הרשמה

ביקורת - Asus Rog Strix Wireless

האם אלה האוזניות הטובות ביותר של אסוס עד היום?

נוחות זאת לא מילה גסה

במהלך עבודתי התנסתי כבר עם כמה אוזניות שונות מחברות שונות, שכל אחת מהן שמה דגש על דבר שונה. חלק מהאוזניות שמות דגש על נוחות וחלק שמות דגש על עוצמת ואיכות הסאונד. כאשר אומרים את צירוף המילים ''אוזניות גיימינג'' יכול להיות שאסוס אינה החברה הראשונה שעולה לכם לראש, ולכן מבלי ששמתם, לב אסוס הכריזה על אוזניות ה-Rog Strix Wireless. האם אלה האוזניות שישימו את אסוס בשורה אחת עם יצרניות אוזניות גיימינג אחרות?

זה תמיד מתחיל באריזה

קשה להגיד שהאריזה של האוזניות הרשימה אותי והאמת שהיא די מאכזבת. האוזניות יושבות בתוך קופסאת פלסטיק שקופה כאשר שתי חתיכות פלסטיק שחורות מקבעות את האוזניות כדי שלא יזוזו וישברו. בתוך אחת מחתיכות הפלסטיק יושבת קופסת אביזרים קטנה שמכילה את המיקרופון הנתיק, כבל 3.5 מ"מ שגם הוא נתיק, מתאם מחיבור 3.5 מ"מ לחיבורי אוזניות ומיקרופון, כבל טעינה באורך של מטר וחצי, התקן USB וזהו. אין תיק נשיאה ואין ספוגיות נוספות מעבר למה שנמצא על הדרייברים. 

בואו נדבר על נוחות

כבר מהמבט הראשון על האוזניות יכולתי לראות שהן יהיו נוחות מאוד. אסוס שמה על הדרייברים ספוגיות רכות ועבות שעוטפות את האוזניים. הספוגיות עשויות מבד דמוי-עור והוא מצליח לאטום במעט את רעשי הסביבה מלהגיע לאוזניים. לאחר שעות רבות של שימוש באוזניות הריפודים והספוגיות יכולים להיות קצת לחים מזיעה בגלל אטימותם אך אני לא מצאתי את עצמי מגיע למצב הזה כמעט בכלל. הריפוד של הקשת גם הוא עשוי מאותו הבד האטום אך הוא אינו שטוח ויש ארבע בליטות ספוגיות לאורכו של הריפוד שמעניקות לו עובי אך מאפשרות מעט איורור.

האוזניות שוקלות כ-435 גרם, עובדה שמציבה אותן על הצד הכבד של הספקטרום. למרות משקלם הגבוה של האוזניות לעומת אוזניות אחרות, המשקל אינו מורגש והוא לא מפריע גם לאחר כמה שעות של שימוש. המשקל הרב נובע משתי הסוללות שמותקנות לצד הדרייברים. אך למרות זאת, משקלם של הדרייברים והסוללות נתמך בצורה מעולה על ידי הספוגיות ומשקלם לא מהווה בעיה. כאמור האוזניות אינן מגיעות עם תיק נשיאה עובדה שדי פוגעת בהם, מפני שמצד אחד האוזניות הן אלחוטיות ומצד שני אין איך להתנייד איתן מבלי שהן יפגעו.

נפרדים מהכבלים

אם נמשיך עם קו הנוחות של האוזניות, אחד הדברים הכי מעצבנים ולא נוחים שיכולים להיות באוזניות זה כבל קצר מידי או אחד ארוך מידי שנקשר סביב עצמו ומגביל את מרחב התזוזה עם האוזניות. אסוס הסתכלה על הבעיה והלכה בגישה של: למה אנחנו בכלל צריכים כבל? המשתמש יכול לבחור האם הוא רוצה להשתמש באוזניות כאשר הן מחוברות למחשב עם כבל או לנתק אותו מהאוזניות. אסוס טוענת שהסוללה של האוזניות מספיקה ליותר מ-10 שעות של שימוש. לפי תקופת ניסיוני עם האוזניות הן אכן מגיעות מעט מעבר ל-10 שעות. הטעינה מתבצעת על ידי כבל Micro-USB שמצוי כיום ברוב טלפוני האנדרואיד כאשר הטענה של כשעתיים וחצי תטעין את הסוללה במלואה. גם כאשר האוזניות נטענות אפשר להמשיך להשתמש בהן גם במצב חוטי וגם במצב אלחוטי.

על הדרייבר השמאלי נמצאים שני כפתורי הסאונד, כפתור כיבוי והדלקה ומתג למיקרופון. הדלקת האוזניות מצריכה לחיצה של כמה שניות על כפתור ההדלקה וכאשר הן דולקות הכפתור יואר בצבע כתום. בזמן טיענת האוזניות הכפתור יהיה מואר באור כחול וכאשר ההטענה הסתיימה תאורת הכפתור תכבה. כפתורי הסאונד כמשתמע משמם שולטים על עוצמת הסאונד כשאפשר להגביר ולהחליש על ידיהם. המתג למיקרופון מאפשר לשלוט על עבודת המיקרופון, כאשר רוצים לכבות את המיקרופון אפשר להוריד את המתג או להחזירו למעלה כדי להפעיל חזרה את המיקרופון. האוזניות יכולות לפעול גם עם ה-PS4 וה-Xbox One אך רק כאשר הן מחוברות בכבל.

הבחירה הנכונה?

במצב האלחוטי האוזניות מתקשרות עם המחשב על ידי התקן USB (''דונגל'') שמשדר תדר 2.4Ghz ייעודי. בזכות השימוש בתדר ייעודי לאוזניות יש זמן תגובה נמוך וטווח גדול יחסית. הצלחתי להמשיך לשמוע מוזיקה גם במרחק של בערך עשרה מטרים כשביני לבין המחשב הפרידו שני קירות בטון. לכן באספקט של הטווח וזמן התגובה - אסוס הצליחה. אבל לא הכל ורוד, כפי שציינתי האוזניות משתמשות בהתקן USB שרק על ידו אפשר להשתמש באוזניות במצב אלחוטי. אם אסוס הייתה בוחרת להשתמש בחיבור Bluetooth על פני חיבור 2.4Ghz; מצד אחד היא הייתה ''מפסידה'' חלק מהטווח הגדול וזמן התגובה היה עולה אבל מהצד השני האוזניות היו יכולות להתחבר אלחוטית לכל טלפון או מחשב שהוא בעל Bluetooth. החיסרון בשימוש של התקן USB ניכר יותר במחשבים ניידים שאינם בעלי מספר חיבורי USB. האם אסוס עשתה כאן את הבחירה הנכונה? זה כבר נוגע להעדפותיו האישיות של המשתמש. 

בסופו של דבר אלה אוזניות

אני יכול להמשיך ולדבר על הנוחות, מה שמקבלים עם האוזניות, הנתונים הטכניים ועוד ועוד אבל בסוף הן צריכות להישמע טוב, אז איך הן נשמעות? טוב, אפילו טוב מאוד. הצד החזק של האוזניות ואיפה שהן מצטיינות נמצא בצלילים הנמוכים, העמוקים ובבאסים חזקים. כאשר מגיעים לצלילים גבוהים מתחילים לשמוע שהאוזניות קצת מתקשות אך הביצוע הוא עדיין בסדר גם כאשר עוצמת הסאונד מוגדרת עד הסוף. האוזניות בעלות טכנולוגיה של 7.1 ערוצי סאונד וירטואלים שמוסיפים לחויית המשחק עם האוזניות למרות הירידה הקטנה באיכות הסאונד. עוצמת הסאונד של האוזניות חזקה איך הייתי שמח הם היא הייתה מעט יותר חזקה. המיקרופון הנתיק של האוזניות גם הוא טוב מאוד, הוא מצליח להפיק סאונד בעוצמה גבוהה והוא אולי מיקרופון האוזניות הטוב ביותר שיצא לי להשתמש בו עד כה.

השורה התחתונה

ה-Rog Strix Wireless הן אוזניות נוחות מאוד, בעלות צלילים נמוכים ובאסים טובים, אך החיסרון של תיק הנשיאה פוגע בניידותם מאוד. הייתי רוצה שב-Rog Strix Wireless 2 או איך שהאוזניות הבאות יקראו נראה תיק נשיאה, ספוגיות נוספות לאוזניות ואולי גם מעבר לעבודה ב-Bluetooth על פני תדר ייעודי. מחירם של האוזניות יעמוד על כ-590 שקלים כאשר תאריך השקתם עדיין אינו ידוע.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:10 31.07.2016 | לא יודע ... תנחשו ! לא יודע ... תנחשו ! (אורח)

    נפרדים מהכבלים - ואומרים שלום לקרינה.
    גיימרים שמשחקים המון שעות ביום על המחשב עם האוזניות האלחוטיות האלה, יכולים לגרום לעצמם נזק מוחי עקב הקרינה של האוזניות שנמצאות להם על הראש במשך כל היום.

  2. 2

       | פורסם ע"י