הרשמה

ההדלפות של Pokemon Legends Arceus יוצרות יותר הייפ למשחק מנינטנדו עצמם

כשמדליפים שהשיגו את המשחק לפני כולם עושים עבודה יותר טובה מחברת מולטי מיליונים עם סוללת אנשי פרסום

מצד אחד - אל תראו את הספוילרים. מצד שני - אתם לא מבינים מה אתם מפספסים.

אז Pokemon Legends Arceus, המשחק הבא בסדרת משחקי הפוקימונים של נינטנדו, Game Freak וחברת הפוקימונים צפוי לצאת ביום שישי הקרוב, ה-28 בינואר. בעוד שכאן בארץ ובעוד הרבה מקומות בהם יש אחיזה של נינטנדו בשוק (מי היה מאמין שאני אגיד את המשפט הזה על ישראל), המשחק צפוי להיות מושק בשישי/חמישי אחה״צ גג, בכמה מקומות בעולם מעריצים ברי מזל הצליחו למצוא חנויות שהסכימו לשבור את תאריך השוק בכמה שבועות טובים והם משחקים במשחק כבר כמעט שבועיים. עכשיו, תנו לי לספר לכם סיפור לגבי Pokemon Legends Arceus.

לפני כמעט שבועיים קיבלנו טריילר משחקיות של 13 דקות שהציג לנו קרבות, מנגנון המשימות החדש, כמה מהפוקימונים שאנחנו צפויים לראות במשחק ואת העולם של מחוז היסוי החדש/ישן. מבחינת משחקיות הטריילר עצמו היה סופר מגניב, כשהיכולות השונות שהוצגו לנו, הפוקימונים בעולם והשימוש בפוקימונים שלכם היה ממש מגניב. הגרפיקה לעומת זאת הייתה, כמו שציפינו וכמו שראינו בשבועות שקדמו לטריילר הזה, איך נאמר... לא משהו: העצים עדיין נראו כאילו הם שייכים למשחק ל-PS2 משנת 2001, המשחק הציג לנו חלקות דשא של מטר על מטר והעולם עדיין היה בהיר מדי עם תאורה לא הגיונית.

כשראיתי את הטריילר אמרתי לעצמי: אוקי, המשחק נראה טיפה יותר טוב ממה שהוצג קודם לכן, אבל הוא עדיין לא מגיע לרמה של משחקים מתחילת דור ה-Switch כמו Breath of the Wild או Xenoblade Chronicles 2. מצד שני - למה ציפיתי? בשלב הזה קיוויתי שמה שייתן למשחק את הכוח שלו יהיו האנימציות החדשות שהראו ניצוצות של שיפור אחרי 3 דורות של משחקי פוקימון, הסיפור שתפס צורה והיה נראה מעניין והמשימות השונות שהציגו לנו צדדים אחרים של העולם. זה עדיין אמר שאני מתרגש לקראת היציאה של המשחק, אבל לא תליתי יותר מדי ציפיות במשחק וכבר הכנתי את עצמי לאכזבה.

ואז הן התחילו להגיע. ההדלפות.

יותר ויותר מדליפים מוכרים בתעשייה התחילו לדבר על צורות חדשות לפוקימונים חדשים, מנגנוני משחקיות חדשים ומעניינים, סיפור מרתק ומעניין ועולם מגניב, שכל אלו היו נחמדים והכל, אבל זה לא משהו שלא יכלתי לצפות לו. אבל אז, משום מקום, הגיע הציוץ הזה של משתמש בשם Direct-Feed Games ששפך אור חדש על מה שאנחנו צפויים לקבל מבחינת הגרפיקה והסגנון האמנותי של Legends Arceus:

אוקי, סיקרנת אותי - אז יכול להיות שמה שראינו בטריילר היה מבילד מוקדם יותר של המשחק? ומי כבר יכולה לעזור להם עם הפרויקט הזה שלא ידענו עליה? אז בתגובה לציוץ הזה קיבלתי את התשובה לשאלה הזו:

עכשיו, זה לא סוד שהמפתחים ב-Monolith, הסטודיו שהיה אחראי על משחקי Xenoblade Chronicles, עזרו בלא מעט פרויקטים של נינטנדו, אבל רוב מה שהחבר׳ה האלה נוגעים בו הופך לקלאסיקה של ממש - הן ויזואלית והן מבחינת המשחקיות. כל זה עדיין מרשים, אבל את הפאנץ׳ הסופי קיבלנו בכמה הדלפות שהציגו לנו קצת יותר מהעולם של המשחק המלא, המתקפות השונות עם האנימציות החדשות והמגניבות שלהן והקרבות שבמשחק (אגב, ניסיתי להימנע מכולן אבל אדם ברדוגו מקהילת 1Up Club החליט שאני הולך לראות כמה על אפו וחמתו). בשלב הזה כבר תפסתי את הראש ואמרתי לעצמי: ״איך הם לא הציגו לנו את כל המידע הזה בטריילרים לפני המשחק?!״

אני יכול להבין את הרצון של המפתחים ושל נינטנדו לשמור כמה שיותר מהחוויה וההפתעה לשחקנים, אבל אם שחקני פוקימון בהווה, שחקנים חוזרים מהעבר ואנשים שלא נגעו אפילו במותג היו רואים חמישית ממה שחלק מההדלפות (אפילו לא כולן!) הראו לנו, הרבה פחות אנשים היו מדברים על גרפיקה ירודה, על משחקיות משעממת ומוכרת, על עולם ריק ועל אנימציות עצלניות. כי כרגע קהילת הגיימרים שמחכים למשחק מתחלקת לשניים: אלו שעדיין אומרים את כל הדברים שציינתי קודם לכן וכל מי שנחשף להדלפות הללו. אני בטוח שהעובדה שהזכרון האחרון של אנשים הוא טריילר המשחקיות האחרון יפגע במכירות הראשוניות של המשחק וזה חבל מאוד.

אני לא הולך להרוס לאף אחד כאן את החוויה הראשונה שלו עם Legends Arceus (אני בעצמי נמנעתי מעוד הדלפות וספויילרים עד היציאה של המשחק בשישי הקרוב) אבל לומר לכם שההייפ שלי לא עלה בעשרות מונים מאז ההדלפות הללו יהיה שקר מוחלט. אני כבר לא סתם מחכה למשחק הזה, אני באמת חושב שיש לו פוטנציאל להיות משחק הפוקימון הכי טוב מאז Black\White המדהימים שיצאו לקונסולת ה-DS. לא התרגשתי ככה לקראת יציאה של משחק כבר חודשים ואני לא יכול לחכות ולראות אילו עוד הפתעות נעימות צפויות להיות לי בעולם של היסוי.

בבקשה שאני לא אתאכזב בסוף.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י