הרשמה

הפסקול של Doom Eternal - הצד של id

המפיק הראשי של המשחק שופך עוד קצת אור על המקרה הביזארי הזה.

בנוסף, החברה אכן מאשרת כי הם לא ימשיכו לעבוד עם מיק גורדון מעתה והלאה

הסיפור של ניהול הפסקול של משחק היריות המצוין Doom Eternal מסרב לגווע, כשעכשיו אנחנו מקבלים את הצד של id Software בסיפור. המפיק הראשי של המשחק, מרטי סטראטון, העלה פוסט באתר Reddit בו הוא מנסה להציג לנו את התמונה המלאה ככל האפשר לכל הסיפור ההזוי הזה. להזכירכם, הפסקול של Doom Eternal עלה לכותרות לפני כשבועיים כשלאחר יציאתו גילינו כי מיק גורדון עבד רק על חלק קטן מאוד של רצועות בפסקול, כשאת רוב עבודת המיקסינג ביצע עובד אחר של החברה.

"בשבועות האחרונים ראיתי הרבה מאוד דיונים לגבי הפסקול של Doom Eternal. בעוד שהרבה מעריצים אהבו את הפסקול, עלתה ביקורת לגבי העובדה שהמלחין של המשחק, מיק גורדון המוכשר והפופולרי, היה אחראי לערוך ו"למקסס" רק 12 רצועות מתוך 59 ששוחררו בסופו של דבר, כשהשאר טופלו על ידי מעצב השמע הראשי שלנו כאן בחברה. חלק הניחו שזלזלנו בפסקול של המשחק, אחרים חשבו שלא נתנו למיק גורדון מספיק זמן או הגבלנו את החופש היצירתי שלו - כל אלו פשוט לא נכונים".

לפי סטראטון, בגלל נושאי חוזה מול גורדון, האחרון הצטרף לפרויקט יצירת הפסקול "הערוך" לקוני גרסאת האספנים של המשחק רק בחודש ינואר, כשההסכם איתו היה שהוא יערוך מינימום של 12 שירים מתוך האלבום השלם עד סוף מרץ, עם בונוס כספי עבור עמידה בזמנים. "זוהי דרישה דומה לזו שגורדון היה צריך לעמוד בה ב-Doom 2016", כתב סטראטון. ב-24 בפברואר השנה, גורדון פנה ל-id וסיפר להם שבעוד שהתנאים של ההסכם מקובלים עליהם, הייתה יותר עבודה ממה שהם ציפו לה והמון תוכן לעבור עליו, אז "העבודה לוקחת יותר זמן מהמתוכנן" ושהוא היה שמח לקבל עוד ארבעה שבועות לחבר את הפסקול יחדיו.

בנוסף, גורדון הציע שהזמן הנוסף יאפשר לו לספק כ-30 רצועות, עם זמן כולל של שעתיים של מוזיקה. ב-id הסכימו ואף הגדילו לעשות והאריכו את הבקשה של גורדון לששה שבועות, כשהתאריך החדש של יציאת הפסקול עבר לאמצע אפריל, יחד עם הבונוס על יציאת האלבום בזמן. בתחילת מרץ, החברה הודיעה בטוויטר שלה על כך שהפסקול של גרסת האספנים יתעכב.

"זה חשוב להזכיר שלא רק שהיינו מאוכזבים מכך שלא יכולנו לספק את הפסקול בזמן, היינו צריכים להתחשב בנושאים כמו הגנת זכויות הצרכן, כשבהרבה מדינות יש מדיניות המאפשרת לאנשים לקבל החזר מלא על מוצר אם הם לא קיבלו אותו בזמן", כותב סטראטון. כשתאריך היציאה התקרב, התחילו חששות בחברה שהפסקול לא יצא בזמן, אז סטראטון ביקש באופן אישי מצ'אד, מעצב סאונד ראשי ב-id, לעבוד על גרסאות של id לרצועות של הפסקול כתוכנית ב' למקרה וגורדון לא יספק את הרצועות בזמן.

בתחילת אפריל, סטראטון שלח אימייל לגורדון שמדגיש את חשיבות יציאת הפסקול בזמן, יחד עם כל הסיבות המפורטות קודם לכן ובנוסף הבהיר לו כי הם התחילו לעבוד על הפסקול בעצמם. גורדון באותו השלב "הציע שהוא וצ'אד ישלבו את מה שהם עבדו עליו כדי להוציא פסקול אחיד". בסופו של דבר, גורדון הצליח להעביר 12 רצועות מתוך כל האלבום, כשצ'אד מטפל בשאר הפסקול.

בהתייחסות לדברים שמיק גורדון כתב ברשתות החברתיות, סטראטון ציין כי "ההערות של מיק גרמו לחלק מהמעריצים להשמיץ ולתקוף עובד שכל חטאו היה שהוא הגדיל ראש וניסה לספק למעריצים פסקול יותר אחיד ושלם... מיק היה שותף לדאגה שלי כלפי ההתקפות על צ'אד, אבל עשה כמעט כלום כדי לשנות את השיח הזה".

לגבי המשך העבודה של גורדון ו-id, סטראטון כתב כי בעוד שהוא מאמין כי "המוזיקה שלו אדירה, הוא כישרון נדיר והוא מקווה שהוא יזכה בהמון פרסים על תרומתו ל-Doom Eternal בסוף השנה", הם אכן לא ימשיכו לעבוד יחד, כשגורדון לא יהיה חלק מה-DLC ש-id מתכננים למשחק. "אני מאוכזב כמו כולכם כרגע, אבל כפי שעשינו בעבר, אנחנו נתאים את עצמנו לשינויים הללו ונחפש את האמנים הכי מוכשרים ומיוחדים בתעשייה כדי לעבוד איתם".

אני מקווה שכאן הסיפור הזה יגמר, מיק גורדון יוציא את הגרסאות שלו לרצועות של המשחק וכולנו נוכל לירות בשדים ברעש ובשלווה.

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י