הרשמה

רואים כפול: Ghost Trick

אתה מת. תתחיל לשחק.

מאת: רונן אטיאס

מי שעוקב אחרי הפינה בטח הבין שכבר מזמן סימנתי את Ghost Trick: Phantom Detective כאחד מהמשחקים הכי מבטיחים ל-DS השנה. מאחר והמשחק יצא לפני זמן קצר, נשאלת השאלה: האם כל הציפיה הזו הייתה מוצדקת? 

הסיפור של Ghost Trick מתחיל כאשר הדמות שלנו, בחור עם שיער מוזר - אפילו יחסית למשחקים יפניים - בשם סיסל, מתעורר במגרש גרוטאות ומגלה שהוא מת. אם זה לא מספיק להתעוררות מחורבנת, הוא גם מבין שהוא איבד את כל זיכרונותיו. כמו כל גיבור בהתהוות, גם הוא פוגש מעין מורה דרך (רוח שנמצאת במנורת שולחן) אשר מספר לו על עולם הרוחות ועל הכוחות המיוחדים שיש בו, אך גם מזהיר אותו ששנשמתו תיעלם לנצח כשתזרח השמש. סיסל שם לו למטרה לפענח את תעלומת מותו בזמן המועט שנותר לו.

בבסיס המשחקיות מדובר בקווסט, דבר שלא היה לגמרי ברור מהטריילרים. נסתובב באיזורים שונים בעזרת כוחות הרוח שלנו, נשמע (או יותר נכון נקרא) שיחות במטרה למצוא רמזים ומידע, ואפילו קצת נתחקר את ה-NPCs כשזה יתאפשר. אבל בשונה מקווסטים רגילים, סיסל לא יכול להשפיע על עולם המשחק באופן גשמי רגיל, אלא רק באמצעות כוחותיו המיוחדים, או בשמם במשחק - "גוסט טריקס".

Who You Gonna Call?

גיבורנו יכול לנוע בסצנות המשחק על ידי מעבר מחפץ אחד למשנהו, למרות שלא ברור למה בחפצים מסויימים ניתן להתגלם ובאחרים לא. לגבי תנועה למרחקים ארוכים, במקום לנסוע בכביש 6, בכדי לעבור מאזור לאזור הרוחות משתמשות בקווי הטלפון, קצת מטריקס סטייל, ובמשך המשחק נצבור כמות נכבדת של מספרים לאוסף.

לא מעט יקרה במהלך העלילה שסיסל יתקל במצבים שבהם דמויות שנחוצות לפתרון התעלומה נהרגות מול עיני רוחו, וכאן נכנסת לתמונה עוד אחת מן היכולות המיוחדות שלו - הוא יכול לחזור אחורה בזמן 4 דקות אל לפני רגע המוות, כדי לשנות את גורל הדמות. הקטעים הללו בנויים כמו פאזלים, בהם נדרש מהשחקן להפעיל את החפצים הנכונים בזמן הנכון בכדי להציל את הקורבן ולמנוע את המוות.

קטעי הצלת הנשמות הללו, כמו שאר המשחק, הם ליניאריים לחלוטין. יש רק דרך אחת להשיג כל מטרה ולהתקדם בסיפור. החידות אמנם מאתגרות ומהנות במיוחד, אבל דורשות מכם לקלוע לפתרון בצורה המדוייקת שחשבו עליה המפתחים. רמת הקושי המאוזנת היטב עוזרת לשמור על המשחק, גם עם מגבלת הליניאריות, זורם ומספק.

בכדי להגיע אל קווי טלפון, אנשים ומקומות מסוימים, תצטרכו גם להפעיל מבחר רחב של חפצים בצורות מגוונות מאוד, ויש במשחק אפילו קטע התגנבות מצויין - אם כי כדי להבין למה רוח שאף אחד לא יכול לראות צריכה להתגנב תצטרכו לשחק בעצמכם.

Objection! to Being Dead

לא רק בתחום הגימפליי הכותר מצטיין. העלילה, כצפוי ממשחק מבית היוצר של סדרת "אייס אטורניי", פשוט מעולה. היא מותחת ומסקרנת לכל אורכה, ומועברת באמצעות דמויות מבריקות ומשעשעות, כמו שאנחנו רגילים לקבל מהיוצרים. ביחד עם העלילה המצוינת מגיעים דיאלוגים שנונים ששואבים אותך אל תוך הסיפור.

הגרפיקה דו ממדית לחלוטין, מצוירת בסגנון פיקסל-ארט ומונפשת בסגנון דרמטי ומלא חיים. כמו בכל כותר דיאס יפני, הדמויות בדיאלוגים מצוירות בסגנון אנימה, וכולן מיוחדות ומוזרות אחת יותר מן השנייה. מוזיקת הרקע עושה היטב את המטל עליה, אבל כרגיל בדיאס, אין דיבוב. מצד שני, אין גם שום צורה של זמני טעינה או בעיות טכניות.

לסיכום, אני יכול רק לומר שאם יש לכם דיאס, פשוט לכו ותשחקו ב-Ghost Trick. מדובר במשחק מקורי ומושקע בכל התחומים, שמהווה משב רוח רענן למשך כמה שעות טובות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:25 26.01.2011 | InterAl InterAl

    הגיימפליי עצמו די משעמם, אני חייב לציין. גם אין שום אתגר. מבחינת הכתיבה - יותר מדי טקסט מיותר ודמויות מגוחכות ואינפנטיליות, כמו ברוב המשחקים היפניים. לעלילה היה יכול להיות פוטנציאל אם היה כותב אותה מישהו שלמד לכתוב ועבר בי"ס תיכון (= לא הצוות של אייס אטורני).

  2. 2

    14:50 26.01.2011 | aff aff (אורח)

    האיש המיסטורי אולך כמו גיי

  3. 3

    16:00 26.01.2011 | Regone Regone (אורח)

    יש לי את זה כבר
    כל מה שנישאר לי זה לשחק!
    ואני מת לשחק בזה (גם אהבתי מאוד את סדרת Ace Attorney)
    אבל הדי אס של אחותי אז אני צריך להמתין כמה זמן :\

  4. 4

    22:18 26.01.2011 | הומו הומו (אורח)

    jjjjfe גיי

  5. 5

       | פורסם ע"י