הרשמה

צוות ויגיימס מסכמים את שנת 2018

הסיכום השנתי של צוות Vgames חוזר! אז איך הייתה 2018?

מי איכזב? מי הפתיע? בואו לראות מה חברי הצוות חשבו!

2018 הייתה שנת גיימינג מסעירה. מצד אחד היו לנו הצלחות אדירות לקהילת הגיימינג העולמית עם משחקים אדירים כמו God of War, Super Smash Bros. Ultimate וכמובן Red Dead Redemption 2 ומהצד השני, טיטאנים של התעשייה ומי שהיו עד ממש לאחרונה בונקרים בכל הנוגע להוצאת משחקים איכותיים כשלו בצורה חרוצה ויצטרכו לעשות המון כדי לתקן את הנזק התדמיתי שהם גרמו לעצמם.

גם עלינו עברה שנה מסעירה, כשעל הצוות והאתר עברו תהפוכות ומכשולים אבל צלחנו את כולם והגענו לרגע הזה בעצם - הסיכום של שנת 2018. כמו בכל שנה, צוות הכתבים והעורכים שלנו יתן לנו את משחק השנה שלהם, את ההפתעה הכי גדולה מהשנה הזאת ואת מה שלצערם איכזב אותם ב-2018. 

שמואל מקונן

משחק השנה: Super Smash Bros. Ultimate

כמו שאמרתי כבר בביקורת שלי על המשחק, אני לא חושב שזה המשחק הכי טוב השנה. God of War ששיחקתי בו על ה-PS4 בקלות לוקח את המקום הזה. Super Smash Bros. Ultimate הוא משחק השנה שלי בגלל כמה סיבות ובראשן העובדה שמדובר במשחק שאני יכול להסתכל עליו ולהרגיש שהוא מייצג את כל מי שאני כגיימר.

מהסגל הרחב באופן מגוחך של דמויות שנעות בין סדרות משחקים וז'אנרים שונים (ממשחקי RPG, להרפתקאה, לאקשן ומשחקי לחימה), כמות הזירות האבסורדית, תשומת הלב לפרטים, מנגנון ה-Spirits החדש שחוגג את כל סדרות המשחקים הללו ועוד המון אחרות, כמות הרצועות והשירים הפשוט קולוסאלית ועוד הרבה דברים. Super Smash Bros. Ultimate הוא משחק כיף, כן. הוא משחק מסיבות נהדר, קל להיכנס אליו עם חברים, קל להושיב אנשים מול המסך, לתת להם שלט ולהתחיל במשחק כאוטי ונהדר אבל בשבילי, המשחק תמיד יהיה התזכורת האלמותית בעיניי לכך שמתחת לכל החברות הגדולות, הטקסים הגדולים והכסף, בבסיס של משחקי וידאו נמצאים אנשים שרוצים לעשות פיסות בידור אינטראקטיביות שיגרמו לאנשים לחייך.

זה עלה בבריאות שלו, אבל מאסאהירו סאקוראי יצר (שוב, יש לציין) משחק שאנשים יוכלו ליהנות ממנו גם בעוד כמה שנים. אין לי מה לומר חוץ מתודה.

הפתעת השנה: סוני מאפשרת Cross-Play לראשונה בתולדותיה

שירימו את הידיים שלהם כל מי שאשכרה ראה את זה מגיע. תגידו מה שתרצו על Fortnite: זה משחק שרק ילדים משחקים בו; הוא פשוט מידי; משחקים נגמרים מהר; הוא הוביל לכל האפוקליפסה וכמות ה-Battle Royals המטורפת שיש בשוק - אבל יש דבר אחד שהוא הצליח לעשות ששום משחק אחר בהיסטוריה לא הצליח: הוא גרם לסוני לאפשר משחק עם אנשים בקונסולות אחרות. עכשיו רק כדי לסבר את האוזן, כשאני אומר שזה לא קרה מעולם אני באמת מתכוון לזה: נינטנדו ומיקרוסופט כבר התחילו לשלב כוחות בשנה שעברה עם האופציה למשחק בין קונסולות ה-Nintendo Switch ל-Xbox One במשחקים שונים כגון Minecraft ו-Rocket League, אבל תמיד קונסולה אחת נשארה מחוץ לתמונה: הקונסולה של סוני כמובן.

כל זה השתנה עם Fortnite שהצליח להוכיח שלצרכנים ולדעת הקהל יש השפעה גם על טיטאנים של התעשיה. אחרי לחץ מאסיבי מצד שחקני סוני, מיקרוסופט ונינטנדו, סוני החליטה, בהחלטה שהיא באמת חסרת תקדים, לאפשר לשחקניה לשחק את המשחק עם שחקנים בשאר הקונסולות ואולי גם לפתוח את הצוהר לעוד משחקים שיאפשרו זאת. עם כמה שאני לא אוהב את Fortnite, אני חייב להודות לו על כך שהוא קירב אותנו עוד צעד אחד אל עבר העתיד בו כולם יוכלו לשחק עם כולם, בלי קשר לקונסולה שהם נמצאים עליה.
What a time to be alive.

אכזבת השנה: Darksiders 3

איפה אני מתחיל בכלל? את שני המשחקים הראשונים של Darksiders סיימתי - הראשון היה כיפי כי הוא היה משחק אקשן טוב מאוד, והשני, והמועדף עליי, היה מהנה בגלל כל קונספט העולם הפתוח שלו והעובדה שהוא הרגיש כמו משחק הרפתקאה בסגנון של Legend of Zelda ואני נהנה מאוד מהסגנון הזה. כל זה בנוסף לגיבורי המשחק הנהדרים והדיאלוגים המשעשעים תרמו ליצירת משחקים שגם אם לא מכרו מיליונים על גבי מיליונים של עותקים הם היו מהנים מספיק כדי ליצור סביבם קהילה אדוקה שרק רצתה לראות את המשחק השלישי יוצא.

ואז הגיע המשחק השלישי וגיליתי שהמשחק החליט לשנות כיוון שוב והפעם להפוך למשחק בסגנון Dark Souls, רק שהפעם זה לא באמת עובד. לשחק משחק אקשן כשהעיצוב של המשחק מוביל למוות מוקדם של השחקן בכל שלב זה לא אתגר לשחקן ולא רגע של "Git Gud", זה פשוט עיצוב משחק גרוע. תוסיפו לכך את העובדה שהמשחק נראה רע והדיאלוגים והסיפור לא הכי טובים ויש לכם את המתכון למשחק מאכזב מאוד.

גיא דהן

משחק השנה: Red Dead Redemption 2

אם לומר את האמת, לקח לי יותר מדי זמן להחליט איזה משחק יתפוס את המשבצת הזו עבורי. שנת 2018 הציגה לנו המון משחקים מצויינים מ-God Of War ועד ל-Spider-Man, וכל אחד מהכותרים האלו היו חוויה בפני עצמה, אבל בסופו של דבר המשחק שעבורי הכי התבלט והיה הכי משמעותי השנה היה Red Dead Redemption 2.

אל תיראו כל כך מופתעים, זה היה ברור שזו תהיה הבחירה שלי. Rockstar הציגה לנו את כותר העולם-פתוח המושקע ביותר בשנים האחרונות, וזה בהחלט תואר ראוי לשבח אחרי תקופה שבה כל המשחקים הללו היו פחות או יותר אותו הדבר. בנוסף להכל, מדובר בכותר המשך לאחד ממשחקי המערבונים היחידים שהצליח לעשות הכל כמו שצריך, ואיכשהו RDR2 הצליח להשתפר בתחומים שאז היו נראים מהפכניים. מדובר במשחק שיעניק לכם עלילה מושכת וממכרת, משחקיות סולידית ומגוון מערכות שמתמזגות לחוויה אחת בלתי נשכחת שברגע שתישאבו אליה, אין דרך חזרה.

הפתעת השנה: God Of War

כולנו ציפינו שהריבוט לסדרת God Of War יהיה טוב, אבל אני לא חושב שמישהו ציפה שנקבל את אחד ממשחקי הסינגל-פלייר הטובים של השנים האחרונות ואחד שיקטוף עשרות פרסים ואפילו את תואר "משחק השנה" בטקס פרסי המשחקים לשנת 2018. למשחק הזה יש הכל - עלילה עמוקה ומרגשת, מערכת קרב מותחת וממכרת שתגרום לכם לנשוך שפתיים בכל היתקלות וגרפיקה שמשתמשת באנרגיית ה-Playatation 4. חברו את הכל וקיבלתם ריבוט שהצליח לקחת סדרת משחקים ולהעיף אותה לגבהים חדשים, בוגרים יותר ומהנים יותר כאחד.


אכזבת השנה: סגירתה של Telltale Games

אני פנאט רציני בכל מה שקשור למשחקי נרטיב שמושפעים מהבחירות שלכם. משחקים כמו Life Is Strange או Detroit: Become Human הם הראשונים שעולים לי לראש, ועד כמה שהם איכותיים, לא רואים כותרים כאלו לעתים קרובות. פה נכנס הסטודיו Telltale Games. קודם כל, הם הביאו לנו את The Walking Dead, מה שבעצם גרם להם לפרוץ לתעשייה המודרנית של משחקי ווידאו, בעיקר בז'אנר ה-Point&Click. הוא גם המשחק הראשון שגרם לי לבכות כמו ילדה קטנה, ואחד שגרם לי לחוות רגשות לדמות ממוחדבת בפעם הראשונה. משם הכל היה נראה תותים - קיבלנו את The Wolf Among Us המצויין ואת Tales From The borderlands הקורע מצחוק. נהנתי מכל משחק שהסטודיו השיק ותמיד נמנעתי לצפות באינטרנט במשחקים שלא יצא לי לחוות, בעיקר כי אני מאמין שזו בכלל לא אותה חוויה. אבל לצערי לא כולם חשבו כמוני, והסטודיו נסגר מוקדם יותר השנה בגלל שהמשחקים כבר לא היו רווחיים. אזכור אתכם תמיד Telltale, יש לכם מקום שמור אצלי בלב.

בר הוכמן

משחק השנה: God of War

טוב, די צפוי. God of War לקח אותי בסערה. הרבה יותר מ-Red Dead Redemption 2. המשחק מציע סיפור מרתק, אויבים מעניינים ומאתגרים ובעצם דחף את כל מה שרציתי במשחק סינגל מושקע פנימה. עץ השיפורים הרגיש במקום, לא מסובך מדי ולא פשוט מדי (מה שמשאיר אותי רחוק ממשחקים דומים) וכך גם מערכת ה-Crafting. אפילו ה-End game עניין אותי, מה שאף משחק לא מצליח לעשות, ובכך מילא לי עוד כמה שעות של שוטטות והרג.

הפתעת השנה: הרימסטרים של סוני

יצאו שני רימסטרים מעניינים השנה: Crash Bandicoot ו-Spyro, שתיהן טרילוגיית משחקים נוסטלגיות מימי ה-PSOne שיצא לי לשחק בהן בתור ילד בגן וביסודי בימים שלמים שבהם הייתי "חולה" בבית. גרסאות ה-Remastered מביאות בדיוק את המכניקות מהמשחקים הקלאסיים ועם עדכון גרפי מבורך. שני המשחקים שמרו בדיוק על ההרגשה של הקודמים והחזירו אותי לאותם ימי היסודי. חייב להגיד שהפעם הרגשתי הרבה יותר מתוסכל מ-Crash Bandicoot מאשר כשהייתי ילד, לא זכרתי שהמשחק הזה כזה מאתגר. הוא אפילו קיבל את התואר Dark Souls של משחקי הפלטפורמה (ביחד עם Cuphead המצוין משנה שעברה).

על זאת, חייב לציין ש-Sea of Thieves שנתתי לו ציון לא בשמיים קיבל ימבה תוכן והוא משחק שונה לגמרי מהמשחק המקורי (אולי כדאי לעשות גרסא שניה לביקורת?)

אכזבת השנה: Battlefield V

נשבע לכם שהייתי רוצה לאהוב את המשחק הזה. אני hardcore fan של הסדרה מאז היסודי עם 1942 כשהתקופה הכבדה ביותר שלי הגיעה עוד מ-BF2 כשאת BF1 אני עדיין חורש. 

לצערי, לפני כבר חודשיים קיבלתי את המשחק ועד היום לא פרסמתי את הביקורת. לא רציתי לפרסם ביקורת שתגיד את מה שכולם אומרים - המשחק לא גמור, שוחרר לא בזמן, רק משחק חלקי והכי גרוע: הוא לא נותן את הרגשת המלחמה והכאוס של BF. עזבו את הסינגל, כמות הנשקים והקוסטומיזציה - זה לא מרגיש BF. 

רן רביד

משחק השנה: God of War

סוני ו- Santa Monica Studios עשו את זה שוב והביאו לנו לסיבוב שני את אותו קרייטוס האכזרי והמוכר שקורע את יצורי המיתולוגיות בידיים חשופות. אבל היופי האמיתי של God of War של 2018 היא שלמרות ההבדלים הגדולים והשוני העצום בינו לבין המשחקים הקודמים בסדרה שלמדנו לאהוב (החל מממשק המשתמש ועד לדמויות), הגרסה של 2018 מצליחה לגבור על קודמותיה בענק. המשחק הביא אלינו חוויה בלתי נשכחת של עלילה ומשחקיות שמשולבות באופן הנכון ביותר שאפשר וכל מילה נוספת מיותרת, פשוט תעשו לעצמכם טובה ושחקו בו.

הפתעת השנה: Marvel's Spider-Man

שוב סוני, איך אפשר שלא. חברת Insomniac הביאו אלינו בענק את איש העכביש האהוב על כולנו והוא לא יכול היה לחזור לקונסולות שלנו בפיצוץ גדול יותר. בטריילרים של המשחק אפשר היה לחשוב שמדובר במשחק שיזכיר יותר מדי את הכותרים של סדרת Batman Arkham אבל ככל שמתקדמים במשחק מגלים שההפך הוא הנכון. ברור שיש נקודות דמיון בין השניים אבל Insomniac הצליחה להפוך את ספיידרמן למיוחד באמצעות הקרבות הזורמים, השיפורים הרבים, חליפות העכביש שמשפיעות כל אחת ואחת על יכולותיו של ספיידרמן וכמובן – הסיפור המצוין שלא מפסיק להיבנות ולהיפתח. הסווינגינג מגורדי השחקים של מנהטן מעולם לא היה מהנה יותר.

אכזבת השנה: Bethesda ומשבר Fallout 76

אין דוגמה קלאסית יותר לדרך שבה חברה לא צריכה לנהוג. אחרי ציפייה גבוהה יחסית בקרב מעריצי סדרת Fallout המצליחה, הצליחה Bethesda לירות לעצמה ברגל עם השקה מאוד לא מוצלחת. המשחק הושק כאשר הוא עמוס לעייפה בבאגים ותקלות ונראה היה שמישהו מיהר להוציא מוצר מוגמר הרבה לפני שהסתיים תהליך הפיתוח. מדובר באכזבה עצומה בקרב המעריצים אבל אלו שקנו את מארז האספנים התאכזבו אף יותר עקב פריטים פיזיים שהגיעו אליהם באיכות נמוכה וירודה בהרבה מזו שהובטחה. בת'סדה מצידה לא הודיעה על כך למעריצים ולמרות שהתנצלה, בחרה לתת פיצוי עלוב ששווה ערך ל-5 דולרים. מצטער בת'סדה, עם כמה ששאר המשחקים שלכם טובים, ככה חברה לא צריכה לנהוג ושביעות הרצון של הלקוחות שלכם חשובה הרבה יותר מהכסף. נקווה שהחברה תפיק את הלקחים לקראת השנה הבאה.

גל כהן-ויינשטיין

משחק השנה: Detroit Become Human

יש לי וידוי: עד לפני שנה וחצי בערך, שיחקתי בעיקר על PC, ובקושי הייתה לי היכרות עם עולם הקונסלות (חוץ מנינטנדו. כל אחד צריך נינטנדו). היום, אני נתקלת בעכבר ומקלדת רק בעבודה.
מה שעשה אצלי את השינוי הזה היה טריילר של Detroit Become Human: ברגע שצפיתי בו החלטתי לברר קצת, ונפתח בפניי עולם שלם של משחקים אקסלוסיביים לפלייסטיישן, שפעם לא היה בכלל אכפת לי שקיים. אחרי הרבה טריילרים, סרטוני גיימפליי והשוואות לקונסולות אחרות, החלטתי לקנות פלייסטיישן 4.

עבר הרבה זמן מאז שקניתי את הקונסולה שלי ועד שהמשחק יצא, ועברו עם הרבה משחקים מדהימים בדרך (God of War, Horizon Zero Dawn ועוד רבים), אבל דטרויט הוא המנצח שלי. מדובר בגרפיקה מהטובות ביותר שראיתי וללא ספק בנרטיב הטוב ביותר. דטרויט הוא חוויה שכל אחד צריך לנסות, גם הוא לא מתחבר למשחקים בסגנון סרט אינטראקטיבי. אז נכון, הוא לא גרם לי להרגיש כמו ספיידרמן, אבל הוא הכניס אותי לסיפור מרגש ומטורף, ומעל הכל – גרם לי לקנות פלייסטיישן 4 ולעבור לצד של הטובים.  

הפתעת השנה: Unravel Two

קודם כל, משחק שמשוחרר לאוויר ברגע בו הכריזו עליו הוא כבר הפתעה גדולה. באירוע ה-E3 השנה, כשהגיע תורם של EA, הם עלו לבמה והציגו משחק המשך ל-Unravel משנת 2016 – ובאותה נשימה גם אמרו שהוא זמין כעת לרכישה. לא, לא מדובר בPre-Order, רכישה על מנת להתחיל לשחק!

משחק הפלטפורמה הנפלא הזה לא רק מהווה המשך, אלא גם מחדש את הז'אנר בכך שהוא מבוסס על Co-Op, והפעם אנחנו יכולים לשחק לא דמות-כדור צמר חמוד אחד, אלא שתי דמויות-כדורי צמר חמודים. הפאזלים מהנים, כיפיים ואפילו מאוד מאתגרים, וסיפור הרקע שנרקם מותח לא פחות. לא אשקר שהיו אפילו רגעים במשחק בהם ממש פחדתי ממה שעומד לקרות. שיחקתי אותו כבר פעמיים עם אנשים שהם לא ממש גיימרים, והם נהנו ביותר. בשורה התחתונה – מומלץ לכם, כדי לשחק עם האח הקטן שלכם, החברה או אפילו לבד.

אכזבת השנה: Hitman 2

כמה חיכיתי, ככה התאכזבתי. לא מדובר במשחק רע, ממש לא, אבל הוא פשוט לא מה שציפיתי שיהיה. משחקי Hitman תמיד העיפו אותי ותמיד היו כיפיים לגמרי במהותם, וכאן קיבלתי משחק שהוא פשוט בדיוק אותו דבר. אותו היטמן הישן והטוב - כשאני רציתי לקבל היטמן חדש ומשופר. נראה שאת השנתיים שעברו בין המשחקים הקדישו רק לבניית מפות חדשות למשחק, שיכלו לשמש באותה המידה גם חבילת הרחבה להיטמן של 2016, כי תוכן חדש אין פה.

 

אז זהו, רשמית סגרנו את שנת 2018. מה יהיה ב-2019? את זה נדע כבר בחודשים הקרובים, אבל עם משחקים כמו Devil May Cry V, Kingdom Hearts 3, Animal Crossing ו-Anthem, קשה להאשים אותנו שאנחנו לא יכולים לחכות, נכון?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:43 08.01.2019 | angeldying333 angeldying333

    מה עם assassin's creed odyssey

  2. 2

    21:49 08.01.2019 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    כמו Dragon Quest XI, Celeste, Into the Breach, Octopath Traveler, DBFZ והרבה אחרים וטובים, גם Assassin's Creed לא נכנס לרשימות שלנו.

    אבל זה לא אומר שזה לא משחק טוב, להיפך - הוא אחד מההיי-לייטים של 2018 :)

  3. 3

    14:41 10.01.2019 | WarFox89 WarFox89

    כתבה מאוד מעניינת - תודה לכם. אני מאוד מעריך אתה ההשקעה והמאמץ שאתם מכניסים בכדי לתת תוכן מקורי ומעניין לאתר.

    בשבילי 2018 הייתה שנה יחסית משעממת ומעניינת בו זמנית. זאת השנה שחברות משחקים גדולות ראו שלא כדאי "להתעסק" ולהתגרות בקהל המעריצים שלהם. זאת השנה שמבחינתי נפלו סדרות כמו BF ו-FALLOUT. אני שמח ש-EA מקבלים את הכאפה של החיים שלהם אחרי כל המותגים שהם הרסו ... זאת גם שנה עם לא מעט משחקי INDIE מעניינים מאוד ואני מדבר על Insurgency Sandstorm, WW3 ,return of the obra dinn ועוד משחקים טובים מאוד. אני מאוד אוהב את הנסיגה של כל הבולשיט של ה-LOOT BOX במשחקים. זאת גם הייתה אחת השנים עם משחקים מדהימים בקונסולות עם אל המלחמה ורד דד2 שכמעט וגרם לי לקנות קונסולה [אני עדיין בתקווה שיצא למחשב מתישהו לחוות את החוויה הטובה ביותר @MASTERRACE].
    מבחינת חומרה - NVIDIA נדפקו לגמרי עם הסדרה החדשה שלהם של כרטיסי ה-RTX עם מחירים וביצועיים מאוד לא אטרקטיביים בהשוואה לדור הקודם. גם טכנולוגית ה-RAY TRACING עדיין בחיתוליה והיא לא שווה את זה מבחינת ערך [רק משחק אחד תומך כרגע] וביצועים נוראיים.

    AC-O החדש מאוד טוב אבל אני לא חושב שהוא עושה משהו הרבה יותר טוב מקודמו - ORIGINS לכן אני גם לא חושב שמגיע לו איזה מקום מיוחד באור הזרקורים.
    בכללי - השנה הייתה יחסית מאוד יבשה בשבילי.

    PS- אם BF לא יחזור לתקופה המודרנית, המותג מת סופית.

  4. 4

    16:00 11.01.2019 | Matan18 Matan18

    תעשה חלק 2 לביקורת על Sea of Thieves

  5. 5

       | פורסם ע"י