הרשמה

המחתרת: גלאדוס ורוק אינטראקטיבי

 מאת: איתי ברנר

גלאדוס מחפשת דם עצמאי

אי אפשר להתעלם מהסיפור החם ביותר של השבועיים האחרונים, שהצליח לשים שוב את משחקי האינדי על המפה: בתוך "חבילת תפוחי האדמה" של סטים היה אפשר למצוא 13 משחקי אינדי שכמעט כולם כללו שלבים חדשים עם אלמנטים מפורטל או רמזים אחרים הקשורים לתאריך ההפצה של המשחק. היוצרים של Toki Tori למשל , הלכו צעד אחד קדימה ושמו שק תפוחי אדמה אמיתי ליד המשרד שלהם בהולנד. השק הצביע על עמוד שהוביל לגג המשרד, עליו היו פוסטרים שנתנו עוד רמז לשחקנים. כך הפך המשחק ש – Valve שיחקה עם השחקנים למשחק מציאות חלופית של ממש (ARG,משחק המשתמש בעולם האמיתי על מנת לתקשר עם השחקנים).

כידוע, פורטל 2 לא שוחרר בסופו של דבר ביום שישי (15.4) כפי שאולי היה אפשר להבין מהרמזים האלו, אבל השחקנים יכולים לנסות ולהקדים את תאריך השחרור של המשחק באמצעות בילוי זמן על משחקי החבילה וצבירת הישגים בתוכם כך שיתווספו תפוחי אדמה לפרופיל האישי שלהם. במסגרת הנראטיב של ה-ARG, המשחקים מספקים כביכול כוח חישוב לאתחול מחדש של גלאדוס, הבינה המלאכותית המרושעת של פורטל 2.

הדף המיוחד באתר Aperture Science הציג אילו משחקים שוחקו הכי הרבה והסתבר שדווקא משחקים כמו Wonderful end of the World (השואב השראה כבדה מסדרת קאטאמרי), שלא זכו להרבה תשומת עד היום, התגלו כפופולאריים יותר, לפחות בשעות הראשונות לאחר פרסום ההודעה.

בשורה התחתונה, תגידו מה שתגידו על הציפייה מורטת העצבים ל-Episode 3, ב-Valve הוכיחו שוב את יכולתם לחבר בצורה מעוררת השתאות בין רבדים שונים בעולם הגיימינג, ובמקרה הנ"ל לתת לקהילת המפתחים העצמאים חשיפה שבימים רגילים הם היו יכולים רק לחלום עליה.

פעם שלישית גלידה (קפואה)

החבילות הצנועות (The Humble Bundles) התחילו בתוך ניסיון משולב של מספר מפתחים עצמאיים להעלות את המודעות למשחקים שלהם באמצעות אפשרות לרכישת מספר משחקים יחדיו בכל מחיר שנראה לכם (כל עוד הוא גדול מאפס...). שתי החבילות הקודמות זכו להצלחה מסחררת, בין היתר בשל הכללתם של שני משחקים מוכרים מאוד גם מחוץ לקהילת האינדי, Braid ו – World of Goo.

החבילה השלישית היא קצת אחרת מכיוון שכל המשחקים בה מגיעים מאותה חברת פיתוח, Frozenbyte. המשחק הידוע ביותר של החברה שכלול בחבילה הוא כמובן Trine, משחק פלטפורמה מרהיב עין עם אלמנטים של חידות פיזיקליות ומשחקי תפקידים בו גנבת, לוחם ומכשף משתפים פעולה זה עם זה כדי לגרש את החושך שאפף את הממלכה. Shadow Ground והמשכו Shadow Grounds: Survivor הם משחקי אקשן עתידניים מנקודת מבט איזומטרית המזכירים את סדרת Alien Breed הקלאסית ונחשבים ללא רעים בכלל (בכל מקרה, יותר טובים מהניסיונות של Team 17 לחדש את סדרת Alien Breed בעצמה בשנתיים האחרונות).

משחקים מספר ארבע וחמש של החבילה לא מגיעים במצב מוגמר לחלוטין: Jack Claw למעשה בוטל, ומה שמוצע פה כחלק מהאוסף הוא האב טיפוס האחרון שלו. מדובר במעין משחק "הרס סביבתי" בו הגיבור ג'ק מתהדר בזרועות מתכת קטלניות במיוחד המסוגלת להעיף כמעט כל דבר באוויר. אם לא היו קוראים לו ג'ק, היינו יכולים להיות בטוחים שקוראים לו בכלל דוקטור אוקטיפוס או לכל הפחות ספסנר ("ביוניק קומנדו"). המשחק האחרון הוא Splot, שנראה כמו משחק פלטפורמה די סטנדרטי וכרגע לא זמין עדיין בשום גרסה שחיקה, אבל קניית החבילה מקנה לכם את הזכות לקבל אותו ישר כשהוא ייצא (כאילו ביצעתם הזמנה מוקדמת).

כמו שנכתב למעלה, אתם יכולים לשלם גם סנט בודד, אבל אם להעריך לפי החבילות הקודמות, המחיר הממוצע אותו ישלמו הקונים ינוע בין 5 ל-7 דולרים, כאשר כמו תמיד, הלינוקסאים חובבי הקוד הפתוח מוכנים לשלם קצת יותר, במיוחד כאשר אין פה שום סוג של DRM. הרווחים מתחלקים בין המפתחים, החברה שמפעילה את שרתי Humble Pack עצמם (בכל זאת מישהו צריך לשלם על רוחב הפס המפלצתי...), ארגון EFF שהוא מוסד הדואג לזכויות הדיגיטליות של הגולשים ברשת ולבסוף, ארגון הצדקה Child's Play של Penny Arcade, התורם משחקים, צעצועים וספרים לילדים חולים. כברירת מחדל חצי מן הרווחים הולכים למפתחים והחצי הנוסף מתחלק שווה בשווה, אבל אתם יכולים לשנות את היחס הזה בחופשיות.

בינתיים כבר הגיעו הכנסות החבילה ל-640,000 דולר, והוכיחו שוב שאנשים מוכנים לשלם יותר מסכום טריוויאלי כשהם מאמינים במה שהם קונים.

מרחיבים את הקומפלקס

rComplex היה משחקון קצר ששוחרר לפני כשנה ובו הייתם צריכים להימלט מתוך בניין כאשר מפלצת תמנונית ענקית רודפת אחריכם. בעוד המכניקה הזכירה את זו של Canabalt (ריצה תוך כדי התחמקות ממכשולים), האווירה הפרונואידית ואפילו שם המשחק רמזו גם על קשר מסוים למשחק עטור הפרסום Shadow Complex, שגם בו הגיבור מצא את עצמו כלוא בתוך קומפלקס ענקי.

מכיוון ש – rComplex זכה ללא מעט שבחים בשנה שלאחר צאתו ואפילו היה מועמד לזכייה בפסטיבל המשחקים העצמאים של 2010 (ונותר בגדר מועמד בלבד), הוחלט ולנסות להפוך אותו למשחק מלא עבור מכשירי האנדרואיד, ה – iOS , מק ופיסי. כרגע המפתחים מנסים לגייס כסף דרך אתר KickStarter ומודיעים שהם הולכים להשתמש במנוע Unity שבתקווה יעבוד טוב יותר מהמנוע המקורי, שהיו בו לא מעט לאגים וקפיצות מעצבנות אשר הקשו מאוד על השליטה.

את המשחק המקורי, שהוידאו הנ"ל מבוסס ברובו עליו, אפשר להוריד כאן (שימו לב שחשוב להתקין אותו בספריה הנכונה) 

גיימפלי מטאלי

Level 2 הוא אלבום רוק כבד אינטראקטיבי במיוחד של ההרכב Last Chance to Reason, המשולב ביחד עם משחק יריות ארקיידי שנע בין קטעי ריחוף וקטעי פלטפורמה בלי התראה מוקדמת (ולכן יש להשתמש במקלדת ועכבר ביחד, או בגיימפד עם שני סטיקים). כל רצועה באלבום מסונכרנת לשלב אחד במשחק, כאשר הניקוד הסופי נקבע גם לפי מספר הפעמיים שנפסלתם (אתם הרי לא רוצים להפסיק את השיר באמצע, נכון?). הדמו, שכולל רצועה אחת ואת השלב הראשון, זמין להורדה כבר עכשיו . לפי חזון היוצרים, השירים והמשחק עוסקים שניהם בקשר שביננו לבין הטכנולוגיה ועולם משחקי הוידיאו, ממש כמו סדרת טרון.

האלבום עצמו ללא המשחק זמין כבר היום בארה"ב בלבד בעותק פיזי או בהורדה לא ידידותית לישראלים דרך iTunes. מההודעה הרשמית לא ממש מובן האם המשחק יינתן כבונוס ,יימכר בנפרד בצורה עצמאית, או יינתן בחינם כמקדם מכירות.
את הדמו תוכלו להוריד ישירות מכאן, ותוכלו לקרוא יותר על המשחק והקונספט שמאחוריו בבלוג המיועד לכך.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:04 17.04.2011 | blisf blisf

    זה לא באמת ש TWEOTW היה פופולרי. כולם הבינו שמשחק נקנה פחות, המד שלו עולה מהר יותר.

    לכן החליטו להתמקד במשחקים שפחות אנשים קנו ולאט לאט להתקדם למשחקים היותר פופולריים.

  2. 2

    23:33 17.04.2011 | nahvu nahvu (אורח)

    1 אמר בדיוק מה שרציתי להגיד שימו לב
    שTOKI TORI כמעט סיים ב4800 כשKILLING FLOOR עוד לא בשליש וכבר ב6600

  3. 3

    10:19 18.04.2011 | ל1 ו2 ל1 ו2 (אורח)

    לא רק זה, אני שיחקתי בTWEOTW, וגמרתי אותו (עם כל עשרת האצ'יוומנטים) תוך פחות מחצי יום. אז כנראה שגם אורך חיים מהווה פה שיקלול.

  4. 4

       | פורסם ע"י