הרשמה

המחתרת: אחדות ישראלית

מאת: איתי ברנר

שני משחקים עצמאיים שפותחו בארץ ויועדו במקור למסכי מגע עשו עליה לרשת ומשתתפים בתחרות של אתר Kongergate למשחקים שנבנו באמצעות מנוע ה-Unity. בלי להיכנס ליותר מדי הסברים טכניים, הטכנולוגיה של Unity מאפשרת לפתח משחקי תלת ממד שירוצו בצורה כמעט זהה על טלפונים, קונסולות, או ישירות מתוך הדפדפן.

Save Toshi

סטודיו Nitako של נועם אבטה ויובל מרקוביץ אחראי על משחק הפאזלים הזה, בו המטרה היא להביא את הרקדנית היפנית טושי אל משטח ריקוד צף. מכיוון שלא ניתן לשלוט בטושי ישירות, הרעיון הוא לירות במשטחים שונים בסביבה על להביא אותה למקום הרצוי. משטחים מגיבים באופן שונה: בעוד פגיעה בקובית עץ תגרום לה בהתחלה להיסדק ולבסוף להתפורר לגמרי, פגיעה באבן תגרום לתזוזה בלבד. מן הסתם, אסור לפגוע ישירות בטושי או לגרום לה בטעות ליפול אל תוך המים.

20 השלבים הראשונים הזמינים בגרסת הדפדפן בהחלט מספיקים על מנת להתרשם מהמשחק באופן כללי. בניגוד למה שאפשר אולי לחשוב, השליטה בעכבר נוחה למדי, כאשר לחיצה בודדת משמשת לירי וגרירה של אזור מסוים גורמת למצלמה לזוז, כך שאפשר לירות במשטחים מכיוונים שונים. האמת? שווה לנסות את המשחק רק בשביל לשמוע את הקול המצחיק של טושי.

- קישור למשחק

Star Shipping Inc

החל מ – Taipan ועד "סוחר הים" , נראה שאף פעם לא יימאס ממשחקי סחר חופשי. ואם כבר הגענו למאה ה-21, למה לא לעשות את זה בחלל? ב – Star Shipping של Corbomite Games (עודד שרון) יש שלוש חלליות עם יכולות משתנות כגון כוח חימוש, כושר נשיאת המטען ומהירות. המטרה היא להגיע לרווח גדול ככל הניתן כאשר מלאי הדלק מוגבל לארבעה מיכלים בלבד. מן הסתם, מחיר הקניה והמכירה של הסחורות משתנה מכוכב לכוכב, אך בדרך הספינה עלולה גם להיתקל באויבים או להינזק, כך שאלו לא השיקולים היחידים שיש לקחת בחשבון. לעיתים מוצאים בדרך גם הפתעות טובות כדוגמת מחצבים נדירים.

גרסת הלייט המוצעת ב – Kongergate מציעה סיבוב מלא , אך עם פחות תוכן וגראפיקה מרשימה פחות (בעיקר קטעי המעבר בין כוכב לכוכב). הגרסה המלאה (Star Shipping HD) זמינה גם עבור PC ומק בנוסף לאייפון ולאייפד.

- קישור למשחק

הישרדות בדו מימד

Minecraft אולי לא משתמש במנוע גרפי מרשים במיוחד, אך אין ספק שאחת מנקודות ההשקה שלו עם השחקן המודרני היא היותו מתרחש מבעד לעיני השחקן. לכן קצת מפתיע לראות משחק הישרדות עצמאי אחר שלא מתבייש להיות שטוח לחלוטין. A Valley without Wind, של יוצרי משחק קרבות האסטרטגיה בחלל AI Wars, מתרחש בעתיד בו העולם כפי שאנחנו מכירים אותו היום נחרב לחלוטין ולמעשה נמצא בעידן קרח חדש.

Avww מבטיח עולם משחק שלא רק ייווצר באופן אקראי, אלא גם יתפתח וישתנה בזמן אמת כל עוד השחקן ימשיך לחקור אותו. פעולות כגון שמירה או טעינה יהיו חסרות משמעות לחלוטין והשחקן לא יצטרך בשום שלב להתחיל את המשחק לגמרי מהתחלה. גם כשהשחקן ימות, הוא למעשה "ייוולד מחדש" ויגלם דמות חדשה. אנשים אותם יפגוש יהיו מודעים לדמות הקודמת איתה שיחק ויזכירו אותה בשיחות עימו.

מהתיאור באתר הרשמי של המשחק, ניתן אמנם להבין שהוא יהיה מיועד לשחקן אחד בלבד, אבל היוצרים מבטיחים לחשוף עוד ועוד תכונות מפתיעות ככל שיתקרב תאריך השחרור של המשחק (גרסת האלפא תצא כבר בחודש הבא).

שובו של קונאן

לא מספיק אנשים בארץ יודעים שדמותו של קונאן הברברי הופיעה לראשונה בסדרה של סיפורים קצרים מאת הסופר האמריקאי רוברט הווארד. "הברברי הקטן" מבוסס על אחד מהסיפורים האלו והאדם שעומד מאחוריו טוען שהוא באמת ניסה לשלב לא מעט אלמנטים מהסיפור בתוך המשחק. גם אם קשה לשפוט את הטענה הזו, המשחקיות מזכירה מאוד דווקא את סדרת קאסלווניה הישנה, עם הרבה מאוד קוצים, אויבים מתעופפים וכלי נשק מוגבל מטווח קרוב (שנעשה אפקטיבי יותר אם מתזמנים את המתקפות נכון). למרבה הצער, המשחק נוצר כנראה די מהר והקרטועים המרובים שבו גורעים מן ההנאה.

למי שבכל זאת אוהב את הסגנון וגם מחובר לרשת הלייב, מומלץ לנסות משחק אחר של היוצר, ברמת גימור וליטוש גבוהה הרבה יותר, בשם AstroMan.

- להורדת Tiny Barbarian
 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:17 11.02.2011 | סטודנט סטודנט (אורח)

    סחטיין על ההתמקדות במפתחים הישראלים.
    צריך יותר כתבות כאלה!

  2. 2

       | פורסם ע"י