הרשמה

מורה נבוכים למשחקי הלחימה של שנת 2017

לקראת יציאת משחקי הלחימה החדשים של Capcom ו-Nintendo שמואל מנסה לעשות לנו סדר בכל משחקי הלחימה שהגיעו אלינו השנה

מ-Pokken עד TEKKEN - הנה הרשימה המלאה של משחקי הלחימה של השנה

אני מנסה להיזכר מתי היה לנו גל כזה של משחקי לחימה שמגיעים אלינו בשנה אחת. ואז אני נזכר שבשנה שעברה היה לנו את אותו הסיפור פחות או יותר. אז למה השנה זה מדהים אותי? אולי כי חלק מהמשחקים השנה ממש לא סטנדרטים במובן של משחקי לחימה (For Honor הוא דוגמא מצוינת), אולי כי עכשיו כשאני גם מסקר משחקים אני שם לב לז'אנר האהוב עליי ביותר דקדקנות. ויכול להיות שזה דווקא בגלל ההצטרפות של השחקן החדש לזירה, הנינטנדו סוויץ', שמחזיר משחקי לחימה ישנים וטובים וממציא את הגלגל עם אחד חדש. אולי זה כל הדברים הללו - מה שבטוח זאת שנה עמוסה בכל טוב ולמי שרוצה להיכנס לז'אנר ולהתחיל "ללכת מכות" החלטתי להכין סקירה קצרה של מה שהיה ומה שעוד מגיע השנה. רק שלושה דברים לפני שאני מתחיל: 

1. אני מתכוון להשמיט כאן את היציאה של הספרייה של קונסולת ה-NEO-GEO לסוויץ'. אמנם, הרבה משחקי לחימה טובים מגיעים לקונסולה הניידת של נינטנדו אבל רובם כבר הגיעו לקונסולות אחרות והם דיי ישנים. ובכל זאת - אזכורי כבוד מגיעים לשני משחקים: The King of Fighters 98 ו-Garou: Mark of the Wolves. העברתי עליהם המון שעות כשהייתי יותר צעיר והם עדיין נהדרים גם אחרי כל השנים האלה.

2. מה שאני אכתוב כאן הוא לא בגדר סיקור - זה לא טור של "תקנו או לא תקנו". אני מתכוון לעבור על המשחקים שיוצאים השנה, לתת סקירה קצרה שלהם ולומר למי אני חושב שהם מתאימים ואת דעתי האישית. יכול להיות שיש משחק שאני אחשוב שהוא מאוד טוב כמו TEKKEN 7 אבל הוא פחות יתאים לכם כי אין לכם עניין בלחימה בזירה תלת ממדית וזה בסדר גמור.

3. אני הולך לעבור על משחקים שהם יותר High-Profile בטור הזה. נכון, אני משמיט משחקים כמו Brawlout, Gundam Versus ו-Gang Beasts שאמור להגיע השנה, אבל זה ישמור על הטור הזה יחסית קצר ולעניין. וחוץ מזה, ראיתם איך הכנסתי את המשחקים האלה כאן באזכור של כבוד? תבדקו אותם אם תרצו הם ממש סבבה.

קול? קול. יצאנו לדרך.

For Honor

תאריך יציאה: 14 בפברואר

פלטפורמות: PC, PS4, Xbox One

משחק לחימה מגוף שלישי שבו הדמויות משתמשות בכלי נשק כדי להילחם אחת בשנייה. הדמויות מחולקות לשלושה קטגוריות כשכל קטגוריה מייצגת סוג אחר של סגנון משחק, טנקים כבדים שעושים הרבה נזק ואיטיים, מתנקשים מהירים עם נזק קטן יחסית אבל יש להם יכולת לנוע ברחבי הזירה בקלות ולוחמים שלא ממש נכנסים לאף אחת מהקטגוריות שציינתי קודם עם יכולות משלהם שמייחדות אותם.

למי המשחק מתאים: אני חושב שזה יתאים לאנשים שפחות מתחברים למשחקי הלחימה הסטנדרטים גם כי הדמויות נראות טיפה יותר מציאותיות וגם כי מנגנון הקרב המיוחד של המשחק מאפשר לשחקנים להיות טקטיים מאוד מבלי להרגיש בכך. זה משחק לחימה שלא מרגיש כמו אחד וזה אחד היתרונות הכי גדולים שיש לו.

ביקורת For Honor

Injustice 2

תאריך יציאה: 11 במאי

פלטפורמות: PS4, Xbox One

משחק ההמשך למשחק הלחימה המעולה של NetherRealm מ-2013, Injustice: Gods Among Us. המשחק מציג סגל דמויות רחב יותר מהמשחק הראשון, וכולל שיפור של המשחקיות במספר תחומים ומציג מצב סיפור שהמשיך את הקו הנהדר של NetherRealm של יצירת סיפור משמעותי במשחק לחימה (גם אם יחסית קצר). לעוד מידע על המשחק אתם יכולים לקרוא את הביקורת הנהדרת של רן שעוברת על המשחק בפירוט עם סיכום שלו.

למי המשחק מתאים: שחקני Mortal Kombat X ירגישו ממש בבית עם המשחק הזה כך שבשבילם זאת המלצה מיידית. אם אתם מעריצים של העולם של DC, המשחק יתאים גם לכם שכן הוא עושה צדק עם הדמויות והיכולות שלהן ובנוסף גם מרגיש מאוד נגיש וזמין גם לשחקנים לא הכי מנוסים במשחקי לחימה (למרות שכמובן, כדי להיות טוב צריך להשקיע זמן). שחקני המחשב לא זכו לקבל את המשחק הפעם, אבל אני מקווה שבהמשך כן נזכה לראות את המשחק מגיע גם למחשב.

ביקורת Injustice 2

Ultra Street Fighter 2: The Final Challengers

תאריך יציאה: 26 במאי

פלטפורמות: Nintendo Switch

עוד חידוש למשחק הלחימה הקלאסי של Capcom והפעם לקונסולת הנינטנדו סוויץ'. המשחק מגיע עם אופציה לשחק עם גרפיקה מחודשת ב-HD או עם הגרפיקה הישנה, דמויות חדשות כמו Violent Ken שמגיעות לראשונה למשחק, מודים חדשים ועוד.

למי המשחק מתאים: מעריצים אדוקים של Street Fighter 2. וגם אז, אם כבר קניתם את המשחק באחת מגרסאות ה-HD שלו על הקונסולות האחרות אני לא מוצא סיבה לקנות אותו שוב. אם ממש בא לכם לשחק ב-Street Fighter 2 בדרכים, אז כן - זה המשחק בשבילכם, או לחילופין אם אתם רוצים משחק לחימה קלאסי על הסוויץ', אבל יחסית למחיר הגבוה שלו קצת קשה לי להמליץ עליו. אולי אחרי הנחה.

TEKKEN 7

תאריך יציאה: 1 ביוני

פלטפורמות: PC, Xbox One, PS4

המשחק השביעי בסדרה המרכזית של משחקי TEKKEN הפופולריים הגיע לראשונה גם למחשב והוא טוב יותר מאי פעם. מדובר במשחק לחימה תלת ממדי שמתנהל בזירה והוא שומר על אותה המשחקיות הנהדרת של TEKKEN 6 אבל גם מוסיף פיצ'רים חדשים כמו Rage Art ודמויות חדשות כמו Akuma מ-Street Fighter.

למי המשחק מתאים: שחקני מחשב שרוצים לשחק את מה שלפי דעתי הוא משחק הלחימה הכי טוב על המחשב כיום. המשחק פחות יתאים לחסידים של Street Fighter (גם אחרי ההכנסה של Akuma), ואם אתם מתכוונים דווקא לקנות את המשחק על קונסולה אז יש עוד משחקים שאפשר לשקול אבל לחובבי סדרת המשחקים אין בכלל שאלה אם כדאי או לא.

ביקורת TEKKEN 7

King of Fighters XIV

תאריך יציאה: 15 ביוני (למחשב)

פלטפורמות: PC, PS4

המשחק האחרון בסדרת משחקי הלחימה הדו-ממדיים המצוינת של SNK. המשחק KOF 14 שומר על המשחקיות הישנה והטובה שכוללת קרבות בקבוצות של 3 מול 3 מסגל דמויות פשוט פסיכים של מעל 50 דמויות מרחבי העולם של משחקי SNK לדורותיהם. המשחק כמו קודמיו ידרוש לדעת קומבואים מטורפים אבל הפעם הוא גם נותן לאנשים פחות מנוסים עוד כלים להתמודד עם אנשים שיכולים לנצח משחק עם קומבו אחד ארוך, בין אם מדובר בקומבואים אוטומטיים או בהאטה קלה של קצב המשחק.

למי המשחק מתאים: אם שיחקתם משחקים של SNK אתם פחות או יותר יודעים למה לצפות - קומבואים ארוכים, ביטול מתקפות מיוחדות בשביל עוד מתקפות מיוחדות ולפעמים הרבה תסכול. אני תמיד אומר ש-KOF הוא אחד המשחקים שהכי כיף לשחק כשאתה מנצח והכי נורא כשאתה מפסיד. בשביל שחקנים מנוסים אני בהחלט ממליץ לפחות לנסות ללמוד את המשחק, אבל בשביל שחקנים חדשים לגמרי או אלו שמחפשים משחק זריז עם חברים אז זה פחות בשבילכם. אה, ולשחקני המחשב זה משחק הלחימה הקלאסי השני הכי טוב שיצא השנה (בינתיים).

ביקורת King of Fighters XIV

Arms

תאריך יציאה: 16 ביוני

פלטפורמות: Nintendo Switch

Arms הוא משחק לחימה מגוף שלישי - השחקן משתמש באגרופים המיוחדים של הדמות אותו הוא בחר כדי לנצח את היריב. השחקן יכול לקפוץ להתחמק ולעיתים להשתמש בזירה כרצונו. משחק הלחימה הראשון של נינטנדו על הקונסולה החדשה שלה מאפשר לעשות שימוש בטכנולוגיית ה-Motion Capture של השלטים של הקונסולה כדי לתת אגרופים מה שהופך את המשחק גם לסוג של אימון אני מניח.

למי המשחק מתאים: אם יש לכם נינטנדו סוויץ' ואתם אוהבים לשחק משחקי לחימה אבל גם רוצים שהאחות הקטנה שלכם נניח תוכל להצטרף אליכם בכיף ובקלות זה משחק ממש מהנה וכיפי. בגלל העיצוב שלו הוא גם ממש מתאים לכל המשפחה, רק חשוב לזכור שהוא מאוד לא רגיל אז אם אתם יותר בעניין של משחקי לחימה סטנדרטים אולי כדאי יהיה לכם לדלג על המשחק הזה או לחכות עד שהוא יהיה בהנחה.

ביקורת Arms

Absolver

תאריך יציאה: 29 באוגוסט

פלטפורמות: PS4, PC

משחק לחימה/MMO (כבר לא שומעים את המילים האלה יותר) שמתנהל מגוף שלישי מאחורי השחקן. השחקן מכין דמות בסיסית מאוד עם סגנון לחימה התחלתי ובונה אותה לאט לאט עם יותר קומבואים ויכולות שונות כשהדרך ללמוד אותן היא דווקא בכך שהדמות מצליחה להתחמק, להדוף או להגן מהמתקפות שמנסים עליה.

למי המשחק מתאים: אי שם בעשור הקודם שיחקתי במשחק שנקרא Kwonho, שהיה משחק לחימה ברשת שאיפשר להכין דמות עם סגנון לחימה ולהילחם מול אנשים עם הדמות שלך ברשת. בעוד ש-Absolver הוא לא משחק אונליין פר-סה, הוא כן משחק שמאפשר לשחקן להכין דמות משלך ולנסות אותה מול אנשים אחרים במסגרת קרבות PvP. אם אתם שחקנים שרוצים להוסיף את הפן האישי ללוחם שלהם זה יכול להיות המשחק בשבילכם.

Marvel Vs. Capcom: Infinite

תאריך יציאה: 19 בספטמבר

פלטפורמות: PC, PS4, Xbox One

אחרי ההצלחה האדירה של Ultimate Marvel vs. Capcom 3 ב-Capcom החליטו להוציא משחק נוסף בסדרה שמשנה כמה דברים וגורם לו להיראות יותר כמו המשחק הראשון בסדרה. הקרבות יעבדו עכשיו בפורמט של 2 מול 2 ואמורים להיות יותר פשוטים להבנה בניגוד לכאוס המוחלט שהיה MvC3. בנוסף, הסיפור הולך להיות יותר משמעותי הפעם ודמויות שלא ראינו במשחקים קודמים כמו Mega Man X ו-Gamora יצטרפו לקאסט המוכר של הסדרה.

למי המשחק מתאים: בעיקרון חובבי מארוול ואוהבי משחקי Tag Team. אבל יש לי גם הסתייגות: Capcom עושה הרבה דברים לא נכון עם המשחק הזה: דמויות אהובות מ-X-Men לא מופיעות במשחק, והגרפיקה נראית פחות טובה ממה שקיבלנו במשחק הקודם שהיה פשוט מדהים בעיניי. זה לא משנה את העובדה שאני הולך לשחק בו כנראה מהיום הראשון שהוא ייצא אבל עדיין חשבתי שצריך לציין את זה.

Pokken Tournament DX

תאריך יציאה: 22 בספטמבר

פלטפורמות: Nintendo Switch

השם עצמו הוא הכלאה בין Pokémon ל-Tekken, וזה בערך מה שזה: משחק לחימה שכולל 21 פוקימונים שנלחמים אחד בשני בזירה כשהמשחקיות משתנה ממשחק בגוף שלישי מאחורי הפוקימון שלך (או Field Phase) לקרב אחד מול אחד יותר סטנדרטי (Duel Phase). הגרסה החדשה לסוויץ' תכלול את כל הדמויות מהגרסה ל-WiiU עם עוד דמויות שמגיעות מהארקייד ודמות חדשה לחלוטין מ-Sun & Moon. המשחק גם יוסיף מודים חדשים כמו משחק 3 מול 3 בדומה למשחקי King of Fighters ואתגר יומי ששחקנים יוכלו להשתתף בו.

למי המשחק מתאים: בדומה ל-Arms, זהו משחק שקל מאוד להיכנס אליו ולהכניס אליו אחרים גם אם הם לא מכירים משחקי לחימה. חובבי פוקימון תמיד אומרים שזה כל מה שהם רצו - את האופציה להילחם בצורה כזו בקרבות בניגוד לשבלונת ה-RPG המוכרת. בניגוד ל-Arms כאן המשחק דווקא יהיה יותר מוכר לשחקני לחימה מנוסים אבל בגלל כמה שהמשחק פשוט להבנה אל תחשבו שתוכלו להגיע מול שחקן חדש ולהיות בטוחים שתנצחו. לאנשים שכבר יש להם את המשחק על ה-WiiU, זאת אולי לא קנייה מיידית בדומה ל-Mario Kart 8 Deluxe אבל לאנשים שלא זכו לשחק את המשחק הזה הוא בהחלט שווה ניסיון. יש כרגע דמו חינם למשחק ב-Eshop של הסוויץ'.

Dragon Ball Xenoverse 2

תאריך יציאה: 22 בספטמבר (7 בספטמבר ביפן)

פלטפורמות: Nintendo Switch

משחק ההמשך למשחק הלחימה שמבוסס על האנימה הפופולרית מגיע לסוויץ' עם כל הפיצ'רים של הגרסה הראשונה של המשחק ובנוסף מוסיף שימוש בטכנולוגיית ה-Motion Control של הקונסולה כדי לבצע מתקפות מיוחדות. ביקורת מלאה למשחק כבר הוצאנו בעבר לגרסה לקונסולות אתם יכולים לקרוא אותה כאן.

למי המשחק מתאים: חובבי משחקי Budokai וחובבי המשחק שרוצים לשחק במשחק Dragon Ball באופן נייד. לצערי המשחק נופל לאותה קטגוריה של Ultra Street Fighter 2, שכן המשחק כבר יצא לכל הקונסולות ולמחשב. מה שכן, אפשר לשחק את המשחק עם עד שישה חברים על קונסולה אחת וזה עדיין משחק כיפי ככה שאם בא לכם לשחק את המשחק שוב ויש לכם סוויץ' הוא אולי שווה קנייה.

ביקורת Dragon Ball Xenoverse 2

חשוב לזכור שאלה רק המשחקים של השנה, בשנה הבאה מגיעים אלינו חבילות הרחבה חדשות למשחקים מוכרים (Geese Howard מגיע ל-TEKKEN באחד המהלכים המגניבים של השנה), ומשחקים חדשים לגמרי כמו Dragon Ball FighterZ ו-Blazblue: Cross Tag Battle, אז יהיה אפילו יותר מעניין מעכשיו. אשמח לדעת אם הרשימה הזו עזרה לכם באיזושהי צורה ואם שכחתי את אחד מהמשחקים האהובים עליכם או שרשמתי משהו לא מדויק, אשמח לדעת. כמובן שביקורות מלאות למשחקים שעוד לא יצאו יגיעו בהמשך השנה.

ומשהו אחרון בנימה אישית יותר: אם הצלחתי לצרף יותר אנשים לקהילת משחקי הלחימה הישראלית בעזרת הטור הזה, אז את שלי עשיתי. משחקי לחימה הם נהדרים לא פחות ממשחקי יריות או MOBA ואני מרגיש שהז'אנר לא מוערך מספיק בארץ. כמו שאמר האג'ימה "Tokido" טאניגוצ'י, המנצח בטורניר Street Fighter V של תחרות Evolution 2017: "יש רק דבר אחד שאני רוצה לומר: 'משחקי לחימה הם משהו כל כך מדהים'". וואלה, מסכים אתך.

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:38 07.09.2017 | ZukiBuki ZukiBuki (אורח)

    כתבה מעולה כמו תמיד, אין ספק שאתה כתב הגיימינג הכי איכותי שיש

  2. 2

    18:33 07.09.2017 | וואו וואו (אורח)

    השקעה מטורפת וכתבה מעולה, כרגיל!
    המשך כך

  3. 3

    19:31 07.09.2017 | אופיר אופיר (אורח)

    חח "מורה נבוכים" הרמב"ם למשחקים.
    תודה על ההשקעה כמו תמיד !

  4. 4

    01:25 11.09.2017 | "מורה נבוכים" (אורח)

    אחלה כתבה, אני הכי מעדיף את פוקן~

  5. 5

    08:10 13.09.2017 | שלומי שלומי (אורח)

    אחלה כתבה, אבל כמובן שtekken זה המשחק!!

  6. 6

    16:54 14.09.2017 | כריש פטיש כריש פטיש (אורח)

    אני לא בטוח ש-For Honor נכנס לקטגוריה של משחקי מכות...

  7. 7

    21:01 15.09.2017 | MaorAsOne MaorAsOne

    שמואל
    אני לא שיחקתי בשום משחק טקן עד עכשיו
    האם טקן 7 טוב בשבילי או לא?
    תודה מאור

  8. 8

    20:50 16.09.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    היי מאור - המשחק מסתמך נואשות על כך שאתה כבר מכיר את הדמויות ויודע איך המשחק עובד ברמה הבסיסית, שכן אין איזה Tutorial או משהו שמלמד אותך לשחק. בנוסף, המשחק הזה ידרוש המון המון שעות כדי ללמוד איך לשחק בו. אני לא זוכר כמה שעות העברתי בלשחק טקן 6 וללמוד את הקומבואים של Law על בוריים. בעוד שזה לא המשחק הכי נוח להיכנס אליו בגלל זה, קיימים הרבה מדריכים באינטרנט כך שבעוד שהייתי ממליץ לך להיכנס קודם לטקן 6, גם שם אין המון מדריכים בתוך המשחק, אז כבר תשחק בטקן 7 ותסתכל על מדריכי קומבואים באינטרנט. תתאמן ואז תזמין אותי לאחד על אחד ;)

  9. 9

       | פורסם ע"י