הרשמה

רואים כפול: צמחים נגד זומבים

מאת: רונן אטיאס

לאחרונה יצאה גרסת ה-DS של כותר האסטרטגיה-קז'ואל המוצלח Plants vs Zombies, מבית Pop Cap, אשפי הקזו'אל הממכר. למי שאיכשהו פספס את הגרסאות-לכל-דבר-כולל-שואבי-אבק של המשחק, מדובר במשחק הגנה בסגנון Tower Defence, בו נתבקש להגן על ביתנו מזומבים רעבים שרוצים להשתלט עליו ולאכול לנו את המוח, וזאת באמצעות כישורי הגננות שלנו: כשזה הגיוני זה הגיוני.

בכל שלב נקבל מספר סוגים אפשריים של צמחים מהם נוכל לבחור את החברים הוגטטיביים שיעזרו לנו לשמור על הבית. אחת מהסיבות להתמכרותיות של המשחק היא שכמעט בכל שלב נקבל צמח חדש לארסנל, והצמחים מקוריים ומשעשעים אחד אחד - החל מצמח שיורה אפונים ואגוז שמשמש כחומה כנגד הזומבים, עד לצ'ילי חריף שמתפוצץ עליהם ופטרייה ש"מסממת" אותם.

כמו ברוב כותרי האסטרטגיה, גם פה בכדי לשתול את הצמחים נזדקק למשאבים, והנחוץ ביותר במשחק הוא אור שמש (יש  כמה צמחים שדורשים תנאים מיוחדים נוספים). את השמש נקבל טבעית אם השלב מתרחש ביום, או מכמה סוגים של צמחים מיוחדים, כמו החמנייה. גם הזומבים עצמם לא פחות מגוונים והומוריסטיים, והם יבואו בגלים במהלך השלב במגוון של תלבושות ואביזרים שיעזרו להם להגיע לבית הנכסף, כמו מוט קפיצה, חליפת פוטבול, רכב סלילה ואפילו מצנח.

מבחינה גרפית, הגרסה החדשה שומרת על העיצוב והאווירה המקוריים (והמעולים), אך האנימציות הרבה פחות חלקות ביחס לשאר הגרסאות ואפשר להרגיש בבירור מחסור בפריימים. הסאונד לעומת זאת נותר באיכות הגבוהה המקורית, וברקע נשמע את כל מבחר המנגינות, כולל קטע הקלידים שפשוט לא נמאס. השליטה בעזרת הסטיילוס מרגישה טבעית לפחות כמו העכבר בגרסת המחשב, והרבה יותר נוחה מבאייפון.

הבעיות לא לגמרי נגמרות באנימציה הפחות חלקה, ויש האטה מורגשת במשחק בקטעים עמוסים בצמחים ומתים.כפיצוי נקבל בגרסת הדיאס כמה אצ'יוומנטים חדשים להשגה, מספר מיני-גיימס חדשים ומהנים (כמו גרסה מוזרה של בייסבול ומשחק יריות אווירי), ואת מוד המולטיפלייר, שכבר הספיק להופיע בגרסת האקס360.

גם עם מגבלות הפורט, מדובר בכותר מהנה וממכר שישרוף לכם שעות רבות בתורים ונסיעות. אמנם גרסת ה-DS היא לא הראשונה שנמליץ - בעיקר בגלל המחיר הגבוה - אבל אם אתם זו הפלטפורמה שבה אתם הכי נהנים לשחק, Plants vs Zombies יהווה תוספת שלא תתחרטו עליה לאוסף המשחקים שלכם.

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:44 18.02.2011 | גיימר בלי משחקים גיימר בלי משחקים

    לאן הדרדרנו רונן תגיד לי אה? מילא כתבות על משחקים לאייפון, מילא משחקים לDS , מילא משחקים עלובים ולא מצליחים לאייפון מיילא משחקים עלובים ולא מצליחים לDS ואבל משחק שהוא גם עלוב, גם משעמם טיכו וגם לא מצליח ברמות בגרסאות הIOS והDS אז למה לעשות כתבות כאלו?

    בוא לא נדבר על זה שבכלל מפתחים משחקים כאלו שזו בכלל חלטורה

  2. 2

    00:52 18.02.2011 | למגיב מס' 1 למגיב מס' 1 (אורח)

    טוב שמע, אני לא חושב שאי פעם קראתי תגובה כל כך טיפשית..
    אין לך שמץ של מושג מה קורה בעולם הגיימינג!
    ואתה עוד קורא לעצמך גיימר...תתבייש!

    זה שאתה לא אוהב משחק מסויים לא אומר שהוא אוטמטית משחק משעמם ועלוב ''טיכו''...(מי בכלל מתשמש במילה טיכו בימינו!?)
    זה אומר שפשוט זה לא הטעם שלך!
    ואם אתה כזה גיבור גדול שקוטל משחקים על ימין ועל שמאל, אולי תלך ותפתח משחק...שלא יהיה עלוב...כדבריך!

    עד אז, תחשוב פעמיים לפני שאתה לוחץ ''שלח'' על עוד תגובה עלובה!

  3. 3

    09:52 18.02.2011 | blisf blisf

    מצבי המשחק החדשים נראים מגניבים מאוד. ככה צריך להשיק משחק שכבר הושק בכל מקום אחד; עם תוכן אקסקלוסיבי.

  4. 4

    12:13 18.02.2011 | snake snake (אורח)

    החלתתי סופית. אנמי קונה 3DS. ב-PSP2 יש כבר את כול הדברים שאני יכול לעשות אם מכשירים דיגיטאליים אחרים

  5. 5

    12:51 18.02.2011 | 5 5 (אורח)

    נראה משחק יפה כמה הוא עולה?

  6. 6

    17:47 18.02.2011 | zlukie zlukie (אורח)

    ל-1:דווקא בגרסת ה-IOS יש בדיוק אותם דברים שיש בגרסת המחשב,ולא רק זאת יש גם מגוון גדול יותר של שלבים וצמחים שונים,אני עצמי הופתעתי.

  7. 7

    21:03 18.02.2011 | ttohar ttohar

    מה זה המשחק לאפסים הזה בושה

  8. 8

    21:12 18.02.2011 | גיימר גיימר (אורח)

    זה לא אגוז שחוסם זומבים, זה תפוח אדמה..

  9. 9

       | פורסם ע"י