הרשמה

48 שעות רצופות בתוך VR

כולל קארטינג, טיסה במטוס וקעקוע

לאחר 48 שעות בתוך קסדת מציאות מדומה, כולל השתתפות בפעילויות בעולם האמיתי, אף אחד לא חשב שהניסוי ייגמר ללא נפגעים.

עם כניסת תחום ה-VR לחיינו נחשפנו לדרך חדשה לחוות סרטים ומשחקים והמשותף לכל אמצעי ה-VR, מאוקולוס ריפט ועד למשקפי VR סיניים, אין להשתמש באביזרים לפרקי זמן ממושכים. אוקולוס למשל, ממליצים על כל חצי שעת שימוש לנוח רבע שעה ועוד החבר'ה ב-HTC ממליצים לקחת הפסקות סדירות בין לבין. מה הביא שני חובבי VR, המכירים את כל ההאזהרות הללו, להיות מחוברים במשך 48 שעות?

שני החובבים, דין ג'ונסון (Dean Johnson), ראש החדשנות של Bandwidth ושרה ג'ונס (Sarah Jones) מאוניברסיטת קובנטרי, חבשו קסדות VR במשך יומיים רצופים. הם לא הגבילו את עצמם לנוחות של הבית והסלון, אלא גם יצאו מהבית לטייל, אכלו, רצו והתחדשו בקעקוע, כל זה עם קסדת VR.

בין פעילויות ה-VR הרגילות של משחקים וסרטים הם שילבו גם מספר פעילויות אקסטרים. אחת מהן היא קרטינג. בכדי להתחרות בקרטינג עם VR הם השתמשו במצלמה הקדמית של ה-Samsung Gear VR, מה שהתברר כאתגר לא קטן שכן הרעידות של המנוע מנעו מהמצלמה להציג תמונה חדה. הנסיינים מוסרים כי החוויה, למרות האתגר הטכני, היית טובה ומאתגרת שכן הם השתמשו באינסטינקטים שלהם.

בזמן שדין התחדש בקעקוע הוא בדק את קצב הלב שלו בתנאי עולם אמיתי ובתוך VR בעזרת ה-Apple Watch. מחוץ ל-VR, כשראה את התהליך בבירור, קצב הלב שלו הגיע ל-103 פעימות לדקה. לאחר מכן הוא חזר להשתמש ב-VR וקצת הלב שלו ירד ל-74 פעימות לדקה. ככל הנראה, החוויה דרך מסך ולא דרך הסתכלות ישירה נתנה לו הרגשה של סרט, כאילו זה לא באמת קורה לו.

פעילות מעניינת נוספת היא טיסה על מטוס בן 75 כאשר הם קשורים לכנפיים. מהירות המטוס הגיעה ל-240 קמ"ש, במהירות זו גם הטמפרטורות יורדות משמעותית. לא רק שבשביל משימה זו הם נקשרו בעזרת רצועות ורשתות, הם התבקשו להחזיק את סטי ה-Gear VR בכדי להשאיר אותם במקומם. למרבה הצער, מכשיר ה-Samsung Galaxy Note 4 של ג'ון החליט לבצע עדכון בזמן הטיסה. דין הסיר את המכשיר וצפה בטיסה דרך העדשות של הקסדה במקום דרך המכשיר. שרה לא נתקלה בבעיות מסוג זה והיא סיימה את הטיסה עם ההקלטה המלאה.

תופעות הלוואי למבחן הסיבולת הזה היו עייפות, אם כי לא ניתן להבדיל בין עייפות רגילה (בכל זאת, היו ערים 48 שעות רצוף) לבין עייפות משימוש ב-VR. מצחה של שרה כאב והיו סימנים על הלחיים של שרה. גשר האף של דין נחבל והמבט מטווח קרוב של דין היה מטושטש יותר מלפני הניסוי.

התוצאה הכי מפתיעה היא שהם נשארו בחיים. לאחר 48 שעות בתוך קסדת מציאות מדומה, כולל השתתפות בפעילויות בעולם האמיתי, אף אחד לא חשב שהניסוי ייגמר ללא נפגעים.

ב-48 השעון הללו דין ושרה הלכו 41,381 צעדים, 36 שעות בילו בעמידה וסך הכל טיילו 32 קילומטרים.

מוזמנים לצפות קצת במעלליהם של השניים ביומיים הללו:

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    07:31 09.06.2017 | אילן אילן (אורח)

    יש לי את המישקפים זה עושה ערה ראש חזק למי שלא רגיל אים הם החזיקו יומים כול הכבוד להם אני לא מחזיק דקה

  2. 2

       | פורסם ע"י