הרשמה

דעה: אופס, התאהבתי במשחק הישרדות\הרפתקאות

אור רוצה שתפסיקו את מה שאתם עושים ותלכו לשחק The Solus Project

אור מעולם לא התחבר למשחקי הישרדות והרפתקאות, עד שהוא פגש את The Solus Project

בתור גיימר, מעולם לא התחברתי למשחקי הישרדות (כמו The Forest, Ark: Survival Evolved, Rust וכו') או למשחקי אקספלורציה\הרפתקאות (כמו Dear Esther, Gone Home וכו'). מעולם לא סיימתי משחק של TellTale, או עברתי את היום העשירי ב-Don't Starve. אני אוהב וצריך את האקשן, ובשבילי הדבר החשוב ביותר זה משחקיות - כמה שיותר מהירה ומתאגרת, ככה יותר טוב. משחקים שמתמקדים על עלילה או על הישרדות\Crafting פשוט לא מצליחים לתפוס את תשומת הלב שלי להרבה זמן לפני שאני עובר הלאה. The Solus Project לא הצליח לשנות את דעתי לגבי שני הז'אנרים, אבל בזכות השילוב המיוחד שלהם הוא בהחלט הצליח לגרום לי להתרגש כמו שאף משחק אחר לא עשה מזה שנים.

הלכתי כאן על טור דעה ולא ביקורת, מכמה סיבות: The Solus Project נמצא כרגע ב-Early Access ונכון להיום הוא מכיל רק כרבע מהתוכן שיהיה זמין בגרסה המלאה. ההשקה המלאה צפויה להגיע עוד כחודשיים וחצי, ובהמשך השבוע (מחר\מחרתיים לפי הלו"ז של המפתחים) יתווספו שלבים נוספים. חוץ מעניין התוכן, אני מעדיף את הפורמט הזה כי ככה אני יכול לחסוך מכם מלא ספוילרים ולשמור על המיסתורין הכל-כך חשוב של המשחק.

הכל התחיל עם סרטון שקפץ לי ביוטיוב של RockLeeSmile. אני אוהב את הערוץ שלו כי הוא נוגע במשחקי אינדי פחות מוכרים, ויצא לי לראות את אחד הפרקים הראשונים שלו משחק ב-The Solus Project. אחרי הפרק השלישי הפסקתי לראות ורצתי לקנות (רק 15$ ב-Steam), וזמן קצר לאחר מכן מצאתי את עצמי אבוד ובודד על כוכב אחר. אנו משחקים בתור אסטרונאוט על כוכב יפהפה ומסתורי, כחלק מפרוייקט שנועד לאתר את הבית הבא של האנושות אחרי שכדור הארץ נחרב ומשאביו התכלו. האנושות כולה מתקיימת על ספינות חלל ענקיות בזמן שקבוצה אמיצה של חוקרים נשלחה לכוכבים פוטנציאליים בקצוות הגלקסיה. הגיבור שלנו מגיע לכוכב המיועד שלו באיחור, ונראה שהוא היחיד שנותר בחיים מכל המשלחת. עד כאן הכל די סטנדרטי, אבל המשחק מראה את הייחוד שלו מהרגע שבו יוצאים לעולם. ממבט ראשון כל מה שרואים זה חוף מצד אחד וצוק מלא בעמודי אבן מהצד השני, אבל אם תצליחו להכין לפיד ולהתארגן על צידה לדרך - אולי תהיה לכם הזדמנות לחקור את המערה ההיא ולא למות.

המשחק מתמקד יותר במרכיב ההרפתקאות\אקספלורציה מאשר בהישרדות: לא תצטרכו להכין מלא לפידים כדי לחקור בחושך, לצוד חיות בשביל אוכל או לבנות מיטה בשביל לישון. הכוכב יקיים אתכם אם תשחקו חכם ותקפידו להצטייד ולשמור על הנתונים החיוניים. תצטרכו לשמור על צריכת נוזלים, קלוריות, חום גוף, שעות שינה, לחות ועוד. זה לא מסובך כמו שזה נשמע, ואחרי כשעתיים של משחק הדאגות שלכם יתמקדו בלא לעשות טעויות (כמו למשל לצאת החוצה בלילה הקפוא בלי איזשהו מקור חום, או לשכוח למלא את בקבוק המים), אבל יותר מכך תצטרכו לדאוג מ"הלא נודע" - אסונות, מלכודות, מזל רע, דברים שיכולים לקרות ברגע ולהוריד את סיכויי ההישרדות שלכם לאפס. אני מעורפל כאן בכוונה כדי למנוע ספוילרים, אבל אם בא לכם לקבל טעימה של משהו לא צפוי - צפו בסרטון למטה (זה האחד ששיכנע אותי סופית לקנות את המשחק). ככל שמתקדמים, ההישרדות הופכת לקלה יותר אך המסע עצמו הופך לקשה ומורכב יותר.

אחרי שלמדתם את יסודות ההישרדות, המשחק ייקח אתכם לחקור את מה שיש לעולם להציע, כשהמטרה היא לאסוף כמה שיותר מידע ואז למצוא דרך לשדר אותו החוצה. עיצוב השלבים מתחלק בין האי הענק שאנחנו נמצאים עליו שמזכיר עולם פתוח, לבין שלבים צפופים ומפותלים שמזכירים יותר את המפות ב-Dark Souls. בשני המצבים, The Solus Project מציג עיצוב שלבים יוצא מן הכלל. המשחק לא מפרגן לנו עם מפה כדי שנדע איפה אנחנו, ומעודד את השחקן לחקור ולהתקדם בקצב שלו. יש כמות מרשימה של שלבים סודיים והרבה סיבות לחזור אחורה על עקבותיכם ולהגיע למקומות שקודם לא היתה לכם גישה אליהם. לא הרגשתי כזה מיסתורין ורצון לחקור את השלב מאז הכותרים הראשונים של Tomb Raider או הקלאסיקה האלמותית Another World מימי המגה-דרייב, וכשהגעתי לסוף הדרך (לפחות עד השלבים הבאים של המשחק) גיליתי שאני צמא לעוד, ואני לא יכול לחכות עד שהפרק הבא יצא. למזלי זה אמור לקרות ממש היום או מחר אז אני כבר יודע מה התוכניות שלי ליומיים הקרובים!

כדי להפוך את החוויה לעשירה ועוצמתית יותר, The Solus Project נראה ונשמע מצוין. העולם מפורט מאוד ונראה כמו סוג של גן עדן אבוד עם אפקטים מרהיבים של תאורה, מים, השתקפויות ועוד. מעבר ליכולות הגרפיות, העולם מעוצב בצורה שדוחפת את השחקן לרצות ולחקור אותו. כבר מהרגעים הראשונים במשחק, הוא נותן לנו רמז עבה לכך שמישהו היה כאן לפני המשלחת האנושית: כל הצוק מלא בעמודי אבן סימטריים, והדחף הראשון של כל שחקן שפוי יהיה לטפס על העמודים ולנסות להגיע לפסגה או לאיזשהו איזור סודי. לאורך הדרך תגלו גם מסמכים ורמזים כתובים על ההיסטוריה של הכוכב, אבל המשחק עושה עבודה מצויינת בלהסביר את עצמו בלי מילים - רק על ידי תשומת לב לפרטים הקטנים שמרכיבים את העולם. זה עוד דבר שעוזר להשוות אותו ל-Dark Souls, רק שעם Solus העלילה יותר ברורה ופחות מרומזת. מה שקושר הכל ביחד זה המוזיקה שדואגת להיכנס בדיוק ברגע הנכון כדי ללוות אותנו בזמנים של גילוי, קושי וסכנה. בסרטון למעלה תוכלו לראות דוגמא מצויינת לסכנה כזאת (החל מהדקה הראשונה), ומה שיפה זה שהמוזיקה המלחיצה נכנסה בדיוק בזמן כדי להזהיר את השחקן שמשהו רע עומד לקרות.

כמו הרבה משחקי הרפתקאות, The Solus Project לא מוגדר בתור "משחק" אלא בתור "חוויה", וזה בדיוק מה שהוא: חוויה שנותנת לכם הזדמנות לא רק לשרוד בעולם מרהיב ויוצא דופן, אלא לחקור אותו ולגלות את הסודות שלו. בתור גיימר שמעולם לא התחבר לז'אנר, מצאתי את עצמי שבוי על ידי המיסתורין המיוחד שהוא מצליח לייצר ולשמר, ואני יכול רק לקוות שהתחושות האלה יישארו איתי גם בפרקים הבאים של המשחק. The Solus Project גרם לי לתהות אם יצא שפספסתי משחקי אקספלורציה מצויינים שעברו לי מעל הראש, אז אם שיחקתם בו ויש לכם המלצה לעוד משחקים בסגנון - אני אשמח לקרוא אותן בתגובות.

The Solus Project זמין ב-Early Access עבור ה-PC וה-Xbox One. המשחק צפוי לצאת מ-Early Access ולקבל השקה מלאה תוך כשלושה חודשים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:59 07.03.2016 | aiden aiden (אורח)

    אולי כדאי שתשנה את הכותרת ל: ביקורת the solus project

  2. 2

    15:35 07.03.2016 | אור מנטש אור מנטש

    "הלכתי כאן על טור דעה ולא ביקורת, מכמה סיבות: The Solus Project נמצא כרגע ב-Early Access ונכון להיום הוא מכיל רק כרבע מהתוכן שיהיה זמין בגרסה המלאה. ההשקה המלאה צפויה להגיע עוד כחודשיים וחצי, ובהמשך השבוע (מחר\מחרתיים לפי הלו"ז של המפתחים) יתווספו שלבים נוספים. חוץ מעניין התוכן, אני מעדיף את הפורמט הזה כי ככה אני יכול לחסוך מכם מלא ספוילרים ולשמור על המיסתורין הכל-כך חשוב של המשחק."

  3. 3

    18:59 07.03.2016 | פעם הייתי פה פעם הייתי פה (אורח)

    אני לוקח את הביקורת\דעה שלך בנוגע למשחק הזה בערבון מוגבל כי.... איך לא סיימת אף פעם משחק של TELLTALE?!?!?!?!!?!? המשחקים שלהם מדהימים (חוץ מהקללות המיותרות שפוגעות באוירה)!!! לכן אני לא יודע מה להסיק בנוגע למשחק הזה. אני אחכה שהוא יהיה גמור לחלוטין (במנוחים של Early Access זה שנים רבות, על אף מה שכתבת).

  4. 4

    00:06 08.03.2016 | aiden aiden (אורח)

    אבל עדיין, בדרך כלל על דעות אתם נותנים דוגמאות מכמה משחקים ופה זה רק the solus project (לא שיש לי בעיה הכתבה מצוינת)

    ול"פעם הייתי פה": זו הבחירה שלו אם הוא אוהב את המשחקים של telltale. הם משחקים טובים אבל הרבה אנשים לא מתחברים כי אין כמעט משחקיות

  5. 5

    12:05 08.03.2016 | אור מנטש אור מנטש

    עוד סיבה בשבילי לא ללכת על ביקורת מלאה - אני מודה שאין לי מספיק ידע ונסיון בז'אנר, וזאת גם הסיבה שלא נתתי כאן דוגמאות למשחקים מודרניים דומים (אני בטוח שיש כאלה לא פחות טובים!) אלא התמקדתי בסיפור האהבה הלא-סביר שלי עם The Solus Project.

    ההשוואה הכי טובה שיש לי לאיך שהמשחק גרם לי להרגיש, זה Another World - משחק פלטפורמה מלפני יותר מ-20 שנה שהיה מבין הראשונים ששאף לחוויה סינמטית והציג עולם אכזרי ומיסתורי שהשחקן צריך לחקור.

    אגב, התחלתי לשחק אתמול בפרק השני של Solus Project ואני יכול רק להגיד שהעניינים הופכים שם למלחיצים ואינטנסיביים מאוד מהר :)

  6. 6

       | פורסם ע"י