייתה התלבטות האם להביא משחק שהיפניות דולפת ממנו ללא הפסקה למערב, ואולי בזכות האונליין הוא מצליח הצלחתה פושרת גם האיזורים הנורמלים יותר של העולם. להשוואה, ביפן יש תשלום חודשי על האונליין של המשחק, וזה לא מונע ממנו למכור שם מיליונים בלי הפסקה. אז אם אתם רוצים לצוד מפלצות ענק עם חברים או סתם אנשים ברשת, זה המשחק בשבילכם. רק תזכרו שאתם רוצים לעשות את זה עם שלט קלאסי מרובה כפתורים, בדיוק כמו במשחק הבא.

Tatsunoko vs Capcom: Ultimate All-Stars

למרות שחצי מהדמויות יהיו בשבילכם על הסקלה שבין מוזרות למטרידות, אם אתם אוהבים ללכת מכות וגם אם סתם בא לכם אקשן מהיר ובלאגן על המסך, כנראה שכבעלי ווי אין לכם ברירה אלה לשחק בטסונוקו נגד קפקום. לא שזאת חוכמה כשנארוטו נמצא במקום השלישי, אבל עדיין. רק אל תשכחו, כאמור, לקנות לעצמכם איזה ג'ויסטיק נחמד ועמוס בכפתורים.

No More Heroes 2: Desperate Struggle

הרפתקאות ההמשך המדממות של טרוויס טאצ'דאון, המתנקש מספר 51 בעולם, הם יותר מהרחבה למשחק הראשון. גם פה, כמו בכמות מטרידה מהמשחקים האחרים בכתבה, תוכלו לשחק עם שלט קלאסי, אבל גם הרגיל הוא בסדר אם בא לכם להטעין את חרבות האור של טרביס בדרכו המיוחדת. משחקוני 8-ביט יחליפו את כיסוח הדשא וקטיפת הקוקוסים בדרך לעיקר המשחק - קרב הבוס המטורף הבא, והפעם יש 15 כאלה, מקוסמונאוט מרחף עם לוויני לייזר ועד לילדת אנימה פסיכוטית.

Cave Story

יצירתו של בן תמותה יחיד שהוכרזה פה אחד כמשחק ממש ממש טוב. ב-Cave Story תשחקו דמות שזיכרונה נמחק, וכעת היא נמצאת בעולמם של המימיגות הארנביים, קופצת, חוקרת, משתדרגת, נלחמת ומטיילת על לאחד מסופיו המרובים של המשחק. אם לא שיחקתם במשחק אין לכם סיבה לא להוריד את גרסת המחשב בחינם, ואם כבר נהנתם ממנה אז יש לכם הזדמנות להוריד את הגרסה המשופרת מחנות ה-WiiWare, הכוללת גרפיקה ומוזיקה פחות NESיים, כמה מודים מיוחדים, דמות נוספת, וכבונוס המפתח "פיקסל", שהשקיע במשחק חמש שנים מחייו, יקבל חלק מה-12$ שתשלמו.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:55 18.01.2011 | gh gh (אורח)

    אלה המשחקים היחידים ששווים משהו בווי והם לא מאריו, ואפילו מהקצת הזה 1 עומד להגיע לps3 (no more heroes)

  2. 2

    16:06 18.01.2011 | געהגכענ געהגכענ (אורח)

    משחקים מצויינים אחד אחד חוץ ממנסטר האנטר שלא אהבתי ודווקא אומרים שהוא הכי טוב מביניהם..
    אין שנה פשוט מדהימה לWII!
    היה לי ממש כיף לשחק במשחקים האלה!!

  3. 3

    16:45 18.01.2011 | InterAl InterAl

    קונסולה עלובה

  4. 4

    19:24 18.01.2011 | snake snake (אורח)

    לא כול מה שנינטנדו מייצרת הוא עלובה. חוץ מזה הwii לא עלוב, רק חסר לו משחקים טובים.

  5. 5

    20:25 18.01.2011 | dexter dexter (אורח)

    monster hunter נראה ממש כיף, חבל שהוא לא mmo
    cave story נראה משחק נוראי, אני לא מבין למה שמים פה משחק כזה. בכלל קונסולה נוראית היום רק קינקט הולך

  6. 6

    21:37 18.01.2011 | דודו דודו (אורח)

    הדרקון הזה נראה כמו האקסית שלי

  7. 7

    23:04 18.01.2011 | גל גל (אורח)

    קונסולה עלובה ביותר, סליחה אבל 10 משחקים נורמליים בשנה זה לא מספיק...

  8. 8

    16:05 19.01.2011 | אריאל אריאל (אורח)

    זה קונסולה מעפנה קנו לי אותה ואני לא נוגע בה
    היא ממש משעממת
    חוץ מ-monster hunter אבל אין לי כוח לעדכן גרסה בשבילו ל-PSP הוא יותר טוב

  9. 9

       | פורסם ע"י