הרשמה

ביקורת - The Escapists 2

אז אחרי שבדק את הבטא של המשחק, שמואל יצא לבדוק את המשחק המלא על ה-PlayStation 4 וחזר עם רשמיו

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 22/08/2017

ההתחלה יכולה להיות מתסכלת, אבל לאחריה תגלו משחק פאזלים ואסטרטגיה שמשפר המון דברים מהמשחק המקורי וכיפי גם עם חברים

אז סך הכל נהניתי מאוד מהבטא של המשחק The Escapists 2, כתבתי על כך בביקורת לפני כמה זמן ועכשיו יצא לי לנסות את המשחק המלא על ה-PlayStation 4. למי שלא קרא את הרשמים שלי מהבטא או לא מכיר את המשחק הנה הסבר קצר על סדרת משחקי The Escapists: המשחק הראשון יצא בשנת 2015 והכיל גישה יותר קלילה לחיי הכלא היום יומיים כשהמטרה של המשחק הייתה בראש ובראשונה לברוח מבית הכלא שאתה נמצא בו. המשחק המקורי כלל עשרה בתי כלא שונים (בלי לכלול חבילות הרחבה והורדות) שיכלתם לשחק בהם והדרך לברוח הייתה באמצעות למידה של בית הכלא בו אתם נמצאים, עבודה בבתי הכלא בעבודות שונות כדי להתקדם ולמצוא את הכלים והאנשים שיוכלו לעזור לכם לברוח מבית הכלא. כמו שאמרתי בביקורת שלי על הבטא של המשחק, לא שיחקתי המון במשחק הראשון אבל מה שכן שיחקתי היה נחמד וכיפי. אז מה חשבתי על המשחק השני בסדרה, והאם בסופו של דבר הוא שינה מספיק כדי להיות שווה קנייה על ה-PlayStation 4?

נמלטים - הגרסה החמודה

אז על פניו המשחק הזה סופר פשוט: בוחרים שלב, יש חלק קצר בהתחלה שמראים לך איפה כל דבר נמצא, ואתה נזרק לתחילת היום לשגרה היום יומית שלך. המטרה הסופית היא כמובן לברוח, ואיך לעשות זאת תלוי בכם השחקנים. ברוב המקומות יש כמה דרכים עיקריות לברוח והדרך למצוא אותן היא על ידי למידה של המקום והבנה של נקודות התורפה העיקריות של בית הכלא בו אתם נמצאים. ואם זה נשמע לכם כמו התחלה קשה, אז כן אתם לגמרי צודקים: תהליך הלמידה הזה יכול לקחת המון זמן וחלקו גם כלול בניסוי וטעייה: לפעמים חשבתי שהבנתי איך בורחים מהכלא רק כדי לגלות שדווקא כאן יש צלף או למקום שרציתי להגיע אליו אין גישה בשעות בהן אין שומרים באזור. מצד אחד כל התהליך הראשוני הזה הופך את ההתחלה של כל שלב למונוטונית ואיטית - הרי השעה הראשונה בשלב כנראה תלך על ניסיון להבין מה השומרים עושים, איפה אפשר ואי אפשר להיות בלילה - וכשאין לך איזה מדריך או משהו שיכול להסביר את הדברים האלה מראש, או לחילופין אין לך הבנה של איך להתנהל במשחק כתוצאה ממשחק ב-The Escapists הראשון, זה יכול להוביל לתסכול של ממש. אבל מהצד השני של המטבע חוסר הרצון של המשחק להחזיק את היד של השחקן מובילה לתחושת סיפוק אדירה כשמצליחים לסיים את השלב כמו שצריך או בדרך מיוחדת שחשבת שלא הגיונית או שהיא סתם משעשעת ומצחיקה ומעלה חיוך על הפנים אחרי שעות שבהם לא הבנת מה אתה עושה ולמה. המשחקיות עצמה ממשיכה עם הקו הפשוט של המשחק: אתה זז עם החצים ממקום למקום, ושאר הפעולות קורות לרוב בלחיצת כפתור: בין אם מדובר בלחתוך סורגים של פתחי אוורור, לתקוף אסיר אחר, או לחפור באדמה. המשחק מכיל גם אלמנטים שונים של עלייה ברמות בשביל הדמויות שלכם וכוללים כוח, כושר וחוכמה. השלושה האלה עוזרים לכם להשיג עבודות טובות יותר בתוך בית הכלא בשביל יותר כסף שאתם צריכים כדי לקנות חפצים מאנשים אחרים בכלא והעלאת החוכמה שלכם תוביל לכך שאתם גם תוכלו ליצור כל מיני חפצים ואביזרים שיעזרו לכם לברוח על ידי חיבור של חפצים שונים ביחד. אם אתם צריכים משהו שיגרום לשומרים לחשוב שאתם ישנים במיטה בזמן שאתם חופרים מנהרה באמצע הלילה? תשתמשו בכריות ושמיכה כדי ליצור בובה שלכם ישן. מנסים לברוח מהקומה השנייה של איזשהו בין כלא? תכינו חבל מכמה שמיכות וכן הלאה וכן הלאה. יש הרבה דברים שאפשר להכין אבל את החפצים עצמם צריך להשיג כמו שכבר הזכרתי קודם לכן מאנשים אחרים.

שיעור בכל-כלא

אסירים מתחלקים לשני סוגים בדרך כלל: אסירים עם סימן קריאה מעליהם - אסירים שמאפשרים לך לעשות משימות שונות בכלא כדי לקבל כסף ואסירים עם סימן של מטבע עליהם - סימון שמאפשר לך לדעת שיש להם מה למכור לך. רוב האסירים ימכרו לך בתחילת המשחק אבל כבר קרה לי שבגלל ריב עם אסיר אחר הוא סירב למכור לי דברים, שזה היה נחמד והוסיף נופך מציאותי לכל הנחמדות סביב המשחק הזה. אתם חייבים כסף כדי לקנות חפצים אחרים וככל שיש לכם יותר חפצים כך תיאלצו להסתיר אותם יותר טוב או לשטוף חלק באסלה במקרה הצורך. המשימות שצריך לבצע כדי לקבל כסף מאסירים מתחלקות לשלוש: “לשים משהו אצל מישהו כדי להפליל אותו”, "להביא חפץ למישהו" או "לגרום למהומה גדולה" ובעיקרון זהו. וכן, זה מונוטוני בדיוק כמו שזה נשמע: המשימות נהיות לא כיפיות ופחות מאתגרות ורק גורמות לך לרצות להשיג כסף בצורה אחרת או לסיים את המשימה יותר מהר. מה שכן מצליח להציל את המשחק ממונוטוניות זאת האופציה לשחק עם עד ארבעה חברים באופציה של מולטיפלייר. האופציה לקבל הזדמנות לברוח מהשלב יחד עם חבר פותחת בפני השחקנים אפשרויות מגוונות למשחק, וזה נראה שגם עוד דרכים לברוח מהכלא בכל השלבים שבשבילן חייבים לעבוד בצוות עם עוד אדם אחד לפחות. השחקן יכול להיות איתך מההתחלה ועד הסוף או להצטרף למשחק באמצע ולעזור לך איפה שאתה צריך ויכול בין אם להשיג לך חפצים או ליצור הסחת דעת שתאפשר לך לצאת מהרוטינה הרגילה של היום ולעשות את מה שצריך לעשות כדי לברוח. זה גם מצליח טיפה להוריד מהמונוטוניות של היום-יום כי עכשיו המשחק נהייה משחק של שיתוף פעולה עם חברים ועבודה בצוות ופחות אתה נגד העולם כשכל מי שאתה משחק איתו עושה את אותם הדברים פלוס מינוס פעולה רנדומלית כזאת או אחרת.

שיפור בתנאי המאסר

המשחק מציג שיפורים גרפיים מהמשחק הראשון שיחסית מורגשים: הדמויות במשחק מאוד מגוונות מבחינת המראה שלהן: המשחק הראשון הציג את האסירים בצורה של העתק הדבק כשרובם נראו אותו הדבר עד שינויים ממש קלים פה ושם. המשחק הזה כבר נותן לנו דמויות יותר מפורטות שאפשר לבחור מביניהן כך שקל מאוד להבדיל בין אסיר אחד לאחר או בין הסוהרים השונים (זה קריטי כדי להבין מה הלו"ז של השומרים ולדעת לזהות אותם לא רק לפי השמות). השיפור הכי מורגש בשלבים עצמם שמרגישים גדולים מאוד יחסית למשחק הקודם עם הרבה מקומות שונים ללכת אליהם. הגיוון בשלבים גם מופיע בכל מה שקשור לעיצוב של השלבים עצמם שנעים מבתי כלא רגילים לשלבים מיוחדים כמו בריחה מרכבת דוהרת. זה בהחלט לא אחד המשחקים עם הגרפיקה הכי טובה שראיתי אי פעם, אבל המשחק מנסה ומצליח להעביר צ'ארם מסוים שהופך את החיים בכלא ליותר קלילים.

השורה התחתונה

מסוג המשחקים שמתחילים באיטיות ולאט לאט מגבירים, The Escapists 2 הוא משחק מאתגר וכיפי מאוד ברגע שעוברים את משוכת ההתחלה המאוד מתסכלת לעיתים. אני עדיין חושב שהמשחק הזה הוא יותר עדכון מאסיבי מאשר משחק שני חדש לחלוטין, אבל זה לא בהכרח דבר רע: בתי הכלא יותר גדולים מה שגם נותן יותר מה לעשות וגם מעלה את דרגת הקושי מספיק כדי שהצלחה בלברוח תהייה מספקת מאוד. העובדה שניתן לשלוט באיך הדמות שלכם תיראה הופכת את המשחק ליותר אישי ורואים שנעשתה מחשבה בכל הנוגע לנתיבי הבריחה של המשחק והדרך לנצח כל שלב. המשימות עדיין יכולות להיות מעצבנות לעיתים והעובדה שרוב המשימות בבית הכלא מסתכמות בלהביא חפץ X לאסיר Y יכולות להפוך חלק מהבריחה לטיפה מונוטונית אבל המשחק עושה מספיק בשביל לפצות על כך. וכמובן, אפשר לשחק עם חברים ביחד במצב מולטיפלייר, אז זה גם משפר את החוויה מאוד.

7.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • שלבים גדולים ומגוונים יותר
  • הצלחה בסיום שלב מרגישה מספקת
  • הוספה של אפשרות משחק עם חברים ברשת
  • יותר מאתגר מהמשחק הראשון

הרע

  • עקומת למידה גבוהה מאוד
  • התחלה איטית לשלבים עצמם
  • חלק מהמשימות במשחק עצמו מאוד מונוטוניות

והבריחה

  • לנסות לברוח מרכבת היה דווקא מאוד מגניב
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י