הרשמה

ביקורת - Asus ROG Strix GTX 1050Ti

הכרטיס החדש של אסוס תחת זכוכית מגדלת

רועי יצא לבדוק האם יש בשוק מקום לכרטיסי מסך כמו ה-Strix GTX 1050Ti?

אחרי שסיקרנו את הכרטיס הדגל של חברת Asus ה-GTX1080 ואת כרטיס הדגל מהצד האדום ה-RX480 ואחרי שחברת Nvidia הכריזה על שני כרטיסי מסך חדשים לשוק התחתון, ה-GTX 1050 וה-GTX 1050Ti הגיע הזמן לתת את הבמה גם לכרטיסי המסך החלשים יותר שהחברות מציעות. חברת אסוס הציעה לנו לסקר את הגרסא שלה לכרטיס ה-GTX 1050Ti ואנחנו קפצנו על ההזדמנות. אז האם יש בשוק מקום לכרטיסי מסך כמו ה-Strix GTX 1050Ti?

AURA חוזרת, חלשה מתמיד

אסוס שילבה בכל כרטיסי המסך מסדרת Strix מערכת תאורת RGB בשם AURA. אסוס אף שילבה את מערכת התאורה בלוח אם Asus Rampage 10th Edition. בכרטיסי המסך דוגמאת ה-GTX1080 היו לכרטיס כמה אזורי תאורה שונים. לעומת זאת, ל-Strix GTX 1050Ti יש רק אזור תאורה אחד שמציג את הלוגו של Strix בצידו של הכרטיס שפונה לכיוון דלת או חלון המארז. הופתעתי לגלות שהלוגו שבצד הכרטיס מואר בתאורת RGB, אך לא הופתעתי לגלות שזה אזור התאורה היחיד שיש לכרטיס. אם היה מדובר בכרטיס בדרגת מחיר כמו של ה-GTX1080 הייתי אומר שכמה אזורי תאורה הם דבר בסיסי, אך בהתחשב במחירו הנמוך של ה-GTX 1050Ti לא ציפיתי לתאורת RGB בכלל.

לא מסתפק ב-MOBA

כש-Nvidia הכריזה בשנה שעברה על אחיו הקטן של ה-1050Ti, ה-GTX 950 הדגש הגדול שלה היה על כרטיס מסך שמיועד למשחקי MOBA ברזולוציית 1080p. נקפוץ כשנה וחצי קדימה ואנו רואים שהכרטיס החדש של Nvidia לא מיועד רק למשחקי MOBA אלא הוא יכול ''לתת עבודה'' גם במשחקי AAA חדשים ותובעניים גרפית. אציין שתוצאות אלה התקבלו כאשר הכרטיס היה במצב OC בשימוש עם הדרייבר החדש ביותר (376.33) ואלו הם מספרי ה-FPS הממוצעים.

כפי שאפשר לראות Nvidia עשתה קפיצת מדרגה משמעותית במהלך השנה האחרונה וזאת תודות לארכיטקטורת Pascal שעליה מבוססת הליבה הגרפית של כרטיס ה-GTX 1050Ti. כרטיס המסך יכול להריץ את המשחקים החדשים ביותר שיש היום על הגדרות גרפיות בינוניות ו-Anti Aliasing פועל בלי בעיה. המשחק היחיד שנראה שהיה כבד במיוחד לכרטיס הוא Assassin's Creed Syndicate, אך הירידה במספר הפריימים במשחק יכולה לנבוע מכמות רבה של דמויות שהכרטיס היה צריך לרנדר בו זמנית. כרטיס ה-Strix GTX 1050Ti הצליח להריץ את כל המשחקים כשהוא נשאר שקט במיוחד ובטמפרטורה ממוצעת של 66 מעלות. מערכת הקירור היא אותה מערכת הקירור השקטה והיעילה שאסוס משתמשת בה בכל כרטיסי ה-Strix שלה ואפשר להבין גם למה. 

יודע את מקומו

על עניין החיבורים שכרטיס המסך מציע אני אוהב להתלונן ועדיין לא מצאתי כרטיס מסך עם כל החיבורים שאני רוצה. לפי דעתי אסוס עשתה בחירה נכונה עם החיבורים שהיא כללה בכרטיס. היא לא כללה עם הכרטיס כמה חיבורי Display Port בעלי יכולת תעבורה של 4K בקצב של 60 פריימים בשניה או כמה חיבורי HDMI 2, במקום זאת היא בחרה בחיבור HDMI 2 אחד שיכול להעביר 4K, חיבור DP 1.2 שגם הוא מאפשר תעבורת 4K ושני חיבורי DVI-D. אסוס יודעת שמי שיקנה את הכרטיס הוא ככל הנראה משתמש מהשוק התחתון ואין לו מסך 4K ואף יותר סביר להניח שהמסך שבו הוא משתמש פועל על ידי חיבור DVI/HDMI ולכן אסוס כללה את חיבורים אלה. בנוסף, האפשרות של העברת 4K יכולה להיות שימושית כאשר רוצים לצרוך מדיה כמו סרטים אבל אין מה לחשוב על גיימינג ב-4K עם כרטיס זה.

השורה התחתונה

נחזור לשאלה ששאלתי בהתחלה, ''האם יש בשוק מקום לכרטיסי מסך כמו ה-Strix GTX 1050Ti?'' לפי דעתי כן. אם אתם רוצים להיכנס לתחום הגיימינג במחשב ואתם רוצים לבנות את המחשב הראשון שלכם בלי לשבור את קופת החזיר או שאתם יודעים שאתם לא הולכים לשחק משחקים כבדים ברזולוציה גבוהה יותר מ-1080p ה-Strix GTX 1050Ti נראה כמו הבחירה הנכונה עבורכם. אם אתם מחפשים גיימינג ברזלוציות גבוהות יותר מ-1080p זה לא הכרטיס עבורכם.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י