הרשמה

המחתרת: Auralux

מאת: איתי ברנר

אוראלוקס הוא משחק אינדי קטן שממשיך מסורת אינדי ידועה, שראינו גם במשחקים דוגמת Eufloria או Osmos, של עיצוב משחקיות ומראה מינימליסטי. במקרה של Auralux, הז'אנר שעובר מינמיזציה הוא אסטרטגיה בזמן אמת, והפשטות עצמה מהווה את הסלוגן הפרסומי של המשחק.

השלבים ב-Auralux בנויים מאוסף של שמשות כבויות ועוד שלוש שמשות ברמת האנרגיה הנמוכה ביותר, שמש לכל צד. נקודות האנרגיה שיוצאות ממרכז כל שמש כזו מסוגלות להחיות שמשות אחרות, או להעביר את השמש בה הן נמצאות לשלב האנרגטי הבא. ככל שהשלב האנרגטי מתקדם יותר, קצב ייצור הנקודות על ידי השמש גבוה יותר. ניצחון בשלב מושג כאשר כל השמשות עברו לצד השחקן. סגנון המשחק דומה לזה של משחקי פלאש מהסוג הזה.

השחקן שולט אך ורק בכיוון הכללי אליו ינועו הנקודות, זאת באמצעות גרירה פשוטה של העכבר למקום הרצוי. במקרה ונקודה נתקלת בנקודת אויב בצבע אחר, שתי הנקודות ישמידו זו את זו. אין כאן נקודות חזקות יותר או חזקות פחות, ולכן היחס המספרי הוא הקובע.

על מנת לכבוש שמש אחרת יש לגרום לנקודות האנרגיה להיכנס אל מרכז השמש. במידה והשמש לא נכבשה על ידי שום צד, מד החיים שלה יתמלא עם כל נקודה חדשה שנכנסת והיא תקבל את הצבע שלכם. כאשר מד החיים מלא לגמרי ונכנסות עוד נקודות, מד החיים של השלב האנרגטי הבא יתחיל להתמלא והתהליך יחזור עד עצמו עד לגודל המקסימלי של השמש, השונה מכוכב לכוכב לפי מספר הטבעות המקיפות אותו.

אם לעומת זאת, מדובר בשמש שכבר נכבשה על ידי צד אחר, מד החיים של הצד השני יתחיל לרדת עם כל נקודה שנכנסת, עד שיתרוקן לגמרי, ואז השליטה בשמש תועבר לצד הכובש.

ההבדל בין השלבים השונים לא מתבטא בפיצ'רי משחק חדשים או יחידות חדשות, אלא במבנה הכוכבים ורמות האנרגיה שלהם. כאשר השמשות מרוחקות זו מזו, למשל, קצב המשחק איטי יותר ולשחקן יש יותר זמן לשדרג את השמש ההתחלתית שלו אם הוא רוצה בכך. 

Auralux לא רק פשוט יותר ממרבית משחקי האסטרטגיה, הוא גם איטי יותר ומיועד למי שאוהב לפתח אסטרטגיות בשלווה יחסית, ולא להתחרות עם המחשב מי לוחץ מהר יותר על יחידות ומטרות. השחקן נמדד על פי טיב ההחלטות אותן הוא מבצע ולא על פי המהירות בה הוא פועל. לדוגמה, האם עדיף לשדרג את השמש בה אני מתרכז עכשיו לשלב הבא, או שעדיף במקום זאת לכבוש את השמש הבאה? ישנו אמנם מצב מהיר יותר, אך הוא נפתח רק לקראת סוף המשחק, או באמצעות קוד מיוחד למי שאין לו סבלנות לחכות... ולמרות זאת, חשוב לזכור להיות עם היד על הדופק  מכיוון שהצד השני לא נח לרגע ועדיין מדובר כאן אחרי הכול על זמן אמת.

לשאלת השאלות , האם המשחק מומלץ לשחקני אסטרטגיה מושבעים? אם אתם לא מחפשים גרפיקה נוצצת, עשרות יחידות מסוגים שונים, עלילה אפית או נשק חדש כל חמישה שלבים, המשחקיות הפשוטה אך החכמה יכולה מאוד להתאים לכם. בונוס נוסף הוא השימוש הייחודי במוזיקה , כאשר כל מפגש בין נקודות מצדדים שונים נשמע כמו תו מוסיקלי אחר והמשמעות היא שצורת המשחק שלכם בונה חלק מהפסקול (ברקע נשמעת מוזיקה בכל מקרה , וגם היא לא רעה בכלל).

אם יש אלמנט אחד שחסרונו ממש מורגש זה חייב להיות המולטיפלייר, או ליתר דיוק, העדרו: אפילו אם מדובר במשחק אינדי מהזולים שבהם (5$), קוד רשת אפקטיבי הוא כבר פחות או יותר סטנדרט גם אצל מפתחים עצמאיים. מעבר לכך, אפשרות להורות לכל הנקודות החדשות שנוצרות לנוע לכיוון מסוים אוטומטית הייתה חוסכת הרבה כאב ראש ועבודה ידנית מיותרת.

אם אתם לא בטוחים שהסגנון מדבר אליכם, תוכלו להתנסות בדמו הכולל שלב אחד ברמה הקלה. זו יכולה להיות הפוגה מצוינת מכל המשחקים הכבדים יותר שגוזלים מאיתנו עשרות שעות.

- אל אתר המשחק והדמו

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:37 19.02.2011 | snake snake (אורח)

    אני היחידי שלא ידעתי שיש גם כתבות בשבת?

  2. 2

    21:56 19.02.2011 | . . (אורח)

    זה אחרי מוצא שבת...

  3. 3

    14:19 20.02.2011 | jacoby308 jacoby308

    מזכיר מאוד את Galcon

  4. 4

       | פורסם ע"י